Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.187 discussies in dit forum
-
Wat mij opvalt is dat er juist de laatste jaren een scala aan zeezender boeken is uitgebracht zoals terecht de periode na 1974 wordt belicht zoals de boeken over Delmare , Monique, Laser 558 en de prachtige boeken afgelopen jaar over Mi Amigo en de Radio Caroline Bible, dit jaar is het 30 jaar geleden dat het laatste zeezendergeluid vanaf de Noordzee klonk , zijn er nog boeken op korte termijn te verwachten??? er komt steeds meer documentatie en wetenswaardigheden naar boven zoals vind ik zelf het Magdalena verhaal in het Mi Amigo boek als voorbeeld .
-
- 0 antwoorden
- 943 weergaven
-
-
Wat foutjes in het artikel, maar er wordt wel over geschreven. "NOORDWIJK - 'Vier vrouwen zaten er op, een hond en de schipper. Maar de schipper bleef aan boord.' Jo van der Lippe uit Noordwijk weet nog precies hoe hij als jong broekie bij de KNRM uitvoer om de opvarenden te redden van de King David, het zendschip van zeezender Capital Radio. Het schip was in nacht van 9 op 10 november 1970 tijdens een noordwesterstorm losgeslagen van zijn anker en de schipper kreeg de motor niet aan de praat." [verborgen inhoud]
-
- 12 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Nova-19830516-2000-2200-GeoffFitch-Top30 Nova-19830519-2000-2200-DougWood-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830524-2000-2200-GeoffFitch-SoundWaves-101.2mHz Nova-19830525-0700-0900-GrantBallard-Breakfastprogramme-101.2mHz En nog een setje: [verborgen inhoud] Nova-19830518-0900-1000-SteveJenkinson-MorningNova-101.2mHz Nova-19830520-1800-1930-MarkDezzani-NovaReview Nova-19830521-1000-1100-SteveJenkinson&MarkDezzani-SaterdayShow Nova-19830521-Diversen-23min Nova-19830521-Diversen-47min Nova-19830522-1800-1900-JaneBrown-Nice'nEasy-101.2mHz + nog 2
-
-
- 1 antwoord
- 767 weergaven
-
-
Ad Roberts, Herman de Graaf, Rob Hudson, Paul De wit, Frits Koning, Rob Harthold, Johan Visser, Eric Beekman, Peter van Den Holst. Hans Verlaan, Tom V.De Velden, Wim de Valk, Ruud Van Velsen en Johan Vermeer. Allemaal hebben ze korte of langere tijd met radio Unique( FM ) te maken gehad. De laatste tijd plaatsen we oude opnames en de bijbehorende verhalen uit die tijd op het forum En soms worden de dwarsverbanden tussen land en zee duidelijk zichtbaar...
-
- 7 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Wij hebben deze zomer van een forumlid een aantal zeezenders elpees gekregen om hier te koop aan te bieden. De opbrengst gaat, volgens afspraak met de donateur, volledig naar de nieuwe server van Radiotrefpunt.nl. Voor alle aangeboden elpees geldt: de hoezen hebben gebruikerssporen, elpees zijn in goede staat (geen krassen ed) en worden verzonden met plastic beschermhoes. Verpakking en verzendkosten per zending naar een adres in Nederland is 7,50 euro, voor België, Duitsland, Frankrijk en Verenigd Koninkrijk 10,50 euro. Overige landen op aanvraag. Zodra wij de betaling hebben ontvangen wordt de bestelling verstuurd. Reageren kan via een persoonlijk ber…
-
- 0 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Na het verdwijnen van Radio Veronica als zeezender vielen veel medewerkers in het bekende diepe' zwarte gat'. Jarenlang hadden ze een vaste baan gehad en ineens was het 'over en sluiten'. Geen werk meer. Ze stonden op de Hilversumse straat. De wereld zag er voor hen anders uit op 1 september 1974. Onzekerheid over de toekomst speelde een grote rol. Hoe nu verder? Er was een aanvraag ingediend als aspirant omroep, maar die was afgewezen. De VOO was in hoger beroep gegaan , maar de gerechtelijke uitspraak zou nog even zich laten wachten. Wel of niet bij de Veronica organisatie blijven hangen of toch maar op zoek naar ander werk, want de pijp moet blijven r…
-
- 13 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Gisteren kwam ik bijgaand artikel tegen uit de Provinciale Zeeuwse Courant van 31-8-1974. In dit artikel wordt een zekere Jan Kunst geïnterviewd over zijn zeezender hobby. Hij schijnt veel uitzendingen van de zeezenders te hebben opgenomen. Is er ooit iets uit deze collectie openbaar gemaakt? En kent iemand deze persoon? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Zeezender pioniers, duimzuigers en mislukkelingen (48 foto's) © Noord-Hollands Archief, collectie Fotopersbureau De Boer [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hallo, Momenteel bezig met digitaliseren van cassettes. Het zijn helaas niet altijd complete uren en de kwaliteit is soms ook bedenkelijk. Ongetwijfeld werden bepaalde programma's al eerder in betere kwaliteit aangeboden. Maar voor wie dit geen obstakel is, zet ik er hier al enkele neer. Naar het einde van de week misschien nog wat extra files. 1978-08-31 16.35-16.55 Mi Amigo - Stuurboord - Ferry Eden: [verborgen inhoud] 1978-08-31 17.05-17.25 Mi Amigo - Stuurboord - Johan Visser: [verborgen inhoud] 1978-08-31 18.55-19.20 Wisseling Mi Amigo - Caroline Stevie Gordon: [verborgen inhoud] 1985-01-13 15.15-16.25 Radio Mon…
-
-
- 16 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
RNI 27 05 1973 Sjef Van Oekel 1500 - 1600 Zondag Middag Toestanden (studio) Atlantis 27 05 1974 1200 - 1300 Tony Houston - 1300 Smakelijk Eten (studio) [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] groet Philip
-
- 0 antwoorden
- 774 weergaven
-
-
De dia's van de MV Magdalena uit het archief van Helmut Slawik staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Het betreft dia's 309-315, waaronder deze:
-
-
- 12 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
De dia's van de MV Martina uit het archief van Helmut Slawik staan nu op Flickr : [verborgen inhoud] Het betreft dia's 316-322, waaronder deze: Wie weet op welke locatie dit schip ligt op de dia's? Helaas zijn sommige dia's wat beschadigd of hebben vlekken, zie ook
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Het komt wel eens voor, dat je even een vrij moment hebt en besluit om iets te gaan 'doen'. Dat 'doen' kan van alles betekenen, maar ik koos er voor om de Offshore Radio Guide van Martin van der Ven weer eens te bezoeken. Mijn oog viel op een foto overzicht van zeezender T-shirts samengesteld door onze zeer gewaardeerde zeezender goeroe uit het Hooghe Noorden, Hans Knot. [verborgen inhoud] Een heel scala aan shirts van onder andere Veronica, Caroline, RNI komt voorbij. Na een grondige bestudering viel het me op dat het Delmare T-shirt dat Gerard van Dam heeft laten maken, een exacte copie is van het Caroline 259 T-shirt. Ik vond het Delmare…
-
- 16 antwoorden
- 5,9k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 547 weergaven
-
-
Hallo radiovrienden , zo nu en dan wil ik jullie wat meer laten zien van mijn zeezender verzameling . In de woonkamer boven mijn audio hoek heb ik wat leuke herinneringen opgehangen en geplaatst . Ik hoop dat jullie iets van herkenning zien, vooral de handtekeningen van de Veronica medewerkers vind ik bijzonder . Alle spulletjes zijn al in de kennissenkring bewonderd , nu dan even hier , mochten er vragen zijn over wat jullie zien , dan zijn die natuurlijk weer welkom, . Vele radiogolven en groeten van Peter ( Pd2pk).
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 2 followers
-
-
Goedemiddag, Even wat vragen over een paar zeezender websites. Ik ben er een tijdje uit geweest vandaar dat ik niet weet wat er aan de hand is met de zeezender downloadclub. Ik ben hier lid van (ik heb het lidmaatschap althans nooit opgezegd, maar ook al jaren niet meer betaald) en ik meen me te herinneren dat deze al een tijd niet meer aangevuld is, maar ik kon er nog wel steeds bestanden vanaf downloaden. Nu lijkt de hele website [verborgen inhoud] uit de lucht te zijn. [verborgen inhoud] is er nog wel maar die accepteert mijn inlognaam en wachtwoord niet meer. En wie weet wat er gebeurd is met schriel.nl? Dit vond ik altijd een heel overzichtelijke en complete websi…
-
Zaterdag 31 augustus 2013 is de Zeezenderdag van de Stichting Norderney opgenomen in Museum Rockart om zondag 1 september te worden uitgezonden. Een 24 minuten durende impressie met programmaflitsen en interviews staat nu online op YouTube. Met dank aan alle die deze samenvatting mogelijk gemaakt hebben , maar in het bijzonder aan Hélène Zack en Wim van de Water [verborgen inhoud] On the 31st of August we recorded a show which was aired on the 1st of September 2013 on http://www.192radio.nl 39 years ago Radio Veronica had to stop transmission it's very popular program to The Netherlands and Europe. This program was recorded and aired in memory of the world's lon…
-
- 10 antwoorden
- 3,1k weergaven
- 1 follower
-
-
1958 11-07-1958 start test uitzendingen Radio Mercur vanaf MV Cheeta via 93.12 mHZ FM 17-07-1958 MV Cheeta slaat van haar ankers 02-08-1958 MV Cheeta terug op zee, herstart uitzendingen Radio Mercur 1959 15-10-1959 oprichting VRON 16-11-1959 "testuitzending" VRON vanuit Amsterdam 09-12-1959 aankoop Borkum Riff door VRON 11-12-1959 inbeslagname middengolfzender VRON 1960 05-02-1960 inbeslagname tweede middengolfzender VRON 18-04-1960 Borkum Riff naar volle zee 21-04-1960 eerste officiële uitzending Radio Veronica op 198 meter 17-05-1960 Radio Veronica verhuist naar 192 meter 00-07-1960 Tineke start bij Veronica 19…
-
-
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. [verborgen inhoud] De beschrijving van Kurt: [verborgen inhoud] Met slechts deze omschrijving:
-
-
- 1 antwoord
- 691 weergaven
-
-
Deel 2 van ons vierluik over de zeezenders in Nederland op NH Radio: Na 1970, Leo van der Goot is te gast. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Misschien al eerder gedeeld hier? Voor wie het gemist heeft: [verborgen inhoud]
-
-
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 2 followers
-
-
wat ik mij af vroeg,of de zeezenders met koninginnedag ook daar aan iets deden.of zonden zij gewoon de gewone dag programmering uit.mischien weet iemand dit.groeten van h.roos.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Binnen onze hobby "zeezenders" hoorden noodzakelijkerwijs ook de passende ontvangers. Als kind al onderzocht ik elke radio om te zien of er een zeezender op de draaischijf stond. Helaas heb ik nooit succes gehad met mijn zoektocht - en dat in de periode van 1966 tot 1990... Telkens weer hoorde en las ik dat dergelijke apparaten absolute uitzonderingen waren. Ondertussen hebben vele radioliefhebbers dergelijke toestellen gevonden, vooral met behulp van het internet. In feite heb ik in de afgelopen 2 decennia zelf talrijke toestellen kunnen verwerven, waarop vooral Radio Veronica, Radio Caroline, Radio Noordzee (die in 1964 vanuit REM-eiland uitzond) of ook Radio Mercu…
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag op Radio Luxembourg aandacht voor de zeezenders: Sunday February 13th is World Radio Day. Georges Lang will offer from 2300 UTC a 2-hour Show devoted to the fabulous adventure of Offshores pirate radio stations in the 60s. It’s on RTL France on 234 kHz from Luxembourg, FM across France and of course on the Internet. Christian Ghibaudo to bdxc-news to WOR iog (2022-02-19). Piet.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Volgens de beschrijving van Douwe Dijkstra; Caroline-19690302-RevivalHourOnRadioAndorra 227-Jingles RadioEssex-222-19660804-JohnTower-FortKnock RadioScotland-19670812-FromTheComet242 CarolineSouth-19690814-AboutClosingBigL Caroline-BigL-Jingles&Commercials Caroline-19670000-Commercial-TommyVance-DavidMcWilliams [verborgen inhoud] Kan iemand uitzoeken of dit klopt en waar de knipjes zitten?
-
- 12 antwoorden
- 1,3k weergaven
-