Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
In de jaren '70 zond de KRO de 18-delige documentaire-serie All You Need uit over het ontstaan en de ontwikkeling van popmuziek. Dat werd gepresenteerd door Theo Stokkink. Gisteren kwam ik een aflevering van dat programma tegen op een oude VCR (N1500) videoband. Wie weet in welke periode van de jaren '70 dat programma werd uitgezonden? Als ik een periode weet kan ik wat gerichter zoeken in de oude omroepbladen. Hierbij een indruk van die aflevering van All you need:
-
-
- 2 antwoorden
- 483 weergaven
-
-
Recensie: Top 400 Aller Tijden, de strafste en sappigste weetjes uit 40 jaar popmuziek Auteur: Professor Serge Haderman 448 pagina’s, geïllustreerd Uitgeverij: Standaard, Antwerpen, 2012. www.standaarduitgeverij.be ISBN 10 9002252110 Afmetingen: 35x230x150 mm Prijs: Euro 24,95 Ook leverbaar als E-Book Ik voel me vereerd, een recensie te mogen schrijven van, wat direct als standaard werk voor de hedendaagse radiomaker mag worden bestempeld. Serge Hadermann, die door zijn uitgebreide kennis over de muziekhistorie van de afgelopen vijftig jaar, al in Vlaanderen als absolute kenner bekend staat, kan – nu het boek ook in Nederland verschenen is …
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij Michael Elo - That's my bag op 128 kb/s??? Bijvoorbaat dank
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Grote schoonmaak radio singles. In de aanbieding op Marktplaats en hier. Er zijn er nog een paar over: Flexi Disc single "It's The Real Song" Coca Cola 331/3 Sonopresse Rotterdam Presentatie Ferry Maat met: Buy the world a Coke Look at the people Sell a million It's the real thing Sing with me Traveling souls need company Good times Join me it's all right Beautiful day DXing around the world 30 stations Finland's DX club Atlantis The Shadows
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 998 weergaven
-
-
https://petities.nl/petitions/vernoem-een-straat-in-het-mediapark-naar-mister-veronica-rob-out?locale=nl
-
- 0 antwoorden
- 470 weergaven
- 1 follower
-
-
Een mooie muziekclip van een band die nog niet eens een eerste cd gemaakt heeft. Heeft niks met radio te maken, maar ik wil gewoon even checken of het op dit forum inderdaad makkelijk is om een filmpje in te voegen. Paul
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
-
-
Ik heb ook een KPN gerelateerd mailadres. Bij een "dochter" van KPN. Maar mooi dat ik geen mail meer heb. Behalve m'n Norderney en Gmail dan. Hier kun je alles lezen: http://tweakers.net/nieuws/79944/kpn-haalt-maildienst-offline-na-publicatie-accountgegevens.html Juul
-
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Hallo ik ben mark fanatiek radioliefhebber in hart en nieren. Midden/kortegolf radiotechniek heeft mijn voorkeur en ben daarom ook veel te vinden op het Am forum. Favoriete zeezender is Caroline. Op dit moment ben ik bezig met het belichten van de Am kavels in ons land. Voor meer info www.marinebroadcasters.com. Groeten, Mark
-
Ik was nooit zo'n fan van stairway to heaven, maar vanavond stuitte ik toevallig op deze versie van Heart. Het nummer is al even geleden opgenomen, maar wou 'm voor de liefhebber toch nog even delen.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
http://knooppuntkranenbarg.ncrv.nl/ Zou iemand de uitzending kunnen opnemen (van de podcast). Tweede uur wordt er naar Ad Bouman geschakeld in RockArt. Vincent
-
- 2 antwoorden
- 893 weergaven
-
-
PvdA Partijkrant: 'Veronica Bull Verweij ter slachtbank' en nog 171 andere nieuwe toevoegingen aan http://www.wikiradio.nl voor de laatste update voor dit jaar. Ook een interview met Rob Out: "Ik geloof dat ik heel goed ben" 'Nieuws van Drie' over Hilversum 3, Ferry Maat Soulpagina uit de Hitkrant, de oproep van Dureco om te komen demonstreren voor Veronica in Den Haag, de reclame voor de serie over Veronica die Dureco na het verdwijnen uitbracht, Radio Nordsee als spionage nest, de entering van de Mi Amigo door de Britte, het etherimperium van wafelbakker Sylvain Tack, maar ook twee boekjes over Radio Normandië, het eerste commerciële radio station in Europa. Maar …
-
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
-
-
Op m'n iPhone staat de QR code van 2 vaccinaties vorig jaar. Nu heb ik vorige maand de Booster gehad. Vraag: Komt die 3e prik ook automatisch in de QR code terecht? (ik zie dat nog niet er staan nog maar 2 vaccinaties data in ) Weet iemand dat?
-
-
- 28 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
-
- 0 antwoorden
- 629 weergaven
-
-
Jeroen Soer overleden. Begonnen op zee, later bij de VARA, TROS, oervader van Radio 10, Manager bij Radio West, en de laatste jaren nog collega-DJ op KXradio. 55 jaar jong. KX draait heel alert de programma's af die Jeroen afgelopen feestdagen heeft gemaakt. Misschien dat hij hierboven ook nog Woelwater gaat spelen. Hans (Tja, in welke categorie plaats je dit nu?)
-
- 11 antwoorden
- 4,9k weergaven
-
-
-
Archiveren is ook weggooien, en de zolder moet leeg. Wie wil al mijn oude Free Radio Magazines ophalen? Gratis, maar wel snel anders gaan ze het 'ronde archief ' in! Groet Hans
-
Vanavond te gast bij P&W Johan Derksen en z'n muzikale gast Johnny Kendall ( van The Heralds ) De ouderen hier kennen hem van z'n hit uit 1964. https://www.youtube.com/watch?v=jGsQUtRxIaw
-
- 3 antwoorden
- 966 weergaven
-
-
Echt prachtig deze Monty Python reclame spot. (hoewel ik Monty Python nooit zo leuk vond ). http://nos.nl/artikel/669023-jagger-hekelt-oude-zakkenvullers.html
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
-
-
En nog een paar radio singles in de aanbieding op Marktplaats en hier: Hey Hey - Gershon Kingsley WM 1974 World Cup Fanfare tune van Werner Drexler Wolfman Jack - Gallop en Ain't never seen a white man 1972 La Flor De La Montana - Chacao Tune Radio Tour de France NOS 1979
-
- 0 antwoorden
- 844 weergaven
-
-
Beste leden, Mijn naam is Wouter (aka FunkyFuser). Ben van 1964 en dus muzikaal opgegroeid in de eind jaren 70, begin jaren 80. Een hele mooie radio era waarin ik altijd luisterde naar de Avondspits, Nationale Hitparade met Felix Meurders, Ferry Maats Soul Show, LP uur, Radio Luxemburg (met een koptelefoontje aan de transistor liggend in mijn bedje). Dat waren mooie tijden. Mijn muzikale interesse ging van Mud, via ABBA, Boston, Vangelis, Earth, Wind & Fire, Marcus Miller, The Blue notes de Funk en Fusion time in. Het luisteren naar de radio werd wat minder omdat ik zelf ging varen in de jaren 90 .... LOL. Veel informatie over musici en bands had ik toen …
-
- 8 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik ben al een tijdje doende om m'n persoonlijke archief "bij te werken", en kom daar toch wat aardige zaken tegen. Zo kom ik OR memo's tegen uit m'n TROS tijd die nog steeds het daglicht niet kunnen verdragen. hi. Wel erg leuk om het z.g.n. "afscheidsboek" te zien dat ik van de collega's kreeg toen ik m'n werkzame leven afsloot in 2002. Eindelijk heb ik dat maar eens gescand. Scheelt een hoop papier! Wel leuk om hier te laten zien de boodschap van de huidige Radio 2 zenderbaas Jurre Bosman.
-
- 1 antwoord
- 624 weergaven
-
-
Voor wie het gisteren heeft gemist: https://www.npo.nl/sasha-op-smeltend-spitsbergen/12-09-2017/KN_1692697 Sacha de Boer laat in deze docu zien wat de gevolgen zijn van de opwarming van de aarde.
-
- 2 antwoorden
- 899 weergaven
-
-
Begin negentiger jaren had ik problemen met het koude 'Hollandse' klimaat en de toenemende bevolkingsdruk. Voornamelijk voor een beter klimaat vertrok ik daarom naar Zuid-Frankrijk. Het was er gelukkig ook niet zo druk als in de Randstad. Dat is me goed bevallen, maar tijden veranderen .Ook hier wordt het drukker. Ik studeerde ooit geografie en bestudeerde het ' Rapport van de club van Rome '( De grenzen aan de groei 1972) . Wetenschappers legden toen voor het eerst een verband tussen bevolkingsaanwas en de gevolgen daarvan voor voedselproductie, vervuiling en uitputting van de natuurlijke bronnen. Heb me toen gerealiseerd dat een bevolkingsaanwas…
-
- 34 antwoorden
- 5,3k weergaven
-
-
De fotograaf die de legendarische foto van de Beatles LP is overleden. De foto werd in een half uurtje gemaakt in de gang van een hotel. Zo herdacht Paul hem. https://www.paulmccartney.com/news-blogs/news/paul-on-robert-freeman
-
- 0 antwoorden
- 890 weergaven
- 1 follower
-