Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.300 discussies in dit forum
-
Beste Nederbeatvrienden. Hier ff 2 mededelingen, de belangrijkste is wel dat de uitzending van Nederbeat op de eerder opgegeven data (30-1 en 6-2 in het nieuwe jaar) gewoon doorgaat, en dat je dus nog steeds je lijstje met 10 favoriete Nederbeatnummers kan opsturen naar wijdraaien@gmail.com. Een 2e en minder leuke mededeling is dat de opname in de oude Veronica studio van Rockart op 23 januari helaas niet kan doorgaan. Op de geplande datum is er iets tussen gekomen waardoor de opname op die dag niet kan plaatsvinden, en aangezien Rockart verder niet eerde ruimte had dan in maart hebben we in goed overleg besloten de zaak daarom af te blazen. De opnames vinden nu, net als …
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 838 weergaven
- 1 follower
-
-
Met dank aan Harm Koenders Aan deze opnamen heb ik veel herinneringen gehad. Het was bijzonder om op die warme avond in augustus 1977 dit te horen. Toen hadden we nog allemaal een sterk gevoel naar de zeezenders die in 1974 gestopt waren. Als je achteraf de beelden van de party zag, zag je de dj's en Ronan er gewoon tussen zitten Kan me nog herinneren dat die in zwart wit waren. Het leek toen net live. Het was ook net tien jaar geleden dat de Engelse zeezenders werden gesloten [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 954 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie oh wie heeft aflevering 13 ( 27-3-76) en 23 ( 7-6-76) van De VVVR? grt Louis
-
- 12 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 743 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server Radio Monique 1986 - January 1 - 5-8AM CET [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 677 weergaven
- 1 follower
-
-
Enige tijd geleden was er een zijdelingse discussie over Felix Meurders .De jonge discjockey werkte vanaf 1969-1974 voor radio Luxemborg en tegelijkertijd ook voor Hilversum 3. Hij heeft in deze periode bij radio Veronica gesolliciteerd en zou ook bij radio Caroline aan de slag gewild hebben. Zijn vriend Harry Knipschild, destijds presentator bij Veronica, schreef een mooi verhaal over Felix Meurders. Daarin komt de aandacht voor de primeur van een plaat aan bod. Veronica was in principe altijd de eerste om een nieuwe plaat te laten horen, maar Felix Meurders had daar inmiddels een betere methode voor ontwikkeld. Veronica moest daardoor vaker het onderspit d…
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 988 weergaven
-
-
Ik ben begonnen met het digitaliseren van een partij van ongeveer 250 banden. Het zijn banden die door de persoon zelf dicht bij de Nederlandse kust zijn opgenomen. Als het klopt is het uit de periode 70-85. Ik ben tot nu toe de namen Atlantis, RNI, Veronica en Caroline tegengekomen. Opnemen is niet zo'n probleem. Ja, het zijn geen makkelijke banden, maar ik krijg ze best soepel door de recorder. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat ik geen tijd heb om ze uit te zoeken. En dan bedoel ik los knippen en uitzoeken (dateren/presentatie). Ik heb nog drie grote projecten (banden/cassette) lopen. Voor één daarvan heb ik al ondersteuning uit Groningen om ze uit te zo…
-
- 79 antwoorden
- 13,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 682 weergaven
-
-
Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: Uitzending op de stream van 192 Radio, zondag 30 juli 2017 20.00- 22.00 uur en 4 augustus 2017, 23.00 - 01.00 u. Presentatie: Dirk van Dijk en Frans de Graaff Zullen we er toch maar een Lazy Summer Day van maken, hoewel het buitenleven daar niet echt aanleiding toe geeft? We doen gewoon alsof. Behalve dit vrolijke nummer van The Peppermint Trolley Company (hoe kom je erop?) zijn er nog meer opgewekte klanken vandaag, denk aan bvb. Run Run Run… [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 855 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 806 weergaven
-
-
Firstly here is Spangles Muldoon's last programme for Caroline South on 24th January 1968. I heard that he was due to join Caroline North some weeks later, but this didn't happen as the ships were towed away. [verborgen inhoud] Here is a good piece of Caroline on 27th February 1968 with Henry |Morgan, Andy Archer and Roger Day [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] And the first hour of the only prog…
-
-
Ongetwijfeld overbekend, maar net gedigitaliseerd: [verborgen inhoud] Uit het archief van Douwe Dijkstra
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Hoi, Als afwisseling met de voorbije week gedeelde audio files, even tijd maken voor wat "eigen promotie" van mijn YouTube kanaal. Want daar kan je ook wat aantreffen. De beelden in deze video heb ikzelf opgenomen tijdens het Mi Amigo 40 event die doorging in 2014 te Oostende (België). Je ziet een live aflevering van Baken 16 met Marc Jacobs en Bart Van Leeuwen. Leuk detail is ... dat de Baken 16 video start met audio zoals het te horen was "in de studio" en vanaf 3 min 04 de audio overgaat naar wat te horen was via de FM zender en audiostream. De openers & scores + video content zijn bewerkt en gemonteerd door mezelf …
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 861 weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein RNI - 19730000 - 0200-0230 - Robin Banks [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 627 weergaven
-
-
Het visserij museum in Grimsby is op zoek naar bemanningsleden van de Ross Revenge toen ze nog als visserijschip dienst deed. Het museum wil graag hun verhalen horen. Het schip werd in 1963 eigendom van Ross Trawlers en had als thuisbasis Grimsby. Het schip raakte in de zeventiger jaren verwikkeld in de kabeljauw oorlogen met de vissers van Ijsland. De Ross Revenge is houder van het wereldrecord van de grootste kabeljauwvangst ooit. ITV heeft er een onderwerp van gemaakt waarin ook Caroline deejay's Peter Philips en Ray Clark aan het woord komen. Ray noemt de Ross de 'Rolls Royce' onder de visserij schepen. [verborgen inhoud] …
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Monique01011987AdRoberts16001700Windkracht4tot6 [verborgen inhoud] Monique01011987AdRoberts17001800Windkracht4tot6 [verborgen inhoud] Monique26121986AdRoberts-ErwinVdBliek13001400 [verborgen inhoud] Monique31121986EddyOuwens-DickVerheul16001700Top100over1986 [verborgen inhoud] Monique31121986TonyBerk-DickVerheul12001300Top100over1986 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 15 antwoorden
- 4,1k weergaven
- 1 follower
-
-
De uitzending van Radio Caroline North van zondag 22 september 2019 2019 09-22 0000-0300 AndrewAustin (Sunday) [verborgen inhoud] 2019 09-22 0300-0600 BillRolins [verborgen inhoud] 2019 09-22 0600-0900 SteveAnthony [verborgen inhoud] 2019 09-22 0900-1100 JohnnyLewis [verborgen inhoud] 2019 09-22 1100-1300 GrantBenson [verborgen inhoud] 2019 09-22 1300-1600 RayClark [verborgen inhoud] 2019 09-22 1600-1900 PeterPhilips [verborgen inhoud] 2019 09-22 1900-2100 DaveFoster (CloseDown) [verborgen inhoud] Groet, Bertus
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Geen idee of dit eerder is aangeboden, komt uit de collectie van "jepatrick" [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-