December 30, 20231 yr 1 uur geleden zei RFDM: Zanussie is erbij gekomen en zeer sterk hier (819) S9+60DB Zo, jij durft. Piraten op een LPAM frequentie. Lijkt me eerlijk gezegd niet zo slim.
December 30, 20231 yr 1 uur geleden zei Eric: Zo, jij durft. Piraten op een LPAM frequentie. Lijkt me eerlijk gezegd niet zo slim. Zanussie zit gewoon legaal op de 819 kHz 100w pep vermogen. Vr gr Jan
December 30, 20231 yr Dag Jan, Waarom wordt deze frequentie/ lokatie dan niet vermeld in de lijst LPAM van de RDI? Grts Eric
December 30, 20231 yr Het signaal is ook reusachtig, wat een veldsterkte ! Ik ben jaloers, hoe doen ze het toch? Theo
December 30, 20231 yr 4 uur geleden zei Juul: "Zanussie" hoe verzin je het........................... Ja Juul, welkom bij de eenvoud van de piraten wereld. Die naam kwam ik al tegen als ik naar Veronica 192 wilde luisteren in de Achterhoek èn zo,n simpele piraten zender met vrijlopende oscillator er overheen kroop. 3 minuten geleden zei radio tpot: Het signaal is ook reusachtig, wat een veldsterkte ! Ik ben jaloers, hoe doen ze het toch? Theo Dus al zouden ze een vergunning hebben toch piraat wegens te hard.
December 30, 20231 yr 2 uur geleden zei ruudam: Ja Juul, welkom bij de eenvoud van de piraten wereld. Die naam kwam ik al tegen als ik naar Veronica 192 wilde luisteren in de Achterhoek èn zo,n simpele piraten zender met vrijlopende oscillator er overheen kroop. Dus al zouden ze een vergunning hebben toch piraat wegens te hard. En inderdaad veelal erg simpele zielen. Ik zie dat bij de huidige gelicenseerde zendamateurs tegenwoordig ook. Je moet minstens op 27Mhz "gezeten" hebben wil je meetellen. Ik vind er niks meer aan............ Edited December 30, 20231 yr by Juul
December 30, 20231 yr 3 uur geleden zei radio tpot: Het signaal is ook reusachtig, wat een veldsterkte ! Ik ben jaloers, hoe doen ze het toch? Theo Het is de locatie, het station zit op een plek waar je een perfect aardenet kan realiseren dit in combinatie met een flinke mast en de kennis van simpele piraten zielen kunnen ze zo'n signaal op de 819 kHz realiseren.
December 30, 20231 yr Ja ik doe dan iets niet goed, mijn aardnet bestaat uit 16 draden van 50 meter lang en de mast is maar 25 meter hoog. En ja het vermogen is ook redelijk in de orde van wat kan en mag. Theo
December 30, 20231 yr 43 minuten geleden zei J.Vinke: Het is de locatie, het station zit op een plek waar je een perfect aardenet kan realiseren dit in combinatie met een flinke mast en de kennis van simpele piraten zielen kunnen ze zo'n signaal op de 819 kHz realiseren. Jan, waarom worden ze niet genoemd in de lijst van de RDI? Ik denk dat jij niets verkeerd doet Theo. Maar ja, als je niet gehinderd wordt door enige kennis (van wat wel en niet is toegestaan) dan ............... Edited December 30, 20231 yr by Eric
December 30, 20231 yr 26 minuten geleden zei Eric: Jan, waarom worden ze niet genoemd in de lijst van de RDI? Zou het niet weten Eric. Vr gr Jan
December 30, 20231 yr Ach, zo'n R&S SK 050 of 010 van Elektrodump wil best wel een hoop vermogen de antenne induwen. Maar op die natte grond in het Kamper achterland wil een antenne ook wel stralen, als er een beetje aardnet is om zich tegen af te zetten. We konden een paar jaar geleden de 3e harmonische van zijn signaal hier prima vernemen... Maar, leven en laten leven, ieder zijn hobby, toch? Groet, Jan Edited December 30, 20231 yr by jan227
December 30, 20231 yr 3 uur geleden zei J.Vinke: Het is de locatie, het station zit op een plek waar je een perfect aardenet kan realiseren dit in combinatie met een flinke mast en de kennis van simpele piraten zielen kunnen ze zo'n signaal op de 819 kHz realiseren. Ja en toen werd je wakker, dit kan niet zonder met vermogen te stoken, en dat is niet legaal.... Edited December 30, 20231 yr by radiofreak31
December 31, 20231 yr RDI lijst wordt, dacht ik, maar 1 x in de maand bij gewerkt. Dus wellicht vinden we onze koelkast, of was het nu een wasmachine, daar volgend jaar in terug.
January 5, 20241 yr Even wat rechtzetten: Hollands Palet is niet gestopt op 1485 kHz maar op DAB. Excuus voor dit misverstand. Rob V.
January 5, 20241 yr Nu de oliebollen op zijn en het vuurwerk rook opgetrokken, wie is er nu daadwerkelijk gestopt? Extra AM en Moniek, zelf vast gesteld, wie nog meer? Waarbij opgemerkt moet worden dat de moniekploeg vreselijk uitgedund is geworden en de overgebleven mensen wel door gaan op de middengolf Andere frequentie is aangevraagd. Theo
January 6, 20241 yr Op 30-12-2023 om 13:13 zei Juul: "Zanussie" hoe verzin je het........................... Zat er toevallig een oscillator in die wasmachine? Edited January 6, 20241 yr by Moby
January 6, 20241 yr 18 uur geleden zei Moby: Zat er toevallig een oscillator in die wasmachine? Jazeker. De was moet heen en weer, dus oscillerend bewogen worden anders wordt zij niet schoon.
January 9, 20241 yr Na een jaar nauwelijks te hebben uitgezonden. Keren wij eerdaags terug op de MW op de 1224 niet op de 1098. Dat was oorlog geworden met Seabreeze zoiets als Theo had met Moniek.
January 10, 20241 yr En hier een vingeroefening van 14 okt 2012 van een toekomstig LPAM station. Was toen nog geen Low Power... This is the hidden content, please Sign In or Sign Up groet, Jan p.s. 8 uur later toch al 11 keer overgehaald... Edited January 10, 20241 yr by jan227 zoals zovaak geen bedankjes gezien
January 11, 20241 yr Author 10 uur geleden zei jan227: En hier een vingeroefening van 14 okt 2012 van een toekomstig LPAM station. Was toen nog geen Low Power... This is the hidden content, please Sign In or Sign Up groet, Jan p.s. 8 uur later toch al 11 keer overgehaald... Zojuist gedownload. Zit een goede bas in. 't is mijn muziek niet. Toch bedankt, jan227. Edited January 11, 20241 yr by Rink Hof
January 11, 20241 yr Maar de vraag kan dus nu beantwoord worden met ja er zijn een paar gestopt maar er zijn ook weer nieuwe bij gekomen. Het totaal is niet anders geworden. Theo
January 12, 20241 yr Op 11-1-2024 om 07:46 zei radio tpot: Maar de vraag kan dus nu beantwoord worden met ja er zijn een paar gestopt maar er zijn ook weer nieuwe bij gekomen. Het totaal is niet anders geworden. Theo Ik denk dat er ook niet veel gaat veranderen komende tijd.