Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.209 discussies in dit forum
-
Ik kan, sinds iedereen met pixeldra (?) werkt niets meer downloaden. Komt waarschijnlijk door XP. Is er een oplossing omdat wel voor elkaar te krijgen.
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Van Jan Fré hoorde ik dat zowel het forum als de site van de Downloadclub off line zijn, het is inderdaad zo. Toch jammer dat het zo gelopen is. Rob
-
- 29 antwoorden
- 16,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik keek recentelijk even bij de buren en wat me dan opvalt is dat er een file wordt aangeboden in dit geval de "aftel jingles van 192 naar 538" uit de laatste week van september 1972. Daar is eigenlijk niks mis mee. Maar wat mij dan weer opvalt dat iedereen dat dan maar "hup download", en niemand zich kennelijk afvraagt wie de stem nu eigenlijk is............... Hoe zou dat nou komen? Is dat zoals zo vaak ;"hebben is hebben" ? Niet geïnteresseerd in de historie? Of mis ik iets? Want ik denk dan als je niet weet wie de stem is wat heb je er dan aan? Wie legt het mij nu eens uit? Oh, ja, het heeft niks met de buren te maken, had hier ook kunn…
-
Beste mensen, Ik doe het nooit, dus daarom maar een vraag als dummy zijnde op dit gebied: is het mogelijk om een Tinekeshow direct te downloaden via een of ander gratis programmaatje (en zo ja, welk?). Mijn zus is heel kort te horen in de show van vandaag en ze wilde de uitzending graag hebben, vandaar. Groeten, Jan
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
De FBI heeft Megaupload.com, een van de grootste filesharing websites ter wereld, uit de lucht gehaald. In Nieuw-Zeeland zijn vier personen ingerekend, onder wie de Nederlander Bram van der K. (29), die zich op internet Bramos noemt, meldt de FBI op zijn website. Naar drie verdachten wordt nog gezocht. Naast Van der K. en Kim Dotcom, de oprichter van de website die zowel paspoorten van Hong Kong als van Nieuw-Zeeland heeft, zijn drie Duitsers, een Est en een Slowaak aangeklaagd. Van der K. zou de programmeur van de website zijn. Bron: http://www.nu.nl/internet/2719520/downloadsite-megaupload-lucht-gehaald.html
-
- 4 antwoorden
- 2,4k weergaven
-
-
bron: NOS DPG mag RTL overnemen, wel onder...DPG mag RTL overnemen, wel onder strikte voorwaardenDPG Media koopt RTL Nederland voor een bedrag van 1,1 miljard euro.
-
- 2 antwoorden
- 315 weergaven
- 1 follower
-
-
Speciaal voor Ray…………. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 919 weergaven
-
-
Hier een video tijdens het sportprogramma op TROM Radio in Dordrecht. Alweer 21 jaar geleden en ik kom zelf ook nog in beeld. Was een super tijd.
-
Ik heb de mast maar in de stormstand gezet, de verwachtingen zijn niet erg rooskleurig. Zo als het nu staat kan ik nog de middengolf zender in bedrijf houden. Het is een soort of Z antenne geworden. Alles buiten goed vastgezet en wat dat niet kon naar binnen gebracht. Voor zaterdag lijkt er nog een storm onze kant op te komen, je ziet deze nu als bij Schotland op de kaarten komen. Heftig uitdiepend. Theo
-
-
- 8 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik heb een nieuwe computer laten samenstellen en moet dus alle software opnieuw installeren. So far so good, alleen Adobe Audition meldt: "The currently installed soundcard driver does not support DirectSound input. Recording audio is not possible" Wie heeft een oplossing?
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Een man die menigmaal een glimlach op mijn gezicht heeft getoverd, is niet meer. [verborgen inhoud]
-
We hebben allemaal natuurlijk al lang gelezen dat Don Everly en Charlie Watts zijn overleden (en bijvoorbeeld ook Lee 'Scratch' Perry, voor wie hem kende), maar dit is sommigen misschien ontgaan: [verborgen inhoud] Aardig detail: Er wordt in dat artikel ook een link gelegd met het stukje drumsolo van Ringo op Abbey Road.
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
In 1970 was er een politieke partij genaamd DS'70. Het was een afsplitsing van de PVDA. De zoon van oud PVDA minister Drees zat daarin. Ze brachten toen z.g. "flexidisc" uit met het verkiezings lied. Ik heb het bewaard……waarom? Geen idee. Hier is het. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 924 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb er verder geen belang bij, maar wellicht is dit voor iemand hier interessant: [verborgen inhoud] Volgens mij stond dit model ook in de boordstudio en je ziet ze niet zo vaak.
-
- 2 antwoorden
- 962 weergaven
-
-
In 1979 werd deze serie van 10 aflevering uitgezonden door de NCRV op TV uitgezonden. In de zomer zomer van 2013 kreeg ClubDVM de studiobanden aangeboden en na lang zoeken is het in 2018 geluk om enige nog werkende machine te vinden die deze banden kon afspelen. Om de kosten van de aanschaf en digitaliseren te kunnen betalen zijn er 50 (genummerde) DVD's gemaakt. Van deze serie van 50 DVD's zijn er nog 5 exemplaren beschikbaar. Voor 25 euro incl verzendkosten kan deze unieke DVD van jou zijn. Bestellen kan door een mailtje te sturen naar info@clubdvm.nl. Wees er snel bij want op is op.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
Dag allemaal, Bij het digitaliseren van mijn radio archief, kwam ik een FM fragment uit Denemarken tegen van een opname , die ik gemaakt moet hebben rond 1986. Radio uit Denemarken was niet vaak te horen op de FM band in Nederland. Er waren kennelijk die dag "condities". Waarom plaats ik dit op Trefpunt. Het liedje spreekt mij aan. Drunken Sailor met engels en deense tekst. Wat ik ook heb geprobeerd, ik kan de band of het orkest, die dit liedje heeft uitgevoerd niet vinden. Wellicht lukt het 1 van jullie wel.. Met vriendelijke groet, Raymond
-
-
- 1 antwoord
- 312 weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 784 weergaven
-
-
Wie stuurt mij de originele uitvoering als een MP3 via een PB/PM ?
-
- 2 antwoorden
- 997 weergaven
-
-
Wat een humor. Edwin kiest van alle dagen van het jaar juist deze dag uit. Hij verving Wilfred met 6 Inside en was op Radio Veronica te horen. Ik snap dat mensen achterdochtig zijn. Bijna niemand gelooft je dan. De foto is ook al geplaatst en zelfs Peter Heerschop was te horen. En nee, het is geen 1 april grap. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Eefje de Visser wint Edison popprijs , volkomen terecht !
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
'De Speld' is een website (ook actief op Facebook) met een 'vaste prik voor betrouwbaar nieuws'. Soms of regelmatig hebben de samenstellers weer iets grappigs. Homepage is www.speld.nl Nu maakt men melding van een gevonden exemplaar van een Top 40 uit 1899. Persoonlijk vind ik het artikel niet sterk [op de schaal van humor]. Maar het gaat om de top 40. Maar als je toch op de site rondwandelt. Er staan vast wel onderwerpen bij, die een glimlach op je gezicht laten verschijnen. En daar gaat het om. Deze keer gaat het niet om een Rabo Top 40 of Rabo XL maar om de Cooperatieve Boerenleenbank Top XL uit 1899 Over de oude Top 40: [verborgen inhoud]
-
Als gediplomeerd prutser heb ik het de hele dag retedruk. Om één en ander wat te stroomlijnen heb ik vandaag alle 3D printers via een USB hub aan één computer geknoopt. Door nu voor elke printer een eigen programma op te starten kan ik verschillende werkstukken maken. Op het filmpje maakt de rechtse printer 3 moeren (2" BSPT) voor onze weegkamer. De middelste printer maakt 4 doppen voor het dicht schroeven van flesjes in onze fabriek in Oldenzaal. De linkse maakt een testwerkstuk om te kijken of alle maten correct zijn.
-
- 0 antwoorden
- 780 weergaven
-
-
Een hele leuke ouwe film met nostalgische beeld.
-
Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. [verborgen inhoud] In het pro…
-
- 0 antwoorden
- 868 weergaven
-