Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Twee opnames zonder datum en tijd. Iemand zin in de uitdaging om dit uit te zoeken? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo iedereen Ik ben op zoek naar die uitzendingen van Veronica en de Rolling stones day van 12 Oktober 1973 Ben al een tijdje op zoek geweest, maar weinig resultaat. Mijn dank is groot
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Veronica 192 21-04-72 Rob Out 17.00-18.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BWBY8BRX8AJT.mp3 Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De eerste keer Erwin op Caroline: [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Mocht iemand er tijd voor hebben? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio 227 - 1967 06 18-Lex Harding Tom Collins - Beatles Show [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Vier uur met Johan Visser en Martin Fisher. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein Monique - 19850127 - 1800-1900 - Maarten De Jong - Eerste Brieven & Groeten [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Al een tijdje verdiep ik mij wat meer in de geschiedenis van het eerste Veronicaschip, de Borkum Riff of eigenlijk de Veronica. Over de begintijd is heel veel te vinden maar over de jaren erna maar weinig. Tijdens het zoeken op internet stuitte ik op een passage die mij nogal verbaasde: 'Na 4 jaar gebruik in 1964 was het schip er slecht aan toe. Dit had iets te doen met de inwerking van de radiostralen op het schip. Er kwamen gaten in de huid en dat zou gevaar op kunnen leveren.' In het boek De Veronica sage kwam ik hier nog iets over tegen: 'Het schip (de Norderney) is rondom voorzien van zink-annodes om de romp te beschermen. Door de grote statische elektriciteit die zo…
-
-
- 11 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Radio 199 testing with Crispian St John 1040-1130 (22min) [verborgen inhoud] 1512-1600 (24min) [verborgen inhoud] Thanks to Vincent for converting.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Voor wie ze nog niet heeft: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Voor wie het leuk vind Have Fun Mart538 Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1000 - 1100uur Johan Visser.mp3 [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1100 - 1200 uur Johan Visser [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1200 - 1300 uur Johan Visser [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1300 - 1400 uur Dick verheul [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1400 - 1500 uur Dick verheul [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1500 - 1600 uur Herman de Graaf [verborgen inhoud] Radio Mi amigo top 100 15-5-1978 1600 - 1700 uur Herman de Graaf…
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Morgen is het 50 jaar geleden dat de VPRO naar zee ging om daar een klassieke zeezender in de lucht te brengen, het ging allemaal via "Radio Nederland Muziek" die streefden naar een klassieke zender in Nederland. Veronica was uit de lucht omdat de Norderney even een toeristen attractie was geworden op het strand van Kijkduin, dus kondigde Veronica DJ Tom Collins het programma aan in de studio van de VPRO. Algehele presentatie aan boord had Dolf Brouwers die het op zijn geheel eigen stijl presenteerde en de golfslag van de Noordzee zorgde ervoor dat Dolf deze keer echt "niet goed werd" Met dank aan de download club. Ondanks dat het programma door de zuilen werd u…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Aan het einde van de 19-toen show van 3 juni 1979 kondigt Johan Visser af. Hij noemt en bedankt de Caroline DJ's die niet aan boord zijn en de Caroline bewakingsdienst (...). Maar ook noemt hij de naam Boris Bas. In mijn aantekeningen komt die naam nog een keer voor: nl. op zondag 22 april. Na het nieuws van 11 uur (gelezen door Rob Hudson) noemt hij de befaamde codenummer en dankt Boris Bas. Heeft iemand een idee wie deze mysterieuze Boris Bas is? Met de zomerse groeten uit Valkenburg aan de Geul, Fons Winteraeken
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
In de Maarten van mei/juni 2013 legt Maarten van Rossem aan Alexander Pechtold (die hij interviewt) uit waarom hij PvdA-lid is en minder ziet in D66. Hij verwijst naar een 'Help er zit een olifant in de tram' uit 1967 waarin Jan Wolkers zat die iets onaardigs zei over Hans van Mierlo. Heeft iemand die uitzending?
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Mike Hagler en Peter de Vries. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-