Spring naar bijdragen

Radio Veronica 16-08-1974 rond 09:00 (16 min)


Ben

Aanbevolen berichten

  • Ben changed the title to Radio Veronica 16-08-1974 rond 09:00 (16 min)
7 uur geleden zei Ben:

Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe.

 

Please login or register to see this link.

 

Dit is het nieuws van 2.6.74 voor 9u gevolgd door fragmenten die je hier al bracht van tussen 1210 en 1220 en van na 14u van 2.6.74

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei bert ree:

Dit is het nieuws van 2.6.74 voor 9u gevolgd door fragmenten die je hier al bracht van tussen 1210 en 1220 en van na 14u van 2.6.74

op 16 augustus 74 was Rob Ronder als nieuwslezer te horen op Veronica (ja, de Rob die ook op Atlantis te horen was)

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Juul:

In ons overzicht over 1974 heb ik wat geschreven over Rob  en een reactie van hemzelf.

 

Please login or register to see this link.

 

 

Rob Ronder zou terugkomen bij de programma's van radio atlantis vanaf Gunfleet Tower maar alles werd in beslaggenomen nog voor Kerstdag 74. Na de inbeslagname van de studio in februari 75 België gingen Peter van Dam en Rob Ronder live aan boord programma's verzorgen bij Mi Amigo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei bert ree:

Rob Ronder zou terugkomen bij de programma's van radio atlantis vanaf Gunfleet Tower maar alles werd in beslaggenomen nog voor Kerstdag 74. Na de inbeslagname van de studio in februari 75 België gingen Peter van Dam en Rob Ronder live aan boord programma's verzorgen bij Mi Amigo.

Later in 1975 was er sprake van een radiostation dat vanuit Antwerpen zou uitzenden. Initiatiefnemer was ex Atlantis medewerker Frank Van Leeuwen. Op de afgesproken datum meldde Rob zich, maar Frank was in geen velden of wegen te zien.

Weet iemand hier meer over?

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Later in 1975 was er sprake van een radiostation dat vanuit Antwerpen zou uitzenden. Initiatiefnemer was ex Atlantis medewerker Frank Van Leeuwen. Op de afgesproken datum meldde Rob zich, maar Frank was in geen velden of wegen te zien.

Weet iemand hier meer over?

 

hier heb ik verhalen gehoord van Frank van Leeuwen die zou starten met een station vanuit Andorra in 1975 op de lange golf. Maar dat was technisch niet haalbaar. Meer weet ik er niet over.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Am 14.7.2023 um 21:11 schrieb ruudam:

Toch niet helemaal luchtfietserij, er is in Andorra wel degelijk gekeken naar Lange Golf met Nederlandse programmering, want Frans en Spaans leverden veel problemen op met Madrid en Parijs.

In 1977 is er daadwerkelijk een programma van Bert Bennet uitgezonden, paar weken maar en op MG 701 kHz.

De LG is er nooit gekomen, geen antennes.

 

Zie Wikipedia Please login or register to see this link.

Op de kortegolf was Bert Bennet ook te horen uit Andorra.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Henk-Anna Loog:

En wat dacht je van de licentie uit Paraguay van dhr Stroesner.... via de kortegolf uitzenden en dan op de Mi Amigo ontvangen en dan op MG overzetten..... de duimen waren groot in de tijd!!!! Ieder kind weet dat dit niet werkt.

Henk Kruize

Kan best, maar dan moet wel alles en iedereen naar Paraguay, kan je zelfs live uitzenden.

De KG haalt makkelijk Europa, op een gegeven moment gebruikte de WereldOmroep Bonaire om s avonds Europa te bereiken op de 19 en 16 , ging beter dan de over volle 49 meter.

 

Stroesner (let op o umlaut) was een nazi, na de oorlog gevlucht naar Paraguay, zoals meer foute Duitsers. Dus of het ook publicitair goed was ontvangen is de vraag.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6415
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Gerard Groeneveld
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.