Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Voorzitter Hagoort van de NPO vindt dat het ledental van een omroep niet meer van belang zou moeten zijn bij het toewijzen van zendtijd. Het geld dat omroepen werven zou beter gebruikt kunnen worden voor het maken van goede programma's, betoogde hij. En omroepen moeten intensiever samenwerken. Oké. Maar waarom zou iemand dan nog lid worden/blijven van een omroep? Weggegooid geld, nietwaar? Wat ziet Hagoort dan als HET criterium voor zendtijdtoewijzing? De kwaliteit van het gebodene? Lijkt me zeer discutabel, want dat heeft toch echt iets te veel met 'smaak' te maken. Want 'goede programma's... wat zijn dat? Een belangrijk deel van het Nederlands publiek zal …
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
PvdA Partijkrant: 'Veronica Bull Verweij ter slachtbank' en nog 171 andere nieuwe toevoegingen aan http://www.wikiradio.nl voor de laatste update voor dit jaar. Ook een interview met Rob Out: "Ik geloof dat ik heel goed ben" 'Nieuws van Drie' over Hilversum 3, Ferry Maat Soulpagina uit de Hitkrant, de oproep van Dureco om te komen demonstreren voor Veronica in Den Haag, de reclame voor de serie over Veronica die Dureco na het verdwijnen uitbracht, Radio Nordsee als spionage nest, de entering van de Mi Amigo door de Britte, het etherimperium van wafelbakker Sylvain Tack, maar ook twee boekjes over Radio Normandië, het eerste commerciële radio station in Europa. Maar …
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Altijd die morse-piepjes door het signaal van Veronica heen. De hedendaagse radioluisteraar zou het vermoedelijk geen vijf minuten accepteren, maar 'toen' wist je niet beter. En eigenlijk... had het wel wat. Net als het gekraak op de middengolf. Zomaar, of door onweer. Scheveningen Radio deed niet alleen die piepjes-door-de-platen... ze waren ook deel van de reddingsactie toen de Norderney van haar anker was geslagen en naar de kust dreef, die nacht in april 73. Tis allemaal verleden tijd, net als de mast die van Scheveningen Radio iets zichtbaars maakte, daar in de duinen. Vandaag is-ie plat gegaan. http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-10-2014/zendmast-radio-sc…
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Heeft iemand dit nummer voor mij? Ik zoek de studio opname, zoals deze ook op single verscheen ( dus NIET de live versie ). Groet, Herbert.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vandaag is het boek 100 jaar radio van Hans Knot gepubliceerd. Vol met historische verhalen die het ons geliefd medium belichten. Via www.mediacommunicatie.nl kun je een overzicht van de hoofdstukken zien, maar ook een idee van hoe een hoofdstuk eruit zien. Bovenal hoe het boek is te bestellen www.mediacommunicatie.nl
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Behalve Johnny Otis is nu ook al een van zijn protegés overleden, de geweldige soulzangeres Etta James. http://heaven.zzln.nl/postuum-etta-james Paul
-
Gisterenavond op bezoek bij mij zwager liet hij mij deze Pionier zelfbouw radio zien. Dit is de radio waar bij mij de radiogekte is begonnen. Deze stond altijd wel op een offshore station. Ze noemde me niet voor niets 'De Veronicanozem' zei mijn zwager. De radio stond bij ons thuis ook altijd wel aan, maar na het horen van deze stations stond hij daarna vaak op een van de engelse zenders, behalve op zondagmorgen, want dan moest en zou Frans Nienhuys aan staan. Niet mijn favoriet moet ik je zeggen. Daarna op Luxemburg en als dat dan geweest was mocht ik de radio weer overnemen of ging ik naar boven naar mijn eigen radio.
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Een korte mijmering aan 1972. Ik keek recentelijk naar een aflevering van het Journaal waarin, naar mijn mening, iets te veel door de anchorvrouw door het beeld heen werd bewogen en dus de aandacht bij het gebrachte ‘nieuws’ deels werd weggetrokken. Waar was toch de tijd gebleven dat die man met zijn mooie witte haren, zijn prachtige – ietwat deftige – stem en voorzien van zijn hoornen bril ons, gezeten achter zijn nieuwsdesk de berichten van papier voorlas? Geen autocue, geen bewegingen in beeld, eenvoudige weergave van de weersvoorspelling en vooral de man die ons bijna dagelijks voorzag van wat men toen nieuws noemde, hoewel de berichten bij lange na niet zo re…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Vandaag werd ik door iemand anders ge-triggered om eens te kijken naar lang vervlogen beeldmerken. In de jaren '60 hingen er om de hoek bij onze melkboer 2 snoepautomaten aan de muur. Eén voor 'Faamdrop' (een bruine) en één voor Trio bubble gum (vanille geel). Als je er een dubbeltje in gooide moest je aan een knop trekken om een pakje te krijgen. Ik herinner mij nog de stress of het wel zou lukken want ik was immers nog een klein jochie... Op het WWW is er weinig tot niets van terug te vinden. Een z/w foto waaruit blijkt dat het merk een wielerploeg heeft gesponsord en een matige foto van zo'n apparaat. Het beeldlogo zelf is onvindbaar maar aan de han…
-
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
aflevering 5 van mijn programma FREAKS is te beluisteren via onderstaande link, en vanaf later vannacht ook weer via de iTunes Store, waar je 'm ook als podcast kunt binnenhalen. Hopelijk zijn er hier ook mensen die het leuk vinden om naar te luisteren.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Alweer een dj met die rot ziekte: http://www.rogerday.co.uk/ Robin
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Dat mag je als verstokte Mi Amigo-fan toch niet missen? Nu verkrijgbaar! Martin
-
- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-
Er is een mooie leuke Leuke nieuwe browser "Vivaldi'. Hij-zij is er voor Windows, Linux en OSX. https://vivaldi.net/en-US/ Werkt goed met dit forum. ( Mijn Safari werkt niet goed meer kwa lay-out )
-
- 10 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik hoor zojuist op 6.160 MHz een station Engelstalig met test uitzendingen "soon here will start a new radio station"... Nu 10 min. later is signaal weer volledig weggezakt, maar kwam even heel goed door... De 6.160 maar even wat vaker proberen... helaas geen opname gemaakt...
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
"Another sad message for all my radiofriends as it just became known that Graham Gill passed away in his house in Amsterdam at the age of 81. He went peacefull in his sleep. Just 6 days away from his 82nd birthday. After a carreer in radio in his native country Australia he went for a holiday to Europe in 1966 but instead of that he made a fine carreer in radio including working for Radio 390, Radio London, Britain Radio, Radio Caroline, RNI and Radio Netherlands. Even up till high age he visited the annual RadioDays. We lost a great friend in radio. Let's say: 'Way back home Graham.' " (Bron: Hans Knot Facebook)
-
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Gelukkig, de "gesjeesde" zakenman, die de media "erbij deed" volgens eigen zeggen, Huizing verlaat de tweede kamer. De man die de P.O. met onduidelijke argumenten bijna wilde opheffen heft zich zelf op als tweede kamerlid. Een prima daad van de backbencher van de VVD. Maar het is volstrekt onduidelijk waarom. Zou ook hij?...................( zie Jos van Rey, Offermanns, Ton Hooijmaijers........... http://nos.nl/artikel/583578-kamerlid-huizing-vvd-stapt-op.html http://www.telegraaf.nl/binnenland/22119611/__Matthijs_Huizing__VVD__stapt_uit_Tweede_Kamer__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm…
-
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Ik heb net even naar Radio Waddenzee geluisterd. On-line, want op de MG kan ik hem-haar hier niet horen. Nog meer mensen geluisterd? We zouden het helemaal vergeten.......... "Ik wens ze een behouden vaart". Juul
-
Het mooie werk van Walvlis met het doorspitten van oude dagbladen bracht mij op het idee om een onderwerp te maken met links naar digitale krantenarchieven. Aanvullingen zijn welkom. ANP Radiobulletins Digitaal 1937-1984 Krantenbankzeeland Digitale Krantenarchief - Regionaal Archief Leiden Dagblad van het Noorden, de Leeuwarder Courant Koninklijke bibliotheek - Historische kranten Digitale Krantenarchief - Regionaal Archief Gorinchem
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Geboren in Den Haag, in 1957, waar ik opgroeide tot 'zeezender-Veronica-verslaafde'. In de periode september 1973 - maart 1992 heb ik verschillende banen gehad zoals verkoper bij V&D, gemeenteambtenaar, marketingmedewerker van een bank en uitzendkracht. In februari 1972 begon ik thuis programma's te maken en later was ik onder meer actief voor de gelegaliseerde piraat Hofstad Radio en de officiële Haagse lokale omroep Lokatel. maart 1992 - juli 1992: Radio Amsterdam Aangenomen omdat de stoel van de man die verantwoordelijk was voor de scheduling van de commercials plotseling leeg bleef. Maar doordat ik er ook aan de slag ging als nieuwsredacteur/lezer e…
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Voor mensen zoals ik die op de Veluwe wonen, bos dus, is dit ook wel handig. Een "tekenradar": http://www.tekenradar.nl/ Juul
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
De kop boven een van de meer dan 2000 knipsels en artikelen die nu online beschikbaar zijn. De vrouwen maken "Schoon schip" is een artikel over Capitol Radio en de vrouwelijke matrozen op de King David. Deze week knipsels over de opkomst en ondergang van deze toch wat aparte zeezender. In een van de stukken wordt zelfs een verband gelegd tussen de aanslag op de MEBO en het stranden van de King David. "...maar gezien het hele gedoe rond de etherpiraten ben ik toch wel bijzonder argwanend geworden", aldus mr. Van 't Veer. Ook de opkomst en ondergang, aan het begin van de zestiger jaren, van Radio Antwerpen vanaf de Uilenspiegel, is terug te lezen in de knipsels van d…
-
- 17 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Iedereen op het forum een mooi en gezond 2018. Mijn uitzicht……..(twee weken geleden en gelukkig geen carbid schieters )
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Schrijvend journalist en jinglekenner Jelle Boonstra dook vanavond op in het RTL Nieuws, in een reportage over de vondst van een scheepswrak in Kampen. Geen zendschip natuurlijk, maar een kogge uit vermoedelijk de 14e eeuw.
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Veronica Rot Op Nu! Dat is de titel boven een stukje uit het Vrije Volk van juli 1974. WikiRadio Knipsels / Clippings Deze week is de update grotendeels afkomstig uit een werkstuk van Anneke van Dijk uit 1972. Misschien zijn er delen al eens geplaatst maar er zal zeker iets nieuws voor een ieder tussen zitten. Niet alleen kranten of magazine artikelen, maar ook wat foto’s en kaarten zoals bijvoorbeeld een aantal kaarten van Jurg van Beem, Tom Collins en Klaas Vaak. Maar ook de uitnodiging voor de demonstratie in Den Haag en zelfs een brief aan de Koningin met vragen over het verdwijnen van Veronica. Natuurlijk ook weer de gebruikelijke kranten en magazin…