Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.300 discussies in dit forum
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 767 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 901 weergaven
-
-
Nieuws fragmenten-63 min-1974-1983-deel 2 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
verzoeking met Gerard van der Zee 8 juli 79 18-19 verzoekjes behandeld voor Jan Verkleij Walter Beilo Tom de Bree(2 weken later zat hij aan boord van de Magdalena) Joop Berger en Peter de Vries (van radio Atlantis) [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
31 jaar geleden vanaf de Noordzee 819-19890115-1500-1600-ErikBeekman-Top50(nr17) [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 763 weergaven
-
-
Cleaned by Oldies 45 RNI-19700228-2200-0200-Hannibal-AlanWest-AndyArcher-EdMarino-HorstReiner-Opening [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
De 'Radisca' van Amroh B.V. te Muiden had 'Veronica' op de schaal... [verborgen inhoud][verborgen inhoud]
-
- 23 antwoorden
- 4,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 882 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser Hot Hits [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 926 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. Dit is wat Ad opschreef over deze opname: [verborgen inhoud] Prachtig om na het nieuws de jingle "Nog één dag tot 538 te horen", gevolgd door (het echte) Veronica door Cornelis Vreeswijk.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Geen idee waar dit vandaan komt en ook niet geheel duidelijk wat het is. Lijkt op documentaire van Duitse origine. Zie aan de data dat dit 21 jaar geleden (2001) op de ??HDD is geplaatst. [verborgen inhoud] Grote--3-2-Caroline 1962 & 1973.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-3-Caroline 1973 & 1974.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-4-Carolines Berlin-Service.mp3 [verborgen inhoud] Grote--3-5-Caroline 1974 - 1985.mp3
-
-
- 4 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ik zat in de auto en kan ik mooi de programma's afluisteren van 30 juni 1973. Tom Mulder ging weg bij Veronica omdat hij "moeite had" om mensen fl 5,- te vragen. Met name kinderen zo zei hij eens. (een beetje doelredenatie vind ik ) Vooral ook omdat hij in het programma OGM live vanaf de Norderney op 30 mei tussen 7 en 8 uur uitbundig opriep om lid te worden. En amper een paar dagen daarna kwam z'n bezwaar opzetten. Het was meer zo dat Tom het einde van Veronica aan zag komen en dacht, ik ga om mij heen kijken..............Goed recht trouwens. Dit is dat bewuste uur. [verborgen inhoud]
-
-
- 7 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
Als ik oude bandjes afspeel van zeezenders dan is het vaak RNI uit 1970 maar ook de opnames die ik van Swinging Radio England in mijn archief heb, heerlijk om daar naar te luisteren. Die Amerikaanse swing, snelle presentatie, veel echo op de stem en lekkere hits, ja, daar hou ik wel van. Komende dagen ga ik meer Swinging Radio England aanbieden. Deze keer Ron O'Quinn, hij mocht voor het station de Amerikaanse tour van de Beatles verslaan in dat jaar, en, van de telefoon opgenomen, was er dan ook een paar keer een verslag van Ron te horen. Helaas toen Ron hierna terugkwam in de UK kreeg hij problemen met zijn werkvergunning in de UK en was zijn carriere bij Swing…
-
-
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Na de closedown op 31 Augustus betrok "Veronica" het pand in de Oude Enghweg, ook wel een verbasterd tot de Enghe Outweg. Zelf kocht ik in 1976 2 jingle pakketjes bij de "Stichting Nederlandse Top 40", een "Top 40" pakket en een "Flashback" pakket, betaalde 99 gulden, veel in die tijd, en ontving 2 kleine 8 cm AGFA bandjes met daarop de jingles... 2 spoor, mono. Helaas hoorde je, al was het zacht.. maar toch, beide sporen door elkaar heen. Ook bracht men een flexidisc uit met daarop een promotie voor "Studio Top 40".. flexidiscs. ken je ze nog? Van de firma "Sonopresse" die veel van dat reclame materiaal perste op flinterdun plastic... Bij deze om te delen.. …
-
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Bij deze nog wat leuks uit mijn digitale archief (download club in 2003), een opname die aan boord van de Mi Amigo is gemaakt.... Radio Caroline live met Roger Matthews. Vandaag precies 45 jaar geleden... en toch als je er als "anorak" naar luistert dan kan je jezelf het bijna niet voorstellen dat het al weer een half mensenleven geleden is... Toch luister ik graag naar deze oude opname's. Radio Caroline - 18 mei 1978 - 03:05-03:35 uur - live - Roger Matthews (opgenomen aan boord) [verborgen inhoud] Radio Caroline - 18 mei 1978 - 04:05-04:35 uur - live - Roger Matthews (opgenomen aan boord) [verborgen inhoud] Luister naar Roge…
-
-
- 2 antwoorden
- 858 weergaven
-
-
Eerder deze week zijn er wat video’s en documenten gepost over de MEBO II na 1974. De volgende clip is misschien wel een van de laatste puzzelstukjes over het onderwerp MEBO II na 1974. Het is een interview van Jan Sundermann met Robin Adcroft (Banks) tijdens de Radiotag Erkrath in september 2005. Dit deel van het interview gaat vooral over RNI. Robin was tot het einde betrokken bij MEBO en was ook tot het laatste moment zendertechnicus aan boord van de MEBO II in Libië. Wat gebeurde er met het schip in Slikkerveer en onderweg richting Libië, hoe verliep de aankomst voor de kust daar en wat is er gebeurt met de alle zenders. Hier zijn de antwoorden. Ook deze video k…
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
1969-02-01 1400-1500 JanvanVeen-Top40 [verborgen inhoud] 1969-02-01 1500-1600 JanvanVeen-Top40 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney-Radio Veronica192 gr jan V
-
-
- 7 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 594 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] Caroline-19900326-1200-1300-VictorHartman
-
-
- 1 antwoord
- 576 weergaven
-
-
De meeste zeezenders hadden geen lang leven. Sommige projecten kwamen niet eens van de grond, anderen waren maar enkele dagen, weken of maanden in de lucht. Een paar wisten het twee tot drie jaar vol te houden en nog slechts enkele zenders kwamen in de buurt van vijf jaar of langer. Voor mezelf heb ik een top vijf samengesteld van de stations die het langst in de lucht waren als echte zeezender. Daarbij reken ik de hele periode dat ze actief waren en niet de momenten dat ze door problemen uit de lucht waren. Voor mij leverde het toch nog wat verrassingen op. Caroline: 26 jaar (1964-1990) Voice of Peace: 20 jaar (1973-1993) Veronica: 14 jaar (1960-1974) Mi Amigo: 5 jaar (1…
-
-
- 14 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] Monique-19851205-1000-1100-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud] Monique-19851205-1100-1200-JoostDenDraaijer-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud] Monique-19851205-1200-1300-TonyBerk-BerkInUitvoering [verborgen inhoud] Monique-19851205-1300-1400-TonyBerk-BerkInUitvoering [verborgen inhoud] Monique-19851205-1400-1500-RonWest-WestOpZijnBest [verborgen inhoud] Monique-19851205-1500-1600-RonWest-WestOpZijnBest [verborgen inhoud] Monique-19851205-1600-1619-AdRoberts-Windkracht4tot6
-
- 0 antwoorden
- 320 weergaven
-
-
Nieuws.nlZanger Jan Boezeroen (92), bekend van De Fles, overledenZanger Jan Boezeroen is op 92-jarige leeftijd overleden. Zijn dochter Kitty Goverde bevestigt op Facebook een bericht van Omroep Brabant. De zanger stierf in zijn woonplaats Venray na een kort ziekbedIn het artikel wordt ook geschreven over een radio programma op radio Noordzee, zijn hier opnamen van?
-
-
- 6 antwoorden
- 769 weergaven
-
-
Toen admiraal Richard E. Byrd begon aan zijn tweede Antarctische expeditie (1933–1935), keerde hij niet louter terug naar het zuidelijkste continent om de geografische ontdekkingen van zijn eerste onderneming uit te breiden. Ditmaal zou Antarctica zelf spreken — regelmatig, hoorbaar en live — tot de buitenwereld. De radio transformeerde de expeditie van een geïsoleerde poolonderneming tot een wereldwijd omroepgebeuren, en in het middelpunt van die prestatie stond het vlaggenschip van de expeditie, de S.S. Jacob Ruppert. Hier staat het hele bericht: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 218 weergaven
-
-
De eerste Nifty Fifty show op RNI met Roger Day. [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-