Spring naar bijdragen

13 jarige Mi Amigo dj?


Jan-Fre

Aanbevolen berichten

Ik was net een beetje aan het surfen op het internet en kwam per toeval langs een site over Jerry van der Veken.

De man beweert te zijn geboren in 1960 en op 1 januari 1974 al dj op Mi Amigo te zijn geweest en het vol te hebben gehouden tot het eind van de uitzendingen op de Mi Amigo. Daarna is hij ook in de 272-periode aan boord geweest.

Een mooie fantast lijkt me.

Lees z'n 'levensverhaal' op de volgende site: http://www.jerrystars.com/over-jerry.html

prettige zondag !

Jan-Fré

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hoi

Ik heb met Peter en Ton gemaild, Peter zijn reactie was: nooit van gehoord....en dat wil ik ook zo houden

En die van Ton was:

Goh wat een typetje zeg: Een avontuurlijke vrijbuiter in maatpak met handen als koolschoppen en netjes gemanicuurde nagels! Maar ja, als je tot de vriendenkring van Joost Den Draaier behoort, dan verwacht je niks anders natuurlijk !...

Ben ik effe blij dat ik de man nog nooit heb ontmoet. En mocht dat wel zo zijn, dan kan heeft ie toch niet zo'n overweldigende indruk op me nagelaten, dat ik hem mij nog herinner.

De foto's op zijn website spreken alvast boekdelen... Hoe meer badges zo'n man zichzelf opspelt, des te meer hij mij overtuigt!

En wat die artiesten van hem betreft: ook nog nooit van gehoord.

Tjongejongejonge, waar houdt een mens zich allemaal mee bezig....

hartelijke groet,

Ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...

Op de Please login or register to see this link. was in 2011 volgende te lezen:

 

banner.jpg.90d112beb912bea6631c48cd7278e31e.jpg

 

Over Jerry

 

Jerry van der veken is geboren in België in het Antwerpse Kempendorp Geel op 30 oktober 1960 en daar opgegroeid in een arm werkmansgezin. Al op zeer jonge leeftijd was hij liefhebber van het levenslied.

 

bild1928_med.jpg.777d58140393e3690543f1a0984f1cd3.jpg


Op jonge leeftijd kwam hij in contact met Norbert van Slaembroek, een radio presentator die op 1 januari 1974 zou starten bij de zeezender radio Mi-Amigo. Het was Norbert die hem overhaalde om ook bij de radio aan de slag te gaan. Op 1 januari 1974 was voor het eerst de stem van Jerry te horen, als jongste DJ in de stal van Sylvain Tack op de radiozender op zee.

 

Op 31 augustus 1974 werd het verdrag van Straatsburg van kracht en werd het ten stengste verboden medewerking te verlenen aan de zeezender radio mi-amigo. Een moeilijke tijd brak aan, waarin er enkel op illegale wijze radio gemaakt kon worden. Radio Mi Amigo bleef echter bestaan en tot april 1975 werden in Vlaanderen en Nederland werden op de diverse plaatsen radioprogramma's gemaakt. Toen ook dit onmogelijk werd nam Jerry de benen naar het zonnige Playa de Aro aan de Costa Brava in Spanje. 

 

In Spanje was het een groot feest en in de lage landen genoten meer dan 7 miljoen luisteraars mee. In 1976 en 1977 was mi-amigo het nummer 1 radiostation en een doorn in het oog van de gevestigde orde in de Benelux. Playa de aro werd een bedevaartsoord voor honderduizenden Nederlandse en Belgische luisteraars. De Kings club werd opgericht die heden ten dagen nog steeds actief is.

In het voorjaar van 1979 werd de burgemeester van Playa de Aro op misterieuze wijze afgezet en Radio Mi Amigo moest eens te meer op de vlucht. Jerry volgde Sylvain Tack naar Mauritius, maar dat land bleek te ver van huis voor Jerry. Eind mei 1979 ging Jerry aan boord van een gloednieuw zendschip, de Magdalena. Op 20 september 1979 sneuvelden de laatste staaldraden van de ankerketting en sloeg de mv magdalena op drift richting Nederlandse kust. Bij Goeree kwam het schip binnen de Nederlandse grenzen en werd Jerry na een kort afscheidswoord door Rijkswaterstaat in de boeien geslagen. 

 

Jerry van der Veken zat twee dagen vast, enkel en alleen uit liefde voor het Nederlands lied. Zonder bezitten kwam hij thuis in Geel en bezwoer nooit meer terug te keren in de muziekwereld. Een belofte die hij niet kon houden, want het bloed kruipt waar het niet gaan kan. 

dsc_0760_med.jpg.b541b81c2825ec39cb47336355126aac.jpg

 

Jerry was inmiddels een garagebedrijf opgestart toen hij in 1981 een uitnodiging kreeg voor een receptie van Willen van Kooten (Joost den Draaier). Op de receptie vroeg deze legendarische DJ aan Jerry om mee te doen met zijn nieuwe radiostation HOLLAND FM. Jerry was opnieuw DJ en beleefde gouden tijden samen met Pierre Kartner en Imca Marina. Toen in 1995 de frequenties werden verkocht aan Radio Veronica moest Jerry met tranen in de ogen afscheid nemen van de zender. In Hilversum kwam Jerry terecht bij radio NATIONAAL, werd medewerker bij Radio Lichtaart in Vlaanderen en het nieuwe Holland FM dat vanuit Friesland ging uitzenden. Jerry werd artiestenbegeleider bij Sterrenpalet.nl en bedacht het Sterren Hittrein samen met het team van TVEllef uit Nederlands Limburg.

 

De afgelopen jaren is Jerry zijn expertise en jarenlange ervaring en connecties in de muziekwereld gaan gebruiken bij het begeleiden van artiesten op het gebied van Management en Promotie. De naam Jerrystars werd bedacht om deze activiteiten onder één noemer te gaan uitvoeren. Artiesten als Talitha, JimmyKe en Shanti varen blind op deze expertise van deze enthousiaste, innemende DJ en plukken daar tot op heden de vruchten van. Jerry van der Veken heeft het hart op de juiste plek, en zet alles aan de kant om het Nederlandse Lied te promoten.

bild2414_med.jpg.f9668acecbe05ada978d2e39b21a6043.jpg

 

(C) Please login or register to see this link. 2011

 

 

 

Anno 2020 is Jerry Please login or register to see this link. te volgen:

 

1798852_10204810302167056_5942285444618384830_n.jpg.047bbf196f4c69663312345e52cd4a2d.jpg

06 oktober 2014 samen met norbert de allergrootste radiomaker allertijden


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

I assume this guy is making all this up??? I have never heard that name and there were no Mi Amigo dj's who served from 1/1/74 right through until the Magdalena.

 

There have been many people in the UK over the years who have not quite told the truth about their involvement with offshore radio, e.g. Jim Richman, Mark Dean and more. They always get found out!!!😀

Op 12-4-2012 om 15:33 zei Robin Westhof:

 

 

Nog nooit van gehoord en in 1974 was er ook geen Nederlandse service op Radio Caroline.

 

 

Robin

I believe this was Jerry Van Der Loo who broadcast for a week or so on the Dutch service in June 1973. He was live on the Mi Amigo.

bewerkt door scotty
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei scotty:

I assume this guy is making all this up??? I have never heard that name and there were no Mi Amigo dj's who served from 1/1/74 right through until the Magdalena.

 

There have been many people in the UK over the years who have not quite told the truth about their involvement with offshore radio, e.g. Jim Richman, Mark Dean and more. They always get found out!!!😀

I believe this was Jerry Van Der Loo who broadcast for a week or so on the Dutch service in June 1973. He was live on the Mi Amigo.

June 73 = time of radio Caroline on 259 389 before the start of radio atlantis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gek verhaal want hoewel er aantoonbaar een (groot) aantal dingen niet kloppen wat betreft zijn radiohistorie is hij wel te zien op Facebook bij Norbert. Nota bene nog met een bericht van Norbert van afgelopen weekend, waar ook o.a. Frans v.d. Drift op te zien is. Ik neem aan dat er meerdere meelezers hier 'vriend' zijn op Facebook met hem. Ik hou het om een radiovriend van Norbert en een superfan van Mi Amigo die (destijds) zijn bio een beetje heeft opgeleukt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6379
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ray Robinson
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.