Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
In het Veronica-schip dat aan de NDSM-pier ligt opent binnenkort een nieuwe club met terras. Sinds november 2013 ligt het schip aangemeerd in Noord en doet daar dienst als activiteitencentrum. De Amsterdamse DJ David Cornelissen is de man achter het nieuwe concept, dat Noorderschip gaat heten. Volgens hem wordt het een compleet horeca-concept. 'Van ontbijt tot ontbijt', zegt hij op zijn eigen Facebook-pagina. Cornelissen hoopt dat Noorderschip een nieuwe 'culturele haven' zal worden op en rond de NDSM-werf. 'We focussen ons op de lokale initiatieven en collectieven die nog een plek nodig hebben in Amsterdam', zegt Cornelissen. 'We willen …
-
- 11 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
bron; Volkskrant. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/lou-ottens-1926-2021-was-de-uitvinder-van-het-cassettebandje-maar-vond-de-cd-beter~bc9c01b0/
-
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie kan ik blij maken met ongeveer 140 radio-audiocassettes. Gratis. Niets nieuws alles is al digitaal gemaakt, maar anders gaan ze bij het grofvuil. Ophalen of opsturen (maar dan wel verzendkosten € 7,00)
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ook deze gaan allemaal weg tegen zachte prijsjes Radiovisie 1977, 1978, 1979, 1980 en 1981. Dus de nummers 1 tm 35. Freewave December 1993 en een Freewave special. 5 x hetEngelse Monitor, met veel mooie foto's Monitor 32, 33, 34, 36 en 37 van winter 1985, spring 1986, summer 1986, summer 1987 en summer 1988. De Baffle's en de andere 2 Freewave's zijn al weg. Als er interesse is dan graag even een PB.
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
De vroegere producer van The Beatles sir George Martin is overleden. http://www.nu.nl/muziek/4227309/producent-van-the-beatles-george-martin-90-overleden.html
-
- 14 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Nederland staat voor tegen Brazilie met 2-0 , maar ik was zo dom om over de usb-draad van mijn harde schijf (Western Digital 2TB ) te stuikelen met als resultaat dat de usb-aansluiting kapot is. Het is een loze -ruimte geworden waar de usb stekker niet meer in kan. Weet iemand of dit te repareren valt (de stroom doet het nog wel) of kan ik die harde schijf als verloren beschouwen? Alvast bedankt! Gr, Melle Ik heb inmiddels op internet gegoogled en blijkbaar is de schijf te redden door de usb-aansluiting te repareren (solderen) of de harde schijf een nieuwe behuizing te geven. Volgende week ga ik maar even de langs de Saturn. Gr, Melle
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Vandaag, 22 mei 2019, is de muzikant en producer Cees Schrama overleden op 82 jarige leeftijd. Hij heeft een meer dan grote rol gespeeld in de Nederlandse pop en jazz geschiedenis. Ook was Cees een graag geziene gast in de Veronia studio's. En zo kon het gebeuren dat hij in de Hilversumse Phongram studio een aantal variaties op onze 538 jingles speelde. Hij bespeelde alle intstrumenten zelf, gitaar, piano, vibrafoon en de melotron. De tape zit natuurlijk in ons Veronica archief. Wij gebruikten ook één van z'n jingles als een rondlooptape ten behoeve van de verwijzing van 192 naar 538. Dat was 24 uur per etmaal een week te horen op 192 mtr. De opname, di…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste allemaal Iemand een idee hoe ik aan een spotmaster draaitafel kan komen? Dank voor de info! Ed
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Ik las dat de PVDA weer eens een geniaal idee heeft geopperd ..... Om de bezuinigingen bij de omroep te verzachten zou er nu een belasting van 8 euro per kabelaansluiting moeten komen ! Oh ja, en wie denken zij dat dat gaat betalen ? Ja natuurlijk, Jan met de Pet ! Je dacht toch niet dat de kabelbedrijven dit niet zouden doorberekenen aan hun klanten ? (wij dus) Nee, ga zo door PVDA dan zullen jullie weer flink scoren tijdens de volgende verkiezingen .... Jan Schaefer (PVDA) zou zeggen "is dit beleid of is er over nagedacht ......" Rien, die het allemaal hoofdschuddend aanziet.
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hoi Forumleden, Ik doe er nog maar eens 4, voor mij niet te achterhalen, nummers. http://www32.zippyshare.com/v/37394710/file.html http://www32.zippyshare.com/v/69486426/file.html http://www32.zippyshare.com/v/99826976/file.html http://www32.zippyshare.com/v/1051049/file.html Allemaal uit de jaren '80. De derde track is, meen ik, een tip of een geflopt nummer. De laatste track bestaat uit 2 nummers van dezelfde groep of artiest opgenomen van "De Lp-Cd show". Misschien dat er een belletje gaat rinkelen. Ik ben wederom benieuwd of iemand iets weet. Groet, Adrie
-
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik kreeg per mail een verkeersboete "aanmanning.......". Ik waarschuw maar vast. http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/alert-detail/justitie-waarschuwt-voor-nepboetes/
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hoe de heren van Geen Stijl dat toch iedere keer fixen. Hij is leuk ( hoewel........) http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/11/live_marx_rutte_spreekt_doema.html
-
Blijkt dat er nog een lp was met orkest uitvoeringen en die heet "Off the Beatle track " Ik heb hem weer compleet kunnen maken ondanks een slechte opname. De complete lp : http://www42.zippyshare.com/v/60331825/file.html Rien, die weer in zijn element is.
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Op 2 oktober 2016 is het 65 jaar geleden dat de Nederlandse televisie van start ging. Toen was de eerste officiële landelijke uitzending die op wel 500 toestellen kon worden ontvangen. Programmamaker en tv-expert Bert van der Veer duikt in de geschiedenis van het medium met een scherpe blik op de toekomst. De titel van dit drieluik: 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? 17 september: Het Nieuws op tv In de eerste aflevering van 65 Jaar tv - Tijd voor pensioen? staat de nieuwsvoorziening centraal. Bekeken wordt hoe Nederland een dagelijks journaal kreeg en hoe de nieuwsvoorziening gekneveld werd binnen het zuilensysteem. Die verzuiling had dan ook wel weer zijn…
-
- 4 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Tot op heden heb ik nooit enig probleem ondervonden met het downloaden via Pixeldra. Tot nu. Het is onmogelijk geworden om ook maar één download binnen te halen. Iemand dergelijk probleem ook ondervonden ? En nog beter : een oplossing hiervoor ? Met zeezendergroet Danny
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Omdat misschien niet iedereen nog bij de evenementen kijkt is hier nogmaals de mededeling over de YouTube video van 31 augustus 2012. Ik hoop dat admin me deze dubbele post vergeeft Het videoverslag van de Zeezenderdag 'Summer Of Love' staat online op: Binnenkort meer in de ABTT op 192 TV
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Vandaag verloren we een vriend. Koos en bijna buurman. Vooral een verlies voor mijn vrouw. Zij was Koos z'n "platen manager" bij CNR records. Koos viel onder de platen productiemij van Willem van Kooten. Mijn vrouw was elke week in het ziekenhuis, Enschede, te vinden nadat Koos 100 mtr. voor z'n huis tegen een boom reed. in 1987.Notabene omdat hij een optreden van meneer Hazes had overgenomen. Hazes "kon op het laatste moment niet." De reden kunnen we wel naar raden, want zo ging dat met André. Is ook nooit in het ziekenhuis geweest toen. Koos was op ons huwelijk, hij voor het eerst in een rolstoel in het openbaar......... Toen wij voor ons huis een lange…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Als archivaris: type Ad B., dan weet je het wel, was ik voor een vriend op zoek naar een bepaalde foto. Dozen over de kop… Ik heb de foto gevonden, maar ik kwam nog iets tegen. Een bevestiging van Marieke Kolk van de V.O.O. Als jongen van 16, mochten enkele vrienden en ik op vrijdag 13 juli 1979 de studio van Hilversum 3 bezoeken. Vaak denk ik er aan terug. Als 16-jarige Oost-Groninger plattelander met mijn vrienden een dagje Hilversum. Spannend dus!. Het werd een onvergetelijke dag. Hartje zomer, Radio Tour de France, V.O.O. uitzendingen. Rond een uur of twee kwamen we bij het station aan. Daarna lopend naar de studio’s. We meldden ons bij de portier en vervolgens st…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Beste vrienden, Het is regenachtig weer en dus "opruim tijd". Ik heb in de aanbieding 125 mini discs (zie foto) ze zijn maar 1x gebruikt door mij en daarna in een verhuisdoos gedaan. Het zijn md's van de beste kwaliteit TDK studio en Sony studio. Ze liggen mij in de weg. Voor €100,- stuur ik ze op. Ik betaal dus de verzendkosten binnen Nederland. Eigenlijk geen geld , € 0.80 per MD !!!!! Reacties via deze forum mailbox of via m'n Norderney mail box. Juul
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hoe kan ik een video bestand dat meer dan 250Mb groot is uploaden en voor een ieder beschikbaar maken? Ik heb nl een mooie docu over Woodstock. Juul
-
- 10 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ik ben op zoek naar de tune van het Veronica programma "Even bijtanken". Het is van Rob Franken met Sun flower. Iemand enig idee?
-
Weer wat verder in het woud van kratten en dozen gekropen. Voor ik de spullen op Marktplaats zet even hier vragen. Het boek van 1 x Offshore Radio by Gerry Bishop uit 1975. Per station foto's van zenders en dj's uitzendtijden, frequenties etc. € 10,00 (+ evt verzendkosten) Wie heeft er interesse in wat losse Veronica bladen/ Veronica Magazine? 2 x nr. 47 23-11-1974 1 x nr. 17 24-04-1976 1 x nr. 18 01-05-1976 1x nr. 19 08-05-1976 1 x nr. 20 15-05-1976 1 x nr. 0 29-11-1975 proefnummer. alle bladen € 1,00 p/s (+ verzendkosten)
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
... en aan Kraftwerk. De nieuwe single van Rammstein. Foto: Facebook.com/rammstein
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb van de zomer, toen mijn zoon 'uit huis ging', eindelijk een eigen kamer 'gekregen'. Tegen minimale kosten heb ik het opgeknapt omdat ik in een monument woon en binnen twee jaar tijdelijk het huis uit moet voor een grote renovatie. Dus zit ik nog met het behang van de 'vorige bewoner'. Niet altijd even mooi. Vandaag bij het opruimen van de zolder kwam ik onderstaande lijst weer tegen. Gaatje in de muur, plug met schroef erin, lijst aan de muur. Weer een stukje 'luchtig behang' minder om tegenaan te kijken. Oh, ik heb ook nog twee verhuisdozen met elpee-hoezen gevonden. Alleen de hoezen, was reclamemateriaal voor in de etalage. Vorige week bij Ikea een leuke…
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-