Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast loky
    Started by Gast loky,

Is er iemand die een programma van Mozes van der Berg heeft die hij op Radio Atlantis heeft gepresenteerd. Grt Rieni.

2. Started by Bo Lus,

Wat moet ik denken van deze advertentie op MP?

• 12 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  3. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik ben weer voornemens om 1966 compleet te maken. Is er eigenlijk iemand die in het bezit is van tiplijstjes uit de periode 1965 tot en met 8 juli 1967? Aan de hand van deze lijstjes probeer ik de nummers die het niet gehaald hebben in Nederland te achterhalen. Ik kijk naar de plaatjes die per week nieuw binnenkomen en bepaal aan de hand van de top 40 wat wel of niet een hit wordt. Mocht een bepaald nummer in de tipparade hebben gestaan en ik heb het niet in mijn bezit, dan post ik dat hier onder deze topic. Voor mij kan dan de topic mp3's 1965 afgesloten worden, want dat jaar is passé op één nummer na dan: Cloda Rogers met Johnny Come Home. Dat blijft voor mij een raa…

• 7 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  4. Gast sky devil
    Started by Gast sky devil,

hoi allemaal ben weer op zoek naar een aantal songs in goede kwaliteit vader abraham - die ene herinnering (veronica uitvoering) peter koelewijn - veronica sorry storm maar beuk (zanger ken ik niet) alvast bedankt voor de moeite groetjes ruud ps zijn er ook fotos bewaard gebleven waar de norderney naast de borkum riff ligt

5. Gast HendrikDelmenhorst

Gezocht: een mp3tje van Ria Valk - Honderd jaar en nog veel meer uit augustus 1966.

• 1 antwoord
    • 730 weergaven
  6. Gast HendrikDelmenhorst

Sinds radio 192 de tipparade ingevoerd heeft, ben ik op zoek gegaan naar wat ik op cd heb van de nummers die de top 40 niet hebben gehaald. Verreweg de meesten heb ik via youtube kunnen achterhalen, maar tot en met week 38 mis ik nog een stuk of vijftien van die nummers, opvallend veel daarvan uit eigen land. Zou nog wel es leuk zijn, als er iemand op het forum is, die mij aan mp3tjes van die liedjes zou kunnen helpen. 128-160 bitrate is genoeg. Ook ben ik nog op zoek naar een paar nummers die in de hitparades van 1959 (mijn geboortejaar) tot en met 1964 hebben gestaan. Het zijn liedjes/instrumentaaltjes die ik in de meeste gevallen ook niet ken.

7. Gast HendrikDelmenhorst

Heel hartelijk dank nogmaals aan iedereen die mij geholpen heeft bij het vinden van de mp3tjes. Enne...mocht nog iemand mij kunnen helpen aan (uit 1965), al is de kwaliteit mager of komt het van vinyl: Cloda Rogers - Johnny come home Dat zou ook geweldig zijn.

• 20 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  8. Started by Vincent,

Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip?

• 19 antwoorden
    • 4,6k weergaven
  9. Started by Jan-Fre,

Op 12 augustus 1979 namen Kees Mulder en Jan Olienoot de zender van Delmare over, voor een paar uur dan, daarna verdwenen ze weer van boord. In het uur tussen 9 en 10 was er een poging tot linkup met de Magdalena te horen. Ook draaide Mulder de Mi Amigo tune en werd Oh Magdalena van George Basker voor het team van 272 gedraaid. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UBEZZFTJBFZW.mp3 Enjoy! Jan-Fre

10. Started by dhadders2000,

Heeft iemand er een opname van?

11. Started by Vincent,

Diverse nieuwsberichten van het ANP over de muiterij op de MV Mi Amigo aan het einde van de 1972: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 10 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

In december 1972, tussen kerst en oud en nieuw, vond muiterij plaats op de MV Mi Amigo. Uiteraard koren op de molen van de Hilversumse omroepen, die er flink opdoken. In een tape van Westpoint Sudios 'from the Goudlaan in Groningen' een aantal van die reacties. [verborgen inhoud] (HK-092-3) Nog een bandje gevonden over de muiterij. [verborgen inhoud] (Hk-092-4)

• 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Een aantal jaren geleden was er de musical "Herinnert u zich deze nog?" Wat over Veronica ging. Ik heb deze zelf niet gezien, maar was dit nog wel iets leuks? Of viel het tegen?

14. hoi allemaal zag net in Veronica192 playlist van gisteren Muziek Expres 06-03-1971 - Tom Collins 12-13 werd uitgezonden die heb ik gemist heeft iemand deze ogenomen en zou deze willen plaatsen deze heb ik denk ik nog nooit gehoord ben er benieuwd mijn dank is uiteraard groot. M.v.gg John

15. Started by Rob1955,

Muziek expres 28-03-1964 1400-1500 [verborgen inhoud] Hits uit zee - Jan van Veen 08-11-1965 1600-1700 [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Vanaf vrijdag 18 maart 19.00 uur is er op de stream bij de Stichting Nordeney een speciale aflevering van de ABTT te zien. In deze ABTT een special over de expositie van Muziek Express in Museum RockArt. Muziek Expres was het toonaangevende popblad in de jaren 60 en 70 van Paul Acket. In deze speciale ABTT, impressies van de opneing, interviews met o.a. Jet Acket, Ruud van Dulkenraad, Henk Smitskamp (Giants, Motions, Shocking Blue, Livin' Blues, Sandy Coast) en Govert de Roos. Anderhalf uur genieten met mooie verhalen en clips. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by Juul,

Hoe was de titel van die muziek van de RNI "jingle" op de muziek van Burt Bacharach .........er werd dan steeds "RNI" in gedubt. Werd ook vaak als filler gebruikt.

19. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Muziek uit Zee van het jaar 2000 Vanuit de kust bij IJmuiden werden de herinneringen uit de zee zender periode 1959 - 1989 opnieuw beleefd door de jocks uit die tijd. Muziek uit zee 2000. Een videoverslag van een dagje muziek uit zee. Vanuit de kust van IJmuiden bracht de tender de bezoekers naar het zendschip waaruit Okay FM (later radio 192 ) in samenwerking met radio Monique 2 dagen uitzond via de middengolf. We waren getuigen van diverse programma's . Ron Bisschop (Caroline) Ted Bouwens (Noordzee) Wil van der Steen (Mi Amigo) Jan van Veen (Veronica) Ad Bouman (Veronica) Bull Verwey (Veronica) Krijn Toringa (Veronica) .Hans Hoogendoorn (Noordzee), Michael Bakker (rad…

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Rob1955,

Veronica-19660724-1300-1400-MuziekExpres [verborgen inhoud]LINK VERWIJDERD>

21. Started by Jan-Fre,

Vandaag luisterde ik nog eens het laatste uur van Veronica af om er een logfile van te maken. Na het onderdeel 'zij nemen afscheid van u' waarin Veronica-medewerkers hun naam noemen en de finale toespraak van Rob Out zit een muziekje van een dikke minuut. Heeft iemand een idee hoe het heet of wie het speelt? Om het iets inzichtelijker te maken staat het muziekje hier: http://www.mediafire.com/?5gnu5lhxona0bdm Groeten, Jan-Fre

• 6 antwoorden
    • 3k weergaven
  22. Started by Harmen,

Ik ben de scheepsgegevens van de MV Communicator aan het verzamelen en kom een paar dingen tegen die niet consistent zijn. Misschien dat iemand hier meer over kan vertellen. Allereerst het bouwjaar. Er wordt gesproken van 1954, maar ook van 1955 1954: zie [1] 1955: zie [2] Dan de afmetingen en tonnage: L 186,8 / B 29,3 / D 8,7 (omgerekend in meters: 50,4 / 8,79 / 2,61) zie link [1] L 56.95 / 8.95 / D 3.17m zie link [2] 477 GRT, 190 NRT: zie link [1] 489 GRT / 218 NRT: zie link [2] Site nummer [3] geeft verschillende informatie. Wat betreft tonnage komt het overeen met [2]; Als bouwjaar is zowel 1954 als 1955 vermeld. No…

• 3 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  23. 64 prachtige foto's uit 1981 van Hans-Joachim Backhaus (Gerecht): [verborgen inhoud].

• 3 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  24. Started by Vincent,

Ik kwam nog een aantal testuitzendingen vanaf de MV Mi Amigo tegen uit 1972. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  25. 20 maart is voor mij nog steeds een datum om te herdenken. Toevallig is het vandaag zondag heb heb ik mijn wekelijkse oldies radio uitzending nu op atosrv.nl de streekomroep van de Zwijndrechtse waard. Hierin laat ik steeds drie liedjes uit een bepaald jaar van die datum horen. Toen ik de Veronica top 40 hiervoor uitzocht kwam de volgende top 30 me wel heel toepasselijk voor, de muziek in de week voor het zinken van de Mi Amigo.... ( Godley & Creme misschien niet maar die is zo mooi...) Veronica top 40 15 maart 1980 1 ( 9 ) Don McLean Crying 2 ( 2 ) Captain & Tennile Do that to me one more time 3 ( 3 ) Godley & Creme An Englishman in New…

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.