Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. VOP 25.06.1976 17.09 to 17.52 Stevie Gordon [verborgen inhoud]

2. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 187 weergaven
  3. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 301 weergaven
  4. Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 136 weergaven
  5. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 139 weergaven
  6. Started by Ben,

Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Het is me helaas niet gelukt om de opnamen te matchen met de beschrijving. Ik ben tot deze opsplitsing van de band gekomen: VOP 211276 0714-0725 VOP 211276 1455-1548 VoP 281276 0340-0510 (scoped) VoP Fridayafternoon 1549-1654 A song for you and Drivetime with Tom Hardy VoP unknown Hier te beluisteren: [verborgen inhoud] Dit is de beschrijving van de opnamen van Kurt: Correcties en aanvullingen zijn meer dan welkom.

7. VPRO 1968 interview with Roger Day about towing Mi Amigo to Amsterdam as well as a flashback to Big L last day 5 min [verborgen inhoud]

8. Deze opname heb ik in 1973 ooit van Hans Knot gekregen, een interview met Gerard van Dam die net eigenaar was geworden van de "Mi Amigo" en er een "piratenmuseum" van zou maken... ja ja... Ik heb 'm al eens vaker aangeboden, maar ja, je weet wel... link verlopen, dus in de reload. VPRO-Vrijdag - 7 Juli 1972 - Interview met Gerard van Dam [verborgen inhoud] Fijne Zaterdag Henk Kruize

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 384 weergaven
  9. Started by Danny Van Vlaanderen,

Beste radioliefhebbers, Kan mij iemand vertellen hoe de naam was van de presentator van de VVVR op radio Mi Amigo (zondagnamiddag rond 16u30 dacht ik). Ik heb al veel afleveringen gehoord maar nooit wordt die man zijn naam vermeld. Wie weet meer ? Dank bij voorbaat, Danny

• 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. Started by Armand,

Zo nu en dan hoor ik een "spotje" voorbij komen op de stream en die gaat ongeveer als: "Zet mij zachter maar zet mij niet af, want voor zieke mensen ben ik een straf" (oid) Weet iemand de achtergrond hiervan ? Ikzelf kan het niet plaatsen en ben nieuwsgierig waar dit vandaan komt.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by Juul,

Vrienden een paar dagen terug heb ik een document geplaatst over onze generator a/b. Ik kan dat bericht nergens meer vinden. Wie kan dat wel vinden?

12. Beste radioliefhebbers, ik luisterde onlangs naar het laatste uur van RNI op shortwave. AJ Beirens vermelde daarin dat RNI ging verder doen als Radio Nova International (ergens aan de kust van Italië, als ik me niet vergis). Is daar ooit iets van in huis gekomen ? Heeft Radio Nova ooit bestaan ? Voor wat stond de afkorting AJ ? Bedankt alvast voor jullie antwoorden. Ik kijk er naar uit Mvg, Danny

• 6 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Gast kylorv
    Started by Gast kylorv,

Beste mensen, Ik heb in mijn archief het volgende: Help er zit een olifant in de tram (Henk van Dorp) [incl. interview Zangeres zonder Naam] en Parels voor de Zwijnen (Kees Veerman). Beiden hebben als uitzendgegevens: 1969-08-16 0100-0200. Welke is juist en waarin moet ik de andere veranderen? Bij voorbaat dank. Mvg, Jan.

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Zijn deze opnames ingekort of zijn het langere opnames?

15. Gast hippo96
    Started by Gast hippo96,

Collega Mi Amigo (K)luisteraars, Even een paar vragen aangaande Mi Amigo: - in oktober 1977 hebben Hugo, Frank en Marc een tijdje non-stop gedraaid. Was dat nu vanwege het tekort aan eten of vanwege de sneer die men van Patrick Valain kregen omdat er een drive in show spot niet was gedraaid? Waarom werden de programma's weer hervat? - Hoe werd bepaald wie met de eerste tender daarna naar huis mocht? Marc Jacobs ging eraf en Frank en Hugo bleven nog tot resp eind oktober en begin november (toen Ferry en Herman aan boord kwamen). - Waarom is Hugo Meulenhoff niet meer teruggekomen toen hij Marc weer terug-van-weggeweest hoorde? Frank was ontsla…

• 2 antwoorden
    • 998 weergaven
  16. [verborgen inhoud]

17. Started by Juul,

Soms krijg ik wel eens uiterst merkwaardige mails. Zo ook onderstaande. En dan kan ik slechts hoofdschuddend mijzelf afvragen in wat voor wereld we tegenwoordig beland zijn met die moderne electronica. Vroeger, ja, vroeger, kon je dit ook wel opschrijven en dan moest je een envelop pakken postzegel d'r op en verzenden. Dus je had nog tijd genoeg om na te denken over of je zo'n "oprisping", want meer is het niet, wel wilt versturen. Tegenwoordig toets je wat in en drukt op een toets en hup weg........ En dat is wat ik nu ook doe nadat ik jullie deelgenoot heb gemaakt van deze "wat onevenwichtige reactie". "Hup weg ermee"

• 56 antwoorden
    • 8,5k weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

Onder het motto: wie het kleine niet eerst..... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  20. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  21. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

22. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Revenge85,

Op vrijdagmorgen 20 oktober 1978 kwam er een eind aan Radio Mi Amigo met de legendarische woorden van Marc Jacobs , maar hoe verliep die dag verder en dat net voor Baken 16 , hoe zag die dag er verder uit , wisten de jongens dat het uiteindelijk afgelopen was , hoelang zat die ploeg nog aan boord

• 31 antwoorden
    • 5,9k weergaven
  25. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op R2R tape. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Hoewel Vrije Radio (FM kanaal 9) een Nederlandse zender is, is het merendeel van deze opname het "doorprikken" van Radio Caroline, vandaar bij Zeezenders geplaatst.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 366 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.