Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.105 discussies in dit forum
-
Ik ben m'n DAT archief aan het opruimen. Hier wat radio promo's, zoals we ze kregen bij Veronica. Stones Sticky Fingers Brian Jones [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben al sinds mensenheugenis ook fan van The 4 Seasons. Ik heb uit de USA vele albums die ik niet weggedaan heb. Want niks luistert zo lekker als een mooie US persing en dan ook nog op vinyl. Op 1 september heb ik ook een aantal USA persingen uit de Veronica disco "geleend". Ik ben er zuinig op. Maar deze heb ik nou weer niet. Het was er één uit 1975 en toen bestond "mijn" Veronica niet meer in de vorm zoals ik er gewerkt heb. Maar gedurende m'n TROS begin periode hadden de Veronica collega's nog steeds veel contact, we troffen elkaar in het Gooische uitgaansleven en ik weet nog goed, je had een discotheek, aan een zijstraat van de Havenstraat, in Hi…
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Kijk eens wat ik tegen kwam op You tube,
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zat iets te zoeken op de Tube en kwam "Brandy" van Looking Glass tegen. En toen zag ik het weer voor me. We kregen de single binnen uit de USA en eigenlijk "pieste niemand er tegen aan" bij Veronica. Maar ik vond het een erg leuk "radio plaatje". zo noemden we dat. Een niemandalletje maar wel erg leuk en vrolijk. Ik heb Lex er toen van weten te overtuigen en we gingen 'em draaien. Eerst wilden ze hem niet uitbrengen hier, of dat gebeurd is weet ik niet meer. Maar ik hoorde hem van de week op Radio 10, dus dat zal wel. Soms vraag ik mij af, wat zou er hier in Nederland gebeurd zijn als ik het helemaal niks vond ? …
-
De 19e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 20 november 2016 LOCATIE De dag zal op dezelfde locatie gehouden worden als de afgelopen jaren, aan de rand van de stad Utrecht: DESTO Paviljoen Sportpark “De Vryheit” Componistenlaan 1 3451 SX VLEUTEN Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 11:00 uur, sluiting: 16:00 uur TOEGANG 5,00 euro per persoon INFORMATIE De Hitparadedag is dé jaarlijkse ontmoetingsdag voor iedereen die geïnter…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
In jun1 1978 stond Debbie Dirks met Married in Las Vegas in de Mi Amigo Top 50. Ik kan er niets over terugvinden. Weet iemand meer over deze plaat? Toevallig een scan van de singlehoes?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wie bezit er geluidsopname van een radio tune van de USA Bilboard top 100 uit de jaren 50 Heb eventueel geluids / beeld ruilmateriaal oude radio programma`s jaren 50 tv docu`s over radio en tv , hoorspelen Ned/ Britse piraten zenders jaren 60 dit alles uit een rijk audio video archief , en meer radiozaken!
-
-
Hallo, Ik ben op zoek naar een kodak-commercial met de bekende tekst: Geef mij maar 'n Kodakado! Geen idee uit welk jaar deze commercial stamt, in ieder geval van vóór de jaren 70 Waarschijnlijk is de muziek van Joop Stokkermans... Met groet, Maarten
-
- 14 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
De Power Play was de wekelijkse hittip van Radio Luxemburg. Ik heb zelf altijd gedacht dat de Nederlandse Power Play dezelfde was als de Engelse. Nu kom ik er achter dat er bij de Nederlandse service begin jaren 70 onder andere Angeline van Peter Koelewijn de Power Play was. Dan ben ik geneigd te zeggen dat beide services een eigen Power Play kozen. Klopt dat? Weet iemand daar meer over?
-
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo wie o wie heeft aub voor mij diverse stukjes verknipte journaal items die werd altijd bij de Hr Spijkerman bij zijn progamma gedraaid onder de naam hoor nou toch is bvd gr Chaldy.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Noordzee zond begin jaren '70 het programma Prijsbewust uit en had daarvoor speciale vormgeving laten maken. 20 jaar later deed Holland FM dit opnieuw, maar liet de vormgeving van Prijsbewust opnieuw inspelen en ingezingen door MAC2001. [verborgen inhoud] Peter
-
Dit http://snd.sc/HZfNsf was voor mij toch wel een legendarische uuropener van Veronica op vrijdag. groeten Simon
-
Heeft er toevallig iemand Jingles van Miamigo 192 toen ze nog op de kabel en op AM in bezit. Ben met alles blij....
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er toevallig iemand Jingles van Radio Luxembourg in bezit. Ben met alles blij....
-
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
Mi Amigo masters 02.mp3 [verborgen inhoud] (Dank aan Wim van Egmond) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo masters 01 Mi Amigo masters 01.mp3 [verborgen inhoud] (Dank aan Wim van Egmond) Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hallo weet er iemand of er een jingle bestaat met het album van de week?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Vraag.......... Wie weet uit welk jaar dit komt? Single op mp gekocht waar dus op stond Jingles, nu na het beluisteren noemde ze vroeger en Reklame en Jingle. Ik denk zelf dat deze Demonstratie single uit 1962 komt, maar kan het mis hebben. Alvast bedankt voor het mee denken. De single is 1 op 1 overgezet zonder bewerking. Hier de link. [verborgen inhoud] Have Fun Mart538
-
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
wie heeft er hollandse jingles voor me van div piraten geen zee zenders maar de ilegale radio piraten bvd chaldy
-
- 4 antwoorden
- 3,4k weergaven
-
-
Beste forumleden, ik heb de zeezenderperiode helaas niet meegemaakt maar ben pas begin jaren '80 verslaafd geraakt aan het medium radio. In deze periode schoten de landpiraten als paddenstoelen uit de grond, van buurtzender tot zeer professionele 24-uurs zenders. Die laatstgenoemde vielen vooral op door goed klinkende jinglepakketten van producenten als Top Format, Ziaja & Dorst en Simrek. Ik verzamel enkel jingle,- commercial en airchecks uit de jaren '80 maar mis nog altijd een aantal leuke jingles/pakketten van stations uit die periode. Wie van jullie verzamelaars kan mij misschien blij maken met oude jingles of opnames (kwaliteit hoeft niet goed te zijn, ik ben snel t…
-
- 12 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Ik zend in mijn Oldies programma zondag op ATOS radio een Stylistics special uit. In de jaren 70 heeft Caroline een jingle/tune gemaakt van hun fantastische song Love is the answer (paste goed bij Loving Awarenes...) Heeft iemand die voor mij. ? Mijn dank is alvast reuze groot
-
- 9 antwoorden
- 3,1k weergaven
-
-
Sedert enige tijd gebruikt de NS in een wervend spotje de prachtige song I want you als ondersteunend muziekje, nou ja, gebruik, misbruik medunkt. Het gevoel bij deze song verdwijnt geheel in combi met die op te roepen feel good gevoelens voor de NS, Niet dat ik perse iets tegen de NS heb, die Dylan songs misbruik je gewoon niet. Er zijn ongetwijfeld meer voorbeelden, ik ben benieuwd wat nog meer genoemd kan worden in deze rubriek. Paul de Haan. < sinds 1-8-79 geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer>
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hallo mensen hier Chaldy weer even een vraag wie weet van jullie van wie is de tune die werd gebruikt werd bij dat spelletje cijfers en letters graag op mp3 want wil hem gebruiken op schoolkamp voor onze kleindochter want dan gaan we dat spel spelen bvd en de gr van Chaldy
-
- 0 antwoorden
- 906 weergaven
-