Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. On 24th May 1985, Laser 558 celebrated it's first birthday. Here is the SECOND of two recordings, of some of the evening highlights, made here in Felixstowe, together with a photo of the Communicator taken the previous year by Kieran Rogers.

• 0 antwoorden
    • 429 weergaven
  2. Started by Jaap De Vries,

Elvis middag op 538 08-01-1974 van 12 tot 1800 [verborgen inhoud]

3. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 639 weergaven
  4. Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kriskowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] Dee opname is aan de kust gemaakt. Het signaal van Radio Veronica komt mooi door, maar ook de morse signalen. Mocht je de morse signalen nou erg storend vinden (ze komen behoorlijk hard door), hier heb ik ze zoveel mogelijk uit verwijderd: [verborgen inhoud] En deze is voor de morse kenners, welk bericht wordt hier verstuurd (stukje uit de opname hierboven)? [verborgen inhoud]

5. Delmare-19790610-1500-1600-SundaySpecial-RonaldBakker [verborgen inhoud]

6. Started by Juul,

Dit was mijn 31ste aug. 1974.............................................. [verborgen inhoud]

7. Radio 819 819-19881208-1447-1500-PeteMcKenzie-3om3InDeMiddag 819-19881208-1500-1533-PeteMcKenzie-3om3InDeMiddag [verborgen inhoud] groet, Hans

• 0 antwoorden
    • 656 weergaven
  8. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 502 weergaven
  9. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 401 weergaven
  10. Started by jan V,

1967-09-12 1200-1300 JanVanVeen-MuziekBijDeLunch [verborgen inhoud] 1969-10-09 ? 11:35 RobOut-RobOutShow [verborgen inhoud] 1971-09-12 1300-1400 Tineke-Will Luikinga-4VanFant-Will Will Wel [verborgen inhoud] 1971-09-12 1400-1500 Will Luikinga-Will Will Wel [verborgen inhoud] 1971-09-12 1500-1600 Will Luikinga-Will Will Wel [verborgen inhoud] 1971-09-12 1600-1700 Will Luikinga-Will Will Wel [verborgen inhoud] 1971-09-12 1700-1730 GastonHuismans-MetDeBenenOpTafel [verborgen inhoud] 1971-09-12 1825-1915 TomCollins-Jukebox-LexHarding-Lexjo-Via192m [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica19…

11. Vandaag 45 jaar geleden uitgezonden... Espresso en de 19tig show met Hugo de Groot. Ze hadden 4 dagen te gaan... en toen was het gedaan met "The Old Lady".... ik vraag me wel eens af wat er nog van de inhoud van het schip over zou zijn.... Radio Caroline - 15 Maart 1980 - 10:00-12:00 - Espresso - Hugo de groot [verborgen inhoud] Radio Caroline - 15 Maart 1980 - 14:00-16:00 - 19tig show [verborgen inhoud] Veel luisterplezier Henk Kruize

12. Radio Caroline: [verborgen inhoud] Caroline-19900405-1500-1630-AndyBradgate [verborgen inhoud] Caroline-19900405-1630-1800-AndyBradgate

• 0 antwoorden
    • 358 weergaven
  13. Started by Henk-Anna Loog,

In 1974 waren er aan boord van de Mi Amigo zowel Nederlandse als Engelse bemanningsleden, een van de Engelse matrozen was "Peter the sailor" (Peter Leach) . Bob Noakes schrijft in zijn boek "Last of the pirates" dat Peter nou niet bepaald het warme water had uitgevonden en dat Andy Archer hem niet kon luchten of zien. Peter Leach, zoals zijn naam is, wou graag DJ op Caroline worden maar dat is nooit gebeurd, ook had Peter een alcoholprobleem dat hem uiteindelijk flink in de problemen bracht. In Juni 1974 had ik contact met Peter Leach en wat opnames met hem geruild. Luister naar de "DJ kwaliteiten" van Peter Leach, het komt van een bandje dat Peter naar mij stuurde, medio…

• 0 antwoorden
    • 283 weergaven
  14. Na 20 Oktober 1978 was het stil vanaf de Radio Mi Amigo / Radio Caroline "muziekboot", onlangs heeft Vincent een hele mooie serie geschreven over de toestand aan boord van de "Mi Amigo" eind 1978 begin 1979. Volgens mij verveelden de opvarenden zich ook eind 1978. Ik kwam deze opname tegen op een van de CD-R's die ik momenteel aan het overzetten ben, Stephen Bishop (=Johnny Lewis) en DelMare DJ Peter van der Holst. Ze presenteren "Baken 16" op een hele leuke manier, helaas.... nooit uitgezonden. Bron Digitale kopie: 2007 - OLdies45 "Radio Mi Amigo" - 22 December 1978 - 1200-1330 - Baken 16 Stephen Bishop en Peter van der Holst [verborgen inhoud] "Radio Mi Amigo" - 25 Dece…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 556 weergaven
  15. Uit het archief van Douwe Dijkstra, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Monique-19850101-1557-1600-MaartenDeJong-Nieuws [verborgen inhoud] Monique-19850101-1600-1700-JohanVisser

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 374 weergaven
  16. December 1986 "Laser is back.... tell all your friends..." leuke jingle was dat, Laser was weer terug, niet als Laser-558 maar als Laser Hot Hits Five Seven Six. En een van de DJ's die er echt helemaal uit sprong was John "Rock and roll" Anthony, die leed volgens mij aan ADHD in het kwadraat! Maar... wel lekker om naar te luisteren, ik had deze net in de speler en was weer bijna 40 jaar terug in de tijd.... Digitale kopie: 2006 "de buren" en bij mij "Jaren 80 disc 10 track 12". En op "JijBuis" vond ik nog deze "John "Rock and Roll" Anthony uit 1976

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 185 weergaven
  17. Gast hippo96
    Started by Gast hippo96,

Collega Mi Amigo-liefhebbers, In oktober 1977 was er een staking aan boord van de Mi Amigo door de heren Jacobs en Van der Mast in verband met een tekort aan eten. Men draaide uitsluitend non-stop muziek. Ik heb destijds wel geluisterd en gespeculeerd wat er gaande was, maar heb geen opnames gemaakt (jammer-jammer). Is er één van jullie die van deze tijd nog iets heeft liggen? Groet en alvast bedankt! Robert

• 8 antwoorden
    • 4k weergaven
  18. Started by Ronny,

Zaterdag kan je tussen 20u en 22u op 192 radio opnieuw een UK Top 40 uit de jaren zestig of begin jaren zeventig meepikken. Dit keer doen we die van 26/2/1966. De volledige lijst vind je op de Top 40-pagina van www.norderney.nl naast de Tipparade: http://norderney.nl/EE/index.php/site/norderney_top40_en_tipparade/ Naast de 40 plaatjes in de lijst is er ook tijd voor de b-kant van de nrs. 1 en 2: The City Never Sleeps At Night (Nancy Sinatra) As Tears Go By (The Rolling Stones) Veel luisterplezier zaterdag Ronny

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  19. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  20. Started by Juul,

Hier is tie, De instrumentale track van Geert de Bruijn's "Storm maar, beuk maar" (de Norderney blijft voor mij het mooiste schip dat er bestaat) Geert was een prachtige gozer, een echte Veronica en ABTT fan die dikwijls in onze studio te vinden was. Hij kwam dan of op de brommer of met de trein uit Oud-Zuilen naar de studio. Geert is later een gerespecteerd filmmaker geworden die o.a. een prachtige film over Boudewijn de Groot heeft gemaakt. Hij overleed begin september 1999 aan kanker. Een paar dagen voor z'n overlijden zijn Ad en Tineke nog bij hem op bezoek geweest. Geert is slechts 42 jaar geworden. Als je dit afspeelt denk dan aan hem....…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  21. Twee keer een half uurtje aan boord opgenomen met Richard Straines. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 903 weergaven
  22. Started by MvdVen,

Onze nieuwe flickr pagina met foto's uit het archief van Hans Knot, Rob Olthof en Martin van der Ven. Inmiddels met meer dan 550 foto's en er komen nog veel meer in de loop van de komende maanden: [verborgen inhoud] Geniet ervan Martin

• 1 antwoord
    • 1,1k weergaven
  23. Started by Vincent,

Andy Anderson met Midnight Special [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Vincent,

4xB met De Aal [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Vincent,

De eerste dagopening van Radio Monique. [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.