Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Juul,

Weer een document vol met "ambtenaren taal" : http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2015/03/27/kabinet-meer-mogelijkheden-voor-muzieksector.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 3 antwoorden
    • 858 weergaven
  2. Totaal onbelangrijk natuurlijk, maar ik vroeg het me gewoon af: als je nu eens een programma zou hebben met de clips van alle winnaars, wie zou er dan verkozen worden als Beste Aller Tijden? Of: hoe zou de Top 57 van de winnaars er uit zien?

• 18 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  3. Started by rien1959,

Ik ben op zoek naar Mel Tormé - Gravy Waltz. Uitgebracht in 1962 als B-kant van Comin' home baby. Wie kan mij daar aan helpen ? Rien, die ook wel beseft dat zijn smaak iets anders is dan gebruikelijk ....

• 4 antwoorden
    • 10,6k weergaven
  4. Started by Ben,

http://forgottenhits60s.blogspot.com/2024/01/saying-goodbye-to-melanie.html Ze was dé favoriet van m'n tekenleraar op de HBS. Soms mocht de radio aan tijdens tekenles (in 1971 op RNI) en als dan Melanie werd gedraaid ging-ie harder.

• Bedankt
      • Treurig
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 558 weergaven
  5. Started by Juul,

Ik weet het nog goed. We zaten net een maand of twee in onze Lapershoek studio ( 1969 ) en er "stormde" een Amerikaanse dame mijn studio binnen gevolgd door Lex Harding en Henk van Dorp. "Hi, i'm Melanie, how are you?" (typies Amerkaans). Lex zei tegen mij ;"Leg effe een band op we gaan wat spotjes opnemen." Nou dat heb ik geweten. Ze wilde wel wat doen, toen ze eenmaal op gang was begon ze met (te) luide stem wat spotjes te maken. Ik kon het met de microfoon niet "bijbenen". Is te horen soms. Enfin, Melanie, op een paar weken na zijn we net zo oud, zij begin februari en ik 3 weken later allebei uit 1947, en een erg aardige dame is niet …

6. Started by Juul,

En laat ik dat nou ook denken: http://www.nationalezorggids.nl/ggz/nieuws/28053-mensen-zijn-gelukkiger-zonder-facebook.htmlhttps://www.wetransfer.com/downloads/65ca40f58e13346fba3b87524d8cb46b20151113093132/601da2

• 1 antwoord
    • 687 weergaven
  7. Started by Vincent,

Ik digitaliseer best veel uurtjes. Alleen al afgelopen jaar meer dan 3.000 uur. Ik deel het zo veel mogelijk met jullie via dit forum. Vooral het leuke spul. En ik weet dondersgoed dat ik als ik iets op internet plaats dat, iedereen er zijn ding mee kan doen. Dat moet je accepteren, niet moeilijk over doen. Ik heb de afgelopen week een serie Avondspitsen geplaatst. Niemand opgevallen wat er zo bijzonder is aan deze serie? Nee, allemaal lekker binnengeharkt en klaar. Iemand was zelfs zo aardig om voor de niet forumbezoekers de serie op wetransfer te zetten en in een facebook groep te plaatsen: http://we.tl/5gF9OHPsXE. En leuk alle bedankjes hiervoor geaccepteerd. Nogma…

• 6 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  8. Started by rien1959,

Afgelopen 2 weken heb ik met vrouw en kinderen op de camping gestaan in de buurt van Cahors (Frankrijk) Uitstekend weer gehad tot zelfs 38 graden toe ! Vandaag zouden we naar huis gaan, maar omdat het gisteren al 35 graden was hadden we besloten de avond er voor te vertrekken, om de warmte en drukte voor te zijn. Zo gezegd zo gedaan. Alles liep perfect tot dat we over de ring bij Parijs reden. Ineens was een deel afgesloten en een omleiding (deviation) was niet aangegeven. Van het ene op het andere moment stonden we daar in een voorstad van Parijs, rond half twee 's nachts ! Nou hebben we een TomTom aan boord die vier keer per jaar wordt geupdate dus geen prob…

• 10 antwoorden
    • 2,8k weergaven
  9. Started by Juul,

Een dame is al een paar jaar doende om van de Noordkaap naar de Zuidpool te reizen met een tractor. Soms gaat het voorspoedig andere keer niet. Je kunt hier haar verslag lezen: http://www.tractortractor.org/nl/

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  10. Kijk da's handig. Mooi van de consumentenbond. Met deze inkttrucs print je veel goedkoper (door Consumentenbond)

11. Met je vriendin een zendmast beklimmen: (bedankt Phil) Robin

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Rockzanger Tom Petty is gisteren op 66-jarige leeftijd in het UCLA ziekenhuis in Santa Monica overleden aan de gevolgen van een hartaanval. Petty was er zondagavond opgenomen, een kleine week nadat hij in de fameuze Hollywood Bowl in Los Angeles een Amerikaanse tournee ter ere van het veertigjarig jubileum van zijn trouwe begeleidingsband The Heartbreakers had afgesloten. https://www.volkskrant.nl/buitenland/met-overlijden-tom-petty-66-verliest-rockmuziek-een-grootheid~a4519702/

• 3 antwoorden
    • 892 weergaven
  13. Het lijkt me wel leuk om eens met elkaar wat foto's te delen met de radio's en recorders waar we in de jaren 60 en 70 alles van onze zo geliefde zeezenders opnamen. Zelf gebruikte ik in de jaren 70 een Greatz Page ontvanger, met een fantastische AM ontvangst en een Philips N4307 mono recorder, die in 1973 werd afgelost door een Philips N4416 en daarna eind 1974, na heel veel sparen een Revox A77. Die A77 heeft ook alles in de jaren 80 opgenomen maar de Greatz Page werd in 1980 vervangen door een Kenwood R1000 Ben benieuwd wat andere forumleden gebruikten Henk Kruize

14. Gast studiordw
    Started by Gast studiordw,

hey vrienden , naar alle waarschijnlijkheid houden we van dezelfde hobby ,nl .de radio,de muziek enz ,,,,, ik zelf ben 44j kom uit lochristi getrouwd en zoontje van9jaar vroeger in mijn tiener jaren was ik verzot op "radio maeva " en zonder dat ik het toen wist zonden ze een paar huizen voorbij mijn toen ouderlijke woning uit nl magerstraat bij noel d'hond toen de zendtechnicus van toen af is er een speciale band met de muziek de vrije radios en de jingles welke ik nu nog steeds heb alhoewel mijn serieuzemuziek kennis en platenverzameling ben ik nooit te horen geweest op de radio wel mix ik nu cd tjes in elkaar voor in de wagen of thuis en nu ga ik een…

• 2 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  15. Started by Juul,

Er gaat, terecht, erg veel aandacht uit naar de rampvlucht. De Wall Street Journal heeft een prachtig overzicht gemaakt. http://graphics.wsj.com/mh17-crash-map/?standalone=1 En hier voor de niet Engels lezende onder ons; http://nos.nl/artikel/680984-welke-delen-mh17-liggen-waar.html

• 0 antwoorden
    • 880 weergaven
  16. Started by Juul,

Ik probeer nu ( 30 okt. 16.00 uur Ned. tijd ) Mi Amigo op 6085 kHz te ontvangen maar hoor niks/ Iemand anders wel? Juul

• 25 antwoorden
    • 3,6k weergaven
  17. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Het online radiostation KL85 zendt iedere week 17 uur aan historische zeezender programma's uit onder de noemer ‘Zeezender Tijd’. Een deel van die programma’s worden iedere week herhaald in de nacht van zaterdag op zondag met als titel ‘Zeezender Nacht’. De samenstelling van ‘Zeezender Tijd’ is in handen van Bert Ree. Bert was in het verleden o.a. de Belgische uitgever van Caroline Radio Nieuws. Bert Ree stuurt ons iedere week een overzicht van de zeezender programma's van de komende week. Dit is het overzicht van 31 augustus t/m 8 september. Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 311 weergaven
  18. Started by Cas,

Ben op zoek naar 2 van die echte Mi Amigo platen: Jim Droppers - Eternally Boozy - Angela Wie kan me hier aan helpen? update: Intussen Boozy met Angela gevonden. En ook Jim Droppers gevonden, met dank aan Rene Verstraten! Alvast bedankt, Cas.

• 0 antwoorden
    • 735 weergaven
  19. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Dit jaar is het 50 jaar geleden dat de zeezender Radio Mi Amigo van start ging. Zondag 20 oktober a.s. is het 46 jaar geleden dat Radio Mi Amigo 'wegens onvoorziene omstandigheden' uit de lucht verdween. Om dit te herdenken presenteert Radio Extra Gold en de Gouden van Dagen: 'De Lievelingen Top 50'. Dat meldt Martien Engel. De 'Mi Amigo Lieveling' was destijds de wekelijkse plugplaat van het station. Martien meldt verder: "Help mee deze lijst samen te stellen en mail 10 van jou favoriete lievelingen voor 30 september naar martienengel@extragold.nl". Bekijk het volledige artikel

• 0 antwoorden
    • 212 weergaven
  20. Started by hans knot,

Always trying to find new ways of reaching new SW audiences both in- and outside Europe, this month we are conducting a series of test transmissions from within the USA. Last December we had a successful 125 kW broadcast from Germany aimed at North America. Reception reports came in from all over the USA but also from many South American countries such as Mexico and Brazil. This month we will do 3 test broadcasts from inside North America, from the small town of Monticello in the northern US state of Maine, very close to the Canadian border. We'll use the two 50 kW transmitters from SW station WBCQ, which is run by a dedicated team of radio enthusiasts fo…

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  21. Started by Alex,

Ook deze week weer het nodige materiaal digitaal gemaakt voor WikiRadio knipsels / Radio clippings. Ongeveer 10 nieuwe pagina's met oud, maar wel leuk nieuws. Wat Engels materiaal over Caroline, uit 1976 de schaatser Hans van Helden die tijdens de Olympische spelen Harry van Doorn confronteert met zijn mening over het laten verdwijnen van Veronica en het niet toestaan van de VOO. Een bericht uit de Telegraaf van 22 november 1977. Veronica wordt museum. Hoe mis hadden ze het in die tijd. Het komplete 24 pagina's tellende Mi amigo Fanblad staat in de Mi Amigo file. Mi Amigo is ook onderwerp van gesprek in Mi Amigo die vanuit Paraguay zou gaan uitzenden. Wat een i…

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Started by Juul,

Ik ben ben bezig met ons foto archief en vind hier foto's in het archief van collega Jurg. De kwaliteit is minder. En ik doe er ook niks mee. Ik weet er ook niks van. De filenaam is Caroline, waarom ? Geen idee............................................... Iedereen mag ze gebruiken. Dus "rechten vrij". Groet, Juul

23. Started by Rob Veld,

Wie heeft voor mij Michael Elo - That's my bag op 128 kb/s??? Bijvoorbaat dank

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by Juul,

bron: Rollingstone https://www.rollingstone.com/music/music-news/monkees-michael-nesmith-dead-1270079/

25. Started by erik1981,

Waarde mede radio- en muziekfreaks Misschien ben ik met dit verzoek qua decennium niet echt op de goede plaats hier, maar je weet maar nooit. Ik ben op zoek naar de single 'Love is history' van Michelle uit 1994 die ik werkelijk nergens kan vinden in goede kwaliteit want ik ik wil hem zaterdag a.s. in mijn radioprogramma op Radio 90FM draaien. Wie heeft voor mij een goede uitvoering in, het liefst, 256 / 320 kbs? Alvast bedankt. Groeten, Erik

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.