Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Wat een verschrikkelijk nieuws en zo onverwacht. Ik was een vaste luisteraar van zijn soul, funk en R&B programma's (de Overnachting en Back to the Oldschool) op 3FM en Radio 2. De liefde voor de muziek en het radio vak spatte er van af.

 

Hier kun je de terugblik van Jeffrey op zijn programma's de Overnachting en Back to the Oldschool, dat hij begin dit jaar nog schreef voor deze site, teruglezen en ook links vinden naar opnames uit die periode:

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg het nieuws gister door via de stories van Gerard Ekdom. Het bizarre wil dat ik toen net een door Willems gepresenteerd uurtje van de Top 2000 '99 geluisterd had (28-12-1999, tussen 2 en 3 uur 's nachts). Was heel raar. Heerlijke stijl van presenteren had ie.

 

EDIT: zojuist met verbazing de terugblik die hier vorige maand geplaatst werd gelezen. Wauw. Zonde dat die DAT'jes zijn gaan rondzwerven, ik ben nu wel redelijk benieuwd geworden naar het programma (Gelukkig, dank BENN0, is ongeveer de helft nog bewaard en staat het op Stack - zie het andere topic of druk meteen hier; Please login or register to see this link. )

bewerkt door Samba-boy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Ben:

I

De stem is een belangrijk wapenfeit van een Deejay. Al ben je nog zo gevat, kundig of beschik je over andere kwaliteiten waar mee je je als Deejay kunt onderscheiden, in mijn optiek hoor je niet op de radio thuis als je geen prettige stem hebt, al is dat iets waar je helemaal niets aan kunt doen. Iedereen boven de 18 mag stemmen, maar je eigen stem kiezen kan niemand. 

Helaas wordt het tegendeel soms toch nog bewezen en zijn er Deejays waar ik niet graag naar luister. Er zijn stemmen waar ik van gruw, maar ik ben hoog sensitief, dus waarschijnlijk geen beste graadmeter. Gelukkig maar voor hen, die wat minder zijn gezegend met een zoetgevooisd stemgeluid. 

 

Eind jaren '80 heb ik ook een tijdje naar Roulette 103 geluisterd. Zo herinner ik me een Top 365 met Pasen 1987. Tevens ben ik al 35 jaar op zoek naar een uitvoerende en een titel van een song, die Roulette 103 tijdens nachtuitzendingen draaide. Het nummer is blijkbaar dermate obscuur dat ik in 35 jaar geen millimeter ben opgeschoten. Zelfs de moderne digitale hulpmiddelen kennen het niet. Ik heb zelfs ooit overwogen om Jeffrey te raadplegen, aangezien ik geen andere namen van Roulette 103 meer kende. Leuk om te lezen dat ze ook hier op het forum rondhuppelen. 

 

Begin deze eeuw kwam ik, net als Ben, Jeffrey ook weer tegen als presentator van 'Het Steenen Tijdperk', waarvan ik ook nog een aantal tapes met opnames uit 2001 en 2002 moet hebben liggen. Een heerlijk programma met de aangename presentatie van Jeffrey, die gezegend was met een fijne radiostem. We zijn ook blij met zijn bijdragen aan de diverse Top 2000 uitzendingen. Dit soort berichten komen altijd hard aan, waarbij ik me realiseer dat de veel te jonge leeftijd van overlijden daar een grote rol in speelt. De stem van een Deejay leeft echter altijd voort. In geval van Jeffrey Willems is dat volledig terecht. 

 

Greetz,

Everton 

 

  

   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.