Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.105 discussies in dit forum
-
Over 2 dagen word Ferry Maat 66 Jaar. Bijdeze heb ik een montage gemaakt met een 30 tal Ferry Maat jingles Ik persoonlijk vind Ferry nog steeds de beste dj van Nederland. Veel luister plezier. Dirk
-
- 5 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Jacques Loussier - Engelchen. Dit instrumentale nummer is er een waar liefst 44 jaar lang naar is gezocht maar we vonden het recentelijk. Het nummer werd gecomponeerd door de in 1934 geboren Fransman Jacques Loussier en in 1968 verkozen tot themanummer van de Duitse film Engelchen. Oder die Jungfrau Von Bamberg. In de film, geproduceerd door de Nederlander Rob Houwer, gaat de 19-jarige Engelchen op reis naar München met als reden dat ze nog steeds niet de liefde heeft gevonden. Het nummer werd in de jaren zeventig, naast "Walk Don't Run '64" door Tony Berk gebruikt als tune voor het programma "Berk in uitvoering" op Radio Noordzee. In de maand juni 2016 zei Tony Berk zelf…
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een leuke verkeer spot gemaakt door Tom Cillins in zijn Veronica tijd. Ook de Voo gebruikte deze spot een aantal jaren. Dirk
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Sloopy Joe – Lucky Day. Een compositie van Sloopy Joe en Blue Jerry die uitkwam in 1973 in België op het Biram label. Meer is er niet bekend van dit duo. Wel dat het nummer Lucky Day op Radio Mi Amigo in juni 1974 werd gebruikt op Radio Mi Amigo door Norbert als filler naar het nieuws en vooraf gegaan door de prachtige spot waarin de meisjes van het kantoor meldden dat alle brieven aan Radio Mi Amigo werden doorgestuurd. Daarmee doelend dat de betreffende deejay het zeker te lezen kreeg. Sloopy Joe - Lucky Day. A composition by Sloopy Joe and Blue Jerry released in 1973 in Belgium on the Biram label. More is not known about this duo. We do know that the song L…
-
-
- 5 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Herb Alpert and his Tijuana Brass – Mame. Dit nummer komt al voor in de zeezenderdiscografie. Kan dus worden aangevuld. Op Radio Caroline was het Mike Storm die zijn programma in de zomer van 1973 eindigde met dit swingende geluid van Herb Alpert en zijn band. Het is een track van het zevende album, getiteld S.R.O. uit 1966, en werd tevens als single uitgebracht op het A&M platenlabel. Mame was de opening van de gelijknamige musical. Herb Alpert and his Tijuana Brass - Mame. This song is already featured in the discography. So it can be completed. On Radio Caroline it was Mike Storm who ended his program in the summer of 1973 with this swinging sound of Herb A…
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Sedert enige tijd gebruikt de NS in een wervend spotje de prachtige song I want you als ondersteunend muziekje, nou ja, gebruik, misbruik medunkt. Het gevoel bij deze song verdwijnt geheel in combi met die op te roepen feel good gevoelens voor de NS, Niet dat ik perse iets tegen de NS heb, die Dylan songs misbruik je gewoon niet. Er zijn ongetwijfeld meer voorbeelden, ik ben benieuwd wat nog meer genoemd kan worden in deze rubriek. Paul de Haan. < sinds 1-8-79 geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer>
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
weet iemand welke groep en titel is een hit tip van radio noordzee RNI uit begin 1971 johan [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 651 weergaven
-
-
Deze jingleset komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Beste mensen wie kan helpen? De tune Drum didle van Joe loss is wel bekent van Caroline etc. Ik heb een voorbeeld hier waar Radio Caroline dit gebruikte als een filler. http://www4.zippyshare.com/v/97684660/file.html Mijn vraag wie heeft het origineele? Ook heb ik hier Joe Loss in de clear Mijn tweede vraag wie heeft de stereo versie. http://www4.zippyshare.com/v/16686363/file.html De kwaliteit van beide clips is niet zo goed. sorry guys. En voor de mensen die graag willen weten waarom ik dit graag wil hebben. Heel gewoon het is een hobby en sinds 1959 verzamel ik tunes en jingles. Ik verkoop niets maar ik deel graag. De tijd ontbreekt mij op het moment. Re…
-
- 5 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
-
Dit is de tune van het Veronica TV programma 'Veronica Totaal' uit 1980(?) https://soundcloud.com/simonfex/tune-veronica-totaal Ik ben er nog niet achtergekomen wie dit gemaakt heeft. Wie het weet.... SF
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb wat Zeezender "Schijven" bij elkaar gezocht: Atlantis - Tipspinner Caroline - Sureshot Mi Amigo - Lieveling Monique - Satelietschijf Radio London - Disc Of The Week Radio Noordzee - Treiterschijf RNI - Smashplay Veronica - Alarmschijf Waren er nog meer? Aanvullingen welkom. [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Deze zogenaamde dag-jingles zijn een tijdje gebruikt in de Avondspits. Het jaar is mij helaas onbekend. SF
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Ik vond in ons Veronica archief een radio-promo voor een LP uit mei 1969 van Neil Young. Leuk om te horen. http://www15.zippyshare.com/v/40666411/file.html Juul ps. kijken of onze Henk R. ( mijn oude dorpsgenoot) deze ook download.........hi
-
- 5 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
ben op zoek naar een mp3tje van Rosita met de plaat Wij gaan weer de ether verlaten. wie heeft deze toevallig als mp3?
-
- 5 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Fun jingles en riedels. Er is ooit een demotape met jingles vol met ‘fun’ de wereldrond gegaan en ondermeer beland aan boord van zowel Radio Northsea International als bij Radio Caroline. Tony Allan gebruikte de riedel vanaf 1.10 in het voorbeeld zit op RNI, evenals Robbie Dale op Caroline en later de TROS. Deze riedel werd op vinyl uitgebracht in de begin jaren zeventig van de vorige eeuw ten bate van de nationale deejay competitie. Wie weet meer? De filesurfsender is vernieuwd en dus even wennen aan de nieuwe vorm van downloaden [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze kwam ik bij toeval tegen in mijn archief. Een opname met allerlei AVRO/TROS-jingles van onder meer TM en JAM. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Emmerson, Lake and Palmer – Promenade part 1. Dit nummer is afkomstig van een live lp van Emerson Lake and Palmer, in maart 1971 opgenomen in New Castle. Het deel genaamd ‘Promenade part 1’ werd op Radio Monique gebruikt in 1986 voor een promotiespot ten bate van Peter van der Holst, die eerder voor Radio Delmare werkte. Een hele lange promotiespot: ‘Benode gelovigen. Het komt in deze tijden van kommer en kwel, niet vaak voor dat goed nieuws onze harten verblijdt. Maar al te vaak horen wij onheilsprofeten plots door onze huiskamers schallen indien wij niets vermoedend onze radiotoestellen inschakelen. Het verheugt mij dan ook zeer u thans een ommekeer in deze vaak ongewil…
-
-
- 5 antwoorden
- 6,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest. …
-
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Johnny Pearson Orchestra – Sleepy Shores. Ook dit nummer kan worden aangevuld in de lijst: Op Radio Mi Amigo was op een bepaald moment langdurig een reclamespot te horen waarin aan de luisteraars de mogelijkheid werd gegeven om geld te beleggen in Spanje. Informatie daarover kon worden aangevraagd via Rado in Playa de Aro ter attentie van de heer Tack. Juist, de directeur eigenaar destijds van het station. Bert Bennet sprak de spot in met het geluid van Sleepy Shores op de achtergrond. Johnny Pearson Orchestra - Sleepy Shores. This song can also be added to the list: On Radio Mi Amigo there was a long commercial in which the listeners were given the opportunit…
-
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Duke of Burlington – Flash. Nummer staat al in de lijst met twee verwijzingen. Kan worden aangevuld met: Ook Mi Amigo 272 Tom de Bree gebruikte het als eindtune in het programma ‘Welkom in de Wereld der wakkeren’ in juli 1979. Tom de Bree was slechts 17 jaar en was behoorlijk geschrokken van wat er zoal op hem afkwam. Hij verliet het zendschip met de volgende tender die arriveerde. Duke of Burlington - Flash. Number is already in the list of two references. Can be completed with: Mi Amigo 272 Tom de Bree also used it as the final tune in the program 'Welcome to the World of Waking' in July 1979. Tom de Bree was only 17 years old and was quite shocked by what w…
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand misschien voor mij de jingle AVRO RTV TIP. Groet Marcel. mampt@online.nl
-
- 5 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Wie o wie heeft alstublieft het nadenk muziekje cq fillertje dat Rob van Sommeren gebruikte bij het spel pinnen en winnen hij stelde de kandidaten een vraag en toen kwam er zo,n instrumentalig stukje voorbij en graag de geluiden als het mogelijk is van de 1 tot 0 van het pincode spel op zippyshare of mp3 bvd groetjes Chaldy sorry misschien de begin jingle ook nog dank aan allen.
-
- 5 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
In 1991 maakte Veronica, via Impact Creative, een jingle-uitstapje naar Thompson Creative in Dallas die het Track To The Future-pakket componeerde. Een pakket dat later ook bekend geworden is als Het Hart Van De Nederlandse Radio en in de VS als WRMF. Ik vind het nog steeds één van de beter jinglepakketten van de VOO. Er zijn twee versies van TTTF: een MOR-variant voor Radio 1 & 2 en de CHR-cuts voor Radio 3: https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to SF
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vraagje: Uit welk jinglepakket komt deze tune van de Mega Top 50? Deze was op TV te horen in 1994: [verborgen inhoud] Heb er zelf niets over kunnen vinden, ondanks eigen zoekpogingen.
-
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-