Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Harm,

Moet ik nu elke keer eerst de cookies accepteren vóór ik uberhaupt kan inloggen? Vind ik een tikkeltje omslachtige procedure...

• 9 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  2. Started by Juul,

Voor mensen zoals ik die op de Veluwe wonen, bos dus, is dit ook wel handig. Een "tekenradar": http://www.tekenradar.nl/ Juul

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  3. Started by Everton,

Op 19 augustus 2013 is zangeres Donna Hightower overleden. In 1972 en 1973 had ze twee grote soul/gospel-hits in de Veronica Top 40 met respectievelijk 'This world today is a mess' en 'If you hold my hand' Donna bereikte de respectabele leeftijd van 86 jaar. Greetz, Everton

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  4. Started by Rene van den Abeelen,

Geboren in Den Haag, in 1957, waar ik opgroeide tot 'zeezender-Veronica-verslaafde'. In de periode september 1973 - maart 1992 heb ik verschillende banen gehad zoals verkoper bij V&D, gemeenteambtenaar, marketingmedewerker van een bank en uitzendkracht. In februari 1972 begon ik thuis programma's te maken en later was ik onder meer actief voor de gelegaliseerde piraat Hofstad Radio en de officiële Haagse lokale omroep Lokatel. maart 1992 - juli 1992: Radio Amsterdam Aangenomen omdat de stoel van de man die verantwoordelijk was voor de scheduling van de commercials plotseling leeg bleef. Maar doordat ik er ook aan de slag ging als nieuwsredacteur/lezer e…

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  5. Mooi item met de broer van Boudewijn de Groot. Hij ontwierp in dienst van de NOS vele prachtige decors. https://nos.nl/artikel/2378771-81-jarige-podiumontwerper-van-songfestival-neemt-kijkje-in-ahoy-ongelooflijk

6. Started by Lokeend,

Wie heeft voor mij de mp3 van het nummer Copacabana van Rocco Granata. Het is de b kant van de single Zonnebloem. Grt Rieni.

• 6 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  7. Started by Robin Westhof,

Alweer een dj met die rot ziekte: http://www.rogerday.co.uk/ Robin

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  8. Started by Martin1968,

Schrijvend journalist en jinglekenner Jelle Boonstra dook vanavond op in het RTL Nieuws, in een reportage over de vondst van een scheepswrak in Kampen. Geen zendschip natuurlijk, maar een kogge uit vermoedelijk de 14e eeuw.

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  9. Started by Martin1968,

Dat mag je als verstokte Mi Amigo-fan toch niet missen? Nu verkrijgbaar! Martin

• 8 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  10. Started by Rene van den Abeelen,

Vanmiddag naar de bios geweest om de uiterst succesvolle rolprent te aanschouwen. Viel zeker niet tegen. Uiteraard niet de klasse van Richard Attenborough's BBC-producties maar dat kun je ook niet verlangen. Maar zeer beslist een mooie docu met geregeld erg mooie beelden. Tamelijk lastig voor te stellen dat dat stukje wereld letterlijk enkele honderden meters van mijn huis begint. Zag trouwens dat ook Leo van der Goot er bij betrokken is geweest; als scenarist. Grappig. Behoorlijk gevulde zaal dus aan het succesverhaal komt blijkbaar nog geen einde. Leuk. Kan me voorstellen dat, als ze 'm in het buitenland gedegen neerzetten met een duidelijke omschrijving van het fei…

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  11. Started by Juul,

een simpele zoekopdracht naar Radio Veronica gaf mij ook het volgende resultaat: http://149.210.129.135/ En even doorkijkende zag ik tot m'n grote verbazing een klein stukje geschiedenis. En dat soort mensen maken ons als Stichting Norderney verwijten o.a. m.b.t. het gebruik van de naam "Veronica". Meneer Y.D. Albrecht (de voorzitter ) en consorten moeten hun ogen uit hun kop schamen!

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  12. Started by Bob,

Heeft iemand voor mij Byron Lee & Mighty Sparrow - Only A Fool Bij voorbaat dank. Gr. Bob

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  13. Started by Harmen,

Het mooie werk van Walvlis met het doorspitten van oude dagbladen bracht mij op het idee om een onderwerp te maken met links naar digitale krantenarchieven. Aanvullingen zijn welkom. ANP Radiobulletins Digitaal 1937-1984 Krantenbankzeeland Digitale Krantenarchief - Regionaal Archief Leiden Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant Koninklijke bibliotheek - Historische kranten Digitale Krantenarchief - Regionaal Archief Gorinchem

• 0 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  14. Started by shadowsfannl,

Heeft iemand dit nummer voor mij? Ik zoek de studio opname, zoals deze ook op single verscheen ( dus NIET de live versie ). Groet, Herbert.

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  15. Started by Harm,

Ik heb duizenden dia's in mijn privé archief die niet toegankelijk zijn om de simpele reden dat ik géén scanner heb. Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een dia van de 'Norderney' die ik ooit geleend heb van de VOO maar vergeten ben terug te brengen. Ondertussen kwam ik in de doos 'omroepen' deze foto tegen van de toen nieuwe Hilversum 3 studio. Grappig detail zijn de STER bandjes rechts die nog analoog werden in gestart. Dit is een foto van de dia gemaakt op een lichtbak dus de scherpte is niet geweldig: En deze afgekeurde dia uit de tijd dat ik de huisfotograaf was bij Holland FM. Bij mij in de huiskamer ter gelegenheid van het éénjarig bestaan van de …

• 13 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  16. Started by Alex,

Weer eens tijd gemaakt voor een nieuwe batch knipsels voor wikiradio.nl Meer dan 210 verse oude knipsels. Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar meer informatie over de Flight-in show van Veronica die ze in 1973 samen met de Haagse Courant en de KLM organiseerde. De volle doos met knipsels die ik in ontvangst mocht nemen bracht een behoorlijke schat aan toch weer nieuwe oude knipsels en dus ook over deze Flight-in show. Verder o.a. berichten over de klap die Rob Out uitdeelde in een café na wat opmerkingen over Veronica. Storing door Veronica in Zweden, “Ghadaffi financiert etherpiraat”over o.a. de Mebo, “Men vraagt maar ome Frans kan zijn draai niet v…

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  17. Started by Walvlis,

Hallo, ik ben Walter uit Vlissingen. Ik hoop hier leuke bijdragen te kunnen leveren qua geluid en ook inhoudelijke discussies mee te kunnen voeren.

• 1 antwoord
    • 2,1k weergaven
  18. Started by Juul,

Net gingen er zo'n 200 oude tractoren langs. Een prachtig gezicht die oude knarren. Juul

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  19. Started by Vincent,

Wie heeft voor mij een scan van Freewave nummer 101?

• 10 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Started by erik1981,

Met het schaamrood op de kaken wil ik jullie het volgende vragen. Voor mijn radioprogramma van aanstaande zaterdag op Radio 90FM (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en het Kromme Rijngebied) ben ik op zoek naar een mp3 van 'Indian uprising' van The Garnets uit 1974. Iedere week behandel ik een Top 40 van de dag van uitzending maar dan zoveel jaar geleden. Komende zaterdag staat de Top 40 van 12 oktober 1974 centraal waarvan ik ieder uur twee singles draai en dan het liefst de net wat onbekendere plaatjes. Heeft iemand die single en wil hij/zij die aan mij beschikbaar stellen middels MP3? Als het kan (i.v.m. de soundprocessing) graag in 192 kbs of hoger. Ik zou …

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  21. Gast
    Started by Gast,

Toegegeven , ik heb niets met het medium tv maar 1 x per dag rond 1800 uur kijk ik even naar het landelijke nieuws en vervolgens naar nieuws vanTV Noord. Van tijd tot tijd kan ik me voorstellen dat de overheid onzin bij publieken weg wil halen. De nieuwsuitzending van TV Noord stond weer eens stijf van zelfbegeiling. In december schijnt een ieder in medialand met een zendvergunning het vooral wenselijk te vinden het eigen ego, dat toch vaak al volumineus is, nog verder op te blazen met een eigen streektaal top 100 en nu ook weer de Grunninger van het jaar. Het geheel moet in het nieuws uit worden gelegd en vooral aangewakkerd door eigen in dit geval TV of Radio Noord me…

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  22. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Sigmund is de boosaardige, gefrustreerde psychiater die al jaren de Volkskrant onveilig maakt. Vandaag ging het over de radio.

23. Started by Vincent,

Ik durf er hier bijna niet voor uit te komen dat ik het eigenlijk best wel een aardige film vind. Hierbij een aantal fragmenten de de film niet haalde. En die zijn ook best leuk.

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  24. Started by Alex,

Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  25. Altijd die morse-piepjes door het signaal van Veronica heen. De hedendaagse radioluisteraar zou het vermoedelijk geen vijf minuten accepteren, maar 'toen' wist je niet beter. En eigenlijk... had het wel wat. Net als het gekraak op de middengolf. Zomaar, of door onweer. Scheveningen Radio deed niet alleen die piepjes-door-de-platen... ze waren ook deel van de reddingsactie toen de Norderney van haar anker was geslagen en naar de kust dreef, die nacht in april 73. Tis allemaal verleden tijd, net als de mast die van Scheveningen Radio iets zichtbaars maakte, daar in de duinen. Vandaag is-ie plat gegaan. http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-10-2014/zendmast-radio-sc…

• 5 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.