Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
1970-12-13 1100-1200 ChielMontagne-HerhalingTop20 [verborgen inhoud] 1971-12-12 0955-1100 Tineke-Koffietijd [verborgen inhoud] 1973-12-13 1700-1800 LexHarding-ScholierenTop10 [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
-
- 4 antwoorden
- 619 weergaven
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 4 antwoorden
- 882 weergaven
-
-
Ik kijk bij sommige berichten in de actualiteit altijd even in ons archief. En ja, Frits Barend maakte een interview op 11 juni 1972 met de gisteren overleden trainer Leo Beenhakker.
-
- 2 antwoorden
- 372 weergaven
- 2 followers
-
-
Even een rondje gereden vandaag.....Harlingen de Jenni Baynton waar een zeer trouwe groep vrijwilligers elke zaterdag veel, heel veel werk verricht aan het schip. Daarna Amsterdam de Norderney op de plek waar ik haar nog niet had bezocht, daarna naar Hilversum voor een lichte lunch < geen spare ribs> Lichte lunch.....ja daar. Ook weer terug naar Grunn waar we omstreeks 17.30 binnen reden. Paul de Haan.
-
- 0 antwoorden
- 242 weergaven
-
-
Caroline-19901008-1627-1700-CarolineMartin-(819kHz) Caroline-19901008-1700-1800-CarolineMartin-(1700-NewsByRickyJones)-(819kHz) [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 402 weergaven
-
-
Dit is een opname op R2R tape uit de collectie van Hans Hogendoorn. [verborgen inhoud] Vincent heeft deze opname beluisterd en beschreven. Dit hoor je achtereenvolgens in deze opname: 00:00 Reclame. 00:08 Dik Voormekaar opent de uitzending. Tune start. In afwachting tot het volgende nieuwsbulletin een plaat. 02:33 Joop van der Marel - Diep in mijn hart. 05:17 Dik Voorkemaar vertelt dat deze show van 16/9 op 12/9 is opgenomen. 07:45 Moeder Ina uit Franeker - Ga nooit met vreemde mannen mee. 09:41 Interview Dik Voormekaar met Moeder Ina. 12:06 Focus - House of the King. 14:25 Dik Voormekaar. De Groot zet nieuw gammelefoonplaat scherp. 15:20 Interview Dik Voormekaar met…
-
- 0 antwoorden
- 198 weergaven
-
-
Beste verzamelaar, Ik heb veel verzamel spullen van de zeezenders. DVD's, LP's, boeken enz. Ik kan per bericht helaas maar 1 foto toevoegen. Dus houdt mijn komende oproepen in de gaten!! Hartelijke groet, Koos de Ruijter Dieren
-
- 0 antwoorden
- 116 weergaven
-
-
-
[verborgen inhoud]Laten we het een keer proberen, de gebruikelijke mix Nederbeat van bekend, onbekend, lp, b kantje enz. Wat? Lees mijn sanskriet in de bijlage en trek je eigen conclusies (bijvoorbeeld, schoon schrijven was niet zijn beste kant... ) Als je een foutmelding krijgt, open hem met je gewonde pdf reader...)
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Nog een uurtje met Liz West. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 863 weergaven
-
-
Elly, Erwin en Ron. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Net gedigitaliseerd door Vincent. Voor de countryliefhebbers: RNI-19731223-2100-2200-DonAllen-Country&WesternJambouree.mp3 http://www29.zippyshare.com/v/5570042/file.html Jan-Fré
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
-
Vanaf de MV Mi Amigo, Radio Caroline International. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 822 weergaven
-
-
This past saturday show ( Veronica Top 40 van Mei 1, 1965 ) was ruined by streaming problems from the station. I hope this coming wednesday's repeat will be ok on the air. Thank you again for this great show and the excellent presentation by Rob van Wezel. Thanks too for Bert ven der Laan and his " modern" way of presenting the Tip Parade.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
RNI 220 15-08-74 Don Allen 20.15-20.45 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-IGZWI36VGRAN.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Robin
-
- 2 antwoorden
- 870 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​​​​​​​Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 10 augustus 2014 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 20.00 - 22.00 uur en woensdag 13 augustus 2014, 20.00 - 22.00 u. Presentatie: [verborgen inhoud][verborgen inhoud] ​Een paar interessante transatlantische vergelijkingen vandaag. Een hele mooie versie bijvoorbeeld van He’s in Town, het nummer van Goffin en King dat wij vooral kennen van de Engelse Rockin’ Berries. Vandaag door The Tokens. Prachtig! Ook van dat andere componistenduo, Bacharach en David, is er een nieuw nummer uit, I… [verborgen inhoud] [verborgen …
-
De lokale omroep in Hoek van Holland, de WOS, heeft een nieuws item gemaakt over de gerestaureerde boordstudio. [verborgen inhoud]
-
Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 11 oktober 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 11 oktober 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. Ceaser and Cleo Een duo dat we beter leerden kennen als Sonny & Cher. Sonny had ergens een piano opgeduikeld voor weinig en speelde daar afgewisseld op in de garage e…
-
Wat gaat de tijd toch snel.... Vandaag alweer 37 jaar geleden... Baken 16 - Herman de Graaf 12:00-13:00 [verborgen inhoud] Stuurboord - Rob Hudson 16:00-17:00 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 839 weergaven
-
-
Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
Van deze zijn er hier en op andere plaatsen al heel wat voorbij geweest. Misschien deze ook wel, of toch niet Van de Golden Radio NL server, met dank aan JPL van GR Vlaanderen voor het omzetten van band naar computer en het administreren RNI - 14101973 - 1207-1300 - André Van Duin - Dik Voor Mekaar Show [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.
-
- 0 antwoorden
- 698 weergaven
-
-
Sorry wel allemaal een beetje door elkaar voor wat jaren betreft. Ik kwam een mooie foto van Fons Winteraeken tegen, dankzij Music Bee, die ik ook vaker op de Golden Radio server in het verleden aantrof. Hieronder een mooie foto. Hij heeft wat moois geschreven over Radio Caroline op een site Alles werkt [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 839 weergaven
- 1 follower
-
-
Als verzamelaar van die leuke tiplijsten vanaf 2 januari 1965 heb ik een vraag. Worden deze lijsten ook ergens gearchiveerd? Stel dat je bv een lijstje mist of terug wilt kijken, waar zou dat dan kunnen? Het is mooi, dat deze lijstjes alsnog zijn gemaakt. Je komt op die manier veel nummers tegen, die je eigenlijk wel kent, maar ook nummers, die onbekend zijn gebleven. En tot wanneer zijn die lijstjes samengesteld? Tenminste 8 juli 1967 neem ik aan. Vanaf 15 juli 1967 heb ik de tiplijstjes van Rob Out soms bijna onleesbaar of vijf a4-tjes. Vooral in 1969 wisselde het aantal posities per week sterk (tussen 16 en 30).