Spring naar bijdragen

Radio 10 non stop 60's - 70's etc


Juul

Aanbevolen berichten

Als je het hele dab+ spectrum doorloopt kom je tientallen radiostations tegen. 

Alleen van Radio 538 al een viertal varianten. Verder alles op het gebied van publieke nationale omroep, vrijwel alle regionale omroepen en heel veel lokale omroepen. Ook zeer vele commerciële zenders en zelfs enkele buitenlandse omroepen.

 

En om op de vraag van Juul terug te komen. 

Op dab+ is Radio 10 er met 3 varianten:

Radio 10, Radio 10 60&70's en Radio 10 80's.

 

Gerard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha  Gerard, Ik ga toch morgen maar weer eens in de auto controleren. Ik zie op DAB  11c   Radio 10. Dus ik moet gewoon door scrollen tot ik Radio 10 60&70 zie en hoor. Want die wil ik hebben.  En die was voor 1 sept non stop.

Als die dj's geloof ik wel............................hoef ik dus ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Juul:

Bij het nakijken van de freq lijst , DAB, zie ik maar 1 Radio10 en dat is met dj. Heb ik geen zin in. Dus ik snap het niet zo goed waar ik de 60'-70's non stop kan vinden.

Hey Juul,

 

Ik weet niet wat voor DAB+ radio je hebt, maar als je zoekt dan komen de themastations in 9C vanzelf voorbij.

 

afbeelding.png.6673d5045baf9689fd762ce1e43eac1f.png

20 uur geleden zei Juul:

Op11c hoor ik gewoon R10. 

Klopt. Radio 10 '60's & '70's zit in 9C.

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is die zender in jouw omgeving van frequentie veranderd? In dat geval moet je jouw dab-radio de opdracht geven om naar nieuwe zenders te  'zoeken'.  Pas daarna wordt zo'n nieuwe zender in je zenderlijst opgenomen.

 

Op mijn dab-radio heet die zoekfunctie 'scan'. Misschien vind je het onder de menuknop.

 

(Er is trouwens op mijn radio trouwens ook nog een functie genaamd 'prune'. Daarmee verwijder je frequenties die niet meer in gebruik zijn.)

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Peter,

 

Ik heb een peugot 208 van 1,5 jaar oud. Helemaal nieuw. Met APPLE carplay radio.

Dus nieuwer als nieuw kan ik niet.

 

Vreemd allemaal. En tot 1 sept. ging het als een speer. Kan het zij dat ik nu ineens 11C hier niet meer kan krijgen?

Ik kan wel door een lijst scrollen maar ik zie van alles maar er is maar 1 Ra10. En niet degen die ik altijd had.

 

Oh, ja wat Will schrijft heb ik nog niet gedaan. Moet ik eerst maar op zoeken hoe dat moet.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Juul:

Dag Peter,

 

Ik heb een peugot 208 van 1,5 jaar oud. Helemaal nieuw. Met APPLE carplay radio.

Dus nieuwer als nieuw kan ik niet.

 

Vreemd allemaal. En tot 1 sept. ging het als een speer. Kan het zij dat ik nu ineens 11C hier niet meer kan krijgen?

Heel apart. Het gaat om 9C, maar kun je wel 1 van die andere themakanalen ontvangen uit het lijstje hierboven zoals KINK?

bewerkt door pvanklei
Link naar opmerking
Deel via andere websites

inmiddels OPGELOST !

 

Wat heb ik gedaan?l  Ik weet het niet.   Ik kan ook kiezen voor een lijst met DAB zenders. In die lijst een paar keer op Radio 10, de enige die ik zie, gedrukt. En dan weer terug naar m'n plaatje dat ik op m'n carplay scherm heb staan van  "Radio 10 '60's & '70's" en ineens verschijnt heel kort 9C en zie daar het werkt weer als vanouds.

 

Ik vraag mij nu wel af zat "Radio 10 '60's & '70's"  voor 1 sept. ook op 9C ?

Enfin;"vraag niet hoe het kan maar geniet ervan" en dat doe ik nu dus ook. Geen dj "geouwehoer".

 

Dank jullie allen voor de hulp.

 

Juul

 

 

PS. Voor Peter, ik weet nu niet meer of ik KINK zag in m'n lijst. Ik dacht het wel.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat het is opgelost Juul. Ik snap alleen niet waarom het eerst niet werkte want Radio 10 '60's & '70's zat voor 1 september ook al op 9C. Misschien is het station binnen de 9C op een andere plek gekomen. Eerlijk gezegd kijk ik nooit naar de frequentie van de DAB+ mux. Gewoon zoeken naar een volgend station totdat je de juiste tegenkomt 😀.

 

Ik luister zelf ook veel naar Radio 10 '60s & '70's. Lekkere muziekmix met de juiste titels. Dat doet Dick van Deelen goed.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net duurde het weer even,  10", voordat ie R10 vond. Ik zag in een flits dat ie zocht. Duurde heel kort. Zou het kunnen zijn dat mijn ontvangst condities hier op het randje" zijn ? (Biddinghuizen tegenover Harderwijk ).

Kijk ik ben dan wel zendamateur maar van DAB heb ik geen kaas gegeten. Misschien zit ik nu ineens tussen twee zenders in ?

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's het probleem met DAB+ Juul. Goede ontvangst,of helemaal niets.

Iets tussenin kan niet.

 

Hier een Volvo s40 van 26 jaar oud,met een Philips radio-cassette uit 1995 ingebouwd. Altijd starten en lopen,FM radio NPO 1 speelt onberispelijk op de radio,werkt altijd,soms een beetje ruis,maar ach,een youngtimer....net als zijn baas......:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Moby:

 

Hier een Volvo s40 van 26 jaar oud,met een Philips radio-cassette uit 1995 ingebouwd. Altijd starten en lopen,FM radio NPO 1 speelt onberispelijk op de radio,werkt altijd,soms een beetje ruis,maar ach,een youngtimer....net als zijn baas......:D

Heerlijk hè. Gewoon met 1 haal naar de andere kant van de schaal.

Je kende de frequenties van je favoriete stations. 

Niks scrollen door een alfabetische lijst. Je zal toch naar een station willen luisteren dat met de letter V begint 🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was ook de bedoeling van de fabrikanten.Een soepele zenderschaal afstemming.

 

Radio Veronica kan je tegenwoordig online, via DAB+, de gratis Radio Veronica app of via je smart speaker ontvangen.

Maar natuurlijk gewoon ook op de FM band. En dat moet zo blijven vind ik,en velen met mij.

Het voordeel van DAB (Digital Audio Broadcasting) is dat er meer stations in het pakket zitten/kunnen,dus het aanbod kan groter zijn dan op de FM band. Maar wat is er mis met de FM band? De FM omroepband zou tegenwoordig overvol zitten. Maar waarom DAB? Is de geluidskwaliteit dan beter als op FM? Een punt van discussie.... DAB,Iets wat er door de overheid doorgedrukt gaat worden. Het werkt wel,of helemaal niet. De leveranciers van ontvangers zouden de nieuwe tuners en autoradio's kunnen voorzien van een bredere FM omroepband. Ik heb hier verschillende radio's die een FM frequentieband bezitten van 65-108 Mhz. Dus ruim 23 Mhz breder dan nu het geval is. Dan zouden we in theorie veel meer zenders op de FM band kunnen beluisteren is mijn idee. Wat aanpassen aan de antenne's op de zendmasten,en FM zenders,en het zou goed moeten werken. Er zitten ook geen andere diensten in dit gebied. Eenvoudig voor de overheid om dit toe te staan. Dit is eigenlijk een stukje fantasie,want iedereen zou wel een nieuwe tuner of radio moeten aanschaffen.Maar dat moeten we ook met DAB... Gelukkig kunnen we voorlopig  nog ruim  10 jaar  luisteren naar de officiële stations en piraten op de FM band. Alhoewel er nu ook al enkele piraten opduiken op DAB....

bewerkt door Moby
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6429
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Turtur
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.