Overige landen
Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.
3.716 discussies in dit forum
-
Hallo, Destijds was ikzelf nogal vast gebeiteld op EKR die een Caroline vergelijkbaar format aanboden. EKR was zeer bereikbaar, de DJ's waren geen "vedetten". Een steengoede DJ was destijds in 1998 Dave Winsor. Hij bracht een mix van de echte klassiekers en de hedendaagse rock. Je kon via fax of mail je persoonlijke top 5 doorsturen. Deze van 23 juni 1998 was .. de mijne !! De top 5 wordt enkele keren aangekondigd en dan gedraaid op 1U02. De vijf beste nummers aller tijden bestaan niet, maar het geeft een idee van mijn smaak. The Eagles, King Crimson, Jay Ferguson (leren kennen door Rudi Van Vlaanderen/Contact), Chi Coltran…
-
- 0 antwoorden
- 496 weergaven
-
-
Hallo, In 1998 zond Radio Caroline op zondagmorgen live uit vanop de Ross Revenge via de Astra satelliet. Hierbij twee fantastische programma's uit die tijd. Het eerste dateert van 15 november 1998. Diverse jocks met een rondleiding op de Ross Revenge en verhalen over de raid in 1989: https://pixeldrain.com/u/1FA9fE9N Het tweede is een programma van Johnny Lewis (Stephen Bishop op Mi Amigo) van 13 december 1998 met enkele terugblikken: https://pixeldrain.com/u/cuK6GT9g Beide programma zitten vergeven van de goede muziek, veel luistergenot. Frank.
-
-
- 1 antwoord
- 831 weergaven
-
-
Rockin America All Request Top 30 Countdown with Scott Shannon (Year-End Edition) (JWAVE Tokyo) from December 29, 1990
-
- 0 antwoorden
- 635 weergaven
-
-
Rockin America All Request Top 30 Countdown with Scott Shannon (J-WAVE Tokyo) from September 21, 1991
-
- 0 antwoorden
- 497 weergaven
-
-
Hallo, Hierbij een documentaire over de geschiedenis en het laatste uur van Radio Luxembourg 208 in december 1992. In de jaren '70 heb ik daar zelf uren naar geluisterd met de onvermijdelijke fading. Als ik het juist heb, had je tussen 19u en 19u30 het Nederlandstalige half uurtje, daarbij herinner ik mij vooral Mike Verdrengh en uiteraard de jingle "Radio Luxembouuuuuuurg" en "Stuart Henryyyyyyyyyy"... De video kan je hier bekijken. Mvg, Frank.
-
- 0 antwoorden
- 624 weergaven
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. BFBS xx-12-1971 Richard Astbury Top 20 (5 min) BFBS xx-12-1971 Tommy Vance Top 20 review of the year (19 min)
-
- 0 antwoorden
- 544 weergaven
-
-
Deze opname kom6 uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. BFBS Weekend Johnny Walker Show (scoped)
-
- 0 antwoorden
- 415 weergaven
-
-
De middengolf dood? Ik dacht het niet, kijk hier maar eens: http://radio.nl/ In LA, de grootste stad van USA staat een AM zender numero uno, jawel. KFI 640AM In NYC de 2e stad, maar belangrijkste stad, staat 1010 WINS op nr 3. En hier, alleen maar LPAM (hebben ze in USA ook) met geen luisteraars. De middengolf is naar de kloten geholpen door de degene die daar belang bij hebben, niet de luisteraar, die wil wel als er iets fatsoenlijks en goed ontvangbaar te horen is. ************************************************************************************************** KFI terug aan kop in Los Angeles In Los Angeles heeft de t…
-
-
- 48 antwoorden
- 7,4k weergaven
-
-
https://radioinsight.com/headlines/254324/dick-biondi-dies-at-90/ In Nederland kennen we Dick van de LP Cruisin' 1960: Omdat ik begin jaren '80 een tijdje in de buurt van Chicago gewoond heb ken ik Dick van WBBM en WJMK WJMK 30-05-1988 Dick Biondi Motown Monday Een altijd zeer enthousiaste en zeer aardige radioprogramma maker. Binnenkort komt er een film over Dick Biondi uit : The Voice that Rocked America: Helaas kan hij zelf de première van de grote release niet meer meemaken. Dat hij mogen rusten in vrede.
-
-
- 4 antwoorden
- 788 weergaven
-
-
z95.5 detroit / michigan - the friday fab 40 w/ steve kelly from october 04, 1985
-
- 0 antwoorden
- 452 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Bis das die post uns scheidet - Armin Mother - Piratensender De beschrijving van Kurt:
-
-
- 3 antwoorden
- 683 weergaven
-
-
Heeft iemand dit gisteren opgenomen? Ik zoek de uurtjes 0900-1200 (UK). Graag via PB.
-
-
- 2 antwoorden
- 936 weergaven
-
-
Longtime NY DJ Bob Shannon (Don Bombard) passed away the other day at the age of 74. He was a DJ on WCBS-FM New York for 30 years among his other stints. https://radioinsight.com/headlines/254211/longtime-wcbs-fm-afternoon-host-bob-shannon-dies-at-74/ Here is an aircheck of Bob from 12 years ago today Thursday June 30th, 2011 starting at 10am. CBS-FM was going through their library starting with songs that begin with the letter A and going all the way to songs that begin with Z during a holiday weekend in the USA. Bob picks up the countdown with songs that start with the word "Down" from the 1960s, '70s and '80s. Enjoy. …
-
-
- 4 antwoorden
- 747 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Radio Bremen 22-05-1984 Radio Caroline docu De beschrijving van Kurt:
-
- 0 antwoorden
- 754 weergaven
-
-
06mighty690 jimrichards 04.02.83 (7-8) https://pixeldrain.com/u/6d2Q4nfa 09mighty690 michaelboss 19.03.83 (7-8) https://pixeldrain.com/u/4xKgdz8q
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. Radio Luxembourg uit Oktober(?) 1968 met TW en Noel Edmunds De file PB-R2R-004 A 3 begint met Business Man van Ray Stevens, gevolgd door Up hard van Willy Mitchell (leuke instrumental) en Tom Jones met Make This Heart of Mine Smile Again. Het dateren van PB-R2R-004 B 1 zou redelijk makkelijk moeten zijn omdat TW zegt dat Jesamine van de Casuals op dat op Nr 1 in de sound survey staat. Maar voor zover ik heb kunnen uitvinden op Radiopedia heeft dat nummer nooit op nummer 1 gestaan, maar zoeken (en vooral vinden) is dan ook niet m'n beste ei…
-
-
- 1 antwoord
- 514 weergaven
-
-
Midden jaren '70 hoorde ik 'm op de BFN/BFBS, wie weet wie deze DJ is? Wie is dit?
-
-
- 3 antwoorden
- 692 weergaven
-
-
z95 chicago's weekly music countdown w/ jeff davis. 20. juli 1986
-
- 0 antwoorden
- 424 weergaven
-
-
Via het luisteren naar de KiwiSDR in tal van Amerikaanse steden, viel het mij al op dat de MG bijna dood is in Amerika... Het grootste gros bestaat nu uit "talkradio" onder diverse categorieën als religie, sport en/of nieuws, etc. Amerika was echter ooit het voorbeeld voor Joost den Draaijer alias Willem van Kooten, die (zoals de insiders hier allemaal wel weten) in 1964 van de directie Veronica een studiereis mocht maken, waardoor het radiolandschap in Nederland voorgoed veranderde... Die "oude" formule is nu met succes opnieuw op AM tot leven gebracht door de 74-jarige New Yorkse zakenman genaamd John Catsimatidis, een man met geen enkele radio-e…
-
-
- 3 antwoorden
- 557 weergaven
-
-
Dit zijn twee opnamen op één cassette van Mike Grant waar ik op dit moment verder geen informatie over heb (vermoedelijk heb ik deze nog niet verder beluisterd). Radio Luxembourg 1978 Rosko Radio Luxembourg 1971 Dave Christian Beiden zijn "studio" opnamen.
-
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. Radio Luxembourg bits and pieces early 1969 Dit is ruim een half uur lang allerlei verschillende fragmenten uit (ik vermoed) Januari en de 1ste week van Februari 1969.
-
-
- 4 antwoorden
- 951 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. Radio Luxembourg Stuart Henry 1978 Wednesday 00:00-01:00 (scoped) Mocht één van jullie kunnen uitvinden van welke datum deze opname is, kun je dat dan laten weten?
-
-
- 4 antwoorden
- 619 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. Radio Luxembourg 4Q 1968 Saturday 01:15-01:55 Tony Windsor and Noel Edmunds - Decca Show Ik vermoed dat deze opname van 2-3 weken na 5 Oktober is (de vorige opname, die ik heb geplaatst). Dit lijkt echter een soort debut te zijn van Noel als DJ.
-
-
- 5 antwoorden
- 907 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Werner Tschoepe. Radio Luxembourg 01-01-1977 03:00-03:30 Bob Stewart and guests (scoped)
-
- 0 antwoorden
- 397 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. Radio Luxembourg 05-10-1968 02:22-02:30 Tony Windsor, Noel Edmunds and Paul Kaye Het is maar een kort fragment, maar wat geweldig om dit te horen. Eerst hoor je TW, dan kort Noel en vervolgens leest Paul Kaye het nieuws! Op de kleine bandjes van Peter staan veel kleine fragmenten, ik ga kijken hoever ikzelf kom om die te identificeren maar zal niet schromen om ook jullie help daarbij te vragen.
-
- 0 antwoorden
- 466 weergaven
-