Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by chaldy,

Wie o wie heeft 50 pop of een enveloppe jingles bvd op mp3 of zippyshare groetjes Chaldy.

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. Started by maartenfransen,

Hallo, Ik ben op zoek naar een kodak-commercial met de bekende tekst: Geef mij maar 'n Kodakado! Geen idee uit welk jaar deze commercial stamt, in ieder geval van vóór de jaren 70 Waarschijnlijk is de muziek van Joop Stokkermans... Met groet, Maarten

• 14 antwoorden
    • 4,8k weergaven
  3. Started by Vincent,

De Power Play was de wekelijkse hittip van Radio Luxemburg. Ik heb zelf altijd gedacht dat de Nederlandse Power Play dezelfde was als de Engelse. Nu kom ik er achter dat er bij de Nederlandse service begin jaren 70 onder andere Angeline van Peter Koelewijn de Power Play was. Dan ben ik geneigd te zeggen dat beide services een eigen Power Play kozen. Klopt dat? Weet iemand daar meer over?

• 4 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  4. Started by Vincent,

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  5. Started by chaldy,

Hallo wie o wie heeft aub voor mij diverse stukjes verknipte journaal items die werd altijd bij de Hr Spijkerman bij zijn progamma gedraaid onder de naam hoor nou toch is bvd gr Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  6. Radio Noordzee zond begin jaren '70 het programma Prijsbewust uit en had daarvoor speciale vormgeving laten maken. 20 jaar later deed Holland FM dit opnieuw, maar liet de vormgeving van Prijsbewust opnieuw inspelen en ingezingen door MAC2001. Prijs bewust Radio Noordzee vs Holland FM Peter

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Dit http://snd.sc/HZfNsf was voor mij toch wel een legendarische uuropener van Veronica op vrijdag. groeten Simon

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  8. Started by SVB,

Heeft er toevallig iemand Jingles van Miamigo 192 toen ze nog op de kabel en op AM in bezit. Ben met alles blij....

9. Started by arno,

Heeft er toevallig iemand Jingles van Radio Luxembourg in bezit. Ben met alles blij....

• 9 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  10. Started by Robin Westhof,

Mi Amigo masters 02.mp3 http://www40.zippyshare.com/v/gKK6NvUs/file.html (Dank aan Wim van Egmond) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Started by Robin Westhof,

Radio Mi Amigo masters 01 Mi Amigo masters 01.mp3 http://www118.zippyshare.com/v/cDsiLVnp/file.html (Dank aan Wim van Egmond) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by Onno87,

Hallo weet er iemand of er een jingle bestaat met het album van de week?

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by mart538,

Vraag.......... Wie weet uit welk jaar dit komt? Single op mp gekocht waar dus op stond Jingles, nu na het beluisteren noemde ze vroeger en Reklame en Jingle. Ik denk zelf dat deze Demonstratie single uit 1962 komt, maar kan het mis hebben. Alvast bedankt voor het mee denken. De single is 1 op 1 overgezet zonder bewerking. Hier de link. http://www35.zippyshare.com/v/eMta2Nli/file.html Have Fun Mart538

• 4 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  14. wie heeft er hollandse jingles voor me van div piraten geen zee zenders maar de ilegale radio piraten bvd chaldy

• 4 antwoorden
    • 3,3k weergaven
  15. Beste forumleden, ik heb de zeezenderperiode helaas niet meegemaakt maar ben pas begin jaren '80 verslaafd geraakt aan het medium radio. In deze periode schoten de landpiraten als paddenstoelen uit de grond, van buurtzender tot zeer professionele 24-uurs zenders. Die laatstgenoemde vielen vooral op door goed klinkende jinglepakketten van producenten als Top Format, Ziaja & Dorst en Simrek. Ik verzamel enkel jingle,- commercial en airchecks uit de jaren '80 maar mis nog altijd een aantal leuke jingles/pakketten van stations uit die periode. Wie van jullie verzamelaars kan mij misschien blij maken met oude jingles of opnames (kwaliteit hoeft niet goed te zijn, ik ben sn…

• 12 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  16. Ik zend in mijn Oldies programma zondag op ATOS radio een Stylistics special uit. In de jaren 70 heeft Caroline een jingle/tune gemaakt van hun fantastische song Love is the answer (paste goed bij Loving Awarenes...) Heeft iemand die voor mij. ? Mijn dank is alvast reuze groot

• 9 antwoorden
    • 3k weergaven
  17. Gast
    Started by Gast,

Sedert enige tijd gebruikt de NS in een wervend spotje de prachtige song I want you als ondersteunend muziekje, nou ja, gebruik, misbruik medunkt. Het gevoel bij deze song verdwijnt geheel in combi met die op te roepen feel good gevoelens voor de NS, Niet dat ik perse iets tegen de NS heb, die Dylan songs misbruik je gewoon niet. Er zijn ongetwijfeld meer voorbeelden, ik ben benieuwd wat nog meer genoemd kan worden in deze rubriek. Paul de Haan. < sinds 1-8-79 geen gebruik meer gemaakt van openbaar vervoer>

• 5 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  18. Started by chaldy,

Hallo mensen hier Chaldy weer even een vraag wie weet van jullie van wie is de tune die werd gebruikt werd bij dat spelletje cijfers en letters graag op mp3 want wil hem gebruiken op schoolkamp voor onze kleindochter want dan gaan we dat spel spelen bvd en de gr van Chaldy

• 0 antwoorden
    • 898 weergaven
  19. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Ik was altijd onder de indruk van de bijzondere stem van Hans Hogendoorn. Wow,.... ik wou ook zo'n stem hebben, iedereen zou wel luisteren :-) Niet alleen zijn stem tijdens de intro van het journaal maar vooral de jingles die hij insprak voor De Avondspits en DNH gave echt zo'n boost tijdens het programma. Mijn adoratie gaat nog verder en wou ook wel eens zo'n jingle a la Hans maken. Een beetje huisvlijt van mijn vrouw en ik, en we maakten zo'n jingle uit De Nationale Hitparade na. Best grappig maar ik kon het echt niet laten,.... BTW, Hans weet ervan,....

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  20. Johnnie Walker - Man's Fight for Freedom.mp3 http://www101.zippyshare.com/v/NtEaB6Jr/file.html Robin

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Het blijft fascinerend om te horen.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  22. Started by chaldy,

hallo wie o wie heeft de jingle van Hollandse nieuwe op mp3 bvd groetjes Chaldy.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Vandaag (3 september) is het 41 jaar geleden dat Hilversum 3 in stereo ging uitzenden. Hierbij de promo van de TROS met de stem van Tom Mulder waarin aangegeven wordt dat vanaf 4 september 1975 de TROS de volledige TROS donderdag in stereo uitzendt. TROS promo Hilversum III dag in stereo Grt, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Gast Chris De Cleyn
    Started by Gast Chris De Cleyn,

Toots zijn mondharmonica was te horen in vele tunes maar wist je ook dat hij te horen was in een infotune die Frits Spits gebruikte tijdens De Nationale Hitparade beginjaren 80? De tune kwam van de soundtrack "The Wiz" hoor maar,... R.I.P. Toots,....

• 4 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  25. Started by johan1,

hallo verzamelaars , Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, van Radio Veronica.Er circuleert wel een jingle maar met daaronder the herd from the underworld [op soulseek] en tevens ben ik op zoek naar alle top 50 jingles die gebruikt zijn bij de top 50 radio noordzee nr 50-nr 49 nr 48 enz enz tot nr1 mailbox van mijn is : johanvkoot1@gmail.com hartelijke dank alvast. johan wil ook even laten weten dat ik eens eerder een oproepje heb gedaan maar wil me toch nog even voorstellen johan 58 jaar en verzamelaar van tunes en jingles

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.