Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
Hallo allemaal, Ik ben voor mijn vader op zoek naar het singeltje "Broeder Willem" van Frans Nienhuys. Helaas is hij 3 jaar geleden door brand alles kwijtgeraakt en dus ook het singeltje wat hij na veel moeite had bemachtigd. Als kinderen hopen we op deze manier het singeltje opnieuw te kunnen vinden en hem na alle verdriet iets moois terug te geven. Mocht u het singeltje hebben of weten en het is te koop, laat het me a.u.b weten!! Groet, Joke
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Afgelopen week heb ik alle door mij beschikbare bestanden (tunes,jingles, verknipte muziekjes e.d.) offline gehaald. Het was voor mij even niet meer te overzien en ik heb alles gereorganiseerd. Inmiddels staat alles weer online en moet je alles weer binnen kunnen harken (Wie riep dat ook al weer ... Harm ten Brink ?) Mochten er nog bestanden missen dan hoor ik dat graag. Rien
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Ja, Anneke is van mijn generatie en was "aangetrouwde familie". Annek was n.l. getrouwd met Wim Jaap van der Laan en hij was dj bij Veronica. Hij had zich de naam Wim Croupier aangemeten. ( 1963 ). Het verhaal gaat dat Wim Jaap in de Veronica studio Anneke Grönloh ontmoette en toen sloeg de "vlam over". Het resulteerde in een huwelijk. Op een naar wat in de Veronica geschiedenis een historische datum zou worden, 31 augustus 1964. In september 2004 overleed Wim Jaap op 65 jarige leeftijd in Frankrijk waar hij met Anneke woonde. Anneke hebben Tom Mulder en ik ook uitgebreid geinterviewd en dat kun je horen in De Geschiedenis Van De Nederlandse Popmuziek-D…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Soms heb ik dat, dan zit er een melodietje in je hoofd, de bijbehorende film waar het liedje in voorkwam klaar in beeld. Er is op you tube een filmpje van Caroline, ja er zijn er vele ☺️ en bij het einde zie je de boot tegen een ondergaande zon. Het liedje wat dan klinkt, Caroline my sweet Caroline. Als ik hier op google, kom ik het betreffende liedje niet tegen, dus ik vermoed dat de titel anders is. Maar ik zoek dus dat liedje. Arties en titel is voldoende, meer is fantastisch. Wie o wie herkent het? Theo
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Een heel aardige mevrouw. Ik kan het weten want ik heb samen met haar dochter zwemles gehad in het zwembad in Hilversum (Kapelstraat) eind 50-er jaren. En Rita was er ook altijd bij. Zwemles van de legendarische zwemtrainer in 't Gooi Jan Stender. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3483038/2013/07/28/Jazz-zangeres-Rita-Reys-88-overleden.dhtml?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl http://www.telegraaf.nl/prive/21767932/__Rita_Reys__89__overleden__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headl…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Ik heb dit hier gepost omdat ik anders niet weet waar het wel echt past ? Want het had vroeger dan wel iets met Zeezenders te maken maar vandaag niet meer. Er werden kwamen ooit Nederlanders aan boord met minder goeie bedoelingen. En er zouden ooit contact geweest zijn met Willem Van Koten om vandaar uit te gaan uitzenden. Ik kan me sterk vergissen maar die Nederlanders die op het Fort kwamen zouden iets te maken gehad hebben met Willem Van Kooten daar staat mij wel iets vaag van bij ? Als praat over piraten wel dat is dat wel een piraten streek als je het mij vraagt ?
-
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Even voorstellen zeker ? Michel Roman uit Kluisbergen België. Fanatiek zeezenderfan en al even fanatiek Veronicafan. Positief : ik denk dat ik geen vijanden heb Negatief : Soms leef ik nog teveel in het verleden,maar dat kan dan ook weer positief zijn.... Velen kennen mij van Offshoreradioarchive. Let's go dan maar ! Mvg, Michel.
-
49 jaar geleden tekenden de democratieën België, Denemarken, Frankrijk, Griekenland, Luxemburg, Zweden, Nederland en het Verenigd Koninkrijk het verdrag waarmee kon worden opgetreden tegen met name zeezenders. Het eerste land dat daadwerkelijk de maatregel doorvoerde was het Verenigd Koninkrijk, in '67. Volgend jaar maar een internationale zwarte dag organiseren, als het Verdrag 50 wordt? http://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_van_Straatsburg
-
Wie heeft het als bestand en wil het delen? de kerst singles van 1963 tot 1969 die bij de engelse fanclub werden verstuurd als kerst kado. ik ben de mijne verloren, de beruchte hardeschijf crash :-( bijvoorbaat dank, Arjan
-
-
Gisteren voor het eerst een bezoek gebracht aan museum Rockart in Hoek van Holland. Leuk team van enthousiaste vrijwilligers die je van alles kunnen vertellen over de zeer grote collectie van de Nederlandse popmuziek. Elk hoekje staat vol met spullen, je kijkt je ogen uit. Uiteraard stilgestaan bij de boordstudio van Veronica. Groet, Cas
-
-
- 15 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 192tv zie ik geregeld een kort filmpje als station ID voorbij komen met als muziek een instrumentaal snel getokkeld melodietje in de stijl van The Cousins of The Ventures. Het klinkt ontzettend bekend, ik schat in dat het van rond 1960 is. Heb het hele tunes-boek al doorgespit op zoek naar een punt van herkenning, maar helaas. Weet iemand wie en wat het is?
-
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Kwam ik tegen. Aardige website. http://www.steveengland.com/ID_Jingles.aspx Juul
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Vandaag staat er een interessant artikel in het Algemeen Dagblad. De foto is gemaakt bij de Norderney.
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
ik bied aan voice of peace stickers somewehere in the medeterrannean uniek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus bieden!!!!!!!! beneden de 10 euro gaan ze niet weg want ik denk dat niemand ze nog heeft ik heb er nog ongeveer een stuk of 8 reageren via rvi.18.gerrit.jan@hotmail.com verzendkosten koper
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
De lp's hebben allen reeds een andere eigenaar gekregen. 12 Library / production music lp's uit midden jaren zeventig. 12 stuks voor € Ooit gekomen van Dennis Music in Hilversum, misschien nog wel bekent bij sommige?
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Sven Figee en Thijs Boontjes brengen cover Radar Love uit Maar dat schijnt op spotify of zoiets te staan. ( ik ben nog gewoon van de CD en vinyl....hi ) Ik kijk dat nooit en geen idee hoe dat werkt. De Matthijs versie staat dus gewoon op Internet maar de nieuwe dus niet. Wie kan mij op m'n prive mail er mee helpen. Want hier posten we dat niet. dank je wel. Juul
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste mensen, Ik heb in m'n archief een promo "lakplaat" van de Dizzy man's Band met Eleonor rigby. ( zie foto ) Maar ik vraag mij af, of dat ooit een single is geweest. Wie weet het?
-
- 6 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Het was me het jaartje weer wel. Nu weer problemen met de ogen. (Gelukkig niet m'n oren........). De staar heeft de regie overgenomen. Op grote afstand zie ik 4 koplampen van auto's terwijl er toch naarmate ze naderen er maar twee zijn. Ondertitels op de TV niet meer leesbaar, contouren vaag, kortom veel mist. Kortom, het afgelopen jaar had ik het soms wel eens gehad met m'n lichaam! Maar "ieder nadeel heeft ook soms z'n voordeel" gaat de spreuk. Ik heb geen bril meer nodig om m'n computerscherm af te lezen. De krant gaat ook wel. Dus ik kan m'n leesbril wegleggen. Mits ik voldoende licht heb. Autorijden in het donker is daar in tegen weer niet handi…
-
Ik liep vanmorge vroeg door de wijk om te kijken wat mensen zoal te koop hadden staan. Ik was op zoek naar een IDE hardeschijf van rond de 200 gig voor een prikkie. Dat werd het niet. Wel een singlemap met 20 singletjes uit de jaren 60. Voor € 2,00 mocht hij mee. Koopje dus. Meegenomen en thuis maar eens gaan luisteren. Dat viel niet tegen, er zit zo goed als geen krasje op het vinyl. Hier wat scans van de inhoud:
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Beste vrienden, Ik ben een echt "radio mens". Ik weet niks van video maar ik heb in m'n werkzame leven behalve veel foto's ook veel m'n video camera meegenomen naar m'n werk. En daar zitten best aardige zaken bij vind ik zelf. Ik heb ze hier allemaal in de computer en ze zijn in "mpeg4". Maar hoe kan ik dat uploaden hier of op bijv. You tube? Hier een "still" uit een video die ik maakte tijdens 25 jaar H'sum 3 in oktober 1990. Een jonge Rob van Someren in de studio. Juul
-
- 8 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Persbericht van Lex Harding 16 juni 2016 192 museum over de geschiedenis van de zeezenders opent op 31 augustus Op 31 augustus 2016, precies 42 jaar nadat Radio Veronica haar uitzendingen vanaf de Noordzee moest staken, opent in Nijkerk een expositie over de geschiedenis van de zeezenders in het algemeen en van Radio Veronica in het bijzonder. Onder de noemer ‘192 museum’ is de expositie te zien op de eerste verdieping van het gebouw waar ook de studio’s van 192TV, Café 192 en het onlangs geopende ‘Demis Roussos museum’ zijn gevestigd. De expositie geeft een overzicht van de zeezenders die in de jaren 60 en 70 voornamelijk in de…
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
We hebben allemaal natuurlijk al lang gelezen dat Don Everly en Charlie Watts zijn overleden (en bijvoorbeeld ook Lee 'Scratch' Perry, voor wie hem kende), maar dit is sommigen misschien ontgaan: https://www.rollingstone.com/music/music-news/iron-butterfly-ron-bushy-dead-obit-1218422/ Aardig detail: Er wordt in dat artikel ook een link gelegd met het stukje drumsolo van Ringo op Abbey Road.
-
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Ja ja, geen gebrek aan opvallende koppen boven de rond 60 nieuwe artikelen die deze week weer digitaal gemaakt zijn. 'Het einde der radiopiraten is nakend! ' was een kop boven een artikel uit de reeks over offshore radio uit het Belgische Zondagsblad van 1970. Al eerder plaatste ik wat artikelen uit deze serie en deze week het restant. Over de forten, Radio London, Caroline, Nordsee, Veronica, Uilenspiegel, Hauraki en nog veel meer. Met dank aan Juul. Met de hernieuwde media-aandacht voor Radio 10 Gold ben ik ook eens gaan zoeken in de oude Radio 10 Gold Magzines. Ook daar opvallende koppen boven artikelen zoals: "AVRO Hielp Bull Verweij Achter De Tralies" ee…
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
'Actrice Hetty Blok krijgt een weg, acteur Rijk de Gooyer een steeg, acteur Johnny Kraaijkamp senior een plantsoen, Joop van den Ende een plein en regisseur Leen Timp een rotonde. John senior, Linda, John en Johnny doen het met z'n allen op de Familie De Mollaan. Ook zijn er straatnaambordjes gemaakt voor de Koos Postemalaan, de Piet Römerlaan, de Willem Ruisweg en het Mart Smeetspad.' schrijft De Telegraaf. Prachtig hoor. Ik vertrouw erop dat in de volgende ronde dan de Bull Verweijboulevard, de Rob Outweg, de Lex Hardinglaan, het Tinekeplantsoen, het Ferry Maatplein en de Leo van der Gootstraat worden gerealiseerd... En dat hoeft niet per sé op het Mediapark,…