Jump to content
Sign in to follow this  
Paul de Haan

Radio 0511 in stabiel vaarwater en Radio 819.

Recommended Posts

Vanmorgen heb ik , omdat MCB-Radio uit Alphen aan de Rijn wéér uit de lucht was, Radio 0511, op 747, hier bij Schiphol kunnen ontvangen! Klinkt goed.

• Like 1

2 uur geleden zei Juul:

Sukses Paul.

Bedankt Juul.

1 uur geleden zei thijs5326:

Vanmorgen heb ik , omdat MCB-Radio uit Alphen aan de Rijn wéér uit de lucht was, Radio 0511, op 747, hier bij Schiphol kunnen ontvangen! Klinkt goed.

Vriendenclub sinds 2004.

is in de omgeving van Leiden nu ook redelijk te ontvangen. MCB nl. uit de lucht

56 minuten geleden zei Eric:

is in de omgeving van Leiden nu ook redelijk te ontvangen. MCB nl. uit de lucht

Heb je details over welk type ontvanger? Thuis of in de auto. Indien thuis externe antenne?

Posted (edited)

Zeker Paul. Ontvanger is een Drake SPR4 (oudje met een ontzettend goede pre selector) en de antenne is een HF9V vertical. Staat op grondniveau in het water achter het huis (dus prima ground). Voor de amateurbanden getuned en laagste frequentie is 3,5 Mhz (80m). Maar voor de ontvangst van middengolfstations werkt het nog prima. Wellicht zou het met een actieve antenne nog beter gaan, maar helaas heb ik die momenteel niet opgesteld staan.

In de auto gaat het zeker goed (nog beter zelfs). De geïntegreerde radio (met navigatie, handsfree telefoon etc) doet het ontzettend goed op de middengolf trouwens ook op FM. Merk onbekend, maar standaard ingebouwd in een Hyundai.   Grts Eric

Edited by Eric
  • Like 1

Oh, zo'n SPR4 heb ik vroeger altijd willen hebben. Prima ding !!!

• Like 1

1 uur geleden zei Eric:

Zeker Paul. Ontvanger is een Drake SPR4 (oudje met een ontzettend goede pre selector) en de antenne is een HF9V vertical. Staat op grondniveau in het water achter het huis (dus prima ground). Voor de amateurbanden getuned en laagste frequentie is 3,5 Mhz (80m). Maar voor de ontvangst van middengolfstations werkt het nog prima. Wellicht zou het met een actieve antenne nog beter gaan, maar helaas heb ik die momenteel niet opgesteld staan.

In de auto gaat het zeker goed (nog beter zelfs). De geïntegreerde radio (met navigatie, handsfree telefoon etc) doet het ontzettend goed op de middengolf trouwens ook op FM. Merk onbekend, maar standaard ingebouwd in de (luxere) Hyundai.   Grts Eric

Bedankt voor de informatie. Ik verbaas mij ook over de ontvangst van mijn autoradio, simpel standaard in recente Toyota, prima middengolfontvangst.

• Like 1

Hier in Soest ook prima signaal op 747 AM. Mooi verhaal Paul over Radio 819!

1 uur geleden zei jan:

Hier in Soest ook prima signaal op 747 AM. Mooi verhaal Paul over Radio 819!

Dank je. Op 17 en 24 augustus besteed ik nog twee keer aandacht aan de zeezenders op 0511 onder  het motto 45 jaar na dato, zaterdags tussen 1800  en 2000 uur. Heb mijzelf beloofd het onderwerp dan te laten voor wat het is via 0511.

• Like 2

Posted (edited)

Moest gisteren wat ritjes doen en in de vierhoek Schiphol - Haarlem - Leiden - Utrecht en 0511 aangehad alsof het een lokaal station betrof. Mijn grote waardering voor wat er als signaal wordt neergezet. Wat overigens ook voor MCB geldt. Nu (zondagmorgen) is MCB weer in de lucht, dus 0511 is hier op 747kHz voorbij. Maar het bewijs is weer geleverd dat een goede  antenne meer dan het halve werk is.

Grts Eric

Edited by Eric
  • Like 1

2 uur geleden zei Eric:

Moest gisteren wat ritjes doen en in de vierhoek Schiphol - Haarlem - Leiden - Utrecht en 0511 aangehad alsof het een lokaal station betrof. Mijn grote waardering voor wat er als signaal wordt neergezet. Wat overigens ook voor MCB geldt. Nu (zondagmorgen) is MCB weer in de lucht, dus 0511 is hier op 747kHz voorbij. Maar het bewijs is weer geleverd dat een goede  antenne meer dan het halve werk is.

Grts Eric

Bedankt. LPAM is all about frequenties delen en dat werkt. 

Hier nog enkele foto's van 14 dagen geleden, het verplaatsen van de 747 zender vanaf de Jenni Baynton naar de landlocatie. 

747 F.jpg

747 E.jpg

747 D.jpg

747 C.jpg

747 B.jpg

747 A.jpg

• Like 1

Posted (edited)

Niet zo handig om foto"s te plaatsen zoals de laatste 3 prentjes, aangezien het nog wel eens voor komt dat een zendlocatie word leeggeroofd.

Vr gr

Jan

Edited by J.Vinke

Dan was deze plek al eens in beeld geweest, om leeg te roven.

Is wijd en zijd bekent waar dit is, en met Google prima te zien.

Theo

4 uur geleden zei radio tpot:

en met Google prima te zien.

Of wat te denken van een vossenjacht? 

Waarom blijft die onder de pet? Is toch geen staatsgeheim soms? Softwarematige processing soms, Breakaway/StereoTool?

Op 11-8-2019 om 12:32 zei Paul de Haan:

Bedankt. LPAM is all about frequenties delen en dat werkt. 

Hier nog enkele foto's van 14 dagen geleden, het verplaatsen van de 747 zender vanaf de Jenni Baynton naar de landlocatie. 

747 F.jpg

747 E.jpg

747 D.jpg

747 C.jpg

747 B.jpg

747 A.jpg

Nou, dat zier er echt uit als een eenvoudig 25 W zendertje voor 100 W PEP naar antenne..................?????

(Laat me raden, 1 kW zender met ca 500 W?, Tja en met zo'n antenne kom je wel in het halve Land, ook nog eens geholpen door super goede bodemgeleiding, de site is naast een zoutwinning)

MCB is nu meer uit dan in de lucht, die jongens moeten echt eens een geaarde antenne maken want dat is niks zo.

Posted (edited)
3 uur geleden zei ruudam:

N

MCB is nu meer uit dan in de lucht, die jongens moeten echt eens een geaarde antenne maken want dat is niks zo.

Ruud mee eens. Elke keer uit de lucht houdt de luisteraar niet vast.. Maar eerlijk is eerlijk. Ze zijn tenminste (af en toe) in de lucht. Alle in Utrecht geclaimde en vergunde frequenties zijn stil. Stichting middengolf, stichting silent? 

Grts Eric

Edited by Eric

10 uur geleden zei radiofreak31:

Waarom blijft die onder de pet? Is toch geen staatsgeheim soms? Softwarematige processing soms, Breakaway/StereoTool?

Gewoon twee diode's  anti-parallel.

• Haha 2

Posted (edited)
5 uur geleden zei Eric:

Ruud mee eens. Elke keer uit de lucht houdt de luisteraar niet vast.. Maar eerlijk is eerlijk. Ze zijn tenminste (af en toe) in de lucht. Alle in Utrecht geclaimde en vergunde frequenties zijn stil. Stichting middengolf, stichting silent? 

Grts Eric

Snap ook niet welke doelgroep ze willen bereiken dat MCB, met R&B  en pophits van vandaag de dag wat ik daar regelmatig hoor, ga je het op de AM i.i.g. niét redden...

Edited by radiofreak31

Posted (edited)
21 uur geleden zei Eric:

Grts Eric

Voordat jij zoveel heb uitgezonden als ik al gedaan heb is er een lange weg te gaan.

En als die bal gehakt in 3bergen zich fatsoenlijk had gedragen was ik nog gewoon in de lucht geweest, ik ben het zat elke keer weer aan te passen. 

En ach, toen ik de 1584 voor het eerts kwijt raakte en hij naar een nader ging was het ook erg lang stil, en als het er was - niet verder dan hoek straat. Pas toen ik de vergunning ging gebruiken was het weer wat.

Ben het overigens eens met radiofreak 31. Maar je mag Radio Paradijs zo overnemen op 747......

(Niet denken da je ooit geld gaat verdienen op AM met een rete commeercieel format, kansloos)

Edited by ruudam
  • Like 1

Geluid van 0511 op 747 gaat nu op dit moment wel een beetje over zijn nek b.t.w. staat te vervormen.