Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.197 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] Caroline-19731224-AndyArcher-announcing arrival of MVJanine. Ik heb bovenstaande opname in mijn archief maar de datum kan nooit juist zijn want Mi Amigo begon een week later. Wie heeft er een idee wanneer dit geweest zou kunnen zijn?
-
-
- 7 antwoorden
- 470 weergaven
- 1 follower
-
-
Able Day (Test Able) was de eerste van twee kernwapentests in het kader van Operation Crossroads, die op 1 juli 1946 (lokale tijd) door de Verenigde Staten werden uitgevoerd op het afgelegen Bikini-atol. Voor het eerst diende een militair-wetenschappelijk grootschalig experiment van deze omvang niet alleen te worden uitgevoerd, maar ook vrijwel in realtime te worden gedocumenteerd, gecommuniceerd en publiekelijk te worden toegelicht. In dit spanningsveld tussen militaire geheimhouding, politieke signaalwerking en publieke informatie opereerde één schip dat in de publieke perceptie nauwelijks aandacht kreeg, maar voor het verloop van de operatie van centrale betekenis was:…
-
- 0 antwoorden
- 152 weergaven
-
-
De bron van deze opname is bij mij niet bekend, komt uit een verzameling opnamen, die ik lang geleden 's heb gedigitaliseerd. Een prachtige JMHW met een platenkeuze, die mij bijzonder in de smaak valt. Ik heb er met veel plezier naar zitten luisteren. Over de datum ben ik niet helemaal zeker, ik baseer dat op een notering van Psychotic Reaction van de Count Five in de Billboard Hot 100 (nummer 42) die week. Opname verwijderd, is al door iemand anders geplaatst (zie hieronder).
-
-
- 20 antwoorden
- 747 weergaven
- 1 follower
-
-
Uit de nadagen van de zeezenders, maart 1989, Johan van den Hoofdakker met het programma The Best of the Sixties. [verborgen inhoud]
-
Ad Roberts en Herman de Graaf. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Twee uur Rob Hudson. [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Walter Simons met de kop in de wind. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 913 weergaven
-
-
The Revenge met Fred van Amstel. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Slecht ontvangst/poor reception. DJ unknown. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 889 weergaven
- 1 follower
-
-
UK Top 40 - 6 april 1974 … lees verder... Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 5 april 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week de volledige UK Top 40 van exact 40 jaar geleden. Op nummer 1 staat Terry Jacks, een Canadees die geboren is op 29 maart 1944. In 1969 scoorde hij samen met zijn vrouw Susie met Which Way You’re Going Baby? als The Poppy Family een vrij grote hit. Zijn grootste succes - nog altijd de best verkochte Canadese single ooit - had hij met Seasons in The Sun, een vertaling en bewerking van een nummer van Jacques Brel door Rod McKuen (Le Moribond). Het n…
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Misschien had u dit uurtje al. misschien ook niet : http://www.mijnbestand.nl/Bestand-XZUXO383CJVA.mp3 Groet Hans de Purmer (NH)
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Kijk hier eens. Je gelooft je ogen niet. De zeezenderopnamen worden op internet aangeboden tegen betaling. http://rockitradio.net/pirate.html Staat op de site van Oldiesproject. Theo
-
- 5 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
20 juli 1964. Surf- en Hot Rod-liefhebbers komen ruimschoots aan hun trekken het eerste uur, met Jan & Dean, The Superstocks en natuurlijk The Beach Boys, dit keer met het ultra-korte Drive-In; duurt ruim anderhalve minuut, maar lijkt bovendien na 1.10 al afgelopen te zijn…. The Beatles zijn er natuurlijk ook, met een nummer uit hun speelfilm A Hard Day’s Night, Tell Me Why. Engeland wordt verder nog vertegenwoordigd door Dusty Springfield en Bobby Shafto. Orenspitsers van de week: Gene Pitney met It Hurts To Be In Love, een van zijn meer smartelijke nummers, en als tegendeel het zoet-verleidelijke Hey Girl Don’t Bother Me van The Tams. Het tweede uur staat wee…
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 854 weergaven
-
-
King 05 09 1965 Roger Gomes - JR Barnard 1323-1423 LunchBox - Melody Hour [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 683 weergaven
- 1 follower
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 24 mei 2015 20.00 - 22.00 uur en vrijdag 29 mei 2015, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Kees Brinkerink Ach, dat groepje Freddie & the Dreamers wordt natuurlijk beschouwd als lichtgewichten, een derderangs-club vergeleken met grootheden als The Beatles of The Rolling Stones. Terecht ook, natuurlijk, qua repertoire staken ze daar maar magertjes bij af. Toch zijn er genoeg leuke Freddie-nummertjes, en A Little You is daar zeker één… lees verder > [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft misschien nog de Radio caroline Top 50 van 21 April 1979 met Paul de Wit(Erik de Zwart.) Groet, Marcel.
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 12 junii 2015 20.00- 22.00 uur en 17 juni 2016, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud] en Jan Lahmeijer Behalve Andy Williams hadden we ook ene Danny Williams. Op Andy zaten we niet zo te wachten in dat popjaar, maar deze Danny, afkomstig uit Zuid Afrika, heeft zich van traditionele “crooner” opgewerkt tot waardig popzanger; dit nummer, een beetje in de stijl van Paul Jones, deed helemaal niets, dus… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 907 weergaven
-
-
Hierbij nog twee Voormekaar shows: 1973-03-18 - Dik Voormekaar Show.mp3 [verborgen inhoud] 1973-09-30 - Dik Voormekaar Show.mp3 [verborgen inhoud] Groeten, Jan
-
- 1 antwoord
- 665 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 0 antwoorden
- 679 weergaven
-
-
Twee bestanden van 1 band. Alle info op de doos staat in de bestandsnaam. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 989 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opnames uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 4 antwoorden
- 844 weergaven
-