Spring naar bijdragen

RNI FM op 14 Augustus 1972, zo'n 9 uur lang


Ben

Aanbevolen berichten

3 uur geleden zei Ben:

Met dit, wat mij betreft, hoogtepunt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe, besluit ik het delen van audio opnamen van Kurt. Al deze opnamen komen van André Blondeau.

 

RNI 14-08-1972 00:00-02:15 Rob Eden
RNI 14-08-1972 02:28-03:04 Rob Eden
RNI 14-08-1972 06:00-07:00 Leo van der Goot Ochtendeditie
RNI 14-08-1972 07:00-08:00 Leo van der Goot Ochtendeditie
RNI 14-08-1972 08:00-09:00 Leo van der Goot Ochtendeditie
RNI 14-08-1972 09:00-10:00 Alfred Lagarde Espresso
RNI 14-08-1972 10:00-11:00 Alfred Lagarde Espresso
RNI 14-08-1972 11:00-12:00 Peter Holland Doorsnee Noordzee
RNI 14-08-1972 12:00-12:29 Peter Holland Doorsnee Noordzee

 

Please login or register to see this link.

 

Graag wil ik allen bedanken voor het aanleveren van aanvullingen en correcties.

 

Ik wil besluiten met nog een technische toelichting.

Alle opnamen heb ik gecorrigeerd op snelheid (soms was dat een simpele ingreep, soms vroeg dat een wat complexere ingreep omdat de snelheid van de band gedurende de opname nogal wat had gevarieerd).

Ik heb geprobeerd om bij zowel de FM als de AM opnamen storingen, veroorzaakt door de omgeving tijdens de opname (auto's, bromfietsen, het weer, elektrisch geschakel) zoveel mogelijk te verwijderen.

Bij alle opnamen en vooral bij de FM opnamen heb ik de frequentiekarakteristiek gecheckt en aangepast

Ruis heb ik zoveel mogelijk verwijderd.

Waar er een "gat" in een opname zat (stuk van een plaat, dat mist) heb ik dat gedicht.

 

Dat alles hierboven vraagt veel tijd maar verhoogt het luistergenot en dáár gaat het uiteindelijk om.

 

Nog veel luisterplezier gewenst met alle opnamen uit het archief van Kurt!

 

 

Ben bedankt voor ale mooie opnames en tijd die je er in steekt

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben goedemorgen, allereerst bedank ik je voor alle inzet om alle opnames glad te poetsen, echter mijn persoonlike opvatting is dat dat ook een beetje de charme van het origineel weghaalt b.v fading , zwakke ontvangst, storingen van onweer etc.

Voor mijn beleving draagt dat veel meer bij aan het nostalgische gevoel van het beluisteren als het origineel is.

Nogmaals zie dit als opbouwende kritiek.

V.G.

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie zijn deze heren op de foto?

 

Wat het 'verbeteren' van oude opnamen aangaat, ik vind dat je deze intact moet laten.

Net als dat het digitaliseren van vinyl, ik laat alle kraakjes en krassen er op zitten. Zo is het origineel wat in de platen kast ook. En digitaal is daar een exacte kopie van.

 

Klein beetje hoog erin maken, omdat het toch al in de opname zat, hoeft niet erg te zijn of bandruis weg halen.

Meer moet je niet doen denk ik dan.

Tegelijkertijd wil ik mijn mening hier over niet zeggen, omdat ik ook weet hoeveel werk en toewijding er in gaat zitten om dit werk te doen.

En ik wil niet iemand voor het hoofd stoten.

 

Dank je wel Ben, ik stel het heel erg op prijs!

 

Theo

 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reacties, Jan en Theo. Eerlijk geschreven is dat "opkrikken" het enige wat ik nog leuk vind aan het digitaliseren van die ouwe opnamen.

 

Proberen het origineel, zoals het uit de zender kwam (zonder allerlei geluiden die er daarna aan toegevoegd werden zoals storing van brommers, auto's, onweer, bandruis, etc), zo dicht mogelijk te benaderen. Helaas is het (nog) niet mogelijk alle "niet uitgezonden signalen" uit een opname te verwijderen. Maar ik kan me voorstellen dat jullie dat anders zien. Ik kan zelf al die storingsignalen niet uitstaan ;) Aan de andere kant beluister ik zelf al die opnamen niet, dus ik zal het bewerken voortaan achterwege laten.

 

2 uur geleden zei radio tpot:

Wie zijn deze heren op de foto?

 

Ik dacht Bert Bennett (L) en Joop Verhoof (R), maar ik ben geen Mi Amigo kenner...

 

 

bewerkt door Ben
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Ben:

Please login or register to see this link.

 

Warner Bros. gaf in de zeventiger jaren een reeks low budget-elpees uit met tracks van de rockalbums die ze op de markt brachten. Ik geloof dat ze vooral in de VS vrij populair waren. Dit album is er eentje uit de reeks. Ik heb er al een paar voor een prikkie opgepikt uit de bakken van kringloopwinkels.

 

CBS records deed ook zoiets. Hun bekendste compilatiealbum (een dubbelelpee) heette 'Fill Your Head with Rock'. 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ben:

Eerlijk geschreven is dat "opkrikken" het enige wat ik nog leuk vind aan het digitaliseren van die ouwe opnamen.

 

Ik dacht Bert Bennett (L) en Joop Verhoof (R), maar ik ben geen Mi Amigo kenner...

 

 

Dank je wel voor de namen Ben.

En je schrijft zeer belangrijke woorden.

Citaat

Wat ik leuk vind.

 

Dat is wat telt, jij vind het leuk om te doen.

 

Theo

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben , mijn naam is Jan uit Almere.

V.G. Jan

Ben ,mag ik nog een suggestie doen? wat mij betreft  kun je de correcties aan de opnames wel uitvoeren ,ik wil je dat plezier niet ontnemen.

Maar als het mogelijk is 2 files te uploaden, de gecorrigeerde en de niet gecorrigeerde, is dat misschien de Gulden middenweg?

V.G. Jan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Radio Scotland:

Ben , mijn naam is Jan uit Almere.

V.G. Jan

Ben ,mag ik nog een suggestie doen? wat mij betreft  kun je de correcties aan de opnames wel uitvoeren ,ik wil je dat plezier niet ontnemen.

Maar als het mogelijk is 2 files te uploaden, de gecorrigeerde en de niet gecorrigeerde, is dat misschien de Gulden middenweg?

V.G. Jan.

Hallo Jan,

 

Uiteraard is alles mogelijk maar er is ook een limiet aan hoeveel tijd, geld, energie, etc je (ik in dit geval) ergens in wilt en kunt stoppen. Als pensionado heb ik uiteraard tijd zat, maar ik ben ook iemand met héél véél hobby's en, hoewel dat vroeger anders was, is audio digitaliseren nu voor mij niet meer een hobby die in de bovenste regionen van mijn meest geliefde hobby's staat. Dus helaas, andere hobby's gaan dan voor...

 

Wat een luxe kent zo'n pensionado dan toch :) :) ;)

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6409
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    wega51
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.