Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.300 discussies in dit forum
-
Mooie single op de kop getikt de Close down van Radio Noordzee 1970 op het Cress Records Label alleen uitgeven in Engeland Ik deel hem maar even met jullie. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 0 antwoorden
- 645 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 881 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden zelf opgenomen in de Mi Amigo studio in Playa de Aro Mi Amigo 192 Jukebox Stan Haag 17-06-1977 18.00-19.00 uur STUDIOTAPE [verborgen inhoud]
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier een drietal opnamen uit de beginweken van Caroline. De presentatie is erg relaxed, zou je tegenwoordig zeggen. Maar ik kan me nog goed de impact van het station herinneren. Deze opnamen klinken nog erg goed, en geven een uitstekend beeld van de begintijd van het station. 1964 03 28-SimonDee-ChristopherMoore_part1_.mp3 [verborgen inhoud] RadioCaroline-April1964-SimonDee-CarlConway-ChristopherMoore-part2.mp3 [verborgen inhoud] RadioCaroline-April1964-SimonDee-ChristopherMoore-CarlConway.mp3 [verborgen inhoud] Groeten, Jan
-
- 1 antwoord
- 781 weergaven
-
-
Vandaag 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] Deze moet nog uitgezocht worden.
-
- 2 antwoorden
- 809 weergaven
-
-
Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip?
-
- 19 antwoorden
- 4,6k weergaven
-
-
Je komt zo nu en dan wel eens een programma-overzicht tegen van Radio Veronica. Ook kom je vaak advertenties of artikelen tegen met de vermelding van een programma, meestal van een kwartiertje, op Radio Veronica. Ik dacht heel even zo van, je zou eigenlijk al die gegevens in een soort database moeten verwerken om een mooi totaaloverzicht te krijgen. Speciaal over de periode jaren 60’ begin 70’. Hier is waarschijnlijk al eerder veel aandacht aan besteed en wordt dit al gedaan door diverse leden. Ben hier wel benieuwd naar. Groeten, Cor. Veronica 1962-10-11 Leo Riemens opera kwartiertje
-
- 28 antwoorden
- 6,8k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Tijd niet bekend.
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Radio Monique Monique-19850625-0900-1000-RonWest-3om3[/url
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 818 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Voice of Peace cassette produced by Commercial Radio Sales in August 1976. Robin Banks, Abi Nathan and Tara DD CC S11A.wav DD CC S11B.wav
-
- 0 antwoorden
- 703 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Vermoedelijk klopt de datum niet
-
-
- 1 antwoord
- 541 weergaven
-
-
Veronica-19640731-1900-2000-JMHW-Joost den Draaijer [verborgen inhoud] Is Lex Harding al op de radio geweest vandaag?
-
-
- 11 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 2 followers
-
-
CD "A Fresh Pacific Wind" Radio Hauraki 1966-1970 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 567 weergaven
-
-
Mi Amigo Radio, de échte - live vanaf de Jenni Baynton 22 foto's - 27 mei 2022 - © Theo Bakker Klik hier: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 961 weergaven
-
-
Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 655 weergaven
-
-
Drukke dag vandaag, veel achterstallige administratie verwerken... maar... leuk op de achtergrond, soort "Muziek terwijl U werkt" een oude opname van Ferry Eden op Radio Mi Amigo 272 en dat geeft me weer "energie"... 1979.. ik was 24 toen... en had net de sleutels van mijn eerste eigen flatje gekregen. Dus.. de kleinste slaapkamer werd al snel mijn "radio shack".. Mijn echtgenote vond het allemaal wel prima... had ze tenminste geen last van me.... Vandaag deel ik met jullie de volgende opname die ik net beluisterde.. Radio Mi Amigo - 30 Juli 1979 - 1200-1300 uur - Ferry Eden "Lunch op zee". [verborgen inhoud] Heerlijk om weer eens…
-
-
- 3 antwoorden
- 744 weergaven
-
-
Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 756 weergaven
-
-
Velona Körting TR910 (Velona = merk van Vroom en Dreesmann, gebouwd door Körting). Met dank aan Helmut. Met "Caroline" (op 259m of 1187kHz) en "Veronica" (192m of 1562kHz) op de schaal. [verborgen inhoud]
-
-
- 19 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Het zeezender avontuur van Radio Mi Amigo liep in September 1979 op zijn einde, je hoort Ferry Eden en Ben van Praag in de opname die ik nu met jullie deel. De digitale kopie komt van een CD-R die in 2005 verkocht werd door SMC. Het was in 1979, nu al weer 46 jaar geleden, maar als je het terug luistert dan is het net of het gisteren was. Tja, je bent zeezenderfan of niet, en die gasten hebben een speciaal gen, het zogenaamde "plezierig gestoord gen". :) Jammer dat het "Magdalena" avontuur zo snel voorbij was, de programma's van o.a. Ferry Eden, Eric Mess en Johan Vermeer waren erg leuk om naar te luisteren. Met dank aan S.M.C. voor deze digitale kopie Radio Mi Amigo - …
-
- 0 antwoorden
- 378 weergaven
-
-
Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. Vermoedelijk uit Augustus 1974. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 395 weergaven
-
-
Vanmorgen weer eens een paar leuke CD-R's afgeluisterd met zeezenderopnames en een van die opnames was van Radio City uit Januari 1967. Een programma met Ralph Cooper, hij was, net als Gary Stevens, een Amerikaanse DJ die zijn programma's via Radio City liet uitzenden, een heerlijk druk baasje die het aankondigt als "Radio City from the heart of London". Echte "jaren 60 radio" voor de liefhebber. Ik deel 'm met jullie, de digitale kopie komt van "de buren" uit 2006. Radio City - 17 Januari 1967 - 1900-1930 uur - (From the USA) Ralph Cooper Soul show. [verborgen inhoud] Veel luisterplezier. Henk Kruize
-
-
- 2 antwoorden
- 386 weergaven
-