Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar deze single voor de komende Mi Amigo Top 40 . Is uit september 1974. Graag reactie via PB.

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  2. Started by hans knot,

Bolland And Bolland - This is Radio Northsea. Tony Allan had een goed contact met Bolland en Bolland, die voor hem ooit zomaar, zonder thema, een tune inzongen: "This is Radio Northsea ... enzovoort." Bovenstaande tekst komt te vervallen in de discografie. Bolland and Bolland – Theme for Blue. Het was in het voorjaar van 1972 dat Rob en Ferdi Bolland de single ‘Summer of ‘71’ door hun platenmaatschappij lieten uitbrengen. Op de achterkant van deze single stond het prachtige nummer ‘Theme for blue’. Beide broers waren geliefd bij stafleden van de internationale service van RNI en Tony Allan wist hen over te halen tot het inzingen van de jingle: ‘nananna n…

3. Started by Vincent,

Je hoorde hem eind jaren 70 bijna elk uur voorbij komen in een drive-in show promo. Wie weet welke plaat dit is: Gezocht.mp3

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar Veronica heeft een keer het programma 100 Pop of een Envelop uitgezonden met Will Luikinga.., compleet met de jingles van de TROS. https://soundcloud.com/simonfex/100-pop-of-een-envelop-voo SF

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  5. Started by Richard079,

Al heel lang ben ik op zoek naar opnames van Radio Signaal wat in 1984 en 1985 heeft uitgezonden in het Zuid-Hollandse Moerkapelle-Zevenhuizen. Er heeft nog een heel stuk over dit station in het FRM gestaan geschreven door Erik Hofland. Het logo was overigens hetzelfde als die van Radio Signaal uit het Vlaamse Overpelt. Ik heb dit station echter nooit zelf ontvangen terwijl ik destijds op steenworp afstand woonde. Heeft er iemand misschien nog iets van Radio Signaal in bezit of meer informatie ?

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  6. Started by hans knot,

Bimbo Jet – La Balanga. Dit nummer staat al in de lijst vermeld en kan dus worden aangevuld. Bimbo Jet was een Franse discogroep geleid door Claude Morgan en Laurent Rossi die internationale bekendheid verwierf tijdens de zomers van 1974 en 1975 met het nummer La Balanga. In de lente van 1976 was het Joop Verhoof die het nummer als eindtune van zijn ochtendprogramma gebruikte op Radio Mi Amigo. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=548ec934-5ee4-40b5-adca-105cbb5a81af

7. Started by Broozen,

Radiovrienden, Wie van jullie heeft de volgende commercial in huis en wil deze hier beschikbaar stellen? "Use Vitalis... pure and natural... It keeps your hair in place all day", veel gebruikt op Radio London. Dank alvast! Benno

• 4 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  8. Started by Vincent,

Addicted to Love van Robert Palmer is op Laser Hot Hits gebruikt voor de Promo van de 'Hit Mix '86'. Er is ook nog een tweede nummer gebruikt, weet iemand hier welke dat is? Hit Mix 86

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 935 weergaven
  9. 3 Militaire Marsen, Op. 51, D. 733, zijn muziekstukken in mars vorm, geschreven door Franz Schubert. Marche Militaire, de eerste en beroemdste van de drie, werd op Radio 390 gebruikt als tune van het programma “Intermezzo” en op Veronica in een jingle van Klaas Vaak. Radiofragment 390: https://pixeldrain.com/u/QWVsQ2An Radiofragment Veronica: https://pixeldrain.com/u/pt9TJHhi

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 559 weergaven
  10. Started by Juul,

Nog een lp uit de USA die ik toen Veronica ging stoppen "uit de discotheek gelicht" heb; Richard Nixon Superstar-David Frye 1971 David Frye was een Amerikaanse komiek. Lees maar : http://en.wikipedia.org/wiki/David_Frye Hier is het album. Schoon gemaakt en wel. http://www1.zippyshare.com/v/49799188/file.html Ook hier geldt dat je een beetje goed Engels-Amerikaans moet kunnen verstaan en weet hebt van de Amerikaanse politiek in de begin jaren 70. En........er zit geen muziek en er zitten geen jingles in. Maar als je dat voor lief neemt, veel luister plezier! Juul PS. Ik vraag mij eigenlijk af of jullie geinteresseerd zijn in …

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  11. Started by mart538,

Jingle vrienden, Wie heeft er nog jingles liggen van Tros Dance trax's,ik heb ze op en MD gehad, maar schijfje is defect geraakt. Alvast bedankt. Mart538

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  12. Started by Juul,

Op 1 december 1994 gaven de Stones een persconferentie in Londen waar ze hun volgende tournee aankondigden. Van platenmij Virgin records kreeg ik destijds een DAT tape met daarop die aankondiging van Mick Jagger en een aantal interviews met andere Stones leden. Ik heb ze nooit gebruikt in een programma maar het DATje kwam ik recentelijk weer tegen. En voordat ik het weggooi heb ik het maar even gedigitaliseerd. Want ik denk dat het toch zeldzaam is. Meer gegevens als hier bijgevoegd heb ik niet maar de Stones fans-verzamelaars weten er wel raad mee denk ik. Mooi weekend verder, Juul http://www63.zippyshare.com/v/41364291/file.html

13. Started by Harm,

Ik hoorde onlangs op Caroline een track van dit album en dacht die ga ik weer eens helemaal afspelen op de pick-up. Zo vond ik de de overgangen naar de diverse tracks altijd erg mooi. Veel later ontdekte ik trouwens dat de gong aan het slotakkoord werd gebruikt in de laatste uuropener van Veronica, maar dit even terzijde. Het probleem is dat ik de LP nergens meer kan vinden. Wellicht ooit een keer uitgeleend en nooit meer terug gezien. Heeft iemand dit album liggen? Graag even een PB

• Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 804 weergaven
  14. Started by santana,

hoe heet achtergrond muziekje van mi amigo top 259 weet niet zeker lijkt op herb alpert

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Started by mart538,

Wie heeft deze nog op de plank liggen,ik ben ze kwijt geraakt. O.A giro 240024 ,en help Veronica aan Land . Eigenlijk alle actie spotjes,ik had ze vroeger op MD maar ben het schijfje kwijt met de jingles en spotjes er op. Mart538

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Enwel de jingle Marc van Amstel is een prutser en misschien wel andere jingles van div andere Dj,s gekke lollige jingles het liefs nederlandstalige bvd gr Caldy.

• 4 antwoorden
    • 882 weergaven
  17. Started by Juul,

Erg leuk om te lezen. http://www.parool.nl/stadsgids/het-leven-van-een-one-hit-wonder~a4338932/

• 4 antwoorden
    • 3,8k weergaven
  18. Started by Peter Petersen,

Nu we in de ban zijn van "morgenochtend 10 uur"... Hierbij 5 teaser jingles van begin 2000 toen een nieuw radio station in Vlaanderen het levenslicht ging zien... Luister/download: Maandag 14 September 5 Teasers Jinglemix

19. Started by hans knot,

Sly and the Family Stone – Dance to the music. Dit nummer is al uitgebreid beschreven en kan worden aangevuld: In 1974 werd op Veronica voor het zesde jaar in successie de Top 100 Aller Tijden uitgezonden. Een rondloper van ‘Dance to the music’ werd meerdere malen in het programma gebruikt maar ook voor de spot: ‘De Top 100 Aller Tijdens is samengesteld door tienduizenden Veronicaluisteraars, die elk een favoriete Top 10 hebben ingestuurd…..’ Sly and the Family Stone - Dance to the music. This song has already been extensively described and can be added to: In 1974, for the sixth consecutive year, Veronica broadcasted the Top 100 All Time. A runner from…

20. Started by Renegade,

Daar gaat-ie weer ... commercials en library music! https://mega.nz/#!GlpT1ShL!LKbpKJJTNdnR_6Ti_tanEiBVTMew0ITQtIepDt2QV8A

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by pvanklei,

Hierbij de TV Leader die Veronica in 1990 gebruikte. Veronica TV Leader 1990 Weet iemand wie de muziek maakte? Op de site van Beeld & Geluid staat muziek van Ad Bouman Groet, Peter

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Voor de liefhebber, even genieten van wat oude piratenjingles (op die van Cable One na dan) van Ziaja @ Dorst . Ik denk ook wel wat obscuur spul, lang niet gehoord toch? Jinglecompilatie Ziaja&Dorst

• 4 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  23. Started by Mart.,

Toevallig kwam ik dit nummer tegen op SPOTIFY . Freightways van Graham Dewilde. Het klonk me bekend in de oren. Vlgs als thema muziek voor een TV programma. Wie weet welk programma. Ik dacht aan iets met Chriet Titulaer

24. Kan iemand mij aan goeie uitvoering helpen? Liefst 320 kpcs of wav? Reacties graag via PB.

• 4 antwoorden
    • 911 weergaven
  25. Started by Danny Verhulst,

Beste radiovrienden, Kan iemand mij helpen aan de volgende jingels : - Atlantis Hitspinner - Monique Satellietschijf Met dank bij voorbaat, Danny De Bruyn

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.