Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Hallo Nederbeatvrienden, Zaterdag weer een vol uur Nederbeat op 192, en om zeker te weten dat je niet voetbal gaat zitten kijken om 19.00 hier vast de afspeellijst Mocht je toch voor de verleiding vallen, geen nood, zaterdag 5 juli word het programma herhaald. Veel luisterplezier!
-
- 2 antwoorden
- 959 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 718 weergaven
-
-
Goedendag, Laatst zocht ik via dit forum naar een bepaalde uitzending en 1 van de forumleden was zo aardig een linkie te plaatsen (bedankt Jan V!). Nu ben ik weer op zoek, maar voor iemand anders, nl. Sjaak Jorritsma, ex-voorzitter van de NL Stones-fanclub. Er is een Veronica-programma uit 1972 met als thema de Rolling Stones-dag die toen gehouden werd, en een piepjonge Sjaak wordt hierin telefonisch geïnterviewd. Hij zou die uitzending heel graag nog eens terug willen horen, kan iemand me aan een mp3tje helpen? Alvast bedankt! De fanclubdag was op 14 oktober 1972 dus die uitzending zal van rond/ op die datum zijn.
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server 19731014 MiAmigo 1022-1056 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-8JYX7TWHHT8E.mp3 jan V
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
De collectie van Hans-Joachim Backhus. Klik [verborgen inhoud].
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Even een opmerking van mijn kant over Nostalgia van Francis Goya. De versie die ik hoorde, heb ik ook op een verzamelaar staan, maar het is niet de originele single-versie. Maar even zoeken op youtube, dan is ie wel ergens te vinden. En ik hoor dus net, dat de top 40 van 27 december 1975 niet meer wordt uitgezonden. Eerlijk gezegd heb ik liever dat de "vergeten" lijst van 31 december 1966 compleet met tipparade en al alsnog wordt uitgezonden.
-
- 2 antwoorden
- 881 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Tijdstip niet bekend.
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 851 weergaven
-
-
Weer. een Stukje huis vlijt, er zijn jammer genoeg niet. zoveel volledige persoonlijke top 30 bewaard maar deze was nagenoeg compleet. Heb me niet helemaal aan de regeltjes gehouden omdat ik het zonde vond van. de muziek die erin zat. De top 10 werd zodanig afgeraffeld dat ik mij niet heb kunnen inhouden en zo doende een beetje buiten het boekje ben gegaan. Vandaar dat de opname bijna 20 minuten langer doorloopt dan het origineel. Shit. de Mixcloud link werkt niet dus dan maar even zo: [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 316 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Dit is wat Ad opschreef over deze opname: [verborgen inhoud] Prachtig om na het nieuws de jingle "Nog één dag tot 538 te horen", gevolgd door (het echte) Veronica door Cornelis Vreeswijk.
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij deze nog wat leuks uit mijn digitale archief (download club in 2003), een opname die aan boord van de Mi Amigo is gemaakt.... Radio Caroline live met Roger Matthews. Vandaag precies 45 jaar geleden... en toch als je er als "anorak" naar luistert dan kan je jezelf het bijna niet voorstellen dat het al weer een half mensenleven geleden is... Toch luister ik graag naar deze oude opname's. Radio Caroline - 18 mei 1978 - 03:05-03:35 uur - live - Roger Matthews (opgenomen aan boord) [verborgen inhoud] Radio Caroline - 18 mei 1978 - 04:05-04:35 uur - live - Roger Matthews (opgenomen aan boord) [verborgen inhoud] Luister naar Roge…
-
-
- 2 antwoorden
- 801 weergaven
-
-
bron: Telegraaf http://www.telegraaf.nl/binnenland/22275733/__Cornelis_Vreeswijk_in_erelijst_Zweedse_muziek__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
-
- 2 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Nog meer gekkigheid in het tweede uur van deze Don Allen show. RNI 220 14-08-74 Don Allen 21.00-22.00 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-X3GVZABRWAEH.mp3 (Dank aan "jepatrick") Robin
-
- 2 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] Deze moet nog uitgezocht worden.
-
- 2 antwoorden
- 792 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 803 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 614 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. Vermoedelijk uit Augustus 1974. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 355 weergaven
-
-
Vanmorgen weer eens een paar leuke CD-R's afgeluisterd met zeezenderopnames en een van die opnames was van Radio City uit Januari 1967. Een programma met Ralph Cooper, hij was, net als Gary Stevens, een Amerikaanse DJ die zijn programma's via Radio City liet uitzenden, een heerlijk druk baasje die het aankondigt als "Radio City from the heart of London". Echte "jaren 60 radio" voor de liefhebber. Ik deel 'm met jullie, de digitale kopie komt van "de buren" uit 2006. Radio City - 17 Januari 1967 - 1900-1930 uur - (From the USA) Ralph Cooper Soul show. [verborgen inhoud] Veel luisterplezier. Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 318 weergaven
-
-
Ferry Eden en Ad Roberts. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank een Jean-Pierre Legein voor het opnemen en uploaden en als ik dat hier typ, dan is dat ook zo en als het anders is, dan lees je het ook [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] --------------------------------------------------------------------------------------------- NIET van de GR server, dus elders vandaan en mogelijk dat jullie 'm allang hebben. Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 1e uur - Chiel Montagne [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 2e uur Tineke en Klaas Vaak [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100 van 1971 3e uur - Will Luikinga [verborgen inhoud] Veronica - 1972-01-02 Top 100…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-