Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Alweer 15 jaar oud is deze video over de bijeenkomt in Lapershoek in Hilversum.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik kwam dit filmpje tegen over de Norderney. Het zou daar hebben gespookt volgens de maker van dit filmpje. Beetje vreemd verhaal.

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik zat vanmiddag te lezen in het prachtige "RNI-boek" - De Gouden Glans van Radio en las daar ook dat de Engelse service ook z'n afscheid kende ik geloof de 31e? Heeft iemand daar opnamen van ? Boek is trouwens een echte aanrader en ik ben blij dat het er is. Juul

4. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. Marc Jacobs,marinebroadcaster op de Mi Amigo tussen juni1976 en september 1979 voor Radio Mi Amigo en Caroline NL< en mede Grunninger> presenteerde vanmiddag 31-8-2014 de laatste 2 Radio Waddenzee uren live vanaf de JB op de Waddenzee. Ziehier: [verborgen inhoud] Paul de Haan.

• 2 antwoorden
    • 883 weergaven
  5. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Op deze speciale dag, de 31e augstus is hier de aflevering van "Toen was geluk heel gewoon" met aflevering Radio Veronica. Het gaat over de stranding in 1973. Geschiedenis technische klopt de inhoud zo nu en dan niet. Maar toch leuk om te zien.

• 0 antwoorden
    • 938 weergaven
  6. Gast
    Started by Gast,

Revitalised gereanimeerde recording opname. Tony Allen & Radio Caroline. Er is een overeenkomst tussen Johnnie Walker Caroline South augustus 67 en Tony Allen op Caroline augustus 1974. Beide namen Caroline mee naar een nieuwe fase nadat wetgeving van kracht was geworden om zeezenders het zwijgen op te leggen. Walker ging bijna in zijn 1tje door in 67 en Allen deed dat in aug 74. Even voor 31-8-74 waren feitelijk alle Caroline deejays vertrokken bij Caroline, Allen bleef aanboord van de Mi Amigo en maakte de overtocht mee van Skeveningen naar de Engelse kust. Als enige deejay aanboord bracht hij Caroline die nieuwe fase die vanaf de Mi amigo zou doorlopen tot 1980en van…

• 0 antwoorden
    • 745 weergaven
  7. Started by Juul,

Gisteravond hielden we weer onze 5 jaarlijkse Veronica personeelsreünie. Gewoonte getrouw in Lapershoek. We mochten vele oud collega's begroten waarvan sommige elkaar al 50 jaar ! niet meer hadden gezien. Helaas waren er ook andere collega's helaas niet aanwezig. Ad en ik hadden "forum baas" Vincent ( met z'n onafscheidelijke foto toestel ) en de medforumlid Harm, fotograferen is zijn beroep, uitgenodigd. Het resultaat zullen vast wel zien de eerst komende tijd. Zelf heb ik niet zo veel foto's want ja, Ad en ik waren "gastheer" dus ben je druk met begroeten en de muziek en de films. Medeforum lid Alex liep de hele avond alles op video vast te leggen, wie weet…

• 19 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  8. Vandaag 40 jaar geleden op de 259 meter: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 859 weergaven
  10. Started by Andree,

Naast de pd538rni is er nog een in de lucht en dat is pa40veron. Heb ze wel al gehoord, zei het heel zwak in de 40 meter band maar nog niet kunnen werken helaas.

• 1 antwoord
    • 799 weergaven
  11. Started by J.Vinke,

Vandaag zag ik in de regiokrant De Stentor een aardig stukje geschreven door Jelle Boonstra met een mooie foto van ....... ? [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Vr gr Jan

• 7 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  12. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

De lokale omroep in Hoek van Holland, de WOS, heeft een nieuws item gemaakt over de gerestaureerde boordstudio. [verborgen inhoud]

• 9 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  13. Started by MvdVen,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. 31 augustus, het was meer dan het verdwijnen van Veronica. Het was het einde van de grote betekenis van Nederlandse artiesten in de hitlijsten. Zonder het podium op de Noordzee deden Nederlandse artiesten er niet mer toe. De uitzending van zaterdag 30-8 (en 6-9) zijn een eerbetoon aan Veronica, met de grote hits van de bands die door Veronica een kans kregen, met een dankwoord van een van de leden van the Cats en de historie van Armand, die zonder een DJ van Veronica die een b-kantje ging draaien waarschijnlijk altijd "te min" was gebleven. Janken om Veronica, we kunnen het allemaal, maar ik heb er voor gekozen om julie nog een keer het feest van de muziek van de Nederbea…

• 6 antwoorden
    • 999 weergaven
  15. De telefoonverbinding was slecht maar Tineke gaf er een leuke draai aan. Deeplinken is niet toegestaan! © Harm ten Brink 2014.

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  16. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Hallo. Elke week zaterdag verheug ik me er weer op om te kijken wat er in het tiplijstje staat. Ik download de lijstjes ook om zo een nog beter tijdsbeeld van de sixties te krijgen. Maar het viel me al vrij snel op, dat jullie per ongeluk het lijstje van volgende week hebben geplaatst met de datum van de lijst voor vandaag erboven. Ik vergelijk altijd de lijst van vorige week met die van deze week om te kijken wat er verdwenen is. Hopelijk kan het rechtgezet worden, zodat alles weer klopt. Er zullen ongetwijfeld meer personen zijn, die de iijstjes volgen en sparen.

• 5 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Gast Norderney192
    Started by Gast Norderney192,

Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: ​Uitzending op de stream van 192 Radio, zaterdag 30 augustus 2014, 20-22 u. Productie: Ronny Harnie. ​Deze week nog eens een volledige UK Top 40 uit de tweede helft van de jaren ‘70: de lijst van 27 augustus 1977. Op 1 de Detroitse groep The Floaters met Float On. Het gaat om de enige notering in de UK Top 40 voor deze formatie, maar er… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 692 weergaven
  18. Gast Norderney192

Top 40 op 192Radio: ​Presentatie: Rob van Wezel. Uitzending op zaterdag 30 augustus 2014 van 14.00 - 16.00 uur op de stream van [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 14.00 - 16.00 uur, zie [verborgen inhoud] Tipparade op 192Radio: ​​Presentatie: Bert van der Laan. Uitzending op zaterdag 3 augustus 2014 van 17.00 - 18.00 uur op de [verborgen inhoud]. Deze uitzending wordt herhaald op de woensdagmiddag erna van 17.00 - 18.00 uur, zie [verborgen inhoud]. De Advertentie van de Week! Ah, da’s een makkie deze week. Chad Allen & The Expressions. Wie kent ze niet? Nu wil het toeval (kuch) dat we hier de promo hebben lig…

• 0 antwoorden
    • 810 weergaven
  19. Started by MusicRadioFan,

Heden in Gazet van Antwerpen een 3/4 pagina over de 'zeezenders', en in 't bijzonder over Radio Mi Amigo en Sylvain Tack. Pierre Addicted To Music

• 9 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 878 weergaven
  21. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Started by Vincent,

Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Gast Norderney192

​Na een jaar restaureren door een groep toegewijde medewerkers van [verborgen inhoud] werd op 29 augustus 2014 de originele Radio Veronica Boordstudio opnieuw in gebruik genomen. Dit gebeurde in Museum RockArt met live radio uitzendingen vanuit de 3 permanent opgestelde originele Veronica studios ‘Zeedijk’, ‘Lapershoek’ en ‘Boordstudio’. … Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  24. Started by Juul,

Mooi interview met Lex Harding in NRC door Auke Kok. Dus NRC lezers........

• 30 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  25. Started by Vincent,

Vandaag 45 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.