Spring naar bijdragen

Welke LPAM stations gaan er stoppen?


Rink Hof

Aanbevolen berichten

Eigenaardig dat je het aan een ander vraagt Robin. Niet zo lang geleden circuleerde er een link naar de LPAM stations in Nederland. Als je vind dat er weinig goed tussen zit is dat jou smaak. En nu wil je klaarblijkelijk de smaak van Theo weten? En wat heb jij daaraan met je eigen smaak? Niets! Want Theo's smaak is jouw smaak niet vice versa. En zo lust ik er nog wel een paar.

 

Terug on topic. Naast Extra AM geeft ook Dreamradio AM en Hollands Palet er de brui aan.

 

Rob Veld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei radiofreak31:

Kom op, namen/rugnummers! We zitten niet meer illegaal aan de band.

Lastly, some less pleasant news about “Radio Monique Internationaal.” In recent years, this LPAM station legally broadcasted on the middlwave frequency 918 kHz. You could occasionally hear Radio Monique Internationaal on our shortwave frequencies as well. This former offshore station had made memorable broadcasts from the Ross Revenge during the 80s, alongside the well-known sound of “Radio Caroline.” In recent years, a transmission location in Velsen with a 50-meter-high mast and an inverted V antenna was used. The transmission power was 25 watts carrier. 

Unfortunately, the owner of Radio Monique and the team at “Radio *****” had to make the decision to permanently shut down the transmitter on 918 kHz on Thursday afternoon. Furthermore, all digital programs on radiomonique.am will go off the air from December 11th, 2023. However, there will still be a non-stop program available. The reason for this decision can be summed up briefly: an internal coup took place, where some individuals showed their worst sides. They turned out to be not “Friends of the Radio,” but as we say in the Netherlands, “Wolves in Sheep’s Clothing.” The future of “Radio Monique Internationaal” is now uncertain, but as has happened before, the station may come back even stronger than ever. Of course, this can only happen once the “Wolves” have been removed.

 

Dit staat op de website v/h station, wat destilleer jij hier uit?

En dit was gewoon te vinden uit eerdere pers berichten, zo ben ik er ook aan gekomen.

Wat combineren uit berichten van FB, en hoppa je komt hier op uit.

Grappig hoe het werkt om geheimzinnig te doen maar wat dan niet echt meer werkt in het internet tijdperk.

 

Theo

bewerkt door radio tpot
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel op mijn autoradio alsmede alle getoonde radio's < muv de DAB+/Internetradio> ontvang ik de op de autoradio getoonde frequenties en daarbij behorende LPAM stations vlekkeloos. Zelfs hier in huis aan de boorden van het wonderschone Schildmeer zonder de getoonde loopantenne, hoewel het laatste scheelt nog wel weer een slok op een borrel. 

1395 Seabreeze uit Grou een vrolijke mix van vogels van diverse pluimage als deejay. Station uit Fryslan heeft echter ook de nodige "Hollanders" als deejay, echt Frysk is het dus niet. Verscheidenheid aan oldies, niks mis mee.

1467 Radio Eldorade uit Damwoude Fryslan, non stop de andere minder bekende oldies op het gebied van Nederpop en Nostalgisch 50,60,70s NL talig , CW en de nodige instrumentals. Wiebe tekent voor het station, ik luister er graag naar.

1287 Radio 0511 door mij, toen ik er vele jaren oldies uurtjes maakte, omgedoopt naar Fryslans Original Oldies station. Kenmerk was de meer upbeat USA en UK oldies uit de 60 en 70 er jaren en vele vele inhome geproduceerde jingles met altijd een hoog nostalgisch zeezender gehalte. Jammer genoeg horen we die niet meer. 

648.....Caroline met het unieke album sound format. Een parel op de middengolf op 648 khz, de voormalige BBC Worldservice frequentie. Toen ik in 1972 als een "soort van vertegenwoordiger" bij de weg kwam luisterde ik al naar 648. Als je niets kunt kun je altijd nog vertegenwoordiger worden zijn de gevleugelde woorden van voormalig Veronica boordtechnicus Jaap Borst. 

747 KHz Radio Emmeloord met wederom een grote variatie aan oldies, voornamelijk niet  te moeilijk main stream. Inspiratie voor het station was LUX 208 de English service.

918 Radio "Koffiekan" , beetje vreemde kostganger onder deze genoemde LPAM station. Een beetje vormgeving en best wel goed album tracks, onlangs hoorde ik nog een aantal tracks van the Who sell out. De interesse van het station  ligt vermoed   ik meer bij de technische kant van de zaak dan een op zeezenders geinspireerd radiostation neer te zetten. Prima, niks mis mee. In 2016 begon ik dit draadje LPAM stations en het leeft gelukkig voort even als een fors aantal stations die met kleine budgetten maar veel deurzettingsvermogen de boel on air houden. 

Via internet ben ik ook een vaste luisteraar van VMR 1485 uit Vlissingen van Jan Parent Veldkamp. Daarnaast staat thuis veelal mijn laptop afgestemd op "muzak" < Radio390 Britian Radio sfeer> stations als KABL, KLUX en JIB on the Web en the Ferry. "radio luisteren" via de telefoon doe ik niet, das volkomen ongepast. Op de KG ben ik vaak op zoek naar de stations zonder diploma en hoor mezelf dan ook wel weer terug. 

Paul de Haan.

Autoradio LPAM stations20231221_142428.jpg

Radio's aug 2021.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei radio tpot:

Wat kun bv op je portable ontvangen?

 

Vrijwel alles uit de Randstad.

 

 

13 uur geleden zei radio tpot:

En wat wil je horen?

 

Wat Paul de Haan in zijn reactie verderop schrijft, daar zit wel het een en ander tussen wat de moeite waard lijkt.

13 uur geleden zei Rob Veld:

Eigenaardig dat je het aan een ander vraagt

 

Gek hè op een radioforum.

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

Zowel op mijn autoradio alsmede alle getoonde radio's < muv de DAB+/Internetradio> ontvang ik de op de autoradio getoonde frequenties en daarbij behorende LPAM stations vlekkeloos.

 

Leuk overzicht, bedankt! 🙂

1 uur geleden zei Marinebroadcasters:

648.....Caroline met het unieke album sound format. Een parel op de middengolf op 648 khz

 

Ja en nee.

 

Heel veel goede programma's inderdaad, maar helaas ook te veel zwakke broeders, vooral in de avond.

 

Trouwens er wordt al weer ruim 2 weken op laag vermogen uitgezonden en dat blijft voorlopig zo.

 

Ook hinderlijk is, dat er blijkbaar nog steeds geen goede oplossing is gevonden, voor het steeds wegvallen van de modulatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Marinebroadcasters:

 

918 Radio "Koffiekan" , beetje vreemde kostganger onder deze genoemde LPAM station. Een beetje vormgeving en best wel goed album tracks, onlangs hoorde ik nog een aantal tracks van the Who sell out. De interesse van het station  ligt vermoed   ik meer bij de technische kant van de zaak dan een op zeezenders geinspireerd radiostation neer te zetten. Prima, niks mis mee.

 

 

Ha Paul kijk dat zijn mooie reacties, dank je wel 👍

Ik heb heel wat doelen maar om een zeezender neer te zetten? Nee dat dus total niet.

Dat was eenmaal en ik ben geen matroos 🙃

Ik doe wat ik leuk vind en mijn verstandelijk beperkte DJ zijn helemaal wilt enthousiast.

Samen niet beperkte mensen vormen ze een mooie ploeg mensen waaronder ook 2 vrouwen.

Muziek is wat om bind niet waar we wonen of hoe we ons gedragen.

 

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei radio tpot:

Ha Paul kijk dat zijn mooie reacties, dank je wel 👍

Ik heb heel wat doelen maar om een zeezender neer te zetten? Nee dat dus total niet.

Dat was eenmaal en ik ben geen matroos 🙃

Ik doe wat ik leuk vind en mijn verstandelijk beperkte DJ zijn helemaal wilt enthousiast.

Samen niet beperkte mensen vormen ze een mooie ploeg mensen waaronder ook 2 vrouwen.

Muziek is wat om bind niet waar we wonen of hoe we ons gedragen.

 

Theo

 

Deurgoan dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei radio tpot:

Lastly, some less pleasant news about “Radio Monique Internationaal.” In recent years, this LPAM station legally broadcasted on the middlwave frequency 918 kHz. You could occasionally hear Radio Monique Internationaal on our shortwave frequencies as well. This former offshore station had made memorable broadcasts from the Ross Revenge during the 80s, alongside the well-known sound of “Radio Caroline.” In recent years, a transmission location in Velsen with a 50-meter-high mast and an inverted V antenna was used. The transmission power was 25 watts carrier. 

Unfortunately, the owner of Radio Monique and the team at “Radio *****” had to make the decision to permanently shut down the transmitter on 918 kHz on Thursday afternoon. Furthermore, all digital programs on radiomonique.am will go off the air from December 11th, 2023. However, there will still be a non-stop program available. The reason for this decision can be summed up briefly: an internal coup took place, where some individuals showed their worst sides. They turned out to be not “Friends of the Radio,” but as we say in the Netherlands, “Wolves in Sheep’s Clothing.” The future of “Radio Monique Internationaal” is now uncertain, but as has happened before, the station may come back even stronger than ever. Of course, this can only happen once the “Wolves” have been removed.

 

Dit staat op de website v/h station, wat destilleer jij hier uit?

En dit was gewoon te vinden uit eerdere pers berichten, zo ben ik er ook aan gekomen.

Wat combineren uit berichten van FB, en hoppa je komt hier op uit.

Grappig hoe het werkt om geheimzinnig te doen maar wat dan niet echt meer werkt in het internet tijdperk.

 

Theo

Ik haal hier geen enkele naam uit als ik alleen Radio zie en voor de rest **** valt daar niets uit te halen, ook niet uit het onsamenhangende verhaal wat er bij staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei RFDM:

Werkt gewoon ook in Firefox, dan is er was mis aan jou kant

 

Wat er mis is?

Jouw site heeft minstens 6 scripts nodig. Nadat ik die in NoScript dan toch maar heb aangezet (omdat ik niet wil dat alles automatisch start en iedereen direct zit mee te kijken in mijn PC), werden er gisteren door mijn andere beveiligings add-ons 26 trackers geblokkeerd. Vandaag werden er nog 3 bij geblokkeerd. Tja, dan zal er wel e.e.a. niet werken. Jij wilt blijkbaar een heleboel van mij weten en aan Google/Facebook/etc. doorgeven, wat ik niet wil vertellen.

Elk van de 4 tabbladen die ik aantik op jouw website, schiet direct terug naar jouw welkom tabblad. En daarop zie ik alleen een banner van het cvdm (toestemming) en één van het rdi (vergunning); verder staat er niks. Zit de rest dan vol trackers?

Waarschijnlijk zul jij antwoorden dat dit aan mijn instellingen ligt en dat klopt ook, maar ik bepaal zelf welke veiligheidsmaatregelen ik op mijn Firefox zet om tracken, data verzamelen en andere ellende te voorkomen.

En het gaat om deze website:

Please login or register to see this link.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-12-2023 om 01:22 zei Rink Hof:

 

Wat er mis is?

Jouw site heeft minstens 6 scripts nodig. Nadat ik die in NoScript dan toch maar heb aangezet (omdat ik niet wil dat alles automatisch start en iedereen direct zit mee te kijken in mijn PC), werden er gisteren door mijn andere beveiligings add-ons 26 trackers geblokkeerd. Vandaag werden er nog 3 bij geblokkeerd. Tja, dan zal er wel e.e.a. niet werken. Jij wilt blijkbaar een heleboel van mij weten en aan Google/Facebook/etc. doorgeven, wat ik niet wil vertellen.

Elk van de 4 tabbladen die ik aantik op jouw website, schiet direct terug naar jouw welkom tabblad. En daarop zie ik alleen een banner van het cvdm (toestemming) en één van het rdi (vergunning); verder staat er niks. Zit de rest dan vol trackers?

Waarschijnlijk zul jij antwoorden dat dit aan mijn instellingen ligt en dat klopt ook, maar ik bepaal zelf welke veiligheidsmaatregelen ik op mijn Firefox zet om tracken, data verzamelen en andere ellende te voorkomen.

En het gaat om deze website:

Please login or register to see this link.

 

Ok op die manier, zijn de trackers van sharethis ( Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-12-2023 om 12:22 zei Rob Veld:

Ja, evenals Hollands Palet. Meer is mij momenteel niet bekend. Het is dus aftellen om te zien wat er mist of er moet nog iemand hier meer info hebben.

 

Rob V.

Zanussie is erbij gekomen en zeer sterk hier (819) S9+60DB, de meeste zitten tegenwoordig op FM trouwens, LPAM is verleden tijd en is voor wat geknutsel voor zendamateurs...

bewerkt door RFDM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6410
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Ljf
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.