Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Waar de financieel nood het hoogst is, gaan de radio dominee's komen.... http://radio.nl/821326/bas-emons-wil-van-wild-fm-hitradio-een-zender-van-god-maken
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Beste forummers, laat ik me even voorstellen, al zullen velen me nog wel kennen. Mijn naam is Rien Kleinjan, geboren in 1959 en al jaren gek van alles wat met audio, radio en studio's te maken heeft. In het verleden ben ik geluidstechnicus geweest bij een lokaal radiostation en nog later in een kerk voor de live-mix van de muzikanten. Tegenwoordig houd ik me alleen nog bezig met afmixen, restaureren, knippen en plakken van voornamelijk oude muziek. Soms ook het omzetten van oude mono jingles naar stereo. Sinds kort heb ik hier in huis een kleine radiostudio omdat onze drie kinderen allemaal gek zijn van radio maken. Het is ontzettend leuk om te zien dat …
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
-
-
Een uitje naar Harwich op 2 augustus Voor diegene die nog niets heeft op donderdag 2 augustus is het misschien leuk een tochtje over de Noordzee, vanaf Hoek van Holland, te maken om in Harwich de speciale bijeenkomst van de fanclub van Keith Skues mee te maken. De happening vindt plaats in de Electric Palace Cinema in de havenplaats, start om 12 uur. Om 2 uur volgt dan een rondleiding op het lichtschip LV18, dat diverse malen voor RSL uitzendingen als wel voor BBC Pirate Radio Essex is gebruikt. Uiteraard zal Keith Skues aanwezig zijn, evenals Dave Cash. A day out to Harwich on August 2nd For those who have not any activity planned around August 2nd it should be …
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Hallo allemaal een vraag hoop dat iemand kan helpen het programma sonicstage werkt niet meer start niet meer op kent iemand dit en heeft een oplossing ? zou er zeer blij mee zijn Gr John
-
Al vele jaren heb ik computergestuurde freesmachines in huis. Eerst heel klein en stonden ze op zolder, tot heel groot en schuur vullend met een gewicht van 1600 kg. Op de freesmachine had ik ook al vanaf het begin een zogenaamde verdeeltafel waarmee ik bijvoorbeeld tandwielen maakte. De werkstukken werden echter steeds groter en zwaarder en toen moest er toch maar een grotere tafel komen. De eerste versie was 160 mm in doorsnede en de nieuwe is 250 mm. Omdat mijn oude verdeeltafel nog steeds in goede staat verkeerde was het logische gevolg dat ik de twee tafels wilde combineren. De grote tafel komt verticaal te staan en de draai as is evenwijdig aan de X-as. Dat he…
-
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Altijd die morse-piepjes door het signaal van Veronica heen. De hedendaagse radioluisteraar zou het vermoedelijk geen vijf minuten accepteren, maar 'toen' wist je niet beter. En eigenlijk... had het wel wat. Net als het gekraak op de middengolf. Zomaar, of door onweer. Scheveningen Radio deed niet alleen die piepjes-door-de-platen... ze waren ook deel van de reddingsactie toen de Norderney van haar anker was geslagen en naar de kust dreef, die nacht in april 73. Tis allemaal verleden tijd, net als de mast die van Scheveningen Radio iets zichtbaars maakte, daar in de duinen. Vandaag is-ie plat gegaan. http://www.omroepwest.nl/nieuws/30-10-2014/zendmast-radio-sc…
-
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Voor wie het, net als ik, nog niet had meegekregen. http://nos.nl/artikel/2005790-oud-nieuwslezer-pim-reijntjes-95-overleden.html Martin
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
-
-
BBC news: http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-38251936
-
- 0 antwoorden
- 717 weergaven
-
-
Bij het opruimen kwam ik deze erg leuke muispad tegen. Hoe ik er aan kom weet ik niet ( meer). Want ik was niet betrokken bij VNR.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een tweetal uitzendingen van het programma Muziek uit Zee, uitgezonden door Seaport FM. Het gaat om de uitzending van 25 april 2010 waarin Fred Bolland te gast is en de uitzending van 23 juni 2010 met Leendert Vingerling. Is er iemand die deze uitzending heeft en mij daaraan kan helpen? Groet, Jan-Fre
-
- 2 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Een tijdje geleden stond er op het forum een bericht over Jimmy Saville. Ik kan het nergens terug vinden... Maar ik ben wat boeken aan het opruimen en ik kwam in het boek "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca) een foto van de man tegen. vlnr. Donovan, Twinkle en Jimmy zelf. Na alles dat we nu weten vraag ik mij af "waar zou z'n rechterhand toch zijn?" foto bron: "As tears go by" ( The 60's revolution at Britsh Decca )
-
- 6 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Ik moest er even hartelijk om lachen. Bron: De Speld
-
Ik ben altijd gefascineerd door radio maken op verre plekken. Komt waarschijnlijk omdat ik zend amateur ben en ook door m'n Veronica geschiedenis. Ik luisterde vanavond weer eens naar Falklands radio. Je weet wel die eilanden in het zuidelijk deel van de Atlantische Oceaan vlakbij Antartica. Er is in de 80-er jaren nog om gevochten tussen Engeland en Argentinië. Radio maken voor een kleine gemeenschap met veel plaatselijk nieuws. Erg aardig om te zien en vooral te horen hoe ze dat doen. En ze hebben best nog wel een paar zenders staan daar. Hier de website; http://www.firs.co.fk/index.php Juul
-
- 0 antwoorden
- 810 weergaven
-
-
Voor de eventuele liefhebbers : mijn persoonlijke 100 songfestivalnummers in een top 100 gegoten en er een non stop lijst van 6 uur van gemaakt (aan elkaar geplakt en jingles tussenin). De opnames zijn gemaakt met magix audio cleaning lab 2013 (met gebruik van 2 sporen). Ik heb ervoor gekozen om de originele songfestivalopnames te gebruiken (dus geen singleversies), geript van dvd met winxdvdripper. De klank heb ik wat proberen op te poetsen ook met magix. Het gaat hier om mijn persoonlijke smaak, dus nummers als Waterloo of Save your kisses for me staan er niet bij wegens 'te veel gehoord'. De jingles die ik gebruik zijn knipsels en plaksels van reeds bestaande jing…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Hallo vrienden van de zeezenders, Ik ben op zoek naar modellen van de zeezenders gebouwd door wijlen Paul Ciesielski die spijtig genoeg dit jaar overleden is. De Norderney bezit ik reeds toch zoek ook naar de andere modellen van de schepen van toen (Caroline, Mebo 2, Mi Amigo, ...). Indien er mensen zijn die me zo een model willen verkopen dat nog in geode staat verkeerd graag een mailtje naar : danny.gevaers@skynet.be . Reeds dank met vriendelijke groeten, Danny Gevaers
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Ik maakte met Ernst Jansz een Poster en het ging even over Doe Maar. Daartoe zocht ik in de NOS "fonotheek" naar live opnamen die er waren. En ja hoor, ik vond wat. Op 13 december 1980 maakte de Louis Verschuur als producer voor de VARA in de Stadsdoelen van Delft opnamen. Samen met technici Ferry Sluyter en Gert de Bruijn. Ik mocht de band gebruiken van de VARA en tot m'n verassing kwamen de aantekeningen van Louis uit de banden doos. De aantekeningen met het commentaar van Louis heb ik bewaard en kun je hier downloaden. Erg aardig om te zien dat de jongens op enig moment de band gestopt hebben en ze de muziek vrij eentonig vonden. ( Dat vind ik trouwens nu nog…
-
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Tip voor de liefhebbers: Uitzending: zaterdag 19 september 2015, 22.30 uur, NPO 3 Regisseur Brett Morgen maakte deze nieuwe documentaire naar aanleiding van het 50-jarig jubileum van de Rolling Stones (2012). Hierin probeert hij te achterhalen hoe het was om een Rolling Stone te zijn en kijkt terug op het leven van de band. Een muzikale reis, bestaande uit uniek archiefmateriaal, ondersteund door openhartig commentaar van de bandleden. De stroom aan zelden vertoonde beelden van de Rolling Stones vormt het hart van de documentaire Rolling Stones – Crossfire Hurricane. De documentaire laat zien hoe de Rolling Stones met nummers als ‘Angie en ‘Satisfaction’ uitgroeiden …
-
- 0 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Dan wordt de Nederlandse Top 40 geëerd met een glasplaat in de Wall of Fame van Beeld & Geluid! Aanleiding hiervoor is de toekenning van Ere-Zilveren Reissmicrofoon aan het Top 40 programma. De feestelijke onthulling vindt plaats in Beeld & Geluid tijdens de live-uitzending van Het Top 40 Hitdossier van Omroep MAX, gepresenteerd door mister Top 40 Erik de Zwart, op zijn 66e verjaardag. De live-uitzending van het NPO Radio 5-programma Het Top 40 Hitdossier duurt van 18.00-20.00 uur. Tijdens de uitzending blikt De Zwart samen met oud-presentatoren terug op het roemruchte verleden van de Top 40. "For the record" ; Het is een besloten festi…
-
- 0 antwoorden
- 669 weergaven
- 1 follower
-
-
Congratulations, Vincent and everybody else connected with this forum. Let's hope it's a great success and gives us lots of interesting radio discussion. I am Michael, 54 years old, a great fan of RNI from 1970 to 1974 - my introduction to offshore radio - but also a fan of Veronica, Laser, Monique, the VOO, TROS Donderdag and currently Extra Gold. You cannot beat a good radio programme, well presented, and it's great that there are forums like this to find out and share information about radio, old and new. Regards Michael
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
On air. Senden Sie selbst! Eine experimentelle Sendereise vom Mittelwellenrundfunk bis zum Fernsehen. Auteur: Niessend, Marco http://shop.vth.de/senden-sie-selbst.html, Baden Baden 2014 ISBN 978-3-88180-883-5 176 pagina’s, geïllustreerd Bestelnummer: 411 0174 We kunnen er rustig vanuit gaan dat het merendeel van de mensen die mij volgen er niet alleen gericht op zijn om naar leuke radio- en/of televisieprogramma’s te kijken, maar vooral er ook op gericht zijn om te weten wat er achter de schermen van radio- en televisiestations is gebeurd. Daaraan gekoppeld kun je ook rustig stellen dat de fascinatie van het overbrengen van radio- dan…
-
- 0 antwoorden
- 880 weergaven
-
-
En de lijst wordt langer en langer. Rytm & Blues fanaat Johnny Winter is ook niet meer onder ons. Hij werd 70 jaar.
-
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Wegens verhuizing binnenkort naar een kleinere woning moet ik mijn collectie uitdunnen. Daarom bied ik bij deze aan : Collectie CD's en DVD's met jingle en video materiaal over zeezenders. Het betreft hier origineel materiaal (dus geen kopieën). DVD's : 1. Zeezenders in woelig water (TROS Docu uit 1974) 2. Top 40 1965-1974 ( Dubbel DVD met Docu over de eerste 10 jaar van de Veronica Top40) 3. 18 April Special ( St. Norderney Docu ove de demonstatie op 18 1pril 1973) 4. 14 jaar toonaangevend (St. Norderney Docu over de eerste herdenkingsuitzending in Augustus 1999) 5. The boat that Rocked (Comedy waarin Radio …
-
- 0 antwoorden
- 842 weergaven
-
-
Ben op zoek naar 2 van die echte Mi Amigo platen: Jim Droppers - Eternally Boozy - Angela Wie kan me hier aan helpen? update: Intussen Boozy met Angela gevonden. En ook Jim Droppers gevonden, met dank aan Rene Verstraten! Alvast bedankt, Cas.
-
- 0 antwoorden
- 735 weergaven
-
-
-
Speciaal voor Ray…………. http://www.lc.nl/cultuur/Drachtster-beschildert-jacks-van-Rolling-Stones-21835823.html
-
- 0 antwoorden
- 888 weergaven
-