Spring naar bijdragen

cassette comeback


Juul

Aanbevolen berichten

Nog even en we zetten weer koffie met een filterzakje, laten de kolenboer langskomen vóór de winter echt inzet, hebben een fles Dreft op het aanrecht staan en moeten drie dagen wachten vóór we weten of de foto's gelukt zijn.

Als we dan ook nog een boot voor de kust hebben liggen die 14 jaar lang 'mijn' station is, vind ik het allemaal best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, zolang mensen het verschil niet horen tussen een mp3 en een analoge opname zal het wel loslopen. Men roept maar wat daar bij die krant. En als artiest zoek je iets bijzonders. Zouden ze niet beter gewoon goede muziek kunnen maken ..... dan verkoopt het misschien ?

Net als dat geroep dat we weer terug gaan naar de plaat. Echt niet. Ik heb het niet op de "wondigge wigguld" goeroes.

Zuchtje wind in een glas water (wel ingestraald water natuurlijk)

Rien, die zijn hoofd maar blijft schudden over al die gedachtenscheten van journalisten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhmmm René, we zetten hier nog steeds koffie met het filterzakje. We vinden de kinder, snel opdrinken anders is het koud koffie uit het gorchel, gorchel Senseo-ding nieso lekker. Voor de handwasjes hebben we ook nog steeds Dreft en we kunnen nog een plastic huis bouwen van de cassettes hier in huis :) Alleen die boot op zee lukt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een paar honderd cassettes liggen die gelukkig niet van mij zijn. Zodra ze digitaal zijn gaan ze retour eigenaar. Scheelt weer in ruimte.

Wel ik heb ik vorige week als uitbreiding 2 Tascam 302 dubbeldecks gekocht. Ik heb er al twee staan en kan daarmee 4 cassettes in 1 run opnamen. Je kan ze namelijk koppelen. Dat worden er nu dus 8.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhmmm René, we zetten hier nog steeds koffie met het filterzakje. We vinden de kinder, snel opdrinken anders is het koud koffie uit het gorchel, gorchel Senseo-ding nieso lekker. Voor de handwasjes hebben we ook nog steeds Dreft en we kunnen nog een plastic huis bouwen van de cassettes hier in huis :) Alleen die boot op zee lukt niet meer.

Die Senseo-hype heb ik nooit begrepen, want het smaakt (volgens mij) domweg helemaal niet naar koffie.

Ons koffieding gorgelt echter ook. En zeer luidruchtig zelfs, uiteraard precies op momenten dat dat stoort. Denk dat Bosch nog een knaldemper moet ontwerpen want ik vind het geluid van servo motortjes altijd erg leuk, maar alleen in science fiction films.

Mijn lading cassettes is voor ongeveer 85% gedumpt dus meer dan een half tussenmuurtje zit er niet in, hier ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto. Alex. Ik kom regelmatig bij Plato in Utrecht. Het aanbod van vinyl wordt daar steeds groter. Nieuwe LPs, nieuwe singles maar ook tweedehands. Ik vermoed dat intussen wel zo'n 30% van het winkeloppervlak door vinyl wordt ingenomen. Nog niet al te lang geleden was dat 0%. En links achter in de winkel staan ook nog 3 platenspelers voor de verkoop. Cassettes ben ik er nog niet tegengekomen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een paar maanden geleden was ik in Delft, voor het eerst sinds vuhsgikkulluk lang.

Daar zitten 2 of 3 waanzinnig goed gesorteerde PLATENwinkels; in elk geval Sounds en Platenboef. Wat een genot. Bak na bak met vinyl, posters aan de muren, krakende houten vloer en achter de kassa mensen die weten wat ze verkopen!

Please login or register to see this link. Please login or register to see this link.

Heb er nog een exemplaar gescoord van de eerste Earth & Fire lp, die met de lucifersklaphoes, maar dan overnieuw uitgebracht op gekleurd vinyl. En aangezien mijn liefde voor die band nooit over is gegaan, moest deze lp toch echt aan de collectie worden toegevoegd.

Gaaf hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Doetinchem sinds 13 december jl heeft Wim Vriezen een vinyl/cd zaak geopend onder de naam "Wims Muziekkelder". De mooiste collector items vind je hier, zoek hem maar eens op in google voor info, op facebook en twitter (muziekkelder) ook heel erg fanatiek met info.

Wim Vriezen is geen onbekende in de radiowereld.

Je vind de winkel in de Korte Heezenstraat nr 5a.

m vr gr

Jandoet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wim Vriezen is geen onbekende in de radiowereld.

Je vind de winkel in de Korte Heezenstraat nr 5a.

m vr gr

Jandoet

Wacht even, dit is dacht ik niet dezelfde Wim Vriezen die op de Ross heeft gewerkt en ik als collega tegenkwam bij de WereldOmroep.

Wel grappig dat dit in Doetinchem gebeurt, waar je vroeger niet naar Veronica kon luisteren. Ik was daar indertijd 1 vd weinigen die wel naar V luisterden met lange antennes ed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even, dit is dacht ik niet dezelfde Wim Vriezen die op de Ross heeft gewerkt en ik als collega tegenkwam bij de WereldOmroep.

Wel grappig dat dit in Doetinchem gebeurt, waar je vroeger niet naar Veronica kon luisteren. Ik was daar indertijd 1 vd weinigen die wel naar V luisterden met lange antennes ed.

Ruud,

Er zijn meer hondjes die fikkie heten, dit is niet die Wim Vriezen, zie hier het bewijs op beeld: http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2045424/nieuwe-platenzaak-in-tweedehands-lps-in-doetinchem.htm

Die Wim die jij bedoeld, ken ik weer van de Amsterdamse ziekenomroep wereld voor hij bij de Wereldomroep begon, een goede presentator, ik hoop dat weer aan de bak komt.

Groet Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wacht even, dit is dacht ik niet dezelfde Wim Vriezen die op de Ross heeft gewerkt en ik als collega tegenkwam bij de WereldOmroep.

Wel grappig dat dit in Doetinchem gebeurt, waar je vroeger niet naar Veronica kon luisteren. Ik was daar indertijd 1 vd weinigen die wel naar V luisterden met lange antennes ed.

Klopt Ruud, "jou en mijn Wim Vriezen" is niet dezelfde als de bovenstaande. Heb ik met mijn voor en achternaam geen last van. Is er maar 1 van in Nederland...........

Ik had Wim (ex-RNW) van de week nog aan de tel. Ook hij is slachtoffer van de bezuinigingen van Rutte 1.

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De bedoelde Wim Vriezen is een echte Graafschap supporter. De club die dan ook uit Doetinchem komt. Hij is ook Raspberries fan en zo heb ik wat on line contact gehad. Ik zal wat betreft echte platenzaken ook een duit in het zakje doen:

http://www.getbackmusic.nl

Ook bij deze echte platen/cd zaak in Dordrecht krijg je koffie. Weliswaar is er geen planken vloer, maar je kunt er echt over muziek praten...

René Rutten is Stones fan, maar hij heeft een enorme sixties collectie en hij doet ook enorme moeite als je wat zoekt...

Hans Marijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud,

Het is de lokale radio "wereld" van die omgeving, en die is daar "groot".

Groet Nico.

Vroeger toen alles beter geweest nog veel gedaan voor die lokale radio-wereld in het Deutekomse. De LOD, toen het alleen op de kabel mocht.

Is nu alles van OptimaalFM?

Jongens waren in de jaren 80 al goed bezig.


[

Klopt Ruud, "jou en mijn Wim Vriezen" is niet dezelfde als de bovenstaande. Heb ik met mijn voor en achternaam geen last van. Is er maar 1 van in Nederland...........

Ik had Wim (ex-RNW) van de week nog aan de tel. Ook hij is slachtoffer van de bezuinigingen van Rutte 1.

Juul

Of van ons beider ex RNW collega Martin Bosma.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vroeger toen alles beter geweest nog veel gedaan voor die lokale radio-wereld in het Deutekomse. De LOD, toen het alleen op de kabel mocht.

Is nu alles van OptimaalFM?

Jongens waren in de jaren 80 al goed bezig.


Of van ons beider ex RNW collega Martin Bosma.....

En van de huidige voorzitter van de 2e kamer. Zij was VVD woordvoeder media........zielig tiepje. Maar je zal van dat soort types maar afhankelijk zijn.....

Juul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat niet over cass. maar komt op hetzelfde neer :)

Kwam ik tegen op - Mannen Met Platen-

5e3a453a770f88236ea72492310faa04.jpg

Bij de cassette-comeback kan ik me weinig voorstellen, bij die van de LP des te meer. Zelf ben ik in 1991 (en de jaren daarna) nooit opgehouden met het kopen van LP's, zodat hier de originele albums van Nirvana, Pearl Jam, Tori Amos, The Pixies, maar ook recente albums van Mavis Staples of Al Green gebroederlijk naast de oude (en nieuwe) Stones-Lp's staan.

De verzamelwaarde van een cd heb ik nooit gezien. Waarom zou je als verzamelaar na 25 Stones- of McCartney-LP's ineens de 26ste op cd kopen? Idem met Smile van The Beach Boys of The Anthology-serie van The Beatles. En recent de nieuwe BBC-uitgave van The Beatles. Het vinyl is (weer) van uitstekende kwaliteit (dat is een tijdje anders geweest), het artwork is vaak een feest. Vinyl rules, wat mij betreft.

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.