Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Tino,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Wederom afkomstig van Douwe Dijkstra

2. Started by Tino,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

3. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 21 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  4. Started by martinja,

Met dank aan Jan-Fre Vos REM-Noordzee02121964BenZwaan [verborgen inhoud]

5. Started by martinja,

Met dank aan Jan Fre Vos [verborgen inhoud]

6. REM 29 07 1964 1000-1200 opening Radio Noordzee [verborgen inhoud]

7. Started by martinja,

REM29071964Opening10-11 [verborgen inhoud] REM29071964Opening11-12 [verborgen inhoud]

8. Started by martinja,

Ik heb dit allemaal altijd heel erg magisch gevonden [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. Started by fvandewetering,

Ik ben deze week weer eens in Nederland en had gehoord dat je op het REM Eiland in Amsterdam kunt lunchen. Deed ik dus. Wie schetst mijn verbazing dat ik vervolgens de ouwe trouwe Norderney aan de overkant in het water zag liggen! Uitzicht op de Norderney vanaf het REM Eiland. Als ik niet al jaren naar die ouwe Veronica poster op mijn muur had gekeken had ik die antennes nooit gezien, want toen dacht ik he... Ben toen later met het pontje van Centraal er nog naartoe gegaan maar de schuit zat al dicht. De laatste keer dat ik er zo dichtbij was was in april 1973 op het strand van Scheveningen. Het gekke is...mijn vrouw belde juist toen ik vanaf het eiland naar …

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Albatrosstudio,

Vond nog een DVD vol met dit soort spul: [verborgen inhoud] REMeiland.asf

11. Started by nchuijg,

Ik heb een hobby radio stream THE OLDIE STATION http://members.ziggo.nl/nchuijg/ en op mijn gastenboek vond ik vandaag de volgende reactie. I lived in Amsterdam 50 years ago. I worked on REM Eiland op 29 Juli, 1964. Erste dag van Broadcast radio. Radio Noordzee. Your station makes me feel back home.Dank uu Tom Wheat Indio, California, USA - Fri Feb 22 02:34:55 2013 Kijk dat is nou leuk, jammer dat hij geen e-mail adres heeft achter gelaten, misschien was het wel een zender technicus van RCA, hij heeft vast wel een verhaal. En je mag natuurlijk gerust luisteren naar The Oldie Station met een aardige content, al zeg ik hetzelf. aacPlus http://theoldiesta…

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  12. Started by Juul,

Woningcorporaties moeten zich bezig houden met woningen (bouwen) en niet met dit soort achterlijke zaken. Voor je het weet krijg je weer een "Vestia"……………….. bron: Parool [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 3,2k weergaven
  13. Started by Alex,

20031016 SBS6 Stem van Nederland, REM eiland weg. En nee, ik weet dat het 5 december is, maar het is echt Hans Knot From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven

• 0 antwoorden
    • 886 weergaven
  14. Started by Juul,

Ik heb net een programma van Ben Zwaan even snel door geluisterd. Hij was "dj" bij Radio Noordzee in 1964. Tijdens m'n werkzame leven heb ik in de TROS kelder waar we het archief aan het installeren waren een masterband gevonden met een programma van hem. Er lagen nl wel meer spullen die van de REM afkomstig waren en een aantal zaken heb ik wel gekopieerd. Aan afluisteren ben ik nooit toegekomen en de band meenemen naar huis ook niet. Ik weet het;"niet zo slim'. Maar ja het is nu eenmaal zo. Maar terugkomend op Ben Zwaan, wat een mooie stem had die man zeg! Ik begrijp dat ie later naar RTV West is gegaan. En is hij inmiddels niet overleden? Enfin, heeft ie…

• 8 antwoorden
    • 4,2k weergaven
  15. Started by martinja,

[verborgen inhoud]

16. Started by MvdVen,

Prachtige [verborgen inhoud] uit augustus 1964.

17. Started by Bob,

Kwas in juni op/in het REM-eiland, happie eten met familie, en m'n zwagert heeft wat foto's gemaakt. Men heeft nog een klein hoekie in originele staat gelaten. Gr. Bob

18. Started by Piet van der Vooren,

In 2006 heeft Rijkswaterstaat een persbezoek georganiseerd aan het toen nog voor de kust van Noordwijk staande REM-eiland. De aanleiding voor de trip was de op stapel staande ontmanteling van het eiland. Na het bezoek heb ik een artikel daarover geschreven, dat is verschenen in een aantal nieuwsbladen in de Duin- en Bollenstreek en de Leidse regio. In 1964 zonden Radio en TV Noordzee uit vanaf het REM-eiland. Van 1974 tot 2006 was het eiland in gebruik bij Rijkswaterstaat. In het artikel wordt op beide periodes ingegaan. Piet. [verborgen inhoud]

19. Started by Alex,

Een niet al te beste video van een uitzending van 22 oktober 1986. Jongbloed & Joosten over de start van REM-eiland. Ook beelden uit de zestiger jaren van de debatten over de REM. Nog even terug gaan naar die tijd om te zien hoe het nu ook allemaal alweer was? Dat kan met de 140 nieuwe knipsels die bijgevoegd zijn op www.wikiradio.nl [verborgen inhoud] Video From the analog archives of Martin v.d Ven Oorspronkelijk analoog materiaal afkomstig uit het archief van Martin van der Ven.

• 4 antwoorden
    • 909 weergaven
  20. Started by scotty,

Here are all the recordings I have from the final day of Radio Scotland, 0600-1600 Airchecks with Tony Allan, [verborgen inhoud], Ben Healy, Jack Mc Laughlin, Mel Howard and Ben Healy again. [verborgen inhoud] 1900-1905 Final Mc Laughlin's Ceilidh and World Tomorrow [verborgen inhoud] 2100-2150 Tony Allan and [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 2150-2255 Ben Healy followed by final goodbye from Tony Allan [verborgen inhoud] 2255-0000 Final programme with Tommy Shields [verborgen inhoud] Remember 242 along with Big L, 270 etc.

• 0 antwoorden
    • 783 weergaven
  21. Started by Danny Van Vlaanderen,

Beste vrienden, zijn er personen onder jullie die toevallig opnames hebben van 16 augustus 1977 ? (radio Mi Amigo / Caroline) ? Gewoon om eens te horen hoe toen, op het moment dat Elvis stierf, er gereageerd werd op zijn overlijden. Ik heb zo een vermoeden dat de radiogolven overspoeld werden met zijn muziek ... Alvast van harte dank op voorhand. Fijne dag verder, Danny

• 6 antwoorden
    • 1k weergaven
  22. Started by Lokeend,

Wie weet wat er van de dj's van Radio Delmare, Rene de Leeuw en Jan Romer geworden is? Grt Rieni L

• 1 antwoord
    • 934 weergaven
  23. Started by Lokeend,

De eerste live dj van Radio Delmare Rene de Leeuw is overleden. Hij had de ziekte ALS. Na zijn Delmare avonturen was hij vooral bekend als dj bij Radio Decibel.

24. Het is vandaag 32 jaar geleden dat Radio Caroline zijn uitzendingen hervatte via de Ross Revenge. Voor de fun of it heb ik het openings uur geremasterd. Ik weet het niet iedereen zal dit waarderen maar ik wilde dit gewoon een keertje doen. Reopening Caroline 20-08-1983(remasterd).mp3

25. Started by Eric,

Deze reportage gaat over het begin van Monique. Het start met een interview met de ons aller bekende Hans Knot, [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 568 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.