Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Sinds enige tijd heb ik via facebook contact met de weduwe van Rick van der Linden,Inez. Nadat ze in 1980 met Rick trouwde heeft ze zijn zaken behartigd. . Ik stuurde Inez een link van Media Pages waarop de instrumentale backing van Sealegs staat. Ze kende het niet eens en vond het prachtig. Inez vertelde dat Rick pas in 1980 in haar leven kwam en veel dingen van daar voor kent ze niet of nauwelijks.Ze heeft de zaken van Ekseption geregeld. Nu zou ik zo graag het complete verhaal over Sealegs willen weten, hoe het tot stand kwam en wie er op mee doen. Dan kan ik haar dat sturen. Vindt ze vast leuk. Wie kent het verhaal er …

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. MiAmigo28121973Mike Moorkens14181500testuitzending [verborgen inhoud] MiAmigo28121973Mike Moorkens15001600testuitzending [verborgen inhoud]

3. Met dank aan Stichting Norderney en Radio 192 740831 - 0900-1000 - Veronica - Laatste Vader Abrahan show studio [verborgen inhoud]

4. Started by Jan-Fre,

Nog meer uit juni 1969. Een eigenaardig bericht over Ds Toornvliet, u weet wel van de Vijverweg 8 in Bloemendaal. Copyright: Trouw 30.06.1969

• 2 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  5. Gisteren zat ik te luisteren naar een RNI programma van Tony Allan. Het kwam uit maart 1971. Op een gegeven moment draaide Tony een voor mij onbekende plaat van de band Zoo. Hij zei er bij dat het speciaal voor Pam uit Benfleet in de UK was. Toen dacht ik opeens, die vrouw heb ik op mijn facebook want ze is zeezender liefhebster. Dus ik schreef haar een bericht waarin ik haar vroeg of zij misschien dat meisje van toen was? En ja hoor, ze was toen verbonden aan de Free Radio Association in Benfleet en Tony moet die plaat voor haar hebben gedraaid. Echter, ze heeft hem toen nooit gehoord, waarschijnlijk doordat ze op school zat. Ik heb haar toen een…

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Radio Caroline [verborgen inhoud]

7. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 724 weergaven
  9. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  10. Started by Albatrosstudio,

[verborgen inhoud] OR-PdA-086A.mp3 Monique jingles (Playa archief) Er vroeg toevallig iemand naar de .wav file [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  11. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  12. Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. Hannibal (RNI) im Interview mit Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 13. September 2003

• 0 antwoorden
    • 468 weergaven
  15. Started by Juul,

Beste Veronica zeezender vrienden, ik roep jullie hulp in. Ik kwam een band tegen waarop fragmenten staan die de tweede kamer debatten betreffen. Dat was dus 973 Daar achter stond nog 51 minuten van Lex met Muziek Express. Ik heb e.e.a gedigitaliseerd en heb even snel geluisterd. Dit is wat ik hoorde: Op het eind van de opname. 1. Drive in spot door Will Luikinga over zat 1 en zon 2 sept. 2. een Barry White single ( I'm gonna love you .....) die Hit tip was van Tom Collins Nu nog effe de datum....................dank voor jullie mee denken. Ik denk de laatste week van augustus 1973 [verborgen inhoud]

16. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1k weergaven
  17. Started by Ben,

Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 472 weergaven
  18. In mijn archief zit al jaren een korte opname van wat "stukjes" REM-Radio Noordzee maar ook o.a. aankondigingen op TV-Noordzee, wat commercials en info over de nieuw opgerichte TROS. Dit alles uit 1964, leek me wel leuk om te delen. [verborgen inhoud] Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 776 weergaven
  19. Dick Palmer was niet alleen DJ maar ook generator technicus op de Mi Amigo in 1973, er circuleren weinig opnames van Dick dus wil ik de volgende met jullie delen. Het is een opname die ik ooit van Hans Knot kreeg toegestuurd met de datum 28 Juni 1973, maar.. dat is foutief want op 24 Juni 1973 begaf de generator aan boord van de Mi Amigo het en waren beide Caroline's, Nederlands op 259 en Engels op 389, uit de lucht tot Juli 1973 als Atlantis haar uitzendingen begint. Ik heb de hele opname goed beluisterd maar ik kan geen juiste dag of aanknopingspunt vinden, misschien heeft een van onze forumleden hier meer info over. Het is een lekker programma om naar te luisteren, Dic…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. RNI 1972 05 23 1800 1900 Driemaster Nico Steenbergen [verborgen inhoud]

21. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] Dit is echt iets voor de puzzelaar. Het zijn opnamen van hetzelfde bandje, twee korte uit (ik vermoed) Augustus 1967 en één van ruim een kwartier, bestaan uit allemaal verschillende stukjes, soms op afwijkende snelheid of met wat storing erdoorheen. Echt iets voor een regenachtige namiddag, maar die zit voorlopig nog niet in het verschiet geloof ik.

• 0 antwoorden
    • 571 weergaven
  22. Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 756 weergaven
  23. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Radio Noordzee 00-12-1964 [verborgen inhoud]

24. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 627 weergaven
  25. Uit het archief van Walter Zwart, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 733 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.