Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Sapuripong,

• 1 antwoord
    • 1,9k weergaven
  2. Started by MvdVen,

181 foto's en 12 video's staan hier: [verborgen inhoud] Groeten Martin

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  3. Dit schitterende scharlaken schip, de Jenni Baynton, is ons thuis de komende twee weken. Het enige nog resterende zendschip is buitengaats en Menno Dekker, Marcel Joustra, Lawrence Quaedvlieg, Herman Cramer en andere jocks gaan daar programma’s maken. Alles live te volgen via Internet en AM 1395 en 747. Dit wordt memorabel met Radio Seabreeze en Radio Seagull.

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  4. In 1979 was Jeroen Soer even aan boord van het zendschip Mi Amigo, helaas was in die tijd het schip niet helemaal waterdicht, zo links en rechts zat er wel een gaatje in de bodem waardoor er wat water binnen liep, en dat beviel Jeroen totaal niet en daarom kwam ie niet meer terug aan boord en maakte ie later alleen programma's aan land. Ik vond in mijn archief nog een kopie van een studiotape die Jeroen maakte voor Radio Caroline en die volgens mijn gegevens voor 23 februari 1980 zou zijn, 08:07 uur tot 09:00 uur. Deze digitale opname is nog uit mijn "Windows 98SE" periode, dus ergens uit 2003 of zo... komt van de downloadclub. Deze opname zal best al wel eens eerder…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 12 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Daar is er weer eentje. Een plaatje waarvan ik nog nooit gehoord had, maar nu wel in de tiplijst staat. Wie mij aan een mp3tje daarvan kan helpen ben ik daarvoor zeer dankbaar.

• 8 antwoorden
    • 706 weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 557 weergaven
  7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  8. [verborgen inhoud] Voor wie ze niet heeft geniet ervan. Groet Philip.

• 0 antwoorden
    • 630 weergaven
  9. Hallo, Wie weet waar het koor van de jingle 'Top Box' vandaan komt, het programma dat in '69 op Veronica International werd uitgezonden. Het klinkt als Frans Mijts, maar ik kom deze jingle nergens 'schoon' tegen. Benno van Jingleweb slaat er ook niet direct op aan. Het gaat dus om het gezongen gedeelte aan het eind. Juul misschien? [verborgen inhoud] Groet, Edwin

• 30 antwoorden
    • 7,4k weergaven
  10. Started by johan1,

Hallo ben lange tijd op zoek naar een jingle van abbt en wel met de tekst : ik wil het overal met je doen maar niet onder adje bouwan top 10 wie kan mijn deze leuke jingle met me delen graag naar mijn mail johanvkoot1@gmail.com vriendelijke groet johan

11. Started by DutchAnton,

Weet iemand welke muziek er is gebruikt in de super lange "[verborgen inhoud]" jingle gemaakt door Paul May (aka Paul Dean)? De jingle wordt o.a. [verborgen inhoud] door Hank Knot genoemd. Ik zoek naar het muziekje die je in de 16e seconde hoort.

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  12. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  13. [verborgen inhoud] Groet van Philip

• 0 antwoorden
    • 869 weergaven
  14. Started by johan1,

Hallo verzamelaars, ben op zoek naar een jingle uit de zeezender tijdperk van veronica en wel de jingle - spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er de beste zender van nederland veronicaaaa hopelijk kan iemand mijn deze jingle delen om mijn verzameling bij te voegen met vriendelijke groet Johan van Koot MAIL - johanvkoot1@gmail.com

15. Beste leden ik hoop jullie allen een plezier te doen . Heb uren gewerkt om jingles te scheiden die als één bestand op mijn pc stonden , beste groet Philip. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  16. Started by FredZ,

In mijn programma wil ik aandacht besteden aan Radio Monique en de gekozen Sateliet-schijven destijds (1985) Heeft er iemand in goede kwaliteit enkele Monique jingles voor mij en met name de jingle "Monique Sateliet-schijf" Alvast bedankt voor de medewerking.

17. Started by Juul,

Een paar jaar terug kreeg ik van een oud collega een master van JMHW ( JoostMagHetWeten). Ik heb 'em toen gedigitaliseerd en 'em een datum gegeven. ( stond niet meer op de band ). Het is een UK top 20 overzicht. Van de master dus. ( in de volksmond de studio band ). Maar ik begin ernstig te twijfelen. En………heb gewoon geen zin om alle hitparades te raadplegen. Wie heeft zin om mij aan de datum te helpen. Ik denk wel dat het een zaterdag is in de jaren 60. Als dank hier een kopie van de master ( ©Stichting Norderney ). [verborgen inhoud]

18. Started by zamosc,

Een prachtige JMHW , presentatie Jan van Veen met de Amerikaanse Top 100 groet Theo

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  19. Started by cdb,

In het damesblad Eva, van 01-02-1964, kwam ik dit stukje tegen. Joekie van der Valk (op de foto) - Radio Veronica Televisie favorieten.

• 0 antwoorden
    • 373 weergaven
  20. Started by scotty,

A short aircheck lasting 6 minutes of the Joepie programme wirth Bart Van Der Laar on Sunday September 30th 1973 between 1900-2000. At the end you can hear Tony Allan close programmes until Radio Seagull starts at 2100. http://www.mediafire.com/?ni7d4r7j1v6yftt

• 2 antwoorden
    • 925 weergaven
  21. Started by Vincent,

Alle bekende lijsten van de Joepie Top 50, uitgezonden door Radio Mi Amigo, zijn uitgezocht en opgenomen in Radiopedia. Er ontbreken echter 2 lijsten. 29 december 1974 en 5 januari 1975. Is er iemand die deze lijsten heeft? [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 705 weergaven
  23. Started by scotty,

Friends, Does anyone have a recording of the Joepie Top 50 from 11th August 1974 that they could share?? I don't have it in my archive. Many thanks Ian

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

25. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 696 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.