Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Audioot,

Hallo, zoals velen eerder ook op offshoreradio.org forum. Mijn oorspronkelijke introductie staat daar nog , dus die ga ik hier niet herhalen Groeten, Marcel ( en dan ga ik nu mijn profiel even bijwerken)

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  2. Started by Juul,

Weg leuk om te lezen. Toch een beetje "Hollands trots". http://www.philipsmuseumeindhoven.nl/phe/index.htm

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  3. Started by Will Stevens,

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  4. Started by rien1959,

Beste medeforummers, afgelopen week zat ik naar de film Pastorale 1943 te kijken en nieuwsgierig als ik ben, ging ik uitzoeken waar de film was opgenomen. Drogist Poerstamper heeft een straatnaambord boven zijn winkel hangen die Roggestraat aangeeft. Nou klopt niet alles wat je ziet in een film, maar dit keer wel ! Het bleek de Roggestraat in Doesburg te zijn. De straat nu : Verder komt er in de film een veerpont voor die ik nog niet heb kunnen traceren. Maar ja, misschien ligt dat ding wel in België ? Wiet weet waar onderstaand veer is ? Rien, die heel benieuwd is of iemand het weet.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  5. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Behalve Johnny Otis is nu ook al een van zijn protegés overleden, de geweldige soulzangeres Etta James. http://heaven.zzln.nl/postuum-etta-james Paul

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  6. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Dat cd-r's niet te vertrouwen zijn, weten wij geluidsverzamelaars natuurlijk allang. Maar ook cd's uit de winkel zijn van wisselende kwaliteit: http://www.npr.org/blogs/alltechconsidered/2014/08/18/340716269/how-long-do-cds-last-it-depends-but-definitely-not-forever Het zou me niets verbazen als vinyl platen en zelfs cassettebandjes de tand des tijds beter kunnen doorstaan dan cd's.

• 4 antwoorden
    • 2k weergaven
  7. Started by FredZ,

Voor het samenstellen van een oude tipparade ben ik op zoek naar nog 2 x mp3tjes van de volgende singeltjes: Han Grevelt - Maar bed naar bed zei Duimelot Frans Bakker - Goodbye an thank you (restless) Beide nummer zijn niet op youtube of dergelijke te vinden. Wellicht heeft iemand een mooie mp3 voor mij, zou ik erg waarderen. Alvast bedankt voor de medewerking en tot wederdienst beschikbaar, groet, Fred

8. Started by scotty,

Hi, I have been an offshore radio fan since 1973 with my favourite station being RNI . Strangely the period I like to collect recordings from is Jan - Sept 1970 even though I did not hear the station at this time.! Look forward to sharing recordings. Regards Ian

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  9. Started by Peter Petersen,

Voor verschillende YAESU transceivers waaronder de FT991 en FT991A zijn er firmware updates voor 60m , 5 MHz band. Ook is er een DG-ID update voor de Yaesu FTM-100 & porto's FT-1D, FT-1XD en FT-2D. Verder ook nieuwe wires-x software versie 2.20 te downloaden vanaf de Yaesu website http://www.yaesu.com

• 0 antwoorden
    • 2k weergaven
  10. "Een onbekend aantal bezoekers van NU.nl is gisteren door gevaarlijke malware besmet geraakt nadat de website een halve dag lang besmette advertenties toonde." "De malware werd op het moment van de infectie door slechts twee virusscanners opgemerkt: Kaspersky Lab en Malwarebytes." https://www.security.nl/artikel/46539/1/Gevaarlijke_malware_verspreid_via_NU.nl.html Robin

• 5 antwoorden
    • 2k weergaven
  11. Started by Juul,

Wie is Juul?, ja ik kan daar een wel heel uitgebreid verhaal over houden ware het niet dat ik dat al eens beschreven heb. Dat kun je vinden op de website die ik samen met oud Veronica collega, vriend en klasgenoot uit 1963-1965 Ad Bouman beheer. Radio, "that's it all about" zeggen ze in het Engels en zo is het ook. http://www.norderney.nl/herinneringen_juul.html Na diverse omzwervingen door heel Nederland nu aangeland op de Veluwe. Juul

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  12. Started by Juul,

Vandaag, 22 mei 2019, is de muzikant en producer Cees Schrama overleden op 82 jarige leeftijd. Hij heeft een meer dan grote rol gespeeld in de Nederlandse pop en jazz geschiedenis. Ook was Cees een graag geziene gast in de Veronia studio's. En zo kon het gebeuren dat hij in de Hilversumse Phongram studio een aantal variaties op onze 538 jingles speelde. Hij bespeelde alle intstrumenten zelf, gitaar, piano, vibrafoon en de melotron. De tape zit natuurlijk in ons Veronica archief. Wij gebruikten ook één van z'n jingles als een rondlooptape ten behoeve van de verwijzing van 192 naar 538. Dat was 24 uur per etmaal een week te horen op 192 mtr. De opname, di…

13. Started by maartenfransen,

In het fotoalbum staan nu van een aantal jaren (gedeeltelijk) de radioprogrammaoverzichten uit de gidsen online. Wordt dit overzicht nog aangevuld? Ze geven vaak veel gedetailleerdere info dan de kranten uit die tijd.

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  14. Started by Rene van den Abeelen,

Ik denk dat het in 20011 of 2012 was dat ik voor het eerst van mijn leven in Blokker kwam. En ik dùs ook wel op zoek ging naar die veilinghal, waar The Beatles dus ooit hun enige optreden in ons land hebben gegeven. Erg leuk dat die er gewoon nog is. En tot mijn verbazing staat er tegenover zelfs een heus monumentje. En dat is ook nog eens erg leuk uitgevoerd en bevond zich in prima staat! Complimenten hoor. Moest ik gewoon even aan denken, met dat jubileum voor de deur. http://www.thebeatlesinblokker.nl/jubileum

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven
  15. Started by Andree,

Is er ergens ook een site waar logo’s ( bijvoorbeeld qsl kaarten, stickers )van middengolf zenders te vinden is?

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  16. Started by Alex,

Veronica Rot Op Nu! Dat is de titel boven een stukje uit het Vrije Volk van juli 1974. WikiRadio Knipsels / Clippings Deze week is de update grotendeels afkomstig uit een werkstuk van Anneke van Dijk uit 1972. Misschien zijn er delen al eens geplaatst maar er zal zeker iets nieuws voor een ieder tussen zitten. Niet alleen kranten of magazine artikelen, maar ook wat foto’s en kaarten zoals bijvoorbeeld een aantal kaarten van Jurg van Beem, Tom Collins en Klaas Vaak. Maar ook de uitnodiging voor de demonstratie in Den Haag en zelfs een brief aan de Koningin met vragen over het verdwijnen van Veronica. Natuurlijk ook weer de gebruikelijke kranten en magazin…

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  17. Started by Radiotrefpunt,

Prettige Kerstdagen en een Luisterrijk 2016 Edwin, Hans, Harmen, Juul, Richard en Vincent

• 6 antwoorden
    • 2k weergaven
  18. Started by Juul,

Vanmiddag heb ik een soort schoolreisje gehad. Oud TROS collega Jurre Bosman is tegenwoordig radio baas audio bij de NPO. Ik zie 'em nog binnenkomen begin jaren 90 bij ons als 18 jarige. "Helemaal uit Twenthe" zoals hij zei. Collega Daniel Dekker en ik waren aangewezen door onze TROS baas als mentor voor Jurre. Niet nadat we tegen hem zeiden maak nu eerst je studie bedrijfskunde af want dan heb je tenminste een "vak".......... Da's niet gelukt. Hij ontwikkelde zich razendsnel als een fanatieke radiomaker. En toen hij in op ons kantoor ( de WPM ) een hele grote MAC computer ontdekte was hij er niet weg te branden. Met een programma dat toen erg in zwang was…

19. Started by Theo PE1OPQ,

Ik heb de mast maar in de stormstand gezet, de verwachtingen zijn niet erg rooskleurig. Zo als het nu staat kan ik nog de middengolf zender in bedrijf houden. Het is een soort of Z antenne geworden. Alles buiten goed vastgezet en wat dat niet kon naar binnen gebracht. Voor zaterdag lijkt er nog een storm onze kant op te komen, je ziet deze nu als bij Schotland op de kaarten komen. Heftig uitdiepend. Theo

• Vind ik leuk
      • Haha
    • 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  20. Hallo, In mijn berg cassettebandjes vond ik eentje met twee tunes erop waarvan ik de herkomst niet precies weet. Het gaat om een opname van rond 1990/1991. De eerste is volgens mij een van de eindmelodieen van NOS Langs de Lijn (maar niet de overbekende eindtune) en de andere tune hoort bij een ander Radio 1-programma, in mijn herinnering aan het begin van de zondagmiddag. Wie heeft meer gegevens (componist e. d.) en vooral: wie heeft deze tunes compleet? https://www.youtube.com/watch?v=pqDkX87_ouM

• 2 antwoorden
    • 2k weergaven
  21. Started by Danny G,

Gewoon graag even een vraagje wat eigenlijk zo niet direct over zeezenders gaat toch over deze website. Namelijk, kan het zijn dat de "layout" van de site kortelings veranderd is ? Of ligt het aan mijn ogen of/en aan mijn computer ? Gewoon om te weten, zo sluit ik namelijk alle mogelijke andere pistes uit. Met dank voor het antwoord. Groet, Danny g

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  22. Gast BeeJee
    Started by Gast BeeJee,

Goedemiddag, zo vlak voor het weekend ben ik op zoek naar de volledige versie van 'Het is weer vrijdag' van Marcel de Groot. Is er iemand die weet waar dat nummer te vinden is of is er iemand die er een mp3 van heeft? Bij voorbaat veel dank, Bart

• 3 antwoorden
    • 2k weergaven
  23. Started by Vincent,

Bijna 50 jaar geleden stond onderstaand stukje in de TelPost, een promotieblad van Telstar / Johnny Hoes. Michèle woont bij ons in de wijk en mijn vrouw heeft de laatste weken regelmatig contact met haar. Nu zijn wij voor haar op zoek naar het nummer wat zij toendertijd op plaat heeft uitgebracht. Zelf heeft ze niets meer. Is er iemand die een opname heeft van deze single?

• 7 antwoorden
    • 2k weergaven
  24. Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?

• 18 antwoorden
    • 2k weergaven
  25. Ons nieuwste forumlid, Maurizzz, is de duizendste geregistreerde gebruiker van het café. Wil dit toch even melden.

• 9 antwoorden
    • 2k weergaven

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.