Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Voor nu de laatste foto’s uit de schoenendoos van Bob Bootsma. Dit keer foto’s van de Zeezenders 20 meeting in Noordwijkerhout 1978. (RadioDay 1978) Er staan nog wat …....dots..., dus als iemand de ontbrekende namen kan invullen horen wij het graag zodat we alles compleet kunnen maken. [verborgen inhoud] - - Hier staan alle foto's van Bob [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 12 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  2. Started by Juul,

Bron: Villamedia http://www.villamedia.nl/nieuws/bericht/ontwerper-vpro-logo-overleden/#When:08:14:04Z

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  3. Als archivaris: type Ad B., dan weet je het wel, was ik voor een vriend op zoek naar een bepaalde foto. Dozen over de kop… Ik heb de foto gevonden, maar ik kwam nog iets tegen. Een bevestiging van Marieke Kolk van de V.O.O. Als jongen van 16, mochten enkele vrienden en ik op vrijdag 13 juli 1979 de studio van Hilversum 3 bezoeken. Vaak denk ik er aan terug. Als 16-jarige Oost-Groninger plattelander met mijn vrienden een dagje Hilversum. Spannend dus!. Het werd een onvergetelijke dag. Hartje zomer, Radio Tour de France, V.O.O. uitzendingen. Rond een uur of twee kwamen we bij het station aan. Daarna lopend naar de studio’s. We meldden ons bij de portier en vervolgens st…

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. 2 stereo kanalen met 3 kanaals EQ toonregeling en 5 stereo kanalen zonder toonregeling. XLR connectoren voor audio (in/uit). LED PPM en Faderstart, start/stop.In 19" behuizing. Configuratie: 2 x S122(E) Stereo Line input (with equalizer) 5 x S122 Stereo Line input (without equalizer) 1 x S124 Stereo output with Compr./Lim 1 x S128 Monitor module Inclusief losse voeding (power supply EA 902). Op Marktplaats [verborgen inhoud] Groet, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  5. Started by Juul,

Voor de schaatsers die evt. naar Friesland willen, leuk website: http://www.weerstation-lemmer.nl/de-route.html Juul

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  6. Started by rien1959,

Zoals sommigen wel weten woon ik al mijn hele leven in 's-Gravendeel, een dorp ten westen van Dordrecht. Met niet meer dan 9000 inwoners stelt het niet veel voor en is het inmiddels al opgegaan in de gemeente Binnenmaas. Vroeger waren er alleen kleine winkeltjes waar je vaak 's avonds gewoon nog terecht kon. Maar goed, de moderne tijd kwam er aan en zo'n 25 jaar geleden kwamen er een C1000 supermarkt, een Albert Heijn en vlak daarbij een zeer grote kledingzaak die zich op de landelijke klandizie ging richten. Allemaal prima, en voor ons 'boeren' een hele vooruitgang ware het niet dat al die kleine winkeltjes de nek werden omgedraaid. Jammer, maar zo gaat dat nu eenmaal. N…

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Started by Ben,

Wie weet de naam van de persoon hier rechts op de foto? [verborgen inhoud] De persoon links op de foto is Rob Hofland. Helaas zijn de personen op deze foto wat onscherp inbeeld gebracht. Deze foto komt uit de nalatenschap van wijlen Rob Olthof en is gemaakt tijdens de radiodag op 28 Maart 1998.

8. bron; Volkskrant. [verborgen inhoud]

9. Hallo Hilversum 3 liefhebbers Ik kwam onlangs in mijn verzameling van bewaarde Hitkranten uit de jaren 70 de bewuste recensie tegen van Felix Meurders over “I remember Elvis Presley” van Danny Mirror. Zie de bijlage. Naar aanleiding daarvan het volgende: Ik groeide op ver buiten het bereik van de zeezenders en luisterde als opgroeiende puber dagelijks naar Hilversum 3. Wanneer ik nu, vele jaren later, een vergelijking probeer te maken tussen de manier waarop toen popradio werd gemaakt op de zeezenders en op Hilversum 3, dan valt mij een punt van verschil op. Ik heb via Hilversum 3 een specifieke opvatting van popradio leren kennen, die volgens mij alles te maken heeft me…

• Haha
      • Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 35 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  10. Started by rien1959,

Het zijn dit keer geen knutselwerkjes die ik aanbied, dat ligt vrijwel stil, maar ik was mijn verzameling aan het opschonen en vond de complete lp Moog van Dick Hyman. Dus alles in één pakje gepropt inclusief hoes en klaar (of moet ik gereed zeggen) Moog - Dick Hyman : http://www42.zippyshare.com/v/26815032/file.html Voor degenen die het niet weten : hier haalde Ad Bouman nogal wat stukjes vandaan. En wat denk je van de befaamde Televersum reclame ? Juist, ook van deze lp. Rien, die iedereen veel plezier wenst en nu weer verder gaat met puin ruimen.

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  11. Started by Quezwo64,

Tja, soms kom je iets tegen wat voor mij nieuw is maar al best wel oud is. probleem is dat ik het niet kan vinden of dat het can slechte kwaliteit is. wie zou me kunnen helpen aan een mp3 bestand van: Turf met Crime of passion en Beaugarde met Solo mortale uit 1978? ben benieuwd. rené

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by MusicRadioFan,

Beste forumgebruikers, Ik probeer vandaag herhaaldelijk bij de buren binnen te geraken, alwaar ik ook geregistreerd ben. Dit wordt mij verhinderd met de volgende mededeling: Forbidden You don't have permission to access / on this server. Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. -------------------------------------------------------------------------------- Apache/2.2.3 (CentOS) Server at forum.offshoreradio.org Port 80 Van wie gaat dit uit? Ik moet er bij zeggen dat ik de afgelopen tijden op de site http://forum.offshoreradio.org/ regelmatig van Norton antivirus de …

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Started by Juul,

Ze verzinnen wat.........

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
    • 9 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by Juul,

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/03/ruttes_rotstart.html

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Juul,

Ik kreeg per mail een verkeersboete "aanmanning.......". Ik waarschuw maar vast. http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/alert-detail/justitie-waarschuwt-voor-nepboetes/

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  16. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  17. Started by Juul,

Vanmiddag heb ik een soort schoolreisje gehad. Oud TROS collega Jurre Bosman is tegenwoordig radio baas audio bij de NPO. Ik zie 'em nog binnenkomen begin jaren 90 bij ons als 18 jarige. "Helemaal uit Twenthe" zoals hij zei. Collega Daniel Dekker en ik waren aangewezen door onze TROS baas als mentor voor Jurre. Niet nadat we tegen hem zeiden maak nu eerst je studie bedrijfskunde af want dan heb je tenminste een "vak".......... Da's niet gelukt. Hij ontwikkelde zich razendsnel als een fanatieke radiomaker. En toen hij in op ons kantoor ( de WPM ) een hele grote MAC computer ontdekte was hij er niet weg te branden. Met een programma dat toen erg in zwang was…

18. Nederland staat voor tegen Brazilie met 2-0 , maar ik was zo dom om over de usb-draad van mijn harde schijf (Western Digital 2TB ) te stuikelen met als resultaat dat de usb-aansluiting kapot is. Het is een loze -ruimte geworden waar de usb stekker niet meer in kan. Weet iemand of dit te repareren valt (de stroom doet het nog wel) of kan ik die harde schijf als verloren beschouwen? Alvast bedankt! Gr, Melle Ik heb inmiddels op internet gegoogled en blijkbaar is de schijf te redden door de usb-aansluiting te repareren (solderen) of de harde schijf een nieuwe behuizing te geven. Volgende week ga ik maar even de langs de Saturn. Gr, Melle

• 5 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  19. Gast hermans33
    Started by Gast hermans33,

Hallo allemaal hoorde net Don't turn your back on me van Alderman op de radio heeft iemand deze?en zou die willen plaatsen? is ooit gebruikt voor een Veronica jingel. Gr John

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Started by Alex,

Weer wat verder in het woud van kratten en dozen gekropen. Voor ik de spullen op Marktplaats zet even hier vragen. Het boek van 1 x Offshore Radio by Gerry Bishop uit 1975. Per station foto's van zenders en dj's uitzendtijden, frequenties etc. € 10,00 (+ evt verzendkosten) Wie heeft er interesse in wat losse Veronica bladen/ Veronica Magazine? 2 x nr. 47 23-11-1974 1 x nr. 17 24-04-1976 1 x nr. 18 01-05-1976 1x nr. 19 08-05-1976 1 x nr. 20 15-05-1976 1 x nr. 0 29-11-1975 proefnummer. alle bladen € 1,00 p/s (+ verzendkosten)

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Juul,

Hoe kan ik een video bestand dat meer dan 250Mb groot is uploaden en voor een ieder beschikbaar maken? Ik heb nl een mooie docu over Woodstock. Juul

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Started by Jan-Fre,

Ik heb hier nog 5 of 6 grote verhuisdozen staan met Veronicabladen. Er zitten exemplaren in uit de jaren '70-,80,90 en 00. De liefhebber mag ze gratis hebben, alleen wel even zelf af komen halen. Ze moeten voor 4 november weg, want dan komt de Energiewacht mijn verwarmingsinstallatie controleren en daar staan ze voor. Mocht er geen belangstelling zijn dan gaan ze in de papiercontainer. Wie maakt me los? Jan-Fré ps: voordat er vragen komen: alle bladen zijn uit de tijd van de VOO

• 8 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Started by Juul,

Beste vrienden, Ik ben al jaren fan van Joan Osborne, in mijn POSTER carriere mocht ik haar al eens de hand schudden en thee drinken. Maar nu wil ik van dit nummer op De Tube het audio rippen maar dat lukt mij maar niet. Wie helpt? ( in stereo graag). Dank !!!

24. Gast john1971
    Started by Gast john1971,

Wie heeft/of weet er een te koop. Alvast bedankt,

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.