Spring naar bijdragen

Het blijft prachtig deze Beach Boys opname


Juul

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei ruudam:

Waarom wordt Student Demonstration Time vd Beach Boys niet gedraaid, op Radio 1?

 

En For What it's Worth  van Buffalo Springfield, ook zeer passend. 

 

Nogal een kwaliteitsverschil, vind ik. 'For What It's Worth' is een echte klassieker. 'Student Demonstration Time' was gebaseerd op 'Riot in Cell Block no. 9' van The Coasters en door Mike Love van een nieuwe tekst voorzien. Brain Wilson vond het niks, maar ja, hij had het roer (deels) uit handen gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Will Stevens:

Nogal een kwaliteitsverschil, vind ik. 'For What It's Worth' is een echte klassieker.

 

Voor ons soort mensen, maar het publiek in Nederland koos voor het nummer  '' Student Demonstration Time'' , Veronica trouwens ook, want het werd zelfs gekozen tot alarmschijf eind 1971.

 

Het nummer van Buffalo Springfield haalde geen eens de Tipparade, is het nummer eigenlijk wel uitgebracht op single in Nederland?

 

In de USA is het nummer '' Student Demonstration Time'' niet uitgebracht, het nummer van Buffalo Springfield werd een Top 10 hit in 1967.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
5 uur geleden zei ruudam:

Waarom wordt Student Demonstration Time vd Beach Boys niet gedraaid, op Radio 1?

 

En For What it's Worth  van Buffalo Springfield, ook zeer passend. 

 

 

Ja kwam voor maar nu Herman Dales met pensioen is geef ik ons weinig kans.

3 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Voor ons soort mensen, maar het publiek in Nederland koos voor het nummer  '' Student Demonstration Time'' , Veronica trouwens ook, want het werd zelfs gekozen tot alarmschijf eind 1971.

 

Het nummer van Buffalo Springfield haalde geen eens de Tipparade, is het nummer eigenlijk wel uitgebracht op single in Nederland?

 

In de USA is het nummer '' Student Demonstration Time'' niet uitgebracht, het nummer van Buffalo Springfield werd een Top 10 hit in 1967.

 

 

 

 

 

 

Hoi Robin,

 

Buffalo Springfield  daar hadden we bij Veronica een single promo van  ATCO records . Maar  of ie hier  is uitgebracht weet ik niet (meer)

7 uur geleden zei radio tpot:

Ik hoor de melodie aan, en denk, laat maar .

De tekst is dan mss wel toepasbaar maar dan hoor ik liever Queen met radio.

 

Theo

 

Dag Theo,

Queen vind ik helemaal niks.    hi       toen ik mijn laatste Poster ging maken en afscheid nam van de Radio draaiden we Stef Bos met "De Radio".  Dat was erg toepasselijk.

 

 

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vermoed dat Buffalo Springfield bij ons pas in de jaren zeventig wat bekender werd, omdat bandleden Stills en Young intussen waren doorgebroken met hun soloplaten en met Crosby, Stills, Nash and Young. En dan alleen bij liefhebbers van albumrock.  Tineke heeft daar natuurlijk ook aan bijgedragen.

 

Ergens rond 1973 kocht ik de verzamelplaat 'Retrospective', die toen al een jaar of vier op de markt was. Met ook 'Expecting to Fly' en het prachtige 'Bluebird'. 

 

 

bewerkt door Will Stevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor mij is het Buffalo Springfield bekend geworden door dat Tineke het draaide en nog steeds als eind tune instart op de radio. 

En voor wat het eerste nummer betreft een nummer met iets over radio is voor mij al een herkenning van dit mooie media waar ik toch het meest van genieten kan en ook zeker van dit nummer ...

 

Juul en de Bach Boys zijn gewoon goed in wat ze deden . Muziek maken dus ..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Moby:

Gooi ik er een plaatje van The Mamma's and the Pappa's ''California Dreamin'' achteraan

En die was origineel van Barry McGuire, The Mama's and The Papa's waren daar de achtergrond singers. Later hebben The Mama's and Papa's het nummer ook opgenomen, met dezelfde muziekband van Barry.

 

Groet

Henk Kruize

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, Henk, met medewerking van de "wrecking crew" met een tikkeltje "wall of sound". 

Het nummer is trouwens geschreven door John & Michelle Philips. Barry McGuire introduceerde ze bij Lou Adler, destijds eigenaar van Dunhill.

 

Overige versies: o.a. Jose Feliciano en Bobby Womack.

 

Rob V.

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

En vergeet niet dat Lou Adler een legendarische platen producer was.

 

 

 

 

Op 6-5-2024 om 00:38 zei Moby:

Gooi ik er een plaatje van The Mamma's and the Pappa's ''California Dreamin'' achteraan voor Juul.....B)

Da's toch zowat dezelfde stijl als de Beach Boys.

 

 

Dat kan ik wel waarderen. Het Flower Power tijdperk hé?   "West Coast" muziek.

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6426
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Sefke
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.