Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Juul,

Ik was een z.g. "newsreader" op m'n computer aan het zetten en kwam terecht in deze newsgroep: alt.binaries.sounds.1960s.mp3 Ik zag daar een vracht aan USA jingles staan. Ik download ze niet want ik heb wel genoeg jingles gehoord in m'n "werkzame" leven. Maar ik wil jullie er toch opmerkzaam op maken. Juul

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  2. De kenners van de popmuziek uit de jaren 60 en 70 weten drommels goed wie Todd Rundgren is. Een multi instrumentalist, producer en technicus. We kennen hem van o.a. "I saw the light" In 1972 was Todd eens te gast bij Lex Harding, dat interview heb ik niet meer maar wel de zeer zeldzame LP die hij bij zich had en die we gebruikten in het programma. De lp is erg veel geld waard en hij zit bij mij in verhuisdoos 15 van Dijkstra. (Dijkstra verhuist alles binnen de Omroep). De LP is getiteld; "The Todd Rundgren Radio show" Ik heb 'em nu maar eens gedigitaliseerd. (moet e'm alleen nog even door de "deClicker" halen). Ik wil 'em wel een keer uploaden maar dat kost e…

• 42 antwoorden
    • 9,9k weergaven
  3. Started by Juul,

Heden ten dage is WABC in NY een z.g. "talk station". Maar toch is deze film interessant om te zien hoe zo'n "top of the hour" jingle gemaakt wordt. The Making of WABC #121 by JAM Juul En deze is ook mooi

• 29 antwoorden
    • 5,7k weergaven
  4. Started by Bosmeester,

In 1979 gebruikte de TROS een tijdje een promo waarin Ferry Maat voorlas welke programma's er op de TROS=donderdag werden uitgezonden daar werd een muzieje gebruikt dat later in 1987 ook werd gebruikt voor de TROS Supersafe-promo's volgens mij komt het van een music library-lp van Tanner oid afkomstig.

• 6 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  5. Started by amigo008,

Wie heeft misshcien de Jingle De Beuk Er In. Groet, Marcel.

• 23 antwoorden
    • 5,2k weergaven
  6. Gast edwgro
    Started by Gast edwgro,

Hallo, Ik ben op zoek naar commercials van 'witte kat batterijen'. Dit merk bestaat niet meer (eind 2009 gestopt). Ik weet dat ze in de jaren '70 enkele commercials hebben uitgezonden, ik heb er reeds 1 uit 1971 en deze heb ik verkregen van de stichting Norderney. Wie kan me helpen? Alvast bedankt, Ed

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Vincent,

Heeft iemand voor mij een Tros Paradeplaat jingle in goede kwaliteit?

• 5 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  8. Started by bertvandenberg,

kan mij helpen aan de afsluit jingle van de avondspits.??? met het intro van kerry lifgren (mask of the great deciever) en het "riedeltje" op het eind.

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  9. Started by Bob,

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, Radio Veronica. En dan......... http://www17.zippyshare.com/v/40598959/file.html Heeft iemand die jingle? Gr. Bob

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Gast breakdance
    Started by Gast breakdance,

Hallo, wie heeft er nog jingels van het legendarische programma Countdown cafe,het werd iedere vrijdagavond uitgezonden van 10 tot 12 vanuit cafe Bos en duin te Soest. Heelaas is onze Big Al te vroeg gestorven,maar zijn golden voice zal voor altijd bij ons zijn. Groetjes, Richard de Heus

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  11. Gast breakdance
    Started by Gast breakdance,

Hallo, ik ben al een hele tijd op zoek naar die stoomfluit die Jeroen van Inkel gebruikt bij zijn programma. Hij gebruikt m meestal als het 5 uur is, einde werkdag. Alvast heel hartelijk dank. Richard de Heus

• 18 antwoorden
    • 5k weergaven
  12. Started by Juul,

Vandaag verscheen de laatste Spreekbuis, ( nummer 1029), journalisten ontslagen. Het was het personeelsblad voor Omroep medewerkers. Het bestond sinds 1946 ! En ook de website daar is geen geld meer voor. En ja, de bezuinigings drift heeft alweer een slachtoffer gemaakt. Einde van een tijdperk. Ook politici kregen een exmplaar altijd, komen ze er binnenkort achter dat ze de SB niet meer krijgen..........En dan zeggen ze weer zoitets van;"Oh, maar dat was niet de bedoeling, hoe blijf ik nu op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de Omroep?" Leer mij de politiek kennen........ik heb er als OR lid zo vaak mee te maken gehad. Maar nog net een aardig stukkie ove…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  13. Started by Bob,

Hier nog een Televersum achtergrond geluidje (In ieder geval een gedeelte ervan), uit de stal van Dissevelt en Baltan. [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Started by Vincent,

Ik zoek van de Hilversum 3 Tip 10 de lijsten van 8 maart 1971 en 19 juli 1971. Wie kan mij helpen?

• 6 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  15. Started by Bob,

[verborgen inhoud][verborgen inhoud] Hier nog de stereo versie [verborgen inhoud] En voor de liefhebber de bijbehorende reclame jingle [verborgen inhoud] Gr. Bob

• 9 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  16. Started by frank89,

Afgelopen vrijdag werd op 3fm de 1000e Megahit gekozen. Nu ben ik niet echt een 3fm luisteraar, maar ben toch reuze benieuwd hoe die jingles voor die Megahit de afgelopen 20 jaar klonken. Heeft iemand daar iets van?

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  17. Started by Andree,

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by Ton,

Goedendag Wie kan mij helpen aan een tijdsein jingle Deze wil ik gebruiken voor prive gebruik, altijd leuk als je een cd maakt voor in de auto

• 3 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  19. Started by Bob,

Heeft iemand toevallig het plaatje van Peter Bewley - It's Allright Bill? Bij voorbaat dank Bob

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  20. op zoek naar het begin tune hollandse hitsfestival van veronica

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Started by mart538,

Hier 2 cdtje met Coca Cola reklame's,wie heeft er nog meer cdtjes of singels met Coca Cola Reklame's. CD 1 uit 1999 The 1999 coca cola tunes. http://www32.zippyshare.com/v/70660371/file.html Cd 2 The Dance jingle Jam http://www14.zippyshare.com/v/56519551/file.html Thanks . Mart538

22. Started by Juul,

Hier is een mooie podcast te vinden over de Dave Clark Five. En als je even verder kijkt staat er nog veeeeeeeel meer moois. http://cometothesunshine.podomatic.com/ Juul

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  23. Started by Vincent,

Vandaag is hij door DHL afgeleverd, mijn exemplaar van het Radio Noordzee Top 50 hitlijstenboek. Een groot, zwaar en schitterend boek met alle RNI Top 50 hitlijsten. Het voorwoord is geschreven door Willem van Kooten, de bedenker van de lijst. Mocht je hem nog willen bestellen, wees er dan snel bij want er zijn nog maar een paar exemplaren beschikbaar: http://www.hitnoteringen.nl/radio-noordzee-hitlijstenboek/

• 5 antwoorden
    • 4k weergaven
  24. Started by Bertus Biervilt,

Hallo allen, Ik heb het singletje wel, maar geen draaitafel die het nog doet. Die staat om mijn lange-termiijn-verlanglijst. Intussen: heeft iemand een opname van Summer is-a coming van de Strawberry Vocal Choir? En had dat iets te maken met Bolland & Bolland?

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Started by jan V,

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4OY6BHTD3MCU.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-476X6VJDBUIT.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6LNYRGHZJCGP.jpeg H. Roos veel luister plezier. janV

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.