Geplaatst 14 juni 20205 jr. https://worldradiohistory.com/Archive-Station-Albums/STATION BOOKS/Broadcasting-From-The-High-Seas-Harris-1977.pdf
Geplaatst 14 juni 20205 jr. Het boek staat bij mij hier in de kast, maar een digitale versie is handig voor op vakantie 😀.
Geplaatst 14 juni 20205 jr. Ik heb hem ook liever in de boekenkast 14 juni 20205 jr. bewerkt door Albatrosstudio
Geplaatst 15 juni 20205 jr. Ik heb de zesde editie van 'When Pirates Ruled the Waves'. Ik begrijp dat de inhoud daarvan hetzelfde is als 'Broadcasting from the High Seas'? Verwarrend allemaal. Ik stond trouwens wel te kijken van alle schurkenstreken die er in dat boek worden beschreven, met name bij de Britse zeezenders onder elkaar. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik begon zowaar een beetje sympathie te krijgen voor mensen die vonden dat het zo echt niet langer kon...
Geplaatst 15 juni 20205 jr. Auteur Ik heb het verhaal over Capital gelezen, wat een gedoe zeg. Wist ik allemaal niet. Wel weet ik nog dat Paul Harris bij ons op bezoek was Kreeg toen z'n boek van hem. "Pirates ruled.......". Aardige verlegen man,...............toen.
Geplaatst 15 juni 20205 jr. Ik neem aan dat je ook de plaat van Harris kent, met jingles van Veronica, heet dacht ook When pirates etc.
Geplaatst 15 juni 20205 jr. 8 uur geleden zei Juul: k heb het verhaal over Capital gelezen, wat een gedoe zeg. Wist ik allemaal niet In een notendop neem ik aan dat je deze versie van Paul Harris bedoelt, die voor Capital werkte en veel informatie uit eerste hand heeft: Veronica had een zwijgovereenkomst afgesloten met Meister en Bollier. In ruil voor geld zou de MEBO niet uitzenden. Eind 1970 wilden de Zwitsers het geld terugbetalen maar dat werd niet door Veronica geaccepteerd. Die wilde het contract verlengen, zodat het het 'stil' bleef voor de Nederlandse kust en het voortbestaan van Veronica als enig zendschip minder in gevaar kwam. Meister en Bollier waren het hier niet mee eens en kregen door een list de MEBO 2 weer onder contrôle. Rond deze tijd hebben de Zwitsers een bod gedaan aan Capitol Radio om radio Veronica te gaan storen. De motivatie hier achter is hun frustratie dat Veronica de terugbetaling van het zwijggeld niet accepteerde. De' King David' werd na de berging door Wijsmuller aan de ketting gelegd om te voorkomern dat het schip zou wegvaren zonder het berggeld van 150.000 gulden te betalen. IBS, de beheerder van Capitol Radio, zat op zwart zaad en had geen 'stuiver' meer. In januari 1971 boden Meister en Bollier 150.000 gulden aan IBS, op voorwaarde dat het schip eenmaal op zee de uitzendingen van radio Veronica zou moeten gaan storen. De Zwitsers zouden binnenkort het afgesproken' zwijggeld 'ontvangen van Veronica's vestiging World Wide Trade uit Liechtenstein en wilden een gedeelte daarvan gebruiken om Veronica te gaan storen!!! Daarmee hadden de Zwitsers dan een sterk 'pressiemiddel' achter de hand, want op die manier zou Veronica toch gedwongen worden het geld te accepteren. Storing van de 192 meter frequentie van Veronica zou funest voor het station zijn. Dus geheel onlogisch was niet, wat de Zwitsers deden. De zeezenderwereld is een onuitputtelijke bron van intriges, bedrog, achterklap, geroddel, aanslagen en ongelukken, maar ook van prachtige luistermomenten. En laat onze hersenen nu zo geprogrammerd zijn, dat ze alleen de positieve zaken uit het verleden onthouden... Salut Leendert 15 juni 20205 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 15 juni 20205 jr. Ik zie mijn boeken ook liever in de kast staan, maar sinds ik niet meer met vergrotingssoftware en tv-leesloupe kan werken en wel over de mogelijkheid beschik mijn boeken in te scannen, kan ik er, mits een grote inspanning, van blijven genieten. Dankzij de link die Jull heeft gedeeld en het feit dat ik over een programma beschik dat Pdf-bestanden leesbaar maakt voor blinden, hoef ik een boek minder in te scannen en word mij een hoop werk gespaard. Mijn dank is groot Juul.
Geplaatst 16 juni 20205 jr. 16 uur geleden zei ruudam: Ik neem aan dat je ook de plaat van Harris kent, met jingles van Veronica, heet dacht ook When pirates etc. Nee, heet "The history of offshore radio" https://we.tl/t-3AA3aFyRCB LP History Of Offshore Radio.jpg LP History of Offshore Radio.mp3
Geplaatst 16 juni 20205 jr. Auteur 10 uur geleden zei Bart Van Peer: Ik zie mijn boeken ook liever in de kast staan, maar sinds ik niet meer met vergrotingssoftware en tv-leesloupe kan werken en wel over de mogelijkheid beschik mijn boeken in te scannen, kan ik er, mits een grote inspanning, van blijven genieten. Dankzij de link die Jull heeft gedeeld en het feit dat ik over een programma beschik dat Pdf-bestanden leesbaar maakt voor blinden, hoef ik een boek minder in te scannen en word mij een hoop werk gespaard. Mijn dank is groot Juul. Was geen moeite Bart. Ik heb alleen de link neer gezet. "lees ze" Juul Mocht je meer boeken willen lezen laat maar weten. Het meeste heb ik digitaal.
Geplaatst 16 juni 20205 jr. Ha Juul, Bedankt voor het delen en laat maar weten wat je nog meer aan digitaal leesvoer bezit. Groeten, Cas
Geplaatst 16 juni 20205 jr. Auteur Dag Cas, Ik deed het aanbod aan Bart vanwege het feit dat hij "moeilijk leest". En op sommige boeken rust © , dus het is dan niet aan mij om die hier vrijelijk aan te bieden.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.