Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.180 discussies in dit forum
-
Ik kwam deze aardige foto tegen uit mei 2005 vlak voor de landing op Schiphol. We kwamen van vakantie uit Italië en gelukkig kan ik me in de lucht ook aardig orienteren, zonder tomtom... Hier Hilversum vlak voor zonsondergang te zien aan de harde schaduwen. Links de AVVC-toren, met daar links van de Wereldomroep, rechts het mediapark met in aanbouw Beeld & Geluid en rechts in het midden het raadhuis. Alleen voor privé doeleinden © Harm ten Brink 2005
-
- 14 antwoorden
- 3,8k weergaven
-
-
In 1985 waren wij, de TROS, het laatste concert van The Cats opgenomen. In een NH dorpje 'tVeld. Maar voordat het zover was,........pffffffffffffffffffffff De heren hadden bonje met elkaar. Enfin, bij de mix op 13 november 1985 moest er een partij opnieuw ingespeeld worden. Maar dat moest "apart" gebeuren in VARA 8. de multi track studio. Maar ik ben effe kwijt wie dit is.................Ja, rechts ben ik zelf met een blik van............................. Ik ben nl niet zo'n grote Cats kenner.
-
- 14 antwoorden
- 3,8k weergaven
- 2 followers
-
-
Peter Sjardin, zanger van de legendarische Nederlandse psychedelische rockband Group 1850 die eind jaren zestig furore maakte, is op 16 mei overleden. De meesten onder ons zullen de rondloper voor de Tipparade en Top 40 uit 'Mother No-head' nog voor de geest kunnen halen. Overigens, in dit nummer uit 1967 wordt de solozang door hun producer Hans van Hemert ingezongen. Het Urker mannenkoor zingt mee op de achtergrond.
-
- 0 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal Ik was al klaar met de voorbereiding van mijn radiouitzending van morgen; totdat mijn ouders me vanmiddag attendeerden op 'Hallo Koning onbenul' van Jules de Corte, die ikzelf nog niet kende totdat ze me die via Youtube lieten horen. Nu wil ik die graag morgen in mijn uitzending op Radio 90FM draaien (streekomroep voor de Utrechtse Heuvelrug en Kromme Rijn-regio) omdat ik er muzikaal een speciale uitzending van wil maken in verband met de historische gebeurtenissen van aanstaande dinsdag (even los van het feit of je koningsgezind bent of niet). Heeft iemand die single uit 1971 in een goede bitrate voor mij beschikbaar? Dan kan je hem morgenmiddag net …
-
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Ik dacht de laatste tijd al………….( maar gelukkig zijn m'n meeste klokken DCF klokken op batterij.). En in Frankfurt houden ze alles op 50 Hz. https://nos.nl/artikel/2220882-digitale-klokken-zijn-in-de-war.html
-
- 13 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Dag mede-forumleden, Toen ik gisteren via dit forum naar Zippyshare ging om iets te downloaden, kreeg ik ineens een waarschuwing van mijn virusscanner: er werd een poging geblokkeerd om via een pop-up scherm malware op mijn computer te installeren. Voor mij was dat de druppel: geen zippyshare meer. Zeker in deze tijd, waarin malware een steeds groter probleem dreigt te worden. Nu weet ik, zulke waarschuwingen krijgen we allemaal weleens, en het is soms loos alarm, en als je een goede virusscanner hebt en je installeert braaf alle updates, dan gaat het meestal wel goed. Misschien zijn er zelfs wel weer tijdelijke lapmiddelen beschikbaar om die pop-u…
-
- 23 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Uit de Volkskrant van vandaag 21 december 2013.
-
- 23 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Geweldig toch?. Het wordt steeds gekker met die SPAM. En toch trappen er nog mensen in.
-
- 12 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Ik luister naar Internet stations met iTunes. Gaat Ok. Maar bij onze eigen streak radio192 krijg ik de laatste dagen steeds de boodschap : "stream opnieuw bufferen" En bij de andere stations dus niet. Waar moet ik het probleem zoeken?
-
- 3 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Ik lees zojuist dat radiopresentator Ger van den Brink is overleden. 52 jaar. Veel te jong. http://www.omroepwest.nl/nieuws/22-12-2012/radiopresentator-ger-van-den-brink-52-overleden
-
Kenden jullie deze al? http://www.youtube.com/watch?v=I9i1LA9xRgM
-
- 14 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Ik bedacht mij ineens in deze donkere dagen en geconfronteerd tegen wil en dank aan het oerwoud van eindejaars lijstjes welke platen ik nu eens lekker zou willen draaien. Ik kwam tot het volgende lijstje. En mochten er mensen zijn die platen niet kennen. "Google is je beste vriend" 1. Wichita Lineman-Glen Campbell. 2. Because- Dave Clark Five 3. California Dreamin' - José Feliciano 4. Choice of Colors- Impressions & Curtis Mayfield 5. Beneden Alle Peil - Boudewijn de Groot en met * Orleans - van David Crosby en Avant Garde-Naturally Stoned. En hier zijn ze: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-R76RAZ8VAHQS.zip
-
Ik lees op radio forum dat er een 'vintage' Veronica is gekomen als sub kanaal. En dat deze onder anderen gevuld gaat worden met de oude originele opnamen van de stichting Norderney en radio 192. Ik verkeer in de veronderstelling dat Juul hier heeft gezegd dat alles overgedragen werd naar beeld en geluid. Wat heb ik hier in nu verkeerd onthouden?😃 PS als mij dit niets aangaat, gewoon zeggen hoor. Theo
-
-
- 28 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 29 augustus, toen ik in het leukste museum van Nederland was bij de 'her-opening' van de Norderney boordstudio, werd ik aangesproken door mij twee onbekende heren die een web-radiostation hebben: KULfm. Veel hits, veel rock. En een boel luisteraars: zo'n zestien- tot achttienhonderd! Nu ben ik absoluut onbekend met de aantallen luisteraars van webstations. Ik weet uiteraard dat ze niet te vergelijken zijn met wat ether-stations halen. Maar 16- tot 1800 leek mij helemaal niet gek. En toen ik werd gevraagd daar een uurtje rock te gaan doen, heb ik daarin toegestemd. Afgelopen zaterdagavond ging de eerste aflevering van de Freaks Rockshow de digitale lucht in. En na een…
-
Gezocht uit 1967 Olé (Zwarte Piet geeft Spaanse les) / Alle Zwarte Pieten (Philips RF 314 534) [Zwarte Piet & De Schellebellen]. Ja en Sinterklaas is al het land uit maar dit liedje niet uit mijn kop te krijgen. Had het op een oude tape maar door de verhuizingen is die kwijt geraakt . Nu dus mijn vraag wie heeft dit heel toevallig ergens in zijn bezit als mp3 bestand . Groet Jaap
-
- 1 antwoord
- 3,6k weergaven
-
-
Vanochtend wilde ik de auto gaan wassen omdat het al weer twee weken geleden was. De hele week zag hij er nog redelijk schoon uit maar vandaag was het om te huilen Van onder tot boven was hij licht bruin van het stuifmeel. Ik begon met een sproeibeurt om het eerste vuil er af te spoelen en alles los te weken, maar werken ho maar..... Daarna alles afgesopt met autoshampoo maar zelfs dan sloeg het weer neer. Tenslotte met de sproeier er op en dan met de spons wrijven en ..... jawel, daar kwam weer een mooi donkergroen parelmoer te voorschijn. Ik heb geen idee waar al dat stuifmeel vandaan komt. Aangezien we in een zeer bomenrijke wijk wonen zal dat de oorza…
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Een aantal jaren geleden heb ik me bezig gehouden met het in stereo opbouwen van Whirling, de tune die Ad Bouman gebruikte als achtergrond bij zijn ABTT. Met behulp van alle losse samples heb ik toen op 28 sporen alles gereconstrueerd en afgemixed. Dat was nogal een gedoe en de Meester zelf heeft zich er nog mee bemoeid, maar eigenlijk is het nooit echt naar mijn zin geworden. Misschien verwachtte ik wel teveel en dacht ik dat ik dat er meer mogelijk moest zijn. Het feit is dat het me niet los liet. Ondanks alle drukte van de laatste tijd nam ik me voor om alles nog eens door te nemen en eens goed te luisteren wat er voor mijn gevoel niet lekker zat. Afgelopen …
-
- 14 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Jos van Vliet overleden Op 10 mei is oud Veronica nieuwslezer en dj Jos van Vliet op 67 jarige leeftijd overleden in Roquefort les pins - Frankrijk. Jos werkte bij Veronica gedurende 1967. Daarvoor was hij actief op Radio 227 samen met o.a. Look Boden en Lex Harding. Meer over Jos en Veronica: http://www.norderney.nl/historie_1967_1.html En hier onder zien we Jos met één van de zangeressen van de Edwin Hawkin singers in 1969 voor Veronica studio Lapershoek Jos was destijds promotie medewerker van de platenmaatschappij. foto: © Stichting Norderney - Hans Becker
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Ik probeer nu ( 30 okt. 16.00 uur Ned. tijd ) Mi Amigo op 6085 kHz te ontvangen maar hoor niks/ Iemand anders wel? Juul
-
- 25 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Beste radiovrienden, vanochtend was ik met onderhoud bezig van onze grootste auto. Nu heeft deze auto een nogal uit de kluiten gewassen motorblok met een evenredig groot luchtfilter. Omdat ik wat kabels en slangen moest inspecteren had ik het luchtfilter gedemonteerd en vond ik een enorm insect. Het ziet er uit als een kruising tussen een wesp en een libelle. Het heeft de 4 grote vleugels van de libelle en is van punt naar punt gemeten zo'n 8 cm groot. Verder is het lijf dat van de wesp inclusief angel. Aangezien het beest er waarschijnlijk vanaf de zomer heeft gezeten is het wat beschadigd maar de plaatjes zeggen genoeg. Mijn vrouw heeft al in haar boeken …
-
- 6 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Vlak voor onze verhuizing een paar jaar terug dacht onze poes Coco, "Hé, da's leuk die stoelen op elkaar.........." En onze Bas denkt; "aanstelster.........."
-
- 16 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Het Veronica museum blijft vooralsnog gewoon open. Beneden komt een expositie van "Dutch Pop Music". Het bezoek loopt echter terug en de verwachting is dat het over een jaar wel op is.
-
- 15 antwoorden
- 3,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Na verhuizing-nummer-zoveel-in-korte-tijd (zucht) ben ik weer zo ver op orde dat ik miniaturen kan afwerken. Eén en ander gaf me de gelegenheid eens te bepalen hoe het nu verder gaat. Op dit moment ben ik weer bezig met het afwerken van een RS3. Als die verzonden is, resten van de meest recente oplage nog drie exemplaren. Aangezien ik denk dat de echte RNI-fans hun exemplaar inmiddels wel thuis hebben staan, ga ik niet meer bij-bestellen bij de gieter. Ik zeg niet dat er nooit meer een nieuwe oplage van de Mebo 2 zal komen, maar die zal ik pas laten maken als er echt weer een stapeltje concrete bestellingen ligt. En of dat er nog van komt, kan ik natuurlijk niet zegg…
-
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Hoe lossen jullie dat nu op als je in een filenaam een vraagteken wilt gebruiken? Ik heb begrepen dat een Windows systeem dat niet leuk vindt. M'n MAC heeft daar geen probleem mee. Toch loop ik daar wel eens tegenaan. Vooral als je iets wilt uitwisselen. Graag jullie gedachten, Juul
-
- 13 antwoorden
- 3,5k weergaven
-
-
Zanger, muzikant, componist en schrijver Thé Lau is dinsdagavond thuis in Amsterdam overleden. Dat meldt zijn management vandaag.
-
- 2 antwoorden
- 3,5k weergaven
-