Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by amigo008,

Wie heeft voor mij de jingle Dap Doe wap arbeidsvitaminen voor u. Groet, Marcel.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Kan zo weer gebruikt worden... SF

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Gast simonfex

Hier is de MOR versie van Track To The Future https://soundcloud.com/simonfex/thompson-creatives-track-to-1 Zoals je hoort, is er nogal wat overlap tussen de CHR en de MOR versie. SF

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Started by hans knot,

Incredible Rock Band – Bongolia. Dit nummer wordt al genoemd en kan worden aangevuld. Deze Amerikaanse groep, die in 1973 en 1974 twee lp’s uitbracht waarbij voornamelijk bongo’s en conga’s werden gebruikt, speelde voornamelijk funky muziek. Van de eerste lp, Bongo Rock is het nummer Bongolia afkomstig. Bij Radio Delmare was het in 1979 Dr. Molly, die het nummer gebruikte als afsluiter van zijn Dr. Molly’s Magic Show. Incredible Rock Band - Bongolia. This song has already been mentioned and can be added too. This American group, which released two LPs in 1973 and 1974 using mainly bongos and congas, played mainly funky music. From the first LP, Bongo Rock is …

5. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Ik heb al vaker laten weten dat ik actief het net afstruin opzoek naar leuke dingen. Op YouTube heb ik een filmpje gevonden over Ad Bouman en het maken van een Veronica Jingle. Ik heb geen idee wanneer dit is geweest. Ik denk medio jaren 90.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Gast Muziekfreak
    Started by Gast Muziekfreak,

De 16e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 6 oktober 2013 LOCATIE Vanwege de toename van het aantal bezoekers was het hoog tijd om naar een andere zaal uit te kijken. De nieuwe locatie bevindt zich ook net even ten oosten van de stad Utrecht: Cultureel en Vergadercentrum H.F. Witte Overdevegtzaal Henri Dunantplein 4 3731 CL DE BILT Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 10:00 uur, sluiting: omstreeks 15:30 uur TOEGANG 5,00 euro…

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  7. Started by johan1,

leden , ik ben op zoek naar de uitvoerende artiest van de openingen tune van Capitol Radio een klassiek stuk van Handel_ Water Music Suite welke uitvoering werd op de zender gebruikt van af 22 sec te beluisteren tot 1.19 min en weet iemand de uitvoerende artiest van het boordteam lied Magdalena op de tonen van Love Me Tender een instrumentale versie op Radio Mi Amigo te beluisteren op ongeveer 11.38 min kan helaas geen pixeldrain file meer naar deze vraag slepen ? of hiervoor een ander foefje zodat mijn vraag duidelijker is

8. Gast simonfex

Gewoon, omdat het leuk is om die dingen na zoveel jaar weer eens te horen, is hier een compilatie van het JAM jinglepakket The Best Show voor de TROS. Het was zeker niet het beste TROS pakket, want dat was Winning Score, maar wel heel erg typisch TROS en mooi ingezongen. . Beschouw dit maar als een ode aan een omroep waar de laatste 10 jaar vakkundig de ziel is uitgesloopt. Er is werkelijk niets meer over van wat ooit TROS was. Wat dit met jingles te maken heeft? Geen zak, maar ik moest het even kwijt. https://soundcloud.com/simonfex/jams-the-best-show-voor-tros SF

• 3 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  9. Started by Broozen,

Hallo tunes-vrienden, Weet iemand van jullie welke studio dit is, waar Tony Eijk in 1974 met zijn studio-orkest opnamen aan het maken is? Alvast bedankt voor jouw reactie. Benno Groet,

• Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 893 weergaven
  10. Gast simonfex

Het zal in 1989 zijn geweest dat Tower Of Power weer eens naar Nederland kwam voor een optreden (AHOY?). Dat concert werd opgenomen voor Veronica’s Countdown Cafe en werd legendarisch omdat daar de tune van het programma ontstond. TOP speelde nl. een medley met daarin ‘Fanfare/You know it’ waarvan zij een Countdown Café-versie maakten. Die 4 a 5 minuten zijn later door Alfred Lagare teruggemonteerd tot een filler van 2 minuten en was vanaf dat moment de tune van CDC. Hier is die originele live opname van Tower Of Power: http://snd.sc/HIdKVQ Groeten Simon

• 3 antwoorden
    • 4,5k weergaven
  11. Started by Vincent,

Weet iemand artiest/titel van de gebruikte muziek in de Laser Hot Hits Road Show promo? http://www65.zippyshare.com/v/34564620/file.html

12. Gast simonfex

Ik geloof dat ik dit één van de beste VOO promo's uit de publieke tijd vind. Veronica Internationaal, ingesproken door onder meer Leo vd Goot en Lex Harding op diezelfde Rockfill uit Power. Subliem https://soundcloud.com/simonfex/voo-europe-promo-lvdg-lh-op-rockfill SF

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  13. Started by mart538,

Radio Vrienden , Wie kan mijn helpen aan de singel versie van de Suzy Wafels reklame's. Alvast bedankt. Mart538

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by hans knot,

Elektik Cokernut – Chirpy chirpy cheep cheep. We kennen dit nummer vooral in de uitvoering van Middle of the Road maar het komt verder ondermeer voor op de LP ‘Go Moog’ op het Music for Pleasure label. Een lp vol met ‘Smash Hits Synthesiser Style’, maar dan wel in coverversies. Aan boord van het Radio Atlantisschip was de LP aanwezig en Steve Engeland gebruikte in 1974 dit nummer als filler in zijn programma ‘Midnight Special’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=a21769ab-379a-71db-3d06-f568314a1dfa

15. Started by hans knot,

Uitvoerenden onbekend – All you really need is a Datsun. Er zijn van die melodietjes van reclamespots die je, vanwege de het mooie thema, decennia in je hoofd blijven zitten. In 1973 kwam die commercial uit op een single waarbij 5 verschillende uitvoeringen waren terug te vinden. Het werd in hetzelfde jaar bij Radio Noordzee gebruikt door Ferry Maat voor het inspreken van een commercial voor Datsun, terwijl Hans ten Hooge het voor een promospot gebruikte voor races op het circuit van Zandvoort in het laatste weekend van juli 1973. Performers unknown - All you really need is a Datsun. There are those melodies from commercials that stay in your head for decades,…

16. Started by Vincent,

Het nummer If there is something van Roxy Music werd in de jaren 70 rond middernacht als eindtune gebruikt van een programma bij de publieke omroep. Weet iemand voor welk programma?

17. Started by Vincent,

Weet iemand de naar en uitvoerende van deze plaat: http://www9.zippyshare.com/v/Wz649jsf/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Gast simonfex

Eén van de fills uit een Veronica-jinglepakket gemaakt door het Metropole Orkest, Gewoon, omdat 'ie mooi is. Later deze week meer Metro.. http://snd.sc/OEDa7V Groeten Simon

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  19. Started by skybird,

Hier een demo van Alfasound uit Engeland. Het Jam pakket The only one,dat we wel kennen van WNBC en Radio 10. Alfasound maakte het voor County sound radio. Dirk http://www20.zippyshare.com/v/68000018/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Started by hans knot,

Nite-Liters – K-Jee. Prachtige soultune, gecomponeerd door Harvey Fuqua en Charlie Heardon. Dit nummer kwam in juli 1971 uit op het RCA label en haalde in de Billboard Hot 100 de 39ste plaats. In Nederland werd de plaat ook opgepikt want Tony Berk gebruikte het als eindtune in oktober 1971 in zijn programma op Radio Noordzee, getiteld ‘Berk op Zondag’. Nite-Liters - K-Jee. Beautiful soultune, composed by Harvey Fuqua and Charlie Heardon. This song was released on the RCA label in July 1971 and was 39th on the Billboard Hot 100. In the Netherlands the record was also picked up because Tony Berk used it as a final tune in October 1971 in his program on Radio Noo…

21. Gast simonfex

Las dat er een nieuwe CD van het Genootschap uitkomt met daarop alle AVRO Toppop leaders en tunes. Mag toch hopen dat deze niet ontbreekt, een tune waarvan het intro gebaseerd is op Abba's 'Waterloo'. Het is de beste Toppop tune imho. https://soundcloud.com/simonfex/avro-toppop-tune SF

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Started by hans knot,

categorie 2 1967 Negram Promotiesingle: De volledige titel is ‘Tien Dagen Tientjes Voor Uw Top Tien Tips’ en was een speciale actie voor platenzaken. Van 25 maart tot 7 april 1967 liepen er medewerkers (sters) van Negram zomaar willekeurig een platenzaak in en vroegen dan naar een plaatje in een bepaald genre. Op de achterkant van het plaathoesje staan tien platen die zijn uitgebracht door Negram Delta. En als platenhandelaar kon je een Tip Tientje verdienen door één van de tien platen aan te bevelen. En als je de gehele serie van 10 singles kon tonen dan kreeg je maar liefst 15 gulden! Op de plaat geven Jan van Veen en Tineke de Nooij tekst en uitleg en uiter…

23. Started by Juul,

Vandaag verscheen de laatste Spreekbuis, ( nummer 1029), journalisten ontslagen. Het was het personeelsblad voor Omroep medewerkers. Het bestond sinds 1946 ! En ook de website daar is geen geld meer voor. En ja, de bezuinigings drift heeft alweer een slachtoffer gemaakt. Einde van een tijdperk. Ook politici kregen een exmplaar altijd, komen ze er binnenkort achter dat ze de SB niet meer krijgen..........En dan zeggen ze weer zoitets van;"Oh, maar dat was niet de bedoeling, hoe blijf ik nu op de hoogte van de ontwikkelingen binnen de Omroep?" Leer mij de politiek kennen........ik heb er als OR lid zo vaak mee te maken gehad. Maar nog net een aardig stukkie ove…

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Started by hans knot,

Ria Valk – Leo. Een carnavalslied dat eind 1976 uitkwam en eigenlijk voor drie zeezenderdeejays een vermelding dient te krijgen. Ria zelf presenteerde een programma op Radio Monique en de producer van de plaat, Eddie Ouwens, was tevens voor hetzelfde station actief. In februari 2022 was over dit lied in de Volkskrant van de pen van Paul van Onkenhout en John Schoorl te lezen dat in een achtergrondkoor het zinnetje ‘Leo wat ben je toch een lu lul u’ werd gezongen, mede door Tony Berk. En hij was bekend van Radio Noordzee en later Radio Monique. Ria Valk - Leo. A carnival song released in late 1976 that actually deserves a mention for three offshore radio …

25. Gast Jingleweb
    Started by Gast Jingleweb,

Veronica terug naar de schoolbanken 04.02.2013 - Wie zitten daar nou toch in de schoolbanken? Het zijn Ad Bouman en Juul Geleick, voormalige technici van Veronica, de zeezender, achter hen zit Lex Harding en tussen hen in zit Tom Mulder naar buiten te kijken. Euh, wel een beetje opletten, hè Tom. En onder zitten ze te praten met Karel van […]The post Veronica terug naar de schoolbanken appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/04/veronica-terug-schoolbanken/

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.