Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Goh, Lees ik net dat Rick van Velthuysen net als ik woont in de Gemeente Elburg. En hij gaat de politiek in. Maar hij heeft het wonen in de Bilblebelt niet zo goed begrepen. Nou komt dat bij dj's wel meer voor dat ze iets niet snappen. Afgezien daarvan, zijn partij kan zich niet in mijn belangstelling verheugen. Verre van dat. http://www.vvdelburg.nl/ Dus............ En zijn Veronica is toch een heel ander Veronica dan het mijne, maar daar kan hij dan weer niks aan doen. http://radio.nl/783842/radio-veronica-deejay-rick-van-velthuysen-gaat-de-politiek-in

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Reportage over The Stones en Museum Rock Art. O.a. me se Lapershoek studio. Reportage The Stones / Museum Rock Art / Veronica

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  3. Started by Vincent,

Vandaag gaat hij weer van start, de Wereldhavendagen in Rotterdam. Een foto vanaf mijn werkplek:

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  4. Started by Juul,

Beste muziek vrienden. In 1964, ik weet het nog precies, was ik helemaal gek van een LP van Trini Lopez - "The Latin album". Ik fietste, ik had nog geen Puch, naar de platenzaak, de Roos in Hilversum en kocht daar die LP. Maar ja, zoals zo vaak gebeurt, "waar is die LP gebleven?" Maar ik ben niet zo'n speurder op Internet. Is er iemand die mij het audio of een vingerwijzing kan en wil geven? Zie hier de hoes, die kon ik wel vinden. Dank. Juul

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. ,,Jij bent voor mij Veronica...'' Rust zacht, waarde Harry.

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  6. Started by Juul,

Beste vrienden ik ben op zoek naar Miles Davis - Tutu. Ik heb een aardige gevonden op YouTube maar die kan ik niet bewaren (het audio bedoel ik). Heel raar dat kon ik eerst wel. Dus dat moet ik maar eens uitzoeken. Is er iemand die mij kan helpen? Juul

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Harm,

Ik wil bij jullie even de uitzenddatum checken. Volgens mijn gegevens staat er 1 augustus 1979 via Hilversum 1 wat volgens de kalender kan kloppen. Er staat me echter bij bij dat dit later die maand geweest moet zijn. Wie weet meer?

• 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by Juul,

Ik heb hier de USA single "Rinky Dink" door Baby Cortez liggen. Maar werd deze nu ook wel gebruikt op Caroline of was het die andere?............. Juul

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  9. Started by Juul,

Ik kreeg net in m'n mailbox een mail van een internet station dat zich noemt: http://www.foutemuziekradio24x7.nl/ De mail begint met "Beste radio collega....". En dan lees ik e.e.a. over een onderzoek over DAB+ frequenties enz. Enfin, of ik effe een lijstje met vragen wil beantwoorden. Eerst maar eens gekeken op de website en wat zie ik? Ze schrijven Frans Bauer met een 'w". Oh, dacht ik, als je al niet eens de naam van een artiest goed kunt schrijven "ben je wel fout bezig". De vragenlijst heb ik maar niet ingevuld.............

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Juul,

Beste mede forum leden, De laatste kans, ik heb nog 86 mini discs. Ze zijn slechts 1 maal gebruikt maar ik ruim ze op. Ze zijn alle voorzien van het bijbehorende plastic hoesje en in goede visuele staat. En ze zijn gewist. Een ieder die belangstelling heeft mag een bod doen. Stuur maar een mail via dit forum of anders: info@HAALDITWEG norderney.nl Ik zie jullie bod graag tegemoet, groet, Juul

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  11. Started by Omnivoor,

Omdat ik als arme scholier/student weinig zelf kon aanschaffen mbt muziek, was ik voor complete nummers vaak afhankelijk van radio-opnames van (bijvoorbeeld) Felix Meurders. Bij V&D hadden ze vaak bakken vol met compilatiecassettes (altijd van 1 platenmaatschappij) in de aanbieding. Die kon ik me dan wel veroorloven. Er zaten wel vaak baggernummers tussen (ik ben in Nederland weinig gecombineerde (meer dan 1 platenmaatschappij) cassettes tegen gekomen). Af en toe was er een actie van 1 of ander merk. Je moest een paar bonnetjes/wikkels sparen en een bescheiden bedrag opsturen voor wat ik dan maar noem een 'gelegenheidscassette' . Zo kreeg ik dan weer w…

• Treurig
      • Haha
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 18 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. Started by rien1959,

Laatst schreef ik over het puzzeltje dat mijn oudste zoon moest maken op school en dat het allemaal wat moeizaam ging. Nou is dat met wat hulp van pa allemaal op zijn pootjes terecht gekomen, dus zoonlief kwam met een grote grijns terug van school met een hoog cijfer. Twee weken geleden kwam hij echter met de laatste opdracht van dit schooljaar. Hij moest een klok maken en dan liefst een bijzondere. We hebben allebei lopen denken over wat er nu gemaakt zou moeten worden, maar het wil niet echt lukken. Nou had ik vorige week op de zaak een bouwpakket van een robotje gekocht om wat experimenten mee te doen, en volgens mij ligt daar de oplossing. Vanmiddag kreeg …

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Started by Marcel,

Hallo, mijn naan is Marcel. Heb afgelopen weekend dit forum pas ontdekt. Ik kom uit Amsterdam en ben 52 jaar, mijn belangstelling ligt voornamelijk in de radiovormgeving van de jaren 80 en 90. Ben zelf bezig geweest bij div. lokale omroepen met techniek en muzieksamenstelling. Groet, Marcel

• 7 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by mike-d,

Congratulations, Vincent and everybody else connected with this forum. Let's hope it's a great success and gives us lots of interesting radio discussion. I am Michael, 54 years old, a great fan of RNI from 1970 to 1974 - my introduction to offshore radio - but also a fan of Veronica, Laser, Monique, the VOO, TROS Donderdag and currently Extra Gold. You cannot beat a good radio programme, well presented, and it's great that there are forums like this to find out and share information about radio, old and new. Regards Michael

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Juul,

Dave Clark Five Instrumental Album 1966 Ik weet dat dit album ergens op Internet rond zwerft maar ik ben niet zo slim om dat te vinden en te "bewaren'. Kan iemand mij helpen? Juul

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Alex,

Met Roger Day

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. bron: "spooter" - WebsiteMacFreak. Tsja, iedereen is tegenwoordig gewend aan mp3 en AAC als bestandsformaat: het heeft ook een groot deel van de cd markt ingeperkt. Maar als je je realiseert dat er op een mastertape vaak zelfs meer audio informatie staat dan dat er op een cd terecht komt, dan komen AAC en mp3 er helemaal bekaaid vanaf... Neil Young probeerde bij Apple meer voet aan de grond te krijgen om betere audio kwaliteit af te leveren. Hij praatte hier zelfs over met Jobs. Maar die overleed op een gegeven moment... http://www.wired.com/business/2012/01/neil-young-steve-jobs-atd/

• 11 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  18. Started by jan227,

Volgens PA0ETE 's nieuwsrubriek: http://pa00news.shorties.nl/ daily minutes 28 april, wordt in de staatscourant van 3 mei het besluit gepubliceerd om de middengolf via een vergunningstelsel vrij te geven voor kleine, lokale gebruikers.

• 15 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by GKoedam,

Hallo allemaal, Sinds kort heb ik voor mijn inspreekwerkzaamheden ook een pagina op Facebook. Mocht je op Facebook zitten, dan zou ik het leuk vinden als je mijn pagina zou "liken". Je maakt dan kans op een gratis ingesproken commercial of jingle. De eerste heb ik vandaag weggegeven. Je mag de pagina overigens ook "liken" als je geen commercial of jingle wilt:-) Dit is het adres: http://www.facebook.com/spreekwerk Groet, Ger

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Started by Harm,

Alexander Curly, in het dagelijks leven Harm Breemer is op 65 jarige leeftijd overleden. Culry werd ontdekt door Chiel Montagne en had in 1972 een hit met "I'll never drink again". In 1975 had hij een hit met "Guus kom naar huus".

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  21. Wie heeft er voor mij een goede scan van het cassettelabel. De versie, die ik ooit 's heb gekregen, is wat beschadigd: Mocht iemand deze cassette (en ook Veronica Gaat Door - Deel 08 - Vader Abrahams Show) voor me hebben, stuur me dan svp een PB. Het zijn de enige twee cassettes, die ik nog mis. De LPs heb ik allemaal.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Started by rien1959,

Als gediplomeerd prutser krijg je wel eens dingen op je pad waar je eigenlijk niet op zit te wachten .... Een goede vriend van mij belde mij op over een probleem met zijn auto. Na een reparatie in een lokale garage werkte de verwarming in de auto niet meer en of ik kon zeggen wat dat was. Na wat vragen kwam ik er achter dat er waarschijnlijk een klepje bleef hangen. Zoiets is heel eenvoudig te testen door de laptop aan te sluiten op de auto en dan het testprogramma te draaien. Affijn, hij zou afgelopen zaterdag langs komen zodat ik even kon kijken. Zaterdagochtend belde hij echter dat de auto weer in de lokale garage stond want er waren grote problemen. Het b…

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  23. Started by Alex,

Ik heb nog een aantal Veronica/radio LP’s in de aanbieding. Nog iemand interesse? Veronica bedankt met o.a. Roek Williams en het groot koor 12 jaar Radio Veronica 192 mtr verzamel lp Radio Veronica klassiek dubbel LP Radio Veronica presents MCA Superstars 1972 Veronica 20 top hits 1974 Veronica Gouwe Ouwe 18 original hits (is al weg) Goud van Out (rood) is al weg Goud van Out (Zwart) 3 x Dank U LP Nederlandstalig (Groen) Dank U LP Engelstalig (Rood) Veronica CBS popfestival Pier Scheveningen U spreekt met Radio 539 telefoongesprekken 1979 Radio Veronica presenteert Vakantie Favorieten Veronica 40 all time greatest hits (is al weg) Popkracht…

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  24. Started by Audioot,

Net gezien: https://www.dedikvoormekaarshow.nl/ Vanaf 1 Sept 2019 nieuwe podcast afleveringen van de DikVoormekaar Show... (altijd verdacht zulke aankondigingen net voor 1 april)

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  25. Started by musicmaster40,

Mijn naam is Remco en opgegroeid met de TROS donderdag, de Veronica vrijdag van eind jaren 80 en begin jaren 90 en het Radio 538 van de jaren 90. Vooral de hitparades hadden mijn aandacht en eigenlijk nog steeds. Ik hoop in dit cafe op mooie gesprekken over de radio en aanverwante zaken te kunnen voeren.

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.