Spring naar bijdragen

Welke LPAM stations gaan er stoppen?


Rink Hof

Aanbevolen berichten

Toch weer een typische René reactie, ik werd aangevallen. 🤪

Ja waar mee?

Dat iemand je niet aardig vind?

Dat kan, zelf zou ik niet zo iets in het openbaar schrijven, maar mijn mening binnenskamers ventileren.

En de andere zaken zijn feiten, dat kun je moeilijk als aangevallen noemen.

(dat mensen je hiervoor tippen, alsof je dit zelf niet meer weet)

 Ik bel en app niet met mensen van de RDI, ik heb van niemand last en DX doe ik wel op 160 meter.

Ergeren doe ik me ook niet 😊

 

Jammer dat wel schermt met info, maar deze niet wilt delen. Had dan niets gezegd.

Graag weer ontopic en niet schermen met ik weet wat, wat jij niet weet maar ik ga je het niet vertellen.

En anders ben ik er wel klaar mee.

Lees ik laat je weer gaan.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Album AM,

Je schrijft dat je graag DX't met je zender. Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Is de frequentie 1251 kHz niet beter geschikt voor DX-werk dan de 846 kHz? Op 1251 kHz kunnen met de juiste antenne immers meer luchtgolven worden gegenereerd dan op 846 kHz. De eerstgenoemde frequentie lijkt me dan ook beter geschikt.

Zou het dan niet beter zijn om de 1251 kHz te blijven gebruiken in plaats van de 846 kHz?

Piet (die graag positief meedenkt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-12-2023 om 11:00 zei Piet van der Vooren:

Begin 2024 zal op de site van RDI duidelijk worden welke LPAM-zenders zijn gestopt.

Piet. 

 

Draadbaan? Da's een bedrijventerrein met ook veel winkels. Geen vrije grond, dus hoe moet daar een middengolfmast voor 675 worden geplaatst? Ik had eerder iets verwacht in het buitengebied aan de andere kant van de A4. Of mag daar niks vanwege "Groene Hart"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Hoi Album AM,

Je schrijft dat je graag DX't met je zender. Daar kan ik me iets bij voorstellen.

Is de frequentie 1251 kHz niet beter geschikt voor DX-werk dan de 846 kHz? Op 1251 kHz kunnen met de juiste antenne immers meer luchtgolven worden gegenereerd dan op 846 kHz. De eerstgenoemde frequentie lijkt me dan ook beter geschikt.

Zou het dan niet beter zijn om de 1251 kHz te blijven gebruiken in plaats van de 846 kHz?

Piet (die graag positief meedenkt).

Piet, ik zou je n.a.v. vele metingen kunnen uitleggen waarom 1251 kHz de mindere frequentie is. Letterlijk vele duizenden uren ben ik met het AM project bezig geweest afgelopen 5 jaar. Je begint voor 100+% aan iets of je doet niets is mijn levensmotto en altijd belangeloos klaar staan voor een ander. Zodra ik iets post in mijn blog of op "social" media, er komt altijd negativiteit terug van trollen, dat hoor ik van velen. Voor jou een beetje historische uitleg en daarna kijk ik of dit account weer snel kan worden gewist omdat ik mijn tijd liever aan iets anders besteedt. Let op de reactie na deze post...

Eind 2018 heb ik voortvarend een uitstekende SDR opgezet in het buitengebied, vrijwel zonder storing, vele informatieve labels erbij en voor iedereen toegankelijk, reed ik heel Nederland af om "luistervideo's" vanuit de auto te maken en inclusief coördinaten te plaatsen in mijn nieuwsgroep maar na 3 jaar viel het kwartje, mij viel op dat er tot 5 uur p/d moest worden ingeruimd om mijn Facebook nieuwsgroep "LPAM & SDR" te modereren vanwege trollen die NIETS bijdroegen en als beste stuurlui aan wal enkel wat te zeuren hadden om het zeuren zoals, "het genre hoort niet bij AM", "de modulatie klinkt niet goed", "er wordt een playlist afgespeeld" enz. Ook werden vele leden aangevallen door deze trollen waardoor dit modereren de spuigaten uit liep! Nooit hebben ze zelf iets bijgedragen (kan een lijst namen en aliassen noemen maar deze personen weten zelf wel wie ik bedoel). Ik ben ze niet tegengekomen, de trollen die zelf een topklasse SDR hebben opgezet of een LPAM radiozender met een 24/7 live gepresenteerd en veelzijdig programma, ze konden het toch allemaal stukken beter? Nee, lekker meeliften met anderen en geen seconde aan positiviteit bijdragen (zoals jij die wel iets vraagt c.q. opmerkt), dat kunnen ze als de beste. Aan de spaarzame bijdragen merkte je ook, dat maar weinigen hun opgedane kennis wilden doorgeven of, vanzelfsprekend belangeloos, anderen hielpen met het opzetten en meten aan antennes. Mede daarvoor was de nieuwsgroep nou juist opgezet!

Helaas voor LPAM starters en luisteramateurs, zijn velen zoals ik gestopt met een nieuwsgroep, het over en weer delen van opgedane ervaringen en is de SDR achter een password verdwenen, enkel DX'ers krijgen toegang en loopt het uit de hand dan wisselt het PW. Sommige weten zo'n goede controle ontvanger wel te waarderen en hebben zelfs een (kleine) donatie gestort en velen hebben gemaild dat ze de bijdragen, waar erg veel tijd in ging zitten, hebben gewaardeerd en missen. Op zich niet vreemd, vrijwilligerswerk wordt per definitie niet gewaardeerd zoals ik tientallen jaren in werk en hobby heb meegemaakt en zal met een verhardende maatschappij steeds minder worden waardoor b.v. de ene na de andere vereniging zal stoppen bij gebrek aan vrijwilligers. Ervoor in de plaats is de "zegen" van "social" media gekomen, daar krijg je de trollen er gratis bij.

Sinds jaren is met tientallen LPAM amateurs een uitgebreid app netwerk buiten alle "social" media om opgezet, dat werkt veel efficiënter en zo helpt de één de ander want AM, hoe simpel een antenne met enkel element ook klinkt, is een uitdaging en SAMEN testen is kennis opdoen zodat je niet wéér het wiel opnieuw hoeft uit te vinden. Immers, wat boven de grond zit is maar 50% van een AM antenne... 

Hoe de hazen lopen in pakweg de onderste helft van Nederland is mij bekend maar vanzelfsprekend geef ik o.a. de frequentie mutaties niet vrij. Een ieder die extra informatie wil van instanties zoals de RDI en/of wat er speelt onder de LPAM eigenaren, steek er zelf maar tijd in en ga op onderzoek uit.
 

bewerkt door Album AM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maar weer schermen met het begrip 'trollen', volgens mij snapt u het begrip 'trol' niet eens, maar gooit u alles maar op 1 hoop. Het klinkt wel lekker namelijk en is lekker makkelijk roeptoeteren. We zijn meester in alles maar in hokjes te stoppen in dit land. Ridicuul en idioot!

bewerkt door radiofreak31
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas is het niet mogelijk je eigen profiel/account binnen een etmaal te wissen, het profiel is pas te wijzigen op 27/12.

Heb daarom Radiotrefpunt verzocht dit per direct te doen, zodat ik me weer bezig kan houden met véél leukere dingen zoals het DX'en. Net binnengekomen mail van een geinige DX naar lapland, wel met 1 kHz offset...foei 😇!!

P.S. Dit forum wordt niet meer bezocht of beantwoord, zonde van de tijd.

 

 

 

bewerkt door de redactie
Afbeelding van mail verwijderd ivm privacy verzender.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij deze het persbericht, dat "praat" wat makkelijker.

 

==================================================

Persbericht 21-12-2024

RADIO MONIQUE INTERNATIONAAL BLIJFT OP DE MIDDENGOLF.

De afgelopen weken waren een beetje spannend.

De kosten om Radio Monique in de lucht te houden gaan het komend jaar weer stijgen. Daarnaast moeten we de komende weken weer de mast in om wat onwillige antennedraden te vervangen. Inderdaad de zoute lucht in Velsen tast de draden iets sneller aan dan gewenst. Eigenlijk wisten we dat ook wel.

Om kosten te besparen besloten we dan maar de AM uit te zetten.

Dat hebben we geweten.

Een storm van protest van onze huidige AM-luisteraars, geloof het of niet, maar we kregen ze binnen. Diep in ons hart wisten wij ook wel dat een (oud) zeezender toch gewoon op AM thuishoort.

Nog meer goed nieuws?

De AM blijft dus aan staan, maar we hebben bij het Agentschap Telecom een nieuwe frequentie aangevraagd waardoor Radio Monique Internationaal nog beter op AM te beluisteren is.

Naast het bovenstaande hebben we in de afgelopen dagen vruchtbare gesprekken gehad met een collega-station.

Daar is uit voortgekomen dat de twee stations worden samengesmolten, dat betekent dat Radio Monique Internationaal ook in een ander gedeelte van Nederland te beluisteren is.

Natuurlijk moeten er eerst nog wat puntjes op de i worden gezet, maar houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Helaas zijn we de afgelopen periode door de onzekerheid van de afgelopen weken wel wat medewerkers kwijtgeraakt.

Namens Radio Monique internationaal willen we deze mensen hartelijk bedanken voor hun enorme inzet de afgelopen periode en

wensen hun veel succes met eventuele nieuwe uitdaging.

==================================================

 

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei radio tpot:

En de andere waar het stoppen in staat, zo ben ik ook bij de andere partij gekomen.

Op hun website staat,(van de andere partij) wel in het engels, de tekst waarom de zender uit geschakeld werd en dat dit besluit gezamenlijk genomen is.

De kunst is, om goed door de regels heen te lezen 😊

 

Theo

De Vliegende Hollander op 1467 ?

(zijn hele site werkt niet bij mij, niet geschikt voor Firefox?)

bewerkt door Rink Hof
Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee die naam heeft nooit gestaan in een pers ding van moniek.

Maar het heeft geen zin om te gaan raden, want dat is wat men graag wil.

Zo ging het vroeger ook, geheimzinnig doen en keer op keer iets roepen.

Caroline met een schip of mi amigo (van nu) wanneer ze beginnen.

Maar tegenwoordig hebben we internet en way go back, om gewiste berichten terug te halen 😁

Ach dan heeft geheimzinnigheid niet zo veel zin meer, tenzij je iets doet zonder internet.

We gaan het mee maken? Toch? 🙃

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Eindelijk een keer een  goed radio station op de middengolf?

 

Niet al dat geneuzel in de marge.

 

 

ze zijn er al dus je hebt ze nog niet gehoord?

 

Theo

19 minuten geleden zei radiofreak31:

Kom op, namen/rugnummers! We zitten niet meer illegaal aan de band.

De meeste mensen van die stations leven nog in dat tijdperk,echt waar.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei radio tpot:

ze zijn er al dus je hebt ze nog niet gehoord?

 

Nou kom eens op dan, met die 'ongetwijfeld lange lijst' van goede radiostations, die je 24 uur per dag kunt beluisteren op de middengolf in de randstad.

 

Hier op het Radiotrefpunt, met zijn meer dan 6000 leden, lees ik eigenlijk (vrijwel) nooit eens een enthousiast verhaal over een mogelijk goed (LPAM) radiostation.

 

Van al die zenders, die ik hier gewoon via een portable radio kon/kan ontvangen, waren er maar twee (een beetje) de moeite waard, Extra AM en President, de rest ben je na een half uurtje luisteren al zat.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robin Westhof:

Nou kom eens op dan, met die 'ongetwijfeld lange lijst' van goede radiostations, die je 24 uur per dag kunt beluisteren op de middengolf in de randstad.

Je praat veel, maar zegt weinig.😁

Wat kun bv op je portable ontvangen?

En wat wil je horen?

 

Ik ben een aantal keren in de randstad geweest, en heb daar geen enkele station aan getroffen die mij meer kon boeien dan ik kan het horen.

Extra AM was een uitzondering, deze bleef wel een langer aan dan een half uur, maar dat komt ook omdat ik Harm ken.

En dan is het anders, lees je bent bevooroordeeld.

Sterker nog, vele waren niet eens in de lucht terwijl ik lees op diverse fora dat ze goed aan de weg timmeren.

Nee ik zou het niet weten, hoe zou ik dat ook kunnen weten als ik je smaak niet weet?

 

Theo

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.