Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
Soms heeft een mens meer dan hij/zij zelf weet 😉 Vanavond kwam ik ook het Datje tegen met deel 1. In Freewave 374 werd het programma Laissez Faire op Radio 227 als volgt beschreven: ZA 16 OKT: Vanavond ging op Radio 227 het programma ‘Laissez Faire’ van start. In dit programma staat de geschiedenis van de zeezenders centraal. Presentator is Look Boden, zelf destijds werkzaam voor de zeezenders Radio Dolfijn en Radio 227. De naam van het programma verwijst naar het zendschip van ondermeer Radio Dolfijn en Radio 227. Look Boden over het programma: “Al pionierend tussen de golven van de vele zeeschepen door zal het programma een eigen structuur moeten…
-
-
- 5 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Fons Radio Caroline Gangboord - Johan Visser 27-07-79 1600 - 1730 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
- 1 follower
-
-
Martin Fisher, Mark Clarks en Stuart Russell. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
RNI-19700308-1200-1400-AndyArcher-Top40
-
- 4 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
-
Veronica-19660905-Tineke-Koffietijd-49min - [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] VOO-H1-19841202-GroteVerwarring-InterviewMetRoyLindau[Laser]-5min VOO-H1-19850120-DeGroteVerwarring-OverLaser558AntenneProblemen-1min VOO-H1-19850127-DeGroteVerwarring-OverProblemenLaser-1min VOO-H1-19850210-DeGroteVerwarring-InterviewMetJohanVisserOverLevenAanBoord VOO-H1-19850602-DeGroteVerwarring-VisitToLaser VOO-H2-1983-08-22-2000-2100-GroteVerwarring + nog 7
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 2 mei 2015, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. Deze week de UK Top 40 van 45 jaar geleden, de volledige lijst van 9 mei 1970. Op 1 staat Norman Greenbaum met Spirit in The Sky. Leuk weetje (al zal het Nederlandse luisteraars misschien worst wezen), maar dit is de eerste nummer 1 ooit in de BRT Top… lees verder > [verborgen inhoud]
-
3 om 3 op verzoek met Pete McKenzie. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 997 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Op veler verzoek nog een keer Veronica-19640831-1000-1100-Koffietijd-Tineke [verborgen inhoud] Veel luisterplezier
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Niet gecontroleerde ne mogelijk fout gedateerde opnames van Radio Caroline. Ik heb ze al een tijdje in een map staan om uit te zoeken, maar kom er niet aan toe. Is er hier iemand die dat wil doen? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Dank aan Stichting Norderney
-
- 2 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 997 weergaven
-
-
We gaan de Norderney videostream weer volledig op te starten. Vanaf a.s. vrijdag 19.00 gaan we, op de videostream van Norderney, weer een half uurtje 'radiokijken' met Jan van Veen. Alle Remmen Los tijdens de Vinyl Marathon van vorig jaar. Een programma met mooie verhalen en zelfs wat privé vakantiebeelden van de heren Bouman en van Veen. [verborgen inhoud] PLUS vanaf vanavond 20.30 uur ook de nieuwe aflevering van OFFSHORE RADIO FILES gaat (in 2 delen) over het R.E.M. eiland voor de kust van Noordwijk. In deel 1 de opening op 15 augustus 1964. TV Noordzee bracht buitenlandse hitseries zoals ‘Zorro’, ‘Mr Ed, het sprekende paard’, ‘Rin Tin Tin’, ‘De onzichtbare…
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Vandaag veertig jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Heeft iemand het historisch programma waar Lex Harding te gast was bij Rob Stenders op KX Radio 2007-06-28 19.00-21.00. Kwijtgeraakt tijdens het installeren nieuwe Imac. Thanks Fran
-
- 1 antwoord
- 997 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 3 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 996 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]
-
-
- 12 antwoorden
- 996 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, ik ben voor mijn verzameling op zoek naar een aantal Noordzee jingles. Ik doel op de shouts 'Goud', 'Meer muziek', 'Soul'. In dezelfde stijl waren er ook naamjingles voor alle dj's. Kan iemand me hier aan helpen? Groet, Henk
-
- 3 antwoorden
- 996 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 996 weergaven
-
-
Ik heb de naam nogal veel te bewaren. Omdat ons heel archief naar B&G gaat ben ik nog steeds doende om de boel te "schonen'. In augustus 1999 gingen we voor het eerst sinds 1974 “uitzenden” vanuit Lapershoek. We deden de laatste week nog maar eens over. We riepen de luisteraars op om reacties per fax op te sturen. Die had je toen nog. Dat deden ze massaal. Ik ben nu bezig al die faxen die ik destijds bewaard door te kijken en evt. te bewaren. Of weggooien. En een hele stapel kwam ik vandaag weer tegen..................Er zitten er ook nog bij van forum leden hier. Een aantal dacht dat we toen de tijd hadden om die allemaal te antwoorden. Niet du…
-
-
- 1 antwoord
- 996 weergaven
- 2 followers
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 996 weergaven