Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 980 weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  3. Radio Monique [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 847 weergaven
  4. Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Ik vermoed dat Ad deze opnamen uit de UK ontvangen heeft (kan niet achterhalen van wie). Volgens de beschrijving bij de band is dit op een zaterdag opgenomen en door posities van gedraaide platen in de Top 40 op Radiopedia op te zoeken ben ik op 7 Maart uitgekomen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. [verborgen inhoud] Peter had nu ook verse tapes aan boord

6. Started by jan V,

1969-02-14 1500-1600 LexHarding-LexHardingShow-Techn-Juul [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica192 gr jan V

7. Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 610 weergaven
  8. Started by jan V,

1965-12-30 2300-0000 ChielMontagne-Hondenwacht [verborgen inhoud] 1969-12-30 1100-1200 GerardDeVries-Kookpunt [verborgen inhoud] 1970-12-30 0000-0100 KlaasVaak-RadioDrama [verborgen inhoud] 1970-12-30 0100-0200 KlaasVaak-RadioDrama [verborgen inhoud] 1972-12-30 1330-1630 LexHarding-KlaasVaak-Top40 [verborgen inhoud] 1973-12-30 1200-1300 Will Luikinga-FietsenRondDeTafel [verborgen inhoud] 1973-12-30 1338-1400 Tineke-FietsenRondDeTafel [verborgen inhoud] 1973-12-30 1400-1530 BartVanleeuwen-FietsenRondDeTafel [verborgen inhoud] 1973-12-30 1900-1930 LexHarding-BeatlesStory-Afl40 [verborgen inhoud] 1973-12-30 2100…

9. Deze opname komt van de broer van m'n achterbuurman. Indertijd is deze opname gedateerd door een kennis van Douwe. [verborgen inhoud] Dit is vandaag precies 58 jaar geleden uitgezonden.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 355 weergaven
  10. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 193 weergaven
  11. Dit is een opname uit het privé archief van wijlen Harmen Siezen. [verborgen inhoud] Aangepast naar aanleiding van bericht Gerard hieronder.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 416 weergaven
  12. Started by Jan-Fre,

Het is 24 december 1972. Vanaf de MV Mi Amigo zijn een of twee dagen ervoor de reguliere uitzendingen van Radio Caroline weer opgestart. De uitzendingen bestaan uit Nederlandse en Engelse programma's door elkaar. Mike Storm was die dag on air van 15:00 tot 16:00 uur. Uitzending gemist? http://www.mediafire.com/?wfv5w9mgp7wxten Have fun Jan-Fre

• 0 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  13. Started by Juul,

Ik weet dat het 1971 was maar een datum weet ik niet meer. Opm. "getrouwd?" , in ht geval van Andy Archer leek mij dat toen al wat vreemd......... heeft iemand een datum suggestie? Juul

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  14. Started by Vincent,

Anderhalf uur zondagmiddagmatinee live vanaf de Ross Revenge. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. Gast
    Started by Gast,

De Ross Revenge heeft een nieuwe zendmast, zie foto's http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html Paul de Haan.

• 9 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  16. Gast loky
    Started by Gast loky,

Hallo, Heeft iemand programma's van 4 augustus 1974 van Radio Veronica voor mij. Grt Rieni.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Started by Vincent,

Ad Roberts, Frank Petersen en Wim van Egmond. Gegevens overgenomen van cassette, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 807 weergaven
  18. Started by Vincent,

Koffietijd met Krijn Torringa. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 773 weergaven
  19. Idee, als we nou eens met z'n allen een top 10 hier invullen met jouw favoriete Nederbeat nummers? Maak ik er begin januari een programma van tgv 3 jaar Nederbeat op 192. Uiteraard bij voldoende respons en muziek voorradig. En anders moet je jouw nummer zelf maar aanleveren . UITERAARD UITSLUITEND MUZIEK VAN EIGEN BODEM UIT DE PERIODE 1960 TOT 31-8-74. Laat mij weten wat je leuk vind en wie weet hoor je jouw plaat terug in januari. Uiteraard komt er een nummer 1 uit, ben benieuwd welke ........

20. Airchecks from the day that Atlantis tested on 201 metres starting with close down on 270 metres with Gerard Van Der Zee and then starting testing on the new frequency around 2pm. The test on 201 continued until around 8.45 pm. http://www25.zippyshare.com/v/6531012/file.html and the final short part http://www25.zippyshare.com/v/69010391/file.html Thanks to Vincent for making the mp3.

• 0 antwoorden
    • 908 weergaven
  21. Started by Alex,

Radioday 2014 in Amsterdam was attended by more then 450 people. This is a 45 minutes video report of that day in March 2014. Many DJ's and technicians of famous sixties, seventies and eighties Offshore Radio Station shared their memories with the visitors at Casa 400, the hotel where the gathering took place. People like Keith Skues, Norman St. John, Tony Prince, John Aston, Alan Turner, Johnnie Walker, Roger 'Twiggy' Day, Nico Steenbergen, Ferry Maat, Hans ten Hooge, Marc van Amstel, andy Archer, Don Stevens, Arnold Layne, Robb Eden, Graham Gill, Peter Chicago, Ad Roberts and many, many more. Radiodag 2014 met vele bekende DJ's en technici uit de roerige zeezender …

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Peter Koelewijn vervangt Pierre Kartner. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  23. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Neil Gates 1155-1240 UK time Sunday 25 February 1990 "Numbers for our office" announcement at midday [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 851 weergaven
  24. Wat is er gebeurt met Syvain Tack na Radio Mi Amigo en Playa de Aro? Is het waar dat hij cocaïne gesmokkeld heeft? Heeft hij een gevangenisstraf uitgezeten? Al deze zaken komen ter sprake in dit 25 minuten durende interview van Mike Verdrengh met Sylvian van dinsdag 26-08-1986. Ook dit weer een tape uit het archief van Martin vd Ven.

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. MiAmigo27229071979FerryEden14001500BelgNatTop50 [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.