Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
https://www.parool.nl/amsterdam/geldnood-zet-slot-op-nachtclub-noorderling~a4623518/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=shared content&utm_content=paid&hash=56680a0833856efe47d7aff10c038fc9d9de7dad
-
- 3 antwoorden
- 889 weergaven
-
-
bron: Nijkerk nieuws. https://nijkerk.nieuws.nl/nieuws/123476/lex-harding-een-van-twee-meest-invloedrijke-radiomakers/
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
bron: Rollingstone https://www.rollingstone.com/music/music-news/peter-jackson-beatles-movie-let-it-be-786380/
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 2 februari 2019 is via foutemuziekradio.nl de Joepie Top 50 van 19 februari 1975 te beluisteren. Het was eigenlijk de bedoeling deze afgelopen zaterdag 26 januari uit te zenden, maar dat lukte niet vanwege griep en stemproblemen bij Ferry Eden. Indertijd was de presentatie, eveneens tussen 12 en 3 uur, in handen van Peter van Dam. Het afscheid van de naam Joepie Top 50 en het van oorsprong aan Mi Amigo verbonden blad, was duidelijk de opmaat naar wat ging komen. Al na het van kracht worden in Nederland van de anti zeezenderwet, kwam daar een eind aan de legale mogelijkheden. Bekijk het volledige artikel
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Reeds lang geleden was Tom Edwards, bekend van onder meer zijn lange radio- en televisie carrière in Engeland, van plan zijn levensverhaal aan het papier toe te vertrouwen. In de derde week van januari kwam het boek eindelijk in Nederland beschikbaar, nadat het in december het levenslicht had gezien tijdens een officiële presentatie. Het is vooral een eerlijk verhaal van voornamelijk eigen belevenissen geworden, waarbij Tom zichzelf niet beschermd heeft door zijn zeer moeilijke perioden in het leven te vermijden in het boek. Bekijk het volledige artikel
-
Erg leuk om te zien. De "jongelui" die op een een iconische foto te zien waren. Bron: De Stentor https://www.destentor.nl/video/het-iconische-woodstock-koppel-50-jaar-later~p64475
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Scheidsrechter Frans Derks vond in de jaren 70 dat de zeezender Radio Veronica moest blijven. Derks was aanwezig bij de grote demonstratie voor het behoud van Veronica en de andere zeezenders op 18 april 1973. Hij overhandigde daar o.a. een petitie aan Tweede Kamer voorzitter Vondeling. "Dat wilde ik gewoon doen, Veronica moest blijven, klaar over", zei Frans Derks zondagavond 20 januari in het NOS programma Andere Tijden Sport. In het programma zaten beelden van de demonstratie uit Den Haag Vandaag en het Polygoon Journaal. Bekijk het volledige artikel
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Jim werkte veel met Steve Winwood en maakte prachtige platen. althans dat vind ik. Ook behoor ik tot de gelukkigen, vind ik, om met hem kennis te maken voor POSTER. eind jaren 90 was dat. jim logeerde in A'dam. Voorwaar geen kleine jongen in de popmuziek ! Hij richtte samen met Steve de band Traffic op. https://nl.wikipedia.org/wiki/Jim_Capaldi Net kwam ik z'n CD weer tegen met daarop "Something so strong". Het is een droevig verhaal en vooral de clip. Jim overleed in 2005. gelukkig hebben we z'n platen nog !
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op het moment weer veel aan het luisteren naar Boudewijn de Groot. Vooral de lp Hoe sterk is de eenzame fietser is heel belangrijk voor mij en ik weet nog goed wat een sensatie het was toen hij uit kwam. Ik vroeg me af wat er toen op de radio voor aandacht voor was, was er bijvoorbeeld op Veronica een special voor deze lp? De hoes vermeldt dat het album o a opgedragen is aan Tineke. Heeft Tineke misschien destijds een programma met Boudewijn gedaan? Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
-
Heeft er iemand enige ervaring met het Beats soundsystem in Volkswagen ? Ik twijfel of ik het zou nemen want het neemt een flinke hap uit de kofferruimte. De garage had geen model ter beschikking om het eens uit te testen. Iemand die mij wat goede raad kan geven ? Peter
-
- 0 antwoorden
- 926 weergaven
-
-
Bron: Spreekbuis.nl https://www.spreekbuis.nl/mediapark-verkocht-aan-nederlandse-vastgoedonderneming-pinnacle/
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik neem voorlopig afscheid van dit wonderschone forum. Het heeft mij veel gebracht waar ik de meeste van jullie voor wil bedanken. Er waren inzake het beschrijven van de geschiedenis van Radio Veronica de zeezender dingen die ik ook niet (meer) wist en velen van jullie gaven mij dat "Oh ja", gevoel. Maar na een in mijn ogen en oren onheuse bejegening vandaag van mede forum gebruiker "Armand" in een andere draadje dacht ik; "En nu is het genoeg, ik heb geen zin meer om samen met zo'n meneer-mevrouw in een Internet café danwel bij een Radio trefpunt te verkeren"........... Altijd heb ik geprobeerd als het over Veronica de zeezender ging zo…
-
- 32 antwoorden
- 6,1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Ik was in 1967 20 jaar. Het was het jaar dat ik in militaire dienst moest en afscheid nam van Philips waar ik tot dan toe 2 jaar gewerkt had. Leuk werk dat wel, want als radioamateur was dat het walhalla. Werken aan 100 - 300 kW zenders. Maar de "dienst" was onverbiddelijk. Het werd de Elias Beekman kazerne in Ede. De verbindingsdienst, lichting 67-6. Had ik geen bezwaar tegen. Maar na een kleine 2 weken vonden ze mij toch niet geschikt. Ik schikte mij toch niet zo naar de opdrachten die ik kreeg. Dus………"afgekeurd !". En toen vroeg Willem van Kooten of ik soms bij Veronica wilde komen. Schoolvriend Ad Bouman was mij al voor gegaan en Willem wilde wat jonge jongen…
-
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio TPOT 1224 KHz in stereo AM De jaarlijkse kerst top50 staat weer voor de deur. Deze wordt uitgezonden op zondag 23 december van 13.00 tot 18.00 uur. Fred, Patrick en Danny zullen deze weer live gaan presenteren van af de Keukentafel in Gasselternijveen. We hebben hier hulp bij nodig! Wil je een eigen top 10 lijstje maken? En deze sturen naar: avondshow@kpnmail.nl terrein@detrans.nl Als je een verhaal hebt bij een plaat, en deze wil je met ons delen? Graag, we zullen dit dan voorlezen op de radio. Alvast fijne kerstdagen en veel luister plezier. Fred, Patrick en Danny
-
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hoe is Casey Kasem overleden ?. Het schijnt heel veel mensen nogal bezig te houden. CBS in de USA maakte er een item over. Dat wordt zaterdag 24 november a.s. uitgezonden. https://www.cbsnews.com/news/family-feud-erupts-over-casey-kasems-fortune-years-after-his-death-48-hours/
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb dit hier gepost omdat ik anders niet weet waar het wel echt past ? Want het had vroeger dan wel iets met Zeezenders te maken maar vandaag niet meer. Er werden kwamen ooit Nederlanders aan boord met minder goeie bedoelingen. En er zouden ooit contact geweest zijn met Willem Van Koten om vandaar uit te gaan uitzenden. Ik kan me sterk vergissen maar die Nederlanders die op het Fort kwamen zouden iets te maken gehad hebben met Willem Van Kooten daar staat mij wel iets vaag van bij ? Als praat over piraten wel dat is dat wel een piraten streek als je het mij vraagt ?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ik zag vanavond een erg mooi interview van Christiane Amanpour met Paul Simon. Een erg "breekbare" man die de wereld samen met Art Garfunkel prachtige songs en platen heeft gegeven. Het is de moeite waard. https://edition.cnn.com/2018/11/14/entertainment/paul-simon-amanpour/
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Bijna 50 jaar geleden stond onderstaand stukje in de TelPost, een promotieblad van Telstar / Johnny Hoes. Michèle woont bij ons in de wijk en mijn vrouw heeft de laatste weken regelmatig contact met haar. Nu zijn wij voor haar op zoek naar het nummer wat zij toendertijd op plaat heeft uitgebracht. Zelf heeft ze niets meer. Is er iemand die een opname heeft van deze single?
-
- 7 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik ben al sinds ik bij Veronica begon en door Willem van Kooten werd gewezen op de Amerikaanse West-coast band Love een fan. We kregen alle USA singles en LP's op het Elektra label toch altijd dubbel dus ik name de dubbelen mooi mee naar huis...... "Jules" ,zei Willem, "ik vind het goed, weet ik tenmiste waar ze zijn als we ze weer kwijt zijn hier". En dit is zo'n mooi nummer: The Castle- Love ( dan hen ik het nog niet eens over Alone Again Or )
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Een rondleiding door de Abbey Road Studios The Beatles (White Album) Anniversary Releases - Giles Martin & Sam Okell
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zag dit vandaag en ben er voor gaan zitten. Je moet het Engels-Amerikaans wel machtig zijn. Maar de manier waarop deze "anchor" van CNN, Chris Cuomo, de chaos in de USA verwoord is heel erg goed. https://edition.cnn.com/videos/politics/2018/10/25/suspicious-packages-leaders-trump-closing-argument-sot-vpx-ctn.cnn
-
- 27 antwoorden
- 4,7k weergaven
- 1 follower
-