Dat ben ik helemaal met je eens, een commercial moet "blijven hangen" en dat had je met de sandwich vorm met reclame tussen de plaatjes wel want de luisteraar hoorde het spotje. Nu gaat het gros, zeker bij de TV, iets anders doen en gaat de commercial zijn doel voorbij.
Ook de impact van de commercial vind ik minder. Kijk naar de jaren 70, humor in de commercials "Niet mokke lekker wokke", het meisje met het Martini jurkje dat aan een spijketje van de stoel bleef hangen en het jurkje dat steeds korter werd toen ze wegliep, het bekende "foutje bedankt..." dat mag allemaal niet meer tegenwoordig, thanks woke!!! En dan de commercials die leuk ingezongen waren van 49R jeans, Goudhaantje, de vele sigaretten commercials die het hadden over "come to flavour...", het zijn allemaal spotjes die je nu nog steeds uit je hoofd meedreund. Nu is de commercial zakelijk, saai en overcorrect. Ik zag laatste een commercial met 3 mannen die bij de wasmachine stonden te keuvelen over de was, elke blanke man is gehuwd met een gekleurde vrouw, elke gekleurde man heeft een blanke vrouw, alle vriendengroepjes zijn divers.... correct tot in de naad, en.........saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai!!!!!!!
Uiteraard zullen er wel weer opmerkingen komen dat het de mening is van de "boze witte boomer man" maar meningen verschillen, zo heb ik respect voor iedereen die anders denkt dan ik maar ik verwacht dat ook retour en niet het wijzende vingertje van foei Henk!!!!! JIJ zit fout en IK niet.
De discussie staat open...
Groet
Henk Kruize