Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Toch wel even errug leuk: vandaag is het oorlogsdagboek dat mijn vader destijds bijhield, als echt boekje verschenen: De Toestand Bij Het Einde. Mijn vader schreef net zo graag als ik en hij heeft in de oorlog een dagboek bijgehouden. Door onverklaarbare zaken is daarvan alleen het laatste deel bewaard gebleven: een schriftje dat van voor tot achter was vol geschreven. Ik had er al een website aan gewijd, maar de hedendaagse techniek maakt het mogelijk professioneel zèlf uit te geven, zonder dat je je verplicht tot een minimum afname en zo. En dus heb ik de website gestript en de stap gezet om er inderdaad een boekje van te maken. Compleet met ISBN, dus hagstikke e…

• 1 antwoord
    • 849 weergaven
  2. Started by Theo PE1OPQ,

Ik ben bezig om het verleden, nu weer waar te maken. In de jaren 90 zijn een aantal dingen langs me heen gegaan, de zee zenders onder anderen. Maar ook in techniek van tape heb ik wat gemist, zo als de DAT recorder. De DCC cassette recorder heb ik wel mee gekregen, en is in mijn bezit. Zo heb ik onlangs een DAT recorder gekocht, via marktplaats. En ja de meeste mensen deugen. Toestel was wat smerig door stof maar niet vies. En gewoon werken, maar nu had ik tot voor 3 week nog nooit van DAT gehoord. Dus ik het toestel uitproberen. Moet zeggen, indrukwekkend, en dat is nog erg voorzichtig uitgedrukt. Nog nooit …

3. Started by Juul,

Dave Clark Five Instrumental Album 1966 Ik weet dat dit album ergens op Internet rond zwerft maar ik ben niet zo slim om dat te vinden en te "bewaren'. Kan iemand mij helpen? Juul

• 5 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  4. Started by Hans Hogendoorn,

DLT (in 1945 geboren als David Patrick Griffin) "arrested on suspicion of sexual offences": http://bbc.in/SsCaql Dave Lee Travis: Radio Caroline - September 1965, until mid-August 1967. BBC Radio 1, BBC World Service . DLT is de maker/stem van de jingle "Going back in time on the Sounds Of The Nation, it's a Caroline Flashback!" Tot zover een jongensheld. Hans H.

• 8 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  5. Started by skybird,

Gisteren Dinsdag is Acteur en zanger David Cassidy op 67-jarige leeftijd overleden. We kennen David nog wel van de serie The Partridge Family. Dirk

• 0 antwoorden
    • 733 weergaven
  6. Eerder vanavond, 17 juli, zag ik een prachtig interview op CNN dat Christiane Amanpour had met David Crosby. Er is nl een docu over hem gemaakt. "Remember my name" Een erg ontwapenend interview met een echte muzikant die bij heel veel mensen in de muziekwerled toch wel als "moeilijk" te boek staat. Hier een trailer.........(nu de complete docu nog ). [verborgen inhoud]

7. Started by Juul,

bron: RollingStone

8. Started by Rene van den Abeelen,

Dear mrs Applebee. En verder niks, eigenlijk. Zou op 12 september 67 zijn geworden, dus ook weer akelig jong.

• 10 antwoorden
    • 13,9k weergaven
  9. Started by Juul,

De lead zanger van The Monkees is overleden; http://www.tmz.com/ Juul

• 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  10. Started by Juul,

Ik weet of er iemand hier is die de USA dubbel CD uit 1993 heeft van DC5 - Dave Clark 5. Mijn archief exemplaar gaar naar Ad Bouman en ik heb de info gescand. Wellicht heeft iemand er hier wat aan. Het is in totaal een pdf file van 49 mB. [verborgen inhoud]

11. Started by Juul,

bron; website One More Thing. [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 907 weergaven
  12. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Ik weet nog dat de BBC begin jaren zeventig 'Give Ireland Back to the Irish' van Paul McCartney en 'Let the people go' van McGuiness Flint niet wilde draaien omdat het politiek zo gevoelig lag... Maar dit is weer andere koek: http://nos.nl/artikel/494954-antithatcherlied-dilemma-voor-bbc.html Paul

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Started by Harm,

Laat ik maar even aftrappen met mijn zakelijke kerst/nieuwjaarskaart. Terugkijkend was het een spannend jaar, zowel zakelijk als privé. Privé gaat het inmiddels weer meer dan goed en ook in zakelijk opzicht heb ik geen klagen gehad. Qua hobbyzender Extra AM hoop ik binnenkort meer nieuws te melden, nieuwe frequentie met meer vermogen.

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  14. Onderwerp van één van Dylan's bekendste liedjes: 'Hurricane' op het album 'Desire': http://www.bbc.com/news/27097854

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik heb er gelukkig nog een stel. [verborgen inhoud]

• 20 antwoorden
    • 3,5k weergaven
  16. bron: NOS

17. Started by Juul,

We hadden lekkage in de badkamer en vandaag was het hier een uitgelezen dag om het dak te voorzien van nieuwe dakbedekking. Het oude lag er ook al ruim 40 jaar……….. Dus de dakbedekker-loodgieter was er maar druk mee. Mooie apparatuur om de stroken te lijmen. Effe geen Veronica……………….

• 0 antwoorden
    • 789 weergaven
  18. Started by Juul,

De deurbel ging en ik werd verblijd met een prachtige bos bloemen! Het maakt m'n verjaardag tot een kleurrijke dag en het gevoel dat er mensen zijn die aan je denken maakt het compleet! Dank, Harm, Douwe, Alex, Vincent, Jacqueline en Jaap, Wim en Niels, erg veel dank ! Ik waardeer het zeer. Juul

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  19. Started by Juul,

Lees eerst maar en dan...... [verborgen inhoud] Ik heb al getekend.

• 7 antwoorden
    • 838 weergaven
  20. Started by Juul,

Nadat we afgelopen zomer al na 17 jaar afscheid hadden moeten nemen van onze katten Bas en Coco, moesten we afgelopen Woensdag plotseling afscheid nemen na 7 jaar van onze Flatcoated Dylan. ( Ja, genoemd naar………..) Dylan was in het bos aangereden door een mountainbiker die plotseling ons zonodig moest passeren met met blik op oneindig en zonder een geluid te geven. Geen bel op de mountainbike want dat staat niet "stoer"……….. ook roepen was te veel en we hadden net achterom gekeken, maar ze zijn zo snel. En wij hadden Dylan nog wel aangelijnd want hij mag in dat bos niet los van boswachter Andries die wij goed kennen. En de boswachter heeft soms toch al d…

• 16 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Omnivoor,

Onze gewaardeerd forumlid Helmut vroeg aan mij om hier in de UK bovenstaande radio (de GEC Gemini G824 transistor radio) via Ebay UK te bemachtigen: Waarom wilde Helmut deze radio zo graag hebben? Wel....hierom: ge-etst in het plastic: de zenders Luxembourg en Caroline! Ook een specifiek intern antennesysteem schijnt uniek te zijn! De radio komt zsm naar je toe, Helmut! Plaatjes met toestemming van Helmut

22. Started by Juul,

k kwam 'em weer tegen in ons Veronica archief. Ik weet dat ik 'em bij Lex wel eens gebruikte. En nu maar eens opgezocht op Internet. Iets voor de radiomakers hier? Als fillertje. Deze single gebruikte ik toen.

23. Started by Juul,

Als gepensioneerde en ook nog oudere met pensioen had ik vanmiddag het "genoegen" naar het kamerdebat te kijken over Griekenland of eigenlijk naar de bochten waarin onze premier en zijn politieke partij zich moesten wringen om iets recht te praten wat ...enz. enz. Een vreselijk génante vertoning! Als oudere heb ik al weinig op met dit afbraak kabinet maar nu weet ik het zeker. Sommige jongens en meisjes in Den Haag hebben in sommige gevallen geen enkel idee wat de burger beweegt. "Beweegt?", of zal ik bij de volgende verkiezingen nu eens voor het eerst NIET gaan bewegen? Nou, dat is natuurlijk ook geen optie want dan moet ik m'n mond houden later. Maar sinds 31 augus…

• 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. Started by Jan-Fre,

Achter de Halletoren te brugge. Gallerijen De Jonckheere. De grote meubelzaak. Ergens in 1976 totaal uitgebrand en dus verdween de commercial van Radio Mi Amigo.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.