Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

...en de noodvoorziening werkt vooralsnog niet... Lees ik dit goed, anno 2013?

• 17 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  2. Started by Juul,

Beste vrienden, Tom Collins en ik waren helemaal "gek" van It ain't necessarily so - Classics IV. Ik bracht de LP waar ie op stond mee uit de USA. En nu kreeg ik net een mail van Tom dat hij 'em zoekt. Maar........de LP zit ergens in een verhuisdoos bij mij. Maar welke?. Ik ben redelijk gestructureerd maar nu effe niet. Wie helpt mij en Tom eraan? Groet, Juul

• 13 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  3. Started by Juul,

Ja, je zal er maar last van hebben, hooikoorts. Ik heb dat een week of 6. Vooral wanneer de Els, de Hazelaar en de Berk, bloeien danwel "bezig" zijn. Het is een storing van het auto-immuum systeem van ons lichaam. Hier een aardige website: http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Hooikoorts-Voorthuizen/4057535 Juul

• 5 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  4. Op maandag 2 april 2012 zet Radio 2 de beroemdste rock & roll band ter wereld in de schijnwerpers ter ere van hun 50 jarig bestaan. De hele dag staan The Rolling Stones centraal in de programmering van de publieke muziekzender. Radio 2 verwent luisteraars met Stones muziek en memorabele hoogtepunten van de band. Met het 50 jarige jubileum bereikt de rockformatie een mijlpaal. Daarom staan alle Radio 2 programma's op eigen wijze stil bij een halve eeuw Rolling Stones. 's Avonds zendt Radio 2 live het concert The Rolling Stones Tribute uit. Nederlandse artiesten begeleid door het voltallige Metropole Orkest brengen hun uitvoeringen van Rolling Stones hits…

• 0 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  5. Started by rien1959,

Afgelopen 2 weken heb ik met vrouw en kinderen op de camping gestaan in de buurt van Cahors (Frankrijk) Uitstekend weer gehad tot zelfs 38 graden toe ! Vandaag zouden we naar huis gaan, maar omdat het gisteren al 35 graden was hadden we besloten de avond er voor te vertrekken, om de warmte en drukte voor te zijn. Zo gezegd zo gedaan. Alles liep perfect tot dat we over de ring bij Parijs reden. Ineens was een deel afgesloten en een omleiding (deviation) was niet aangegeven. Van het ene op het andere moment stonden we daar in een voorstad van Parijs, rond half twee 's nachts ! Nou hebben we een TomTom aan boord die vier keer per jaar wordt geupdate dus geen prob…

• 10 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  6. Started by Juul,

Ik volg de USA politiek al sinds de Watergate affaire. De NOS besteedde daar erg veel aandacht aan en toen ik een paar jaar later in de USA was kocht een een hele serie boeken over de Watergate affaire. Maar wat ik gisteren op CNN zag had ik nog nooit gezien. Het was de senator uit New Jersey die de vloer aanveegde met een minister uit de Trump regering. Eerst het CNN stuk en dan het stuk dat op NU.nl stond. (met ondertitels). Een fascinerend stuk TV. http://edition.cnn.com/2018/01/16/politics/cory-booker-kirstjen-nielsen/index.html https://www.nu.nl/227072/video/senator-valt-uit-tegen-minister-om-tr…

7. Started by Vincent,

Van Hans van Dijk voor de zomervakantie een tas vol met oa Free Radio Magazine's gekregen. Inmiddels zijn we gestart met het scannen van die enorme stapel. De eerste: maart 1977

• 7 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  8. Started by Andree,

Trio Con Amour : Krieken met Adje Roland

• 0 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik zit even naar het mediadebat in de 2e kamer te kijken. Martin Bosma (PVV) staat weer te schelden op de PO waar hij jarenlang werkte en ook "ontslagen" is. Ach ja, zo kennen we Martin Bosma weer…... Martin Bosma ;"NPO linkse terreur, vluchtelingen Omroep etc. etc" En ik zag verschillende kamerleden spreken over "lineaire TV kijken". Ehu?…………..Interessant maar gaat u verder. Zou Cor Galis zeggen. Ze bedoelen dus gewoon TV kijken. Ze hebben weer een "leuk" woord ergens opgepikt en vinden het toch wel interessant om te gebruiken. Voor de rest hebben ze weinig kennis van zaken.

• 15 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  10. Started by Juul,

Vond ik vandaag de uitnodiging voor het feest ter gelegenheid van 50 jaar TROS in de bus. Toevallig weet ik dat de huidige bazen in hun on-eindige wijsheid hebben besloten om Hans Liberg te laten optreden met een historisch overzichtje....... Wie zeg je ??? Ja, Hans Liberg. "Oh" riep een huidige TROS collega, "ja, typies TROS hé? Zit je de hele avond in Carré naast oud collega's die je een tijd niet gezien hebt en dan moet je naar een optreden kijken van Hans Liberg....Dus je kunt niks zeggen tegen elkaar van:"hoe is het met jou ?'........... ik denk dat Joop Landré het anders gedaan zou hebben. Ik laat het maar aan mij voorbij gaan. 3 dage…

• 16 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  11. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, Ad Bouman en ik delen de bewondering voor Jules de Corte. Toen ik nog niet lang bij de TROS werkte moest ik samen met de toenmalige programmaleider afreizen naar de Peel waar Jules woonde. En we hartelijk ontvangen werden door hem en Thea. Wel met taart !!! Het werd een erg mooie dag, Jules bleef maar liedjes spelen en vertellen over z'n leven. En ik de Stereo-NAGRA maar bedienen. Ik weet niet of het programma bewaard is gebleven. Maar terug naar onze bewondering voor Jules de Corte. Erg mooie teksten met prachtige begeleiding. Ad en ik draaiden vaak in onze nog nooit uitgezonden programma's die we voor ons zelf maakte…

12. Started by Juul,

Ben net terug van opnamen in Nijkerk van 192TV met o.a. Tineke, Rob Stenders, Lex Harding en Ron Brandsteder ...... De opnamen zijn bestemd voor Kerst. Mede forum lid Alex was er ook en maakte video opnamen. Ik heb 3 foto's gemaakt kijk maar......

• 10 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  13. Started by Alex,

Al vaker heb ik een lans gebroken voor de film van Denny Tedesco, ‘The Wrecking Crew’. Door auteursrechtelijke problemen is het onmogelijk de film wereldwijd. of zelfs alleen in Amerika uit te brengen. Nu doet hij dit met public showings om geld bij elkaar te krijgen voor een uiteindelijke wereldrelease. In mails stuurt hij ook regelmatig wat promo materiaal rond om de aandacht voor de film warm te houden. Zo ook deze maand. In deze promo de mening van o.a veel voor ons bekende artiesten, die met of als Wrecking Crew gewerkt hebben, over Top 40 Radio now and then. Best leuk om te zien en helaas oh zo waar. Op de pagina ook andere promo’s over The Wrecking Crew en o…

• 0 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  14. Started by Martin1968,

AMSTERDAM (Telegraaf) - De 'koningin van de disco' Donna Summer is op 63-jarige leeftijd overleden. Summer verloor haar strijd tegen kanker. De zangeres overleed in Flordia, meldt TMZ. Ze won in totaal vijf Grammy's. In de jaren '70 van de vorige eeuw had Summer hits met "Last Dance", "Hot Stuff" en "Bad Girls".

• 8 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik woon nogal afgelegen maar wel mooi vinden wij. Eén stap buiten de deur en hup ik sta in het bos. Beter bekend als de Veluwe. (Bijna hetzelfde bos trouwens waar Herbert Visser van 100%NL soms woont). Heeft ook nadelen, het zijn vaak landweggetjes waar diverse mensen eigenaar zijn. En die draaien dan ook altijd op voor de kosten van onderhoud. En dat terwijl er heel veel mensen over heen scheuren;"want het is toch mijn weg niet" denken ze. Inmiddels zit de weg vol met gaten en kraters en rijden is nauwelijks mogelijk. Vincent en Douwe weten er alles van. En hoera.............binnen enkele dagen komt het bedrijf dat grondverzet doet de weg weer repareren…

• 5 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  16. Started by janf001,

Ik probeer 192radio af te luisteren op mijn I-phone, maar dat lukt me niet. Is er iemand die mij op weg kan helpen? alvast bedankt, janf

• 17 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  17. Started by Juul,

Wij hebben hier in huize Geleick toch enige momenten stil gestaan bij het overlijden van Theo Rekkers. Theo was samen met Huug Kok ( †) vanaf de begin jaren van Andree van Duin het management van André. En ze waren samen "De Spelbrekers" die furore maakten met "Katinka" Behalve mijn vrouw die vele jaren samen gewerkt heeft met Theo en dus ook met André heb ik ook mooie herinneringen aan Theo die ik tijdens m'n werkzame leven vele malen heb ontmoet. "Er is een Rottedammer heen gegaan" Voor de jeugdige op dit forum hier "Katinka" door de Spelbrekers. Juul http://www61.zippyshare.com/v/59963067/file.html http://www.nu.nl/muziek/27…

• 5 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  18. Started by h.roos,

ik ben op zoek naar een instrumentale plaat die ferry eden veel gebruikte in zijn programma's als achtergrond muziek,ook nu op extra gold gebruikt hij hem nog regelmatig.ik weet de titel nog de uitvoerende artiest niet,maar het is een soort een soort disco melodie.mischien dat iemand weet welke ik bedoel en hem hier wil plaatsen.alvast bedankt.

• 9 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  19. Started by Juul,

Ja, de Elfstedenkoorts is er weer. altijd handig voor actualiteiten rubrieken als er effe geen nieuws is. Voor de vriendjes hier die er een eigen radioprogramma op na houden een leuk liedje betreffende de Elfstedentocht en of ie nu wel of niet komt. Ik weet niet meer wie het zingt, sorry. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-B46VOVTODP3U.mp3 Juul

• 5 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  20. Started by Alex,

Ben ik nou de enige die deze associatie heeft als je deze man zo ziet? Centjes verdienen, hopla eruit

• 5 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  21. Started by Harmen,

Ik dacht dat ik taalkundig redelijk onderlegd ben, maar van dit bericht op nu.nl kan ik geen chocola maken. Ik mag hopen dat dit niet het schoolvoorbeeld is van wat de school voor journalistiek aflevert. http://mobiel.nu.nl/tech/2966391/nederlands-screenshot-offline-gehaald-via-amerikaans-recht.html

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  22. Started by Juul,

Oud Veronica collega Harry Knipschild, heeft zoals we allemaal wel weten "door geleerd" voor dr. in de geschiedenis. Nou dat zullen we weten ook. En ik ben er blij mee. Harry is afgelopen week bevallen van een stuk geschiedenis inzake radio Veronica, de zeezender, en Hilversum 3. Erg lezenswaardig vrienden. Ik wou dat ik zo kon schrijven................ http://www.harryknipschild.nl/asp/invado.asp?t=show&id=1556 Juul

• 3 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  23. Started by rien1959,

Er kwam hier zojuist een enorme donkere wolkenlucht overdrijven. Snel even een plaatje er van gemaakt. Rien

• 6 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  24. Started by Juul,

Voor Willem van Kooten ben ik op zoek naar z'n ""Oengaaaaa". Voor het eerst gebruikte hij dat in "Help er zit een Olifant in de tram" in 1967. Maar later gebruikte hij dat in z'n H'sum 3 tijd? Ik luister inmiddesl alle "Olifanten" die we hebben af. Heeft iemand een mooie versie? Dank namens Willem.

• 7 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  25. Started by Juul,

Als er één prima en aardige "platenbaas" was dan was dat Jan Corduwener wel. Jan z'n relatie met Veronica was dat hij bijvoorbeeld in 1972 Clearasil presenteerde. En ook een aantal spots insprak betreffende Phonogram LP's. Ik heb 'em vaak ontmoet en bewaar erg goede herinneringen aan hem. Hij is ook nog voordat ie directeur van Phonogram werd plugger geweest dus ik heb 'em in m'n Veronica jaren vaak meegemaakt. Ook heb ik hem diverse malen geïnterviewd als ik weer eens een programma over Boudewijn de Groot ging maken. Hij had altijd tijd. Helaas is ie afgelopen maandag overleden. Hij is 77 jaar geworden. http://www.entertainmentbusiness.nl/nieuws/201…

• 1 antwoord
    • 2,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.