Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harmen,

Ik lees zojuist dat radiopresentator Ger van den Brink is overleden. 52 jaar. Veel te jong. http://www.omroepwest.nl/nieuws/22-12-2012/radiopresentator-ger-van-den-brink-52-overleden

• 7 antwoorden
    • 3,7k weergaven
  2. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, Ad Bouman en ik delen de bewondering voor Jules de Corte. Toen ik nog niet lang bij de TROS werkte moest ik samen met de toenmalige programmaleider afreizen naar de Peel waar Jules woonde. En we hartelijk ontvangen werden door hem en Thea. Wel met taart !!! Het werd een erg mooie dag, Jules bleef maar liedjes spelen en vertellen over z'n leven. En ik de Stereo-NAGRA maar bedienen. Ik weet niet of het programma bewaard is gebleven. Maar terug naar onze bewondering voor Jules de Corte. Erg mooie teksten met prachtige begeleiding. Ad en ik draaiden vaak in onze nog nooit uitgezonden programma's die we voor ons zelf maakte…

3. Heeft iemand; Marshall Scott - Goin' Where The Lovin' Is In het achtergrondkoortje onder andere Kiki Dee en Madeleine Bell, en die laatste zong weer jingles in voor Radio Caroline ( volgens info Radio London UK ) Groet, herbert.

• 7 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  4. Started by Rene Verstraten,

Even kort dan maar... Mij interesse voor radio is gewekt toen ik als jong jochie bij Radio Parade, de ziekenomroep in Haarlem, over de vloer kwam. Daaruit volgde een 'baantje' bij de Haarlemse radiopiraat Radio West, niet veel later werd de overstap gemaakt naar Focus 103 in Heiloo. Daarna een tijdlang syndicated programma's gedaan voor CBT in Terneuzen en bandjes gemaakt voor Radio Monique in het Belgische Oudenaarde. In 1991 ben ik bij Radio Noordzee Nationaal aan de slag gegaan. Aanvankelijk als 'presentator', later ben ik mij meer gaan verdiepen in de automatisering, werd ik de vaste technicus van Conny Vandenbos en clown 'Bassie' (een hele eer). In…

5. Started by Juul,

http://www.rtlnieuws.nl/boulevard/entertainment/beeld-bekende-linkshandigen?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 7 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by Andree,

Ben even research aan het plegen naar de oorsprong van de hitje van dit moment van Kungs clap your hands. Gaat terug naar 1983 toen had Baby's gang er een hitje mee met een andere titel happy song. Een jaar later had Bony-M er een hit mee te pakken, maar ik zag in de clip een solo zitten van een meisje waar van ik denk dat die ook een paar hits op haar naam heeft staan ( volgens mijn geheugen ) maar kan haar naam niet herrineren wie weet meer? Hier de video clip, het gaat om het meisje in het gele jurkje,

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  7. Started by Hotel Amigo,

Muziekkenner(s), Wie kent dit nummer, hier een kort stukje...... https://pixeldrain.com/u/Tq7KphUm Een vriend vroeg het aan mij, maar ik ken het niet! SoundHound e.a. herkennen het helaas ook niet.... In afwachting, HA

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 934 weergaven
  8. Started by Juul,

Jaren terug was hier erg veel actief vanuit Belgie Dirk van Damme. Hij was nogal TROS "minded". Hoe zou het met hem zijn? Weet iemand dat?

9. Started by Harm,

Ik heb windows 7 maar die ondersteunt geen MOV bestanden (scheldwoord). Heeft iemand een alternatief?

• 7 antwoorden
    • 1k weergaven
  10. Started by Theo PE1OPQ,

Ik zag wat leuks staan in dit bericht: https://radiovisie.eu/radio-caroline-zoekt-500k-voor-restauratie-ross-revenge/ Het eerste is het installeren van zonnepanelen op de zendersite Orfordness om de AM-zender op 648 kHz van stroom te voorzien. Niet alleen zal Caroline op die manier het eerste volledig ‘groene’ radiostation zijn Het natuurlijk een zeer goed idee om te zorgen dat je je energie voorziening goed op orde hebt. Maar dat je daarmee de 1e bent die op deze wijze op een alternatieve wijze, dus groen, bezig is valt te betwijfelen. Bij radio TPOT zijn we inmiddels al vier jaar groen bezig, en wordt het station volledig door zonnepanelen van…

• Haha
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  11. Started by PowerMusic,

Heeft er iemand voor mij (in redelijke kwaliteit) de Laser is back jingle/promo liggen? Gebruikt tijdens testuitzendingen van Laser Hot Hits. Alvast bedankt voor de moeite.

12. Started by Jan van Heeren,

Beste mensen, Ik doe het nooit, dus daarom maar een vraag als dummy zijnde op dit gebied: is het mogelijk om een Tinekeshow direct te downloaden via een of ander gratis programmaatje (en zo ja, welk?). Mijn zus is heel kort te horen in de show van vandaag en ze wilde de uitzending graag hebben, vandaar. Groeten, Jan

• 7 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  13. Started by Will Stevens,

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  14. Started by Juul,

Ik heb een SONY-Ericsson mobiele telefoon. Een T630. Maar als ik dan inlog op de website van "NL-Alert" moet ik kiezen voor een besturingssysteem. Maar weet ik veel......Het is gewoon een telefoon waar ik mee kan bellen en gebeld worden. Oh, ja, SMS zit er ook op. Maar verder niks....(gelukkig ). Maar ik kan nergens vinden hoe ik NL alert kan instellen. Aan de andere kant, als er oorlog uitbreekt weten we dat natuurlijk al lang voordat je een NL-alert krijgt.

• 6 antwoorden
    • 863 weergaven
  15. Started by Juul,

Beste mensen, Ik heb in m'n archief een promo "lakplaat" van de Dizzy man's Band met Eleonor rigby. ( zie foto ) Maar ik vraag mij af, of dat ooit een single is geweest. Wie weet het?

• 6 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  16. Started by Juul,

Ik ben het wel met dit schrijven eens……………. http://www.spreekbuis.nl/blog-jan-emous-de-inzet-van-domien

17. Started by Jan van Heeren,

Op marktplaats: versterkertje te koop van Veronica. Ja, ja, echt van het schip ;-) Alleen, dit model was er pas rond 1979! http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-tv-s-en-audio/m832625527-technic-sa-100k-veronica.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  18. Started by Juul,

Ik heb ook een KPN gerelateerd mailadres. Bij een "dochter" van KPN. Maar mooi dat ik geen mail meer heb. Behalve m'n Norderney en Gmail dan. Hier kun je alles lezen: http://tweakers.net/nieuws/79944/kpn-haalt-maildienst-offline-na-publicatie-accountgegevens.html Juul

• 6 antwoorden
    • 2,9k weergaven
  19. Started by Juul,

Erg aardig stukje. http://www.telegraaf.nl/binnenland/11497320/__Jongeren_kopen_steeds_meer_lp_s__.html bron: Telegraaf Juul

• 6 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  20. Fanatieke Wetransfer gebruikers opgelet Vanaf Januari kan je bij Wetransfer nog maar 10 uploads per 30 dagen gratis doen.... Wil je er meer doen in die periode van 30 dagen dan moet je je aanmelden bij "Ultimate Wetransfer" en dat kost geld.... Ik ga na 1 Januari niets meer met Wetransfer doen, Pixeldrain ga ik voortaan gebruiken. Henk Kruize

21. Started by Jan-Fre,

Ik doe de uploads nog steeds met Zippy. Veel mensen schijnen daar niet van te houden en ik wilde overgaan op PixelDrain. Alleen... ik heb het al tig keer geprobeerd en het gaat steeds fout. Uploaden gaat op zich goed, want als ik het af heb kan ik het zelf beluisteren. Dan kopieer ik de URL die op de pagina staat in het bericht op het forum. Als ik het vervolgens bewaar en dan zelf wil proberen te downloaden krijg ik steeds dns-fouten. Kortom: wat doe ik fout? Groet, Jan-Fré

22. Started by rien1959,

Zoals de meesten weten werk ik in een farmaceutische fabriek als Manusje van alles in de T.D. Regelmatig komen er bij ons allerlei vreemde machines binnen die moeten worden afgevoerd. Meestal moeten we dan eens zoeken in de archieven wat we nu weer hebben staan. Gisteren was ik voor het eerst sinds twee weken op de zaak en ik liep samen met een collega de T.D. uit. Ik zag een enorm stapel apparatuur staan waarvan ik niet direct zag wat het was. Volgens mijn collega was het overtollig spul uit het laboratorium. Na wat grabbelen in de grote hoop vond ik twee grote kunststof bakken met een draaischakelaar ....... huh ? Dat is toch een ultrasoonbad, zeg ik nog tegen mijn co…

• 6 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  23. Beste medeforummers, Ergens in 1978 (en volgens mij dus laat zomer, vroeg herfst) hoorde ik iets van filmmuziek op de radio (H3). Het was (voor zover ik me kan herinneren dan) echter geen filmmuziek, maar muziek dat op filmmuziek leek (zeg maar van een niet bestaande film) Komt nog bij dat het vermoedelijk een Japanse musicus/componist was. Ik vond het zeer goed en mooi. Ooit dacht ik een fragment ervan te hebben opgenomen, maar ik kan er helaas niets van vinden op mijn cassettes uit 1978. Doet bovenstaande informatie enig belletje rinkelen onder U? Indien ja, dan hoor ik graag wie voor mij dit mysterie kan oplossen! Uw aller Omni ;)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 339 weergaven
  24. Started by rien1959,

Een flink aantal weken geleden hoorde ik het nummer Manhattan Spiritual van Reg Owen op de radio en het nummer brandde zich gelijk vast in mijn geheugen. Later vond ik een originele stereo versie van het nummer dat volgens Wikipedia in 1959 (topjaar !) een hit was. Nu vond ik deze versie niet helemaal geweldig en ben ik eens gaan knutselen dan wel prutsen in mijn studio en daar kwam het volgende resultaat uit. Manhatten Spiritual van Reg Owen & his orchestra : http://www57.zippyshare.com/v/56067603/file.html Ik heb geen idee of dit nou ooit een tune is geweest, want het klinkt zo bekend. Iemand die meer hiervan weet ? Rien, die al dagen aan zijn aut…

• 6 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  25. Started by Juul,

Ik vraag mij wel eens af wat heb ik aan die Notificaties op het forum. ? Ik hecht er niet aan. Wel als ik kan zien wie "een Notificaties uitdeelt". Dan weet ik het tenminste op waarde te schatten. Of mis ik iets ?

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.